POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [17.04.2024, 18:04:18] • Świnoujście

Budowa terminala coraz bliżej. Już jest zgoda na projektowanie infrastruktury

Budowa terminala coraz bliżej. Już jest zgoda na projektowanie infrastruktury

fot. Mat. prasowe

Kolejny ważny krok w realizacji terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA otrzymał właśnie decyzję lokalizacyjną dla tej inwestycji. Wydał ją wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski. Mieszkańcy prawobrzeża Świnoujścia ostro skrytykowali decyzję wojewody.

Powstanie terminalu kontenerowego w Świnoujściu jest jednym z elementów ujętych w „Programie rozwoju portów morskich do 2023 roku”. Jego celem jest utrwalenie pozycji polskich portów w basenie Morza Bałtyckiego i stworzenie z nich kluczowych węzłów globalnych łańcuchów dostaw dla Europy Środkowo Wschodniej.

- Terminal jest strategiczną inwestycją zarówno w obszarze gospodarczym, jak i bezpieczeństwa państwa. Należy do jednych z najważniejszych projektów inwestycyjnych w gospodarce morskiej. Trzeba zaznaczyć, że cały proces zaczynamy praktycznie od początku. Jednak jesteśmy zdeterminowani, aby budowę terminala zrealizować. Polskie porty morskie systematycznie odnotowują wzrost liczby przeładunków, a terminal kontenerowy sprawi, że liczba ta będzie jeszcze większa. Dzięki tej inwestycji na Pomorze Zachodnie zawijać będą największe kontenerowce na świecie. Bez wątpienia, to wielka szansa na rozwój polskiej gospodarki morskiej - mówi wiceminister infrastruktury, Arkadiusz Marchewka.

Docelowo terminal będzie w stanie obsłużyć do 2 mln TEU rocznie, obsługując jednocześnie dwa statki, jeden o długości 400 m i eden o długości 200 m. Zgodnie z taką ideą wybrany podmiot ma zrealizować projekt zagospodarowując część Zatoki Pomorskiej i przyległych nieruchomości. Politycy zapewniają, że inwestycja ma ograniczać do minimum wpływ na otoczenie i środowisko naturalne. Zamieszkała dzielnica Warszów, gdzie ma powstać terminal, zostanie oddzielona naturalną ścianą lasu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 93, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-93 z 93

Gość • Piątek [19.04.2024, 19:24:45] • [IP: 37.248.162.***]

To dobra wiadomość dla wzmocnienia gospodarczego Polski

Gość • Piątek [19.04.2024, 16:33:20] • [IP: 46.205.133.**]

Praca dla młodych na terminalu ? co wy bredzicie, już widzę tłumy chętnych na operatora suwnic na 3 zmiany, rzeczywiście praca marzeń

Gość • Piątek [19.04.2024, 16:25:24] • [IP: 46.205.133.**]

Dla tych co tak zachwalają tą inwestycję zapraszam do Gdyni na Obłuże, też mają taki" wspaniały" terminal a w pakiecie korki, syf, smród i całodobowy hałas słyszalny nocą kilka kilometrów dalej a dzielnica stała jedną z gorszych, turyści omijają ją szerokim łukiem Wiek ktokolwiek twierdzi że ta inwestycja jest dobra dla mieszkańców Świnoujścia to albo sam tu nie mieszka albo zwyczajnie kłamie Współczuję mieszkańcom Warszowa

Gość • Piątek [19.04.2024, 15:54:51] • [IP: 88.156.235.***]

Po zbudowaniu terminala kontenerowego, dedykowanego aglomeracji berlińskiej, Polskie terminale osiągną zdolność przeładunkową 9 mln TEU czyli taką ile wynosi średnia ilość przeładowywanych rocznie kontenerów we wszystkich bałtyckich portach. Polskie terminale przeładowują 3 mln TEU. Światowe prognozy wzrostu przeładunków do 2030 roku to 3%, przy czy Bałtyk traktowany peryferyjnie, stąd też od nowego roku Maersk i Hapag Lloyd rezygnują z wejść wielkich statków na Bałtyk; będą kończyć podróże w Hamburgu. Jeszcze w tym roku ruszy budowa terminala w Gdyni na 2, 5 mln TEU. Jeśli to nie jest megalomania to jak inaczej to nazwać ?

Gość • Piątek [19.04.2024, 15:37:23] • [IP: 176.221.124.***]

Ziomal • Piątek [19.04.2024, 08:51:39] • [IP: 185.210.39.**] - do ziomala: tą swoją inwestycję możesz wybudować przy swojej lubelskiej ziemiance, skąd twoje korzenie. Od naszego Warszowa łapy trzymaj przy samej. ...

