POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [16.11.2020, 15:54:06] • Świnoujście

Ministerstwo o Gryfii: Decyzje były po analizach

Ministerstwo o Gryfii: Decyzje były po analizach

fot. Andrzej Ryfczyński

Podjęte działania zwiększą konkurencyjność stoczni i umocnią jej pozycję rynkową – twierdzi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Resort odniósł się do listu otwartego Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego, który obawia się upadku całego przemysłu stoczniowego w naszym województwie.

Przypomnijmy: 3 listopada Zachodniopomorski Klaster Morski wysłał do Zarządu Funduszu Rozwoju Spółek S.A. w Warszawie list otwarty dotyczący zamiaru likwidacji stoczni MSR Gryfia w Świnoujściu.

Zachodniopomorski Klaster Morski, z siedzibą w Szczecinie zrzesza blisko 80 podmiotów gospodarki morskiej Pomorza Zachodniego, działających głównie w sektorze stoczniowym. Stowarzyszenie obawia się, że realizacja obecnych pomysłów na stocznię pozbawi pracy jej ponad 200 pracowników i 100 kooperantów.

Przyszły nabywca terenów stoczniowych w Świnoujściu nie będzie mógł prowadzić na nich działalności stoczniowej - pisze w liście Andrzej Montwiłł, prezes zarządu Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. - Ta decyzja będzie miała istotny wpływ na stan zachodniopomorskiej gospodarki morskiej.

O odniesienie się do listu poprosiliśmy Ministerstwo Infrastruktury.

Ministerstwo Infrastruktury prowadzi działania zmierzające do aktywizacji przemysłu okrętowego w kraju - informuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. - Do tej pory udało się stworzyć bardziej przyjazne środowisko umożliwiające działalność stoczni na zasadach komercyjnych, podejmowanie przez nie wyzwań oraz coraz większe wykorzystywanie ich potencjału. W obliczu epidemii koronawirusa MI dba o możliwie jak najlepsze kształtowanie otoczenia branży stoczniowej w Polsce.

Większościowym akcjonariuszem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA - kontynuuje rzecznik - jest Fundusz Rozwoju Spółek SA, Skarb Państwa posiada 100% akcji FRS SA i nie wykonuje praw z akcji MSR Gryfia SA bezpośrednio. Sprawy związane z zarządzaniem majątkiem spółki oraz jej reprezentacja, jako działania operacyjne, pozostają w wyłącznej kompetencji Zarządu Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA – czytamy dalej w przesłanej nam odpowiedzi – w wyniku analiz i wniosków dotyczących restrukturyzacji tego podmiotu, podjęła decyzję o budowie nowego doku pływającego. Zakres projektu obejmuje budowę nowego, największego w regionie zachodniopomorskim doku pływającego, przy jednoczesnej modernizacji infrastruktury hydrotechnicznej umożliwiającej posadowienie takiego doku i rozpoczęcie normalnej eksploatacji. Pozyskanie nowego, większego doku pływającego odpowiada panującym na świecie trendom pojawiania się coraz większych jednostek pływających. Taka tendencja widoczna jest również wśród armatorów operujących w basenie Morza Bałtyckiego. Realizacja projektu w znaczny sposób przyczyni się do podniesienia zdolności produkcyjnej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA, związanej z remontami oraz realizacją przedsięwzięć polegających na przebudowach jednostek pływających.

Podjęte działania, które ukierunkowane zostały na zwiększenie konkurencyjności MSR Gryfia na rynku remontów odpowiadają na zapotrzebowanie w zakresie remontu jednostek i stanowić będą o umocnieniu pozycji rynkowej stoczni, w tym zwiększeniu możliwości pozyskiwania nowych kontraktów. Segment remontów i konserwacji statków stanowi wiodącą specjalizację polskiego przemysłu stoczniowego – pisze Szymon Huptyś.

