Dwupasmowe połączenie, częścią proponowanej trasy, liczyłby około 5 kilometrów (w przypadku mostu), który skróciłaby dystans do Szczecina do zaledwie 55 kilometrów. Projekt przewidywał by również nasypy czy estakadę, które zminimalizowały by wpływ na otaczające środowisko naturalne.
Korzyści dla Świnoujścia i Szczecina
Świnoujście, leżące na wyspie, zyskałoby szybki i bezpośredni dostęp do serca województwa zachodniopomorskiego. Obecnie ograniczone opcje transportu stanowią barierę dla mieszkańców chcących korzystać z dobrodziejstw większego miasta, takich jak szpitale, instytucje czy centra handlowe.
Szczecin, z drugiej strony, miałby otwartą bramę do atrakcji nadmorskich, z plażą Świnoujścia dostępną w zaledwie 30 minut. Możliwość szybkiego dotarcia na plażę po pracy nawet każdego dnia stałoby realnością.
Innowacyjna komunikacja
Przyszłość jest nie tylko w drogach, ale również w szynach – pociągach czy szybkich tramwajach, które mogłyby uzupełnić sieć komunikacyjną. Możliwość przewożenia rowerów, w tym elektrycznych, dodatkowo zwiększałaby atrakcyjność i zasięg jazdy po mieście.
Wyzwania i możliwości
Inwestycja, choć obiecująca, wymaga zaangażowania lokalnych społeczności oraz wsparcia politycznego. Porównania do inżynieryjnych osiągnięć, jakie widzimy w Chinach, podsycają wyobraźnię o potencjale takiego przedsięwzięcia. Skoro tam potrafią zrobić, to dlaczego u nas jest o tym ciągle cisza?
Raj na wyciągnięcie ręki
Zmiany na lepsze zaczynają się od śmiałych idei. Nadszedł czas, aby społeczność Szczecina i Świnoujścia podjęła wyzwanie i zaczęła mówić głośno o potrzebie budowy tej inwestycji. Powinniśmy domagać się uwagi i wsparcia od decydentów. Lobbować na rzecz tej wizji.
GROBLE CHCA BUDOWAC A MOLA NIE MA -OBIECANEGO...
Pomysł pod następną kampanię wyborczą na wiosce. Rozumiem, że kierownikiem budowy będzie radny nowomir sławicki...znany z budowy przytorskiej kładki i załatwiania pracy dla kochanek. Przypominam o ponad 300 mln długu miasta:(((
Otwieranie Ścia na wjazdy aut musi miec swoje granice. Wyspiarskosc nie jest tylko ograniczeniem, lecz i szansą, oryginalnym atutem. Tunel musial pewnie być, wybudowanie drogi ekspresowej tez raczej, chocby dla bezpieczeństwa, ale juz budowac estakade na Zalewie, by skrocic jazdę do i ze Szczecina o 30 minut (tak mowila Agatowska) to, kosztowna zresztą, PRZESADA. Konczą S3, bedzie ta godzina jazdy do Szczecina, nie musimy miec estakady i grobli kosztem miliardow złotych i strat w przyrodzie (wycinka, ingerencja w cennej przyrodniczo części wyspy nad Kanalem Piastowskim).
Egipcjanie budowali piramidy a my boimy się wybudować mostek? Przypomnę że 25 lat temu oddano do użytku Most nad Sundem (ponad 7 km dwupasmowej jezdni i dwutorowej kolei), Całość trasy to prawie 16 km z tunelem i sztuczną wyspą. Projekt tego mostu też powstał w połowie lat 30 ubiegłego wieku. Ludzie wtedy byli chyba odważniejsi i bardziej wizjonerscy.
Marzenia jak kwiaty szybują po niebie a jak pada deszcz to nie szybują, to zdanie odpowiada za wszystko co dotyczy tej inwestycji. Ci którym się to podoba to niech dalej marzą już dawno temu były projekty a to pełnej grobli a to pół grobli i mostu ale kto przebije Niemców którzy już kiedyś marzyli o dużym porcie morskim w uckerminde korzystając z połowy przekopu piastowskiego gdyż swego czasu wstecz wysuwali zadania przesunięcia granicy właśnie do połowy Świny (taka była propaganda Meklemburgii odnośnie powstającego portu węglowego i wcześniejszych działań polski aby odzyskać pełnię dostępu do portu gdyż pierwotna granica blokowała wejście do główek falochronu i była przesuwana do dzisiejszego stanu).
W Świnoujściu już dzisiaj nie ma gdzie zaparkować samochodu. Pomysł miałby sens ale tylko dla pociagów. Szbkie polaczenie ze Szczecinem jest potrzebne ale kolejne drogi tego nie zmienią bo miasto jest na małym obszarze.