Gość • Piątek [19.04.2024, 15:24:34] • [IP: 185.246.208.***]

Bardzo dobra i całkowicie zasadna inwestycja. Świnoujście zyska nowe stabilne miejsca pracy dla młodych ludzi. Demografia nam spada i brakuje młodych. Ta inwestycja to spore wpływy podatkowe dla miasta. Powszechnie wiadomo że wpływy z turystyki do budżetu są słabe

Gość • Piątek [19.04.2024, 14:28:19] • [IP: 5.173.222.**]

Żmur zdrajca stary komuch

Gość • Piątek [19.04.2024, 14:06:09] • [IP: 46.112.6.***]

Do Gość VII • Czwartek [18.04.2024, 13:33:24], popieramy w 100%. Również jesteśmy z rodziną za pozostawieniem plaży dla mieszkańców i walką o ratowanie dostępu do plaży na Warszowie! Niech budują bazę kontenerową i pozostałe inwestycje przemysłowe między Ś-ciem i Międzyzdrojami. Na Referendum jest już niestety zbyt późno. Myślę, że i tak nikt z władz (celowo z małej litery) ze zdaniem mieszkańców nie będzie się liczył. Zostało dobrze" posmarowane", to też poszło z dobrym" poślizgiem"... Szkoda, mieliśmy inne zdanie o władzy, i to całej, nie tylko naszej miejskiej...

Gość • Piątek [19.04.2024, 13:31:03] • [IP: 83.23.27.***]

Budowa portu kontenerowego jest w interesie miasta Świnoujście i Polski.

Gość • Piątek [19.04.2024, 13:29:50] • [IP: 89.151.24.**]

To ściema, nie ma szans by za Tuska ruszyły prace.

Gość • Piątek [19.04.2024, 13:19:22] • [IP: 94.254.134.**]

Profity dla miasta zero zl. Nawet mistai za teren niec Nieotrzyma wiec barany z promenady lizcie dup. Dalej Niemca bo tylko to wam zostanie.

PM • Piątek [19.04.2024, 13:09:02] • [IP: 89.247.171.***]

Gdynia ma miejską plażę tuż przy porcie, Barcelona też. .. Zastój to porażka dla miasta. Inwestycje w logistykę to rozwój, miejsca pracy i magnez dla nowych mieszkańców. Turyści są i będą, szczególnie ci niemieccy. Pozdrawiam

Gość • Piątek [19.04.2024, 12:53:49] • [IP: 5.173.218.**]

Spadną ceny apartamentów? Jakby nie było widok na kontenery nie szczególny.. A serio to zagłada dla plaży i turystyki

Gość • Piątek [19.04.2024, 12:32:22] • [IP: 176.221.124.***]

Do mieszkańców Lewobrzeża czy musicie być takimi skur...lam i popierac ta niszczącą środowisko inwestycje myślicie ze was to nie dotyczy jesteście w błędzie. A zyski to nie miasto będzie miało tylko katarczycy to wam nie przeszkadza że jakieś popaprancy będą czerpali profity wy tępe łby

Gość • Piątek [19.04.2024, 10:19:53] • [IP: 88.156.234.***]

Na lewobrzeżu wycinka drzew i betonowanie wydm pod apartamentowce, na prawobrzeżu całkowita dewastacja obszaru Natura 2000 i zamykanie mieszkańców w przemysłowym getcie. A to wszystko podobno w imię rozwoju i w zgodzie z narodowym interesem. Urodziłem się w tym mieście blisko 60 lat temu, tutaj mieszkam i tutaj chciałem dożyć swoich dni, ale coraz częściej mam wrażenie, że w Świnoujściu dzieje się jakieś kompletne szaleństwo, co gorsza przy poparciu wielu mieszkańców i władz lokalnych. Straciłem już nadzieję na opamiętanie tych wszystkich zaślepionych własnymi korzyściami lub też zmanipulowanych propagandą, ale na Boga, ludzie co się z Wami stało, że nie dostrzegacie w jak głębokiej d..pie jesteśmy i że z każdą chwilą pogrążamy się coraz bardziej. Obecnie tworzymy miejsce do życia dla kilkudniowych turystów oraz dla biznesu spoza Świnoujścia. Daliśmy sobie odebrać naszą małą Ojczyznę i teraz o naszym życiu będą decydować inni.

Gość • Piątek [19.04.2024, 09:41:30] • [IP: 62.69.252.*]

Szkoda szczepić sobie języka, ale następna KLAMCZUCHA Agatowska po MICHALSKIEJ jak pani nie wstyd tyle osób pani zawierzyło a szanowna pani zrobiła nas takich głupków, że uwierzylismy paniusi wstydu wy urzędnicy nie macie za jeden grosik dla pieniędzy sprzedalibyscie rodzoną matkę, a ja jak tylu uwierzyło w następną kłamczuche paniu joasiu.sory że z małej litery ale żadnego szacunku już do pani nie mam.