Szansą dla polskiej branży stoczniowej jest realizacja Krajowego Planu Odbudowy. Urząd obsługujący ministra właściwego ds. gospodarki morskiej zgłosił do tego planu projekty związane z rozwojem stoczni i kreowaniem popytu na różne usługi stoczniowe – w zakresie remontów, morskiej energetyki wiatrowej, mechanizmów finansowania, czy implementacji rozwiązań związanych z ochroną środowiska. Obecnie trwają prace na poziomie rządowych grup roboczych nad ostatecznym ukształtowaniem propozycji, która zostanie przedstawiona Komisji Europejskiej – pisze rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 122, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 122

Gość • Czwartek [19.11.2020, 09:49:42] • [IP: 176.221.122.***]

To znaczy, że G. opadł już z sił, bo w Świnoujściu jak wskazywano mu, żeby się czymś zajął, po wycieczce nad morze, to zdarzało się, że niespokojnie zaryczał.

Gość • Środa [18.11.2020, 23:56:25] • [IP: 188.146.162.**]

L.G. ma na imię Leszek i od -nastu lat sprawuje unkcję dyrektora od spraw jakichś tam, obecnie jest dyr. handlowym, t.z. bierze kasę za takie stanowisko. Jest bardzo spokojnym i czasami miłym Panem i ma wszystko w d...ie, bo martwi się tylko tym, czy jeszcze zdąży z tego stanowiska odejść na emeryturę.

Gość • Środa [18.11.2020, 11:55:04] • [IP: 37.47.187.**]

W tej stoczni nikt ze stoczniowców z wyższym wykształceniem i doświadczeniem ze Świnoujścia, nigdy nie ubiegał się o stanowisko dyrektora naczelnego, lub prezesa. Pracując w stoczni, ci fachowcy wiedzieli, że jest to droga do wyrzucenia za bramę przez inteligentnych inaczej, liderów ZZ w ciągu kilku lat. Jedynym dyrektorem ze Świnoujścia był S. P. Pan B. G. Wyjątkowo uczciwy i wrażliwy dyrektor na problemy każdego stoczniowca. Ale byl tylko niecałe 4 lata, bo liderzy Zet Zetów zapragnęli zmiany, a szczególnie inteligentny inaczej, przewodniczący" S" ze wsi Przytor. Tak więc spadali różni dyrektorzy z różnych stron Polski. Zdarzlo się, że bezrobotni, jak to było w 2001 roku, który zatrudnił bezrobotnego kolegę z Sttetin Floating Gardensy na stanowisku z-cy. Obecnie w Sttetin Gryfia zajmuje się przetargiem na likwidację naszej stoczni. Ponure historie personalne, kreowane przez Zet Zety, owocują tym, że doprowadzono do takiego stanu, jaki mamy dziś - była MSR S. A. w stanie ruiny.

Gość • Środa [18.11.2020, 10:31:19] • [IP: 176.221.122.***]

Blokada toru wodnego i blokada zakładu pracy, tylko ten sposób walki da efekty... oby rada miasta i prezydent wsparł taką formę strajku

Gość • Środa [18.11.2020, 06:50:45] • [IP: 176.221.123.**]

Jak naprawić ?to co PO wcy zje...bali a raczej rozkradli nie da się naprawić. To tak jak by naprawić PGR ry ? Owszem trzeba zainwestować olbrzymie pieniądze i odbudować od podstaw. Pytanie do naprawiaczy skąd te pieniądze?Ja jako podatnik chcę aby Kasta sędziowska rozliczyła złodziei i skonfiskowała ich majątki które przeznaczmy na odbudowę stoczni.

Gość • Środa [18.11.2020, 05:50:43] • [IP: 199.244.86.***]

Takie merytoryczne analizy, jakie wypowiedzi panów SASINA GRÓBARCZYKA, BRUDZIŃSKIEGO, no i oczywiście naszego specjalisty" wysokiej klasy" PINOKIA o gospodarce morskiej !! Czyli jak w piosence...MNIEJ NIŻ ZERO!!

Gość • Środa [18.11.2020, 02:54:25] • [IP: 203.221.203.**]

STOCZNIOWCY wysadzili komunę! Teraz trzeba wyplenić kolejne ich pokolenia. KACZYŃSKI wie co robi!!

Gość • Wtorek [17.11.2020, 23:03:19] • [IP: 176.221.122.***]

A kto to ten L.G. ?