Rowerem, tramwajem na Wały Chrobrego. S3 dla Tirów. To jest zmiana! Popieram!! Świnoujścianin 70+.
już na pierwszy rzut oka widać, że jakiś zielony teren zostanie, nie wszystko będzie wyasfaltowane i może nawet jakiś żywy zwierzak przetrwa. ludzie więcej rozmachu asfalt od granicy z Niemcami do brzegu zalewu. cisza, przyroda i odpoczynek? a na co to komu? tyle lat powstawała droga szybkiego ruchu to oczywiste że potrzebujemy następnej drogi szybkiego ruchu. przełom w komunikacji!!
A może by tak do Szwecji groble usypać? Jak szaleć to szaleć, a co tam. Jakie szybciej do Szczecina, przecież od Warpna do centrum miasta, to ok. 1godz jazdy i to w tej chwili a poza tym kosmiczne koszty takiej inwestycji
Dajcie już spokój z tą turystyką!! Miasto coraz bardziej zmienia się w uciążliwy dla mieszkańców grajdoł, a znajdują się osobnicy bez wyobraźni bredzący o jakiejś grobli. Jest tunel i miejmy nadzieję, że ten idiotyczny pomysł zostanie zapomniany na zawsze.
Jeszcze proponuję kosmodrom...
Tunel nas załatwił na Amen. Promy hamowałÿ tą fale imigrantów najwytrwalsi Januszowie stali kilka godzin w kolejkach reszta zatrzymywala sie na miedzyzdrojach a tutaj Taki był spokój tylko kuracjusze i trochę turystówc ktorych juz 20 lat temu malo nie bylo w sezonie, puknijcie się w łeb i przestańcie spraszać tu bydło co ma w d...ie Nas mieszkańców i nasze miasto, rządzą pieniądza tylko a Ci co tak za nim biegną pierwsi są na karsiborskiej !!
A może by zacząć od molo które miało być gotowe w 2016 roku, taką była umowa pomiędzy miastem czytać Żmurkieeiczem a inwestorem budowy hoteli i apartamentowców" Radisson Blue" i przylegle.
Mówimy stanowcze nie dla grobli.
To byłby strzał w 10 tkę :)dla mieszkańców Miasta, większe możliwości komunikacyjne większy obrót finansowy dla Miasta dużo większe perspektywy. Turystyka również, dojazd praca bomba. Same korzyści. Pozdrawiam
Dobra decyzja tylko spóżniona , zamiast tego bubla LNG
Zołnierzu, a cofałeś się kiedyś do przodu?
Już za dużo turystów i ich samochodów w Świnoujściu. Dziękuję za przeszły tłok i burdel na ulicach. Jestem przeciw.
Most to przede wszystkim najwieksza korzyść dla Budżetu miasta i dla Właścicieli hoteli. Nie ma co ściemniać ze jest to tylko dla turystów. Turyści przyjeżdżają i zostawiają tu pieniądze, a Świnoujście to głownie miasto turystyczne. Wiec od tylu lat prezydent cos słabo dba o finansowe interesy budżetu miasta. Tymbardziej ze latem Szczecin ma wielka potrzebę spędzania czasu nad morzem szukając chłodniejszego powiewu wiatru od nagrzanego betonu i hałasu tramwajów. Dla Szczecinian w okresie letnim to zbawienie. Cofając się wstecz, gdyby most juz dawno funkcjonował, można policzyć sobie ile kasy miasto przepuściło miedzy palcami, gdzie koszt budowy mostu zwróciłby się juz dawno. Wypowiedział się żołnierz 12 DTr Pozdrawiam
właśnie wracam z budowy, przed chwilą z kolega wylaliśmy metr asfaltu. szukam chetnych do pomocy w ramach czynu społecznego. jutro wstajemy rano z kurami i zaczynamy robote na karsiborzu. zapraszam chetnych do pomocy.
O tym moście czy grobli było już głośno przed rokiem 1939 a później świat miał ważniejsze sprawy teraz zaczyna się znowu mowa o szybkim połączeniu nie było i nie będzie przez najlepszych 100 lat chyba że sąsiadom bardzo będzie potrzebny to zbudujemy go raz dwa
jestem przeciw
Czy ten gosc od wpisów staruszce zacznie się w końcu leczyć?
Chory pomysł, mieszkańcom Świnoujścia grozi totalny zator komunikacyjny, przecież to miasto na małej wyspie. Tunel nas wkrótce załatwi na dobre. Najazd germańców i turystów, to dla nas zagłada.