Ziomal • Piątek [19.04.2024, 08:51:39] • [IP: 185.210.39.**]

Poraża mnie zacofanie i ograniczenie niektórych mieszkańców Świnoujścia. Wszystko anty, wszystko źle. To są kluczowe inwestycje, które wpłyną na rozwój całego regionu. Miasto będzie miało dodatkowe wpływy do budżetu, będzie więcej lepiej płatnej pracy i nawet wasze kurniki inwestycyjne po 20m2 będą miały większą wartość.

Gość • Piątek [19.04.2024, 07:49:31] • [IP: 134.255.192.**]

No i stało się. Brak rozumu i liczenia się z ludźmi, naturą jest widoczny. Trzeba być albo ślepym na oba oczy by widzieć usy a minusów nie. Gdybym nie był lokalnym patriotą to bym napisał że cudny pomysł. Należy zabrać plażę i las zniszczyć środowisko bo po co mieszkańcom ono? Po co najpiękniejsza plaża Świnoujsciu? Nikt nie będzie przyjeżdżał do Świnoujścia, hotele b stały pustkami, taki b koniec waszych nienormalnych pomysłów. Ludzie nie wiem jak apelowac do was? Czy ktoś widział ten port w Hamburgu? Te góry Kontenerów, tam automaty pracują, ludzi prawie nie ma Wpływ na środowisko będzie fatalny. Hałas, smrud, kurz, tysiące ciężarówek na drodze. Międzyzdroje i Świnoujście jako miejscowości turystyczne przestaną istnieć. Mieszkany nie chcą tego Portu tylko ta durna Warszawa chce nam go wcisnąć w brzuch.Otrzeźwienie przyjdzie kiedy b już za późno. Nie popieram i jestem Przeciw bo widzę skutki które będą nagatywne dla środowiska, natury i mieszkańców. Starzy poumierają a młodzi uciekną z Regionu.

Gość • Piątek [19.04.2024, 04:20:24] • [IP: 5.184.116.***]

Najpiękniejsza plaża zostanie zniszczona.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 23:37:50] • [IP: 217.102.252.***]

Zmur to zwykly byl / jest i bedzie zwykly klamca. jest to osoba bez zadnego kregoslupa moralnego. Razem z funflem od geszeftu pobudowal sobie wille w hiszpani i tam zapewne spierdzieli. mam nadzieje, ze i tak go dojada po audycie jaki powinien byc zrobiony po jego odejsciu.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 22:49:07] • [IP: 5.184.98.**]

Precz z terminalem kontenerowym, chore pomysły, Grobarczyk nadal urzęduje

Gość • Czwartek [18.04.2024, 22:02:35] • [IP: 37.248.213.***]

Wiemy już, że terminal to rozwój gospodarki i zyski dla całej Polski. Co w zamian otrzyma miasto i mieszkańcy? Dlaczego wpierw nie zadbano o potrzeby Świnoujścian? Dlaczego nikt nie pisze o bezpieczeństwie i komforcie życia. Jaka będzie ochrona przed zanieczyszczeniem i hałasem? Przecież władze wiedzą, że w pobliżu planowanej inwestycji mieszkali i będą mieszkać ludzie. Budowane są kolejne budynki mieszkalne, na które przecież wydawane są pozwolenia. Dlaczego wcześniej nie wybudowano bezpiecznej drogi, ścieżki rowerowej, parkingu na plażę. Wszystko można pogodzić, tylko trzeba w tym widzieć drugiego człowieka. Przecież zarówno z turystyki jak i z przemysłu żyje nasze miasto. Władze miasta powinny zadbać przede wszystkim o stworzenie, mieszkańcom takich warunków do życia, aby jak w najmniejszym stopniu odczuli niedogodności związane z przemysłowym rozwojem miasta.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 21:42:50] • [IP: 37.47.184.***]

Teraz niech dotrzyma słowa waszą prezydent agatowska I nie zezwoli na budowę portu kontenerowego, obiecała to mieszkańcom

Gość • Czwartek [18.04.2024, 20:18:23] • [IP: 89.151.22.***]

Jak czytam te wywody o wielkiej zagładzie jaka czeka miasto, o wpływie na środowisko, o hałasie, o wodzie pitnej, prądach morskich itd to cieszy mnie jedno: gów... możecie, niczego nie zatrzymacie, rozwój wygra a germańcy przestaną trzepać kasę, którą my zarobimy. A jak ktoś jest przeciwnikiem zmian i rozwoju to w zamian tej inwestycji proponuje:" las i grzyby". Bo po co nam kilkaset miejsc pracy i setki milionów pln obrotu towarowego? Otóż miejmy las i grzyby i podcierajmy wiadomo komu za granicą du...y. !! Taka mądrość antyportowców. A Pani prezydent życze spełnienia obietnicy wyborczej dla Warszowian choć wiadomo że głosy trzeba było pozyskać obiecując niemożliwe bo prezydent miasta nie ma możliwości wpływu na tą inwestycję.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 19:50:19] • [IP: 176.221.125.**]