Gość • Wtorek [17.11.2020, 21:05:26] • [IP: 5.173.137.***]

strajk okupacyjny!! dosyc tego

Gość • Wtorek [17.11.2020, 21:03:13] • [IP: 167.114.102.***]

Z mojej analizy wynika, że jak zablokujemy Kanał Piastowski, to statki do Szczecina i tak dopłyną, bo Szczecin leży nad Morzem. XD

Gość • Wtorek [17.11.2020, 20:19:25] • [IP: 176.221.122.***]

Właśnie to pan L.G. miał dwa lub trzy lata temu zająć się stocznią miał śpioch wytyczne i co zrobił nic nie miał czasu bo wycieczki między Świnoujściem a Szczecinem bardzo go umęczyły biedak tak intensywnie pracował że w końcu przeniósł się bidulek do tego syfu i teraz przyklaskuje tym dwóm szaleńcom a w końcu spierd...ił na wolne to nie pierwszy raz norma

Gość • Wtorek [17.11.2020, 19:48:52] • [IP: 178.238.248.***]

121 226173 Ty sie facet nie slyszysz.przeciez pinokio to jest Morawiecki. Ale do rzeczy.Skoro PO zalatwilo stocznie, to dlaczego przez 7 lat PIS nie naprawil zlej decyzij poprzednikow.Jak odpowiesz na to poprawnie i bez wulgaryzmow, to sadze, ze jeszcze z toba mozna rozmawiac.Bo tak naprawde, to Twoj wpis jest ponizej krytyki.Dlaczego prawa strona, zgromadzila po swej stronie taka armie nieudacznikow

Gość • Wtorek [17.11.2020, 19:18:40] • [IP: 176.221.122.**]

O CO MACIE PRETENCJE??WYBRALISCIE NA BOGOW PO TO MACIE, KOMUNA I PO PROWADZI DO TEGO CO SIE DZIEJE, NIE MA SLOW BY TO OPISAC!!

Gość • Wtorek [17.11.2020, 18:23:34] • [IP: 37.47.187.**]

Jak spojrzy się wstecz, to wiele błędów popełniono, które doprowadziły do tej tragedii Między innymi akceptowano G, dojeżdżającego ze szczecina, który nic nie wnosił i nie miał żadnego przywiązania do stoczni, tak jak w przypadku mieszkańców Świnoujścia. Były straty, za co otrzymał bardzo negatywna ocenę ze strony" ośmiorniczki". W zamian bardzo negatywne opinie wygłaszał o tym człowieku. Teraz liże i prowadzi przetarg na likwidację stoczni, która prawie 20 lat dawała mu środki do życia, siedząc już od roku w szczecinie. Wszystko to bylo i jest chore, więc mamy teraz ofiare, w postaci setek ludzi Świnoujścia bez pracy i zniszcznego ogromnego majątku polskiego państwa.

Gość bez domu. • Wtorek [17.11.2020, 17:15:48] • [IP: 178.238.249.***]

Panowie stoczniowcy, teraz dzieje śię to o co tak zaciekle walczono w 1980r.Czy naprawdę już niczego nie pamiętacie? to wam przypomnę słowa wypowiedzanie przez byłego premiera F Rakowskiego u schyłku tzw. komuny a powiedział coś takiego - Gdyby nie komuna to byśta krówki u jaśnie pana pasali...jak dziś pamiętam te śmichy i chichy, ale wesoło było...niestety ten śię śmieje kto ostatni śię śmieje.

Gość • Wtorek [17.11.2020, 15:32:58] • [IP: 89.151.32.**]

Marszałkiem województwa jest na nieszczęście pan z P.O. lecz województwo leży w Polsce. Stocznię oddali zdrajcy z P.O. a uzdrowisk nie zdążyli na nasze szczęście. To samo chcieli zrobić z naszym krajem. Czwarty rozbiór im nie wyszedł dzięki PiS. Kiedyś historia to osądzi i nie pomoże zakłamywanie rzeczywistości.

Gość • Wtorek [17.11.2020, 15:12:59] • [IP: 178.238.240.***]

Znacie ten język? "W wyniku analiz", " podjęte działania", " kształtowanie otoczenia", " wiodąca specjalizacja", " kreowanie popytu"," realizacja Krajowego Planu Odbudowy"...itp. Włączyłam program dekodujący na moim ruskim kompie. Wyskoczyło :"Pocałujcie nas w dupę". I środkowy paluszek. Nawet w tym, qrwa, nie mogą się zdecydować...

