Jak informuje na swoim profilu FB zastępca prezydenta miasta Barbara Michalska 10 marca odbyło się spotkanie, na którym udało się wstępnie uzgodnić z Zachodniopomorskim Urzędem Marszałkowskim, urzędami miast Świnoujście i Międzyzdroje oraz projektantem drogi i Urzędem Morskim, przebieg drogi rowerowej R-10 do Międzyzdrojów.
Urząd Morski zaakceptował proponowaną przez miasto Świnoujście nawierzchnię utwardzoną.
cyt. "Uzgodniono, że będzie to nawierzchnia betonowa, jako bardziej korespondująca z obszarami leśnymi niż nawierzchnia asfaltowa" - pisze Barbara Michalska.
Gmina Międzyzdroje kończy już budowę swojego odcinka. Jak widać jest wstępna szansa, że prace nad przebiegiem świnoujskiej części w końcu się rozpoczną.
Tylko nie betonowa, są inne metody utwardzania gruntu. Z tym betonem to jakaś świnoujska pandemia, która zabetonuje nam strefę nadmorską aż do samej Stawy Młyny. Czy z wiekiem u władzy miasta odkłada się w mózgach wapno i stąd te sny wybetonowaniu Świnoujścia i okolic. A te jeszcze te wycinki w Świnoujskich lasach też są przykładem dewastacji naszej przyrody. Dlaczego Niemcy potrafią po swojej części szanować i dbać o przyrodę. Dość tych hoteli w Świnoujściu, bo już miasto jest zajechane, a będzie jeszcze gorzej. Teraz miasto oddycha czystym powietrzem ale to jedynie pozytywny skutek pandemii.
Liczę, że jednak" betonowa" wersja ścieżki się zmieni na inny sposób jej utwardzenia- bardziej naturalny. Las między Międzyzdrojami, a Świnoujściem jest nieduży, dlaczego nie pozostawić go w wersji nie integrującej aż tak mocno w przyrodę. Tym bardziej, że zaraz będzie jeszcze tu port kontenerowy. Jestem tam kilka razy w tygodniu, korzystam z tej" nowej" ścieżki i dotychczasowej bardzo często- wystarczy dopracować kilka fragmentów, regularnie sprawdzać stan. Mam nadzieję, że Urząd zmieni decyzję, przemyśli to nie tylko w perspektywie tego, żeby" zrobić i mieć spokój na kolejne lata". nie zagarniajmy wszystkiego z natury i nie niszczmy jej dla naszej wygody
To się beton poleje, fałszywa betontonlady już zadowolona. A my zobaczymy kolejną i oczywiście kosztowną betonową chałturę.
To w koncu gdzie bedzie ta droga rowerowa : nad morzem czy przez las jak to jest dzisiaj? cz jeszcze sie nie dogadali w tej kwesti bo nawierzchnia to starczy bez dziur i zeby sie dwa rowery wyminely bezpiecznie i tyle. ale piekniej byloby blizej morza. i jakies toalety by sie przydaly, bo do lasu w 21 wieku za potrzeba? mysle, ze mozna popatrzec na niemieckiej stronie i zachowac ten standart.
Witamy w Beton City
Ojej. ...beton jak fajnie dla mnie
LADY CONCRET
Czytam już dość długo teksty w internecie o tej ścieżce i widzę, że brakuje kilku określeń, które dokładniej tłumaczą, czym się będzie różniła nawierzchnia tej ścieżki od asfaltowej, cytuję:" Po długich rozmowach na temat zastosowania w budowie drogi rowerowej różnych nawierzchni, dopuszczono i uzgodniono możliwość wykonania nawierzchni drogi rowerowej z mieszanki betonowej o odpowiedniej wytrzymałości. Parametry nawierzchni są jeszcze do uszczegółowienia pomiędzy Miastem Ś-cie a Urzędem Morskim w Szczecinie. Nawierzchnia drogi rowerowej będzie posiadała barwę jasną, wkomponowaną w krajobraz nadmorski". BARWĘ JASNĄ! Ale pytanie, dokładnie jaką, może lekko zabarwioną? - a piszą tu o MIESZANCE BETONOWEJ, to chyba nie będzie typowy beton.
W mieście już nie ma nic do zalania? Na lasy betoniarka się przerzuca? Doprawdy... nie szkoda natury?
Nie dajcie sie zwieśc tym" uśmieszkom".Nieprzyjemna kobieta, zero empatii i pozytywnego podejścia do mieszkańców.
Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego nie znalazłem tego materiału na profilu Fb Michalskiej? Nie wszedłem na jej profil prywatny, wszedłem na ten widoczny na zdjęciu, ale tego tekstu o ścieżce nie ma (jest inny o ścieżce, z 12 marca).
11:46:36] • [IP: 88.218.255.**] Też tak uważam, jechałem na podobnym na wschód od Szczecinka, gdzieś koło Rzeczenicy, w lesie utwardzono nim ścieżkę - choć mógłby być jeszcze lepszy, bo ten w Parku zamienia się w kleistą substancję, gdy pada deszcz.
Ten betonpo prostu się mieszkańcą należy. 😜
Mam nadzieję że ten beton będzie już nowoczesny tzn. taki który przepuszcza wode bo już takie betony są w użyciu.
A dlaczego nie zrobić z naturalego materiału jak specjalny żwir jaki jest w Parku Zdrojowym??
Barbara Michalska cytuje: 'Ja też chce, ale trzeba to zrobić z głową'...to niestety się nie uda w waszym wykonaniu lub bedzie trwało jakieś 15 lat kolejne.
07:05:45] • [IP: 5.172.255.***] Jeździłem tą wąską dość asfaltówką między Stolpe a Usedom, ale nie wygląda to dobrze, zabrało sporo uroku lasu, przez który asfalt przebiega, mogli Niemcy wybrać coś innego, jakąś ubitą i zmieszaną z tłuczniem glinę lub inaczej utwardzoną gruntówkę. Owszem, asfalt jest bardzo gładki, więc teraz można śmigać przez las, ale nawet czasem wydaje mi się to zbyt łatwe, wcześniej człowiek przypatrzył sie lasowi, no i gdy szyszki upadną na asfalt, jakieś patyki, jest to groźniejsze niż jak na grunt dobrze utwardzony. Trudno to opisać, ale jakoś tamten asfalt jest niekompatybilny z urokliwym lasem, okolicą.
Twój stary, to spedalony chwast.
Ale jak to, chodnika nie będzie? Przecież większość pedałującego chwastu jeździ wyłącznie po chodniku
To będzie wielka chwila, gdy oddadzą tę ścieżkę do użytku, to będzie coś w rodzaju TUNELU dla rowerzystów, bo droga krajowa jest upiorna i niebezpieczna dla tych tzw." niechronionych użytkowników ruchu" jak mawiała piękna Beata Olszewska, rzecznik Policji. Owszem, szosa ma pasy poboczne, które wykorzystują rowerzyści, ale jednak gdy obok śmiga samochód z prędkością 150 km/h, to żołądek jest w gardle - a pamiętamy śmiertelny wypadek, staranowano jadącego rowerem (blisko Lubiewa) znanego aktywistę sportowego i turystę, a kierująca tłumaczyła się, że gdy go chciała go mijać, kichnęła i nacisnęła bodaj gaz a może kierownicą nie wykonała skrętu. Gdy będzie już ścieżka do M-jów, wreszcie jako rowerzyści odczujemy przyłączenie do Polski, bo wykorzystywaliśmy dotąd wyspę Uznam, jej część niemiecką - wyspa Wolin przez brak bezpiecznego połączenia zdawała się być za granicą, a Niemcy po naszej stronie.
A jaka ma być jak rządzi betonowy lolek
Od dawna wiadomo kto ma 'prowizje' od lania betonu. Swinoujscie na 1 miejscu w PL w m3 betonu/mieszkanca
Barbara M., pseudonim ''Betoniarka".
W Niemczech zastępują bruk i beton asfaltem. Jest piękna ścieżka rowerowa asfaltowa między Stolpe a Usedom przez las i nie tylko. Po roku od wybudowania między Świnoujściem a Międzyzdrojami będą cyklicznie poprawiać, naprawiać. Ale lepsza taka niż ta która jest obecnie.
Barbara Michalska gdzie nie spojrzy tam powstaje beton, czy ja na studiach niczego innego nie uczyli tylko beton i beton, jak sie to ma do ekologi, co widzisz ? las a w lesie co ? beton !! przeciez to co ona wyrabia majac dyplom mgr. w tym miescie oprocz wspanialych fotek to juz czysta parodia. a plyty chodnikowe na promenadzie od ul. Nowowiejskiego dalej leza popekane i co pani Barbaro ?? to tez beton, pan Bareja sie klania !!