Tym których boli Ew budowa tego portu to uprzytomnić im że to że mają gdzie mieszkac to zasługa przemysłu dzielnicy przeznaczonej na właśnie przemysł, czyli Odra stocznia port czy promy do Szwecji gdzie turystyka była niewielka częścią pracy. Jak to wszystko padło to co wy macie do roboty w tej dzielnicy, liczenie aut udających się do Szwecji czy praca w europorcie dla obcych no i nowe zakłady też obcego kapitału Port kontenerowy powinien przynosić do miasta i to ogromne i oto trzeba walczyć a nie tylko praca u Niemca w heringdorfie czy innych wioskach ku chwale właścicieli tych przybytkow. A co Niemcy robią, ano robią wszystko aby to miest im nie przeszkadzało w ich przemysłach a taniego robola z miasta zatrudnić u siebie ku chwale landu gdzie władze są czerwone bardziej niż Moskwa Zniszczenie tych rur spowodowało katastrofę finansową landu a nasz port już im od dawna stoi na odciskach gdyż zarobki miasta polskiego są niedopuszczalne

Gość • Czwartek [18.04.2024, 19:25:57] • [IP: 176.221.124.**]

Coraz bliżej do zatoki Puckiej, czyli zagęszczany chłodnik glonowy dla plażowiczów.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 18:27:46] • [IP: 195.187.2.***]

Wstrętna manipulacja obrazem, nie pokazali istniejącego terminalu gazowego(zbiorników) i nie ma placów składowych na kontenery na lądzie (500ha). Ogłupiają wszystkich. Zieleni tam nie będzie!

Gość • Czwartek [18.04.2024, 18:24:38] • [IP: 77.111.247.**]

Dla czego nikt nie pisze, że terminal ma być 30 lat na wyłączność dla Arabów?

Gość • Czwartek [18.04.2024, 18:07:05] • [IP: 178.238.252.**]

Zał fajnej, dzikiej plaży na Warszowie, spacerów po falochronie i grzybów w wykarczowanym lasku.Natężenie ruchu na drodze wzrośnie, już jest dużo wypadków a będzie jeszcze więcej.To już nie jest uzdrowisko...

Gość • Czwartek [18.04.2024, 17:46:39] • [IP: 88.218.252.***]

Bardzo, bardzo dobrze, już myślałem że Tusk odda niemjasxkom ten port

Gość • Czwartek [18.04.2024, 15:39:40] • [IP: 46.205.207.***]

Super

Gość • Czwartek [18.04.2024, 14:56:46] • [IP: 89.64.23.**]

Pierwszy kraj unijny do którego przypłynie (przyleci, przyjedzie) towar z poza uni, nalicza podatek vat i go pobiera. Problem w tym, że w niemieckich portach naliczają 19 % vatu, a w polskich 23% vatu. Żeby polskie porty były zagrożeniem dla niemieckich, chyba nie wystarczy je tylko wybudować. To chyba jedyny plus- lobbing zagraniczny zadba już o to, żeby obniżyć podatek vat (podatek vat jest żródłem największych dochodów naszego państwa).

Gość • Czwartek [18.04.2024, 14:16:29] • [IP: 5.173.12.**]

Odłączyć sie od Swinoujscie bo i tak mają wyje.ane tylko kase liczą barany nic niewnybudjuą jak ludzie się zkrzykną i pujdzie 1000 osob na Plaza to Pseudo Policja co tam strózuje to nas niezatrzyma. I niech ta patologia z lutyckiej i innych ulic wraca do siebie bo Zmurek juz im wybudował po Barakach Nowe Apartamenty Do zasran..ia.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 14:00:20] • [IP: 176.221.124.***]

Ja zdecydowana przeciwniczka zrujnowania miasta, przeciwniczka budowy terminalu kontenerowego: po przeczytaniu tegoż komentarza też zmieniam zdanie i kieruję do wszystkich zazdrośników, którzy będą się kisić jak muchy w klatce: Gość • Czwartek [18.04.2024, 09:49:04] • [IP: 176.221.125.***] Miernoto intelektualną!! Warszów jest częścią miasta o charakterze przemysłowym a nie dzielnicą przemysłową. Żal za dupsko ściska że ludzie domy pobudowali i mieszkania pokupowali? Nieudaczniku życiowy pamiętaj że cała plaża straci na wartości- takie inwestycje odbiją się na turystyce. Pamiętaj jedno że za twoją zawiść będziesz kisił się w bloku jak mucha w klatce gdzie innych stać będzie na korzystanie ze wspaniałych kurortów. Dla Ciebie zmieniam zdanie- jestem za budową portu kontenerowego!!" - !!