Gość • Wtorek [17.11.2020, 14:49:40] • [IP: 46.231.56.**]

Zaraz napiszą wściekłe PIS-cy, że to wina Tuska. 5 lat rządów tych nieudaczników i mamy rezultaty. Fachowiec Brudziński i kłamczuch Morawiecki już 4 lata budują polskie promy i żadnego postępu nie widać

Gość • Wtorek [17.11.2020, 13:28:42] • [IP: 37.47.187.**]

Ten hiptys zwany" rzecznikiem" MI RP Najjasniejszej to jakiś ze stadniny loszadi, gdyż takiego kompromitującego godania, to nawet w krajach buszu nie uświadczysz. Jestem przekonany, że minister takiego znaczącego resortu, już przygotował odpowiedni but, do wykopania na zbity pysk!

Gość • Wtorek [17.11.2020, 12:52:03] • [IP: 89.151.37.***]

To było wrogie przejęcie. Przejąć i zlikwidowac konkurencję i jeszcze pokryć swoje straty swojej nieudolności majątkiem przejętego. To jest plan i genialne pomysły analityków. Lock down dla Szczecina.

odys z itaki • Wtorek [17.11.2020, 11:20:19] • [IP: 88.156.206.**]

a komu potrzebna jest stocznia?przecięż mamy w NRD...a tak na marginesie o sami stoczniowcy doprowadzili do degrengolady... przeciez skąd w stoczni btło 100 związków zawodowych?a Zw Zaw powinny być na zwnatrz zakładu i być opłacani z składek...

Gość • Wtorek [17.11.2020, 11:17:03] • [IP: 217.229.185.**]

bla bla bla pier...li jak potłuczony. mowa trawa...

Gość • Wtorek [17.11.2020, 11:02:56] • [IP: 176.221.122.***]

Wiadomo, że budynków i terenu nie wywiozą do patologii. Ale stoczniowcy muszą bronić przed wywozem majątku ruchomego, jak doki, żurawie, dźwigi samojezdne, podnośniki, obrabiarki, holowniki, rusztowania pływające, barki, nowoczesny sprzęt i wyposażenie, urządzenia infrastrukturalne, ciągniki maszyny różnego przeznaczenia i.t.d. Oni są 100 lat za murzynami pod względem takiego majątku, więc politrukowstwo chce za darmochę, kosztem osiągnięć i wyrzeczeń pracowników MSR S.A., wyposażyć swój skansen, który i tak zniszczą, bo tylko to potrafią. Nie potrafili nawet sanitariatów i szatni dla pracowników zmodernizować, a sami siedzą dalej w bunkrze PRL-owskim. Musicie zmobilizować szefów i kierowników, żeby stanęli na czele ostrego protestu i obronili stocznie, żywicielkę miasta. Wiadomo, że mają jaja fizyczne, ale muszą uruchomić jaja umysłowe i charyzmę. Te dwie cechy musi posiadać każdy szef, czy kierownik, jeżeli nie mają, to wyp...ić do wypasu krów !

Gość • Wtorek [17.11.2020, 11:02:07] • [IP: 37.47.181.***]

Jedynie rozsądnym wyjściem jest zablokowanie toru wodnego odcięcie całkowite od morza Szczecina wtedy przestali by się tak panoszyć miasteczko nad rzeczką dyktuje warunki porażka totalna lub prezydent oraz rada miasta powinna uruchomić opłatę przepływowa i to takie by się posrali wielka aglomeracja morska leżąca nad samem morzem zwana dalej Szczecin

Gość • Wtorek [17.11.2020, 10:43:51] • [IP: 178.238.249.**]

IP 32 brednie pisuarów nie przykryją prawdy. Uzdrowisko w Świnoujściu i Kołobrzegu przeszły pod zarząd poowskiego marszałka i pisuary nic do tego na szczęście nie miały. Stocznia pod pisem i rządami politycznych fachowchowców typu politolog załatwili stocznię. Mieliście 5 lat aby stocznię" uratować " i co ? Dzisiaj widać to jak na dłoni. Kłamcy!!

Oglądasz 1-25 z 122
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej to święto ustanowione w 2004 roku. 2 maja Polki i Polacy malują Polskę i świat na biało i czerwono - jest to także Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Prosty gest wyeksponowania flagi podkreśla naszą narodową wspólnotę i pozwala każdemu być ambasadorem polskości ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■