Gość VII • Czwartek [18.04.2024, 13:33:24] • [IP: 178.238.247.**]

Szanowni mieszkańcy lewo i prawobrzeża. Zwracam się do Was, bo miasto jest jedno. Nie dzielcie włos na czworo. Trzeba choć troszkę pomyśleć, bo myślenie nie boli. Działalność terminala kontenerowego będzie miała ogromny wpływ na całe nasze miasto. Zanieczyszczenia, hałasy, drożność S 3. Przecież nie tylko z Warszowa ludzie udają się w Polskę swoimi autami. To wiadome. A nie wiemy jak zachowają się prądy wodne po wybudowaniu trzeciego falochronu, nie wiemy co z wodą pitną itd, itp. Tych zagrożeń i pytań jest mnóstwo. Lepiej weźmy się do działania i ratujmy nasze miasto ! Doprowadźmy do referendum. My miieszkańcy Świnoujścia mamy do tego prawo.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 12:40:28] • [IP: 77.252.72.***]

I dobrze, niech budują. A jak się mieszkańcom Warszowa nie podoba- to niech się przeprowadzą :).

Gość • Czwartek [18.04.2024, 12:15:41] • [IP: 213.195.150.**]

Zniszczył nasze miasto obywatel odchodzący. NATURA 200 DO WYCIĘCIA NIKT NAS NIE SŁUCHAŁ O ZATRZYMANIU NITRASOWI I ARŁUKOWICZOWI ZALEZY, ABY NAS UJARZMIC, KTO WINNY OBYWATEL ODCHĄDZĄCY.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 12:06:10] • [IP: 37.30.126.**]

Super decyzja i tak malkontenci się odezwą

Ghost • Czwartek [18.04.2024, 11:52:07] • [IP: 37.47.144.**]

Nie co sekundę jeden TIR. Jeden kontener co 31 sekund jeśli wszystko pójdzie transportem lądowym i kontenery 2TEU. A tak się nie robi. Część pójdzie wodą do Szczecina część koleją. Ale tak to w drugim etapie co 2-3 minuty jeden TIR. To i tak dużo. Przy budowie II etapu winni dołożyć pasy S3 i linię kolejową

Gość • Czwartek [18.04.2024, 11:49:29] • [IP: 217.102.252.***]

DoGość • Środa [17.04.2024, 18:47:36] • [IP: 89.151.21.***]. ... wiedzialem, ze wiekszosc ludzi to idioci, ale ty drogi internauto jestes przodownikiem.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 10:51:56] • [IP: 37.248.152.**]

Budowa tego portu odbije się na całej wyspie Wolin, najwięcej straci Międzyzdroje z Wolińskim Parkiem. Rozważany jest wprowadzenie ograniczenia masy jednostek do wpłynięcia na Bałtyk Obsługa całego projektu nakazuje wybudowanie do Gorzowa dodatkowej drogi krajowej S-3 z dodatkową linią kolejową do Szczecina. Kalkulator i policzyć co ile sekund jechać będzie Tir przy założeniu 2 mil kon. x 2 z portu i do portu, obsługa promów do Szwecji ok. 1 mil w ciągu roku. Rozjadą całą wyspę Wolin, politycy pięknie mówią , z liczeniem gorzej, chyba że własnej kasy. Spowoduje tu zniszczenie całej zatoki Pomorskiej. zniszczyć idzie szybko, odbudowa środowiska trwa wieki, miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze - dno.

Gość Psychiatryka • Czwartek [18.04.2024, 10:18:16] • [IP: 178.238.255.***]

huhuha huhuha nasza droga rozje...chanana, , , ale koperty poszły na maxa:-) tak tak interes dla calej Polski, możliwe ale z drugiej strony pewne ze mieszkancy Swinoujscia a szczegolnie teraz Warszowa dostana jeszcze wieksze korki, jeszcze bardziej zasyfiala (niegdys piekna w nature) czesc miasta. To cos nie powinnontutaj powstacx!! ale prawda jest taka ze nikogo nie obchodzi nasze zdanie, licza sie tylko $$$, wiem ze niektorzy z was juz to wiedza, ale popisac sobie mozemy...:- (Warszow fajny kiedys byl ale kierunek rozwoju niestety i talary zmieniaja wszystko

Gość • Czwartek [18.04.2024, 09:53:17] • [IP: 178.238.253.**]

Uważaj zwolenniku, byś nie udusil.sie.z.zachwytu tym.wszysykim. Abyś nie musiał maski p/gaz nosić do.oddychania płucami. Gość • Środa [17.04.2024, 21:24:08] • [IP: 5.184.243.**]

Gość • Czwartek [18.04.2024, 09:49:04] • [IP: 176.221.125.***]

Miernoto intelektualną!! Warszów jest częścią miasta o charakterze przemysłowym a nie dzielnicą przemysłową. Żal za dupsko ściska że ludzie domy pobudowali i mieszkania pokupowali? Nieudaczniku życiowy pamiętaj że cała plaża straci na wartości- takie inwestycje odbiją się na turystyce. Pamiętaj jedno że za twoją zawiść będziesz kisił się w bloku jak mucha w klatce gdzie innych stać będzie na korzystanie ze wspaniałych kurortów. Dla Ciebie zmieniam zdanie- jestem za budową portu kontenerowego!!

Gość • Czwartek [18.04.2024, 08:56:44] • [IP: 86.140.102.***]

Brawo..

Gość • Czwartek [18.04.2024, 08:47:05] • [IP: 150.254.67.**]

LUDZIE 2MLN TEU TO 1 KONTENER WYJEŻDŻAJĄCY NA DROGI CO SEKUNDĘ 24 GODZINY NA DOBĘ PRZEZ CAŁY ROK!

Gość • Czwartek [18.04.2024, 08:41:52] • [IP: 176.221.124.***]

Ty trollu, jaka dzielnica przemysłowa od zawsze?? Piszę do pajaca spod: Gość • Czwartek [18.04.2024, 07:04:48] • [IP: 5.184.109.***] Szanowni mieszkańcy Warszowa. Ta dzielnica od zawsze była przemysłowa... Poczytaj chociażby opracowania" ekspertów" którzy opracowywali analizy dot. terminalu kontenerowego. O Warszowie mówili osiedle mieszkaniowe z terenami wskazanymi pod działalność przemysłową!! Szczecin i Warszawa oraz w SIŁA tej części rady, która była za rozszerzeniem granic portu zdecydowali o DEWASTACJI Osiedla Mieszkaniowego.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 08:35:27] • [IP: 176.221.124.***]

i skończy się piękna plaża, skończą się nadmorskie Bory Bażynowe, i wasza błękitna flaga. Obszary Natura 2000 wycięcie w pień. Będzie mazut, smród, fekalia ze statków i ch.j wie co tam jeszcze przywloką.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 07:50:08] • [IP: 45.141.1.***]

I skończy się wasza piękna plaża z błękitną flagą. Będzie mazut, smród i ch.j wie co tam jeszcze przywloką.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 07:04:48] • [IP: 5.184.109.***]

Szanowni mieszkańcy Warszowa. Ta dzielnica od zawsze była przemysłowa. Widzieliście o tym kupując tam tańsze mieszkania. Oczywiście miasto/port powinno zapewnić Wam rekompensatę w postaci darmowych autobusów i wygodnego dojazdu na plażę w okolicach Przyrody. Co do fortów to wystarczy policzyć ile można zarobić na transporcie wczasowiczów łodzią. To są wielkie pieniądze, które leżą na ulicy!

Gość • Czwartek [18.04.2024, 06:24:06] • [IP: 37.248.208.***]

To teraz na plaże do Lubiewa ładnie wszystkich załatwili łącznie z przytorem i łunowem 😭

Gość • Czwartek [18.04.2024, 05:57:44] • [IP: 178.238.250.***]

Tak głosowaliście - to macie.

Gość • Czwartek [18.04.2024, 04:51:22] • [IP: 188.146.124.***]

A ilu tych mieszkańców??i jaka krzywda że do plaży dalej.Terminal to sprawa dla wszystkich mieszkańców Polski tak jak gazoport CPK itd.Dobrze że Tusku dostał przyzwolenie od Niemieckich panów...

Gość • Czwartek [18.04.2024, 01:10:19] • [IP: 176.221.124.***]

Bardzo dobra decyzja niech kraj rozkwits

Gość • Środa [17.04.2024, 23:02:12] • [IP: 37.30.0.***]

PHŚ to był prawdziwy port w Świnoujściu

Gość • Środa [17.04.2024, 22:38:17] • [IP: 88.218.253.***]

demokraci fajnie wam rządzą miastem, jprd

Gość • Środa [17.04.2024, 22:25:39] • [IP: 88.218.253.***]

Nie widzę i chyba nikt nie zobaczy drogi do latarni morskiej i fortu Gerharda !

Gość • Środa [17.04.2024, 22:21:47] • [IP: 176.221.124.***]

Terminal w Świnoujściu a zyski czerpał będzie Szczecin. Droga S3 będzie zdewastowana w bardzo szybkim tempie.

Gość • Środa [17.04.2024, 22:18:35] • [IP: 176.221.124.***]

Terminal w Świnoujściu a zyski czerpał będzie Szczecin.

Gość • Środa [17.04.2024, 21:53:18] • [IP: 89.151.20.***]

Przytór też zniknie dla plażowiczów ze względu na strefę bezpieczeństwa 🔥🔥

Gość • Środa [17.04.2024, 21:48:41] • [IP: 185.210.39.***]

Załamka totalna, 300 hektarów lasów do wycięcia, tir za tirem... Itd szok po prostu,

Gość • Środa [17.04.2024, 21:31:39] • [IP: 83.11.96.***]

piękną i czystą mieliśmy plaże. ..straram się nie korzystać latem tym bardziej ze względu na zanieczyszczenia. ..ludzie robią tam, port sypie, gas, teraz kontenery. .i to jest euro 7 wprowadzane, zdrowia zycze..

Gość • Środa [17.04.2024, 21:30:58] • [IP: 185.210.36.**]

Szanowni! Polskie porty morskie w 2023 roku miały największy udział w wygenerowanych wpływach podatkowych z głównych granicznych terminali przeładunkowych. Skarb Państwa zarobił z opłaconego VAT-u, ceł i akcyzy 9, 3 miliarda zł. Jeżeli my nie chcemy tych pieniążków to Niemcy chętnie przytulą te środki.

Gość • Środa [17.04.2024, 21:27:06] • [IP: 46.112.64.**]

Teraz marchewka i s-ka będą się chwalić, że to był ich pomysł z terminalem kontenerowym. Dziwne tylko, że ich niemieccy panowie się na to zgodzili.

Gość • Środa [17.04.2024, 21:24:08] • [IP: 5.184.243.**]

Jestem zwolennikiem terminala kontenerowego. Świnoujście powinno oddychać dwoma równomiernymi płucami. Turystyczne lewobrzeże i przemysłowo-portowe prawbrzeże.

Gość • Środa [17.04.2024, 21:14:18] • [IP: 176.221.125.**]

Fajną mieszkańcy Warszowa, będą mieli plażę. Na zachód widok na LPG, a na wschód terminal kontenerowy. Będą mogli na bieżąco podglądać pracę dokerów. Przynajmniej teraz Międzyzdroje zyskają więcej piachu na plaży, poprzez ten falochron.

Gość • Środa [17.04.2024, 21:07:49] • [IP: 37.248.214.***]

Czas się ewakuować z tego miasta. Ta drogą którą teraz budują, będzie za ciasna na to wszystko.Promy Tiry Skandynawia, Tunel, Terminal i co jeszcze ?

Gość • Środa [17.04.2024, 20:58:09] • [IP: 176.221.124.***]

Wypier...ć z tym katarskim gównem minister niech weźmie sobie do Szczecina bo podobno leży nad morzem. Szczecin niech sobie mebluje swoją wiochę a naszą my sobie sami umeblujemy. Stop tego niszczenia środowiska

Gość • Środa [17.04.2024, 20:39:08] • [IP: 62.69.229.**]

Co tam terminal ważne ze jest aby o 5 rano kolejka UBB nie trabila

Gość • Środa [17.04.2024, 20:32:25] • [IP: 78.30.82.***]

Jeżeli ma wpływać na bezpieczeństwo, to musi powstać

Mieszkaniec • Środa [17.04.2024, 20:17:39] • [IP: 83.26.245.*]

Dobrze. Budować, budować jak najwięcej takich inwestycji

Gość • Środa [17.04.2024, 20:17:32] • [IP: 104.28.45.**]

Jak tam strajki? Pomogły coś?

nie_polityczny • Środa [17.04.2024, 20:14:29] • [IP: 89.151.22.**]

Extra news... kolejny krok do przodu... nie ogladac sie za siebie...

Gość • Środa [17.04.2024, 20:14:09] • [IP: 46.205.204.***]

Nareszcie. W kraju od paru tygodni gospodarka się zwija. Kraków, Olsztyn, Wrocław i inne miasta. U nas na szczęście plan budowy będzie realizowany. Na nic blokady, banery i nadmuchiwane kaczuszki.

Gość • Środa [17.04.2024, 20:12:53] • [IP: 37.248.161.*]

To jakies jaja, posadzą las w lesie.. ... W tym zarządzie ZMPSiŚ myślą, ze buduja to na pustyni?? , , Zamieszkała dzielnica Warszów, gdzie ma powstać terminal, zostanie oddzielona naturalną ścianą lasu"

TECHNOKRATA • Środa [17.04.2024, 20:11:26] • [IP: 176.221.125.**]

SKORO KORPORACYJNE BANDY BUDUJĄ BURDEL Z BETONU NA MORZU TO DLACZEGO DOPUŚCILI SIĘ BESTIALSTWA NA LOKALNYM MOTŁOCHU I OKRADLI GO Z TERENÓW LEŚNYCH ?Dwadzieścia lat temu na portalu iświnoujście pod nickiem lolodolo wyszedłem z takim pomysłem, aby coś takiego tu zbudować, ale obecnie jestem do tego nie przekonany. Powinny to budować w rejonie Dziwnówka.

Gość • Środa [17.04.2024, 19:56:51] • [IP: 5.173.113.**]

Teraz marchewka i s-ka będą się chwalić, że to był ich pomysł z terminalem kontenerowym. Dziwne tylko, że ich niemieccy panowie się na to zgodzili.

Gość • Środa [17.04.2024, 19:55:14] • [IP: 62.69.252.**]

Super info

Gość • Środa [17.04.2024, 19:53:30] • [IP: 46.205.140.***]

Czy ten wiceminister nie jest tym gościem, który się nabijał z najsławniejszej stępki pod prom? Teraz sam prowadzi" największe kontenerowce" przez cieśniny duńskie - nie pojmuję jak?

GośćVL • Środa [17.04.2024, 19:46:15] • [IP: 178.238.247.**]

Jak to ładnie wygląda na tym zdjęciu. Tyle tylko, że to jest przekłamanie, można nazwać oszustwo. Będzie odwrotny stosunek zieleni do ilości i miejsc składowania kontenerów. Nie ma różnicy czy nami rządzą czarni, czerwoni czy rudzi. Od każdej opcji dostajemy cięgi. Dla nich nie liczy się człowiek, jego konstytucyjne prawa. ...liczy się mamona, choćby chińska. Co dalej, później nieważne. Mamona tu i teraz. Są w tej chwili dwie opcje zablokowania tej przerażającej inwestycji. REFERENDUM. Tyle tylko, Szanowni Mieszkańcy trzeba będzie bardziej się zaangażować w ratowanie naszego jeszcze pięknego miasta. Druga droga to rozstrzygnięcie sporu w polskim sądzie. Pracujemy dalej. B. M.

Gość • Środa [17.04.2024, 19:34:56] • [IP: 176.221.125.***]

Warszów to Dzielnica Przemysłowa a Plaza jest w Dzielnicy Przytór

cham • Środa [17.04.2024, 19:27:54] • [IP: 83.26.235.**]

Zniszczą niepowtarzalnie najpiękniejszy kawałek plaży Pomorza Zachodniego. Pomijam taki drobiazg jak niewydolność PKP. Chyba przeorają Międzyzdroje, żeby poszerzyć torowisko. Psuje odeszły, psuje przyszły.

Gość • Środa [17.04.2024, 19:19:50] • [IP: 45.134.225.**]

Kto zgodę wydał?! ⸺Jakim prawem osoby nieuprawnione, którzy sobie przywłaszczyli funkcje publiczne, wydają jakiekolwiek zgody?!

Gość • Środa [17.04.2024, 18:59:25] • [IP: 104.28.129.**]

Super, budować! A NIMBY cicho! :)

Gość • Środa [17.04.2024, 18:51:48] • [IP: 176.221.125.***]

Były prezydent twierdził że nic mu nie wiadomo jeśli chodzi o budowę terminala kontenerowego. To co tu grane jest??

Gość • Środa [17.04.2024, 18:47:36] • [IP: 89.151.21.***]

Będzie normalny cywilizowany port kontenerowy. No ale niektórzy na tym upiornym sprzeciwie zrobili karierę polityczną i to im wystarczy. Teraz będą już siedzieli cicho.

Gość • Środa [17.04.2024, 18:43:10] • [IP: 5.173.149.***]

A co w zamian mieszkańcy prawobrzeżnej cześci mogą otrzymać w zamian za odciecie od korzystania z plaż od władz miasta lub innych gromowładnch? Czy mamy zablokować tą inwestycje siłą czy może ktoś z nami mieszkańcami bedzie rozmawiał?

Gość • Środa [17.04.2024, 18:40:22] • [IP: 37.248.166.***]

Wszystko robią poza plecami mieszkańców. Powstanie po LNG kolejny SYF !!

Gość • Środa [17.04.2024, 18:35:46] • [IP: 37.47.137.***]

A jakby tak coraz bliżej była sobie akurat staruszka ? A to mogła być przecież wasza matka ! Albo gdyby tak coraz bliżej była sobie procesja ?

Gość • Środa [17.04.2024, 18:34:31] • [IP: 37.47.130.**]

I bardzo dobrze.

Jestem za • Środa [17.04.2024, 18:25:06] • [IP: 94.254.239.*]

Polska będzie bogatsza !!

Gość • Środa [17.04.2024, 18:14:41] • [IP: 5.173.160.**]

No w końcu coś się ruszy. Dobra robota

Gość • Środa [17.04.2024, 18:08:20] • [IP: 88.218.254.***]

Będzie dużo pracy... oczywiście dla naszych" braci" ze wschodu 🙄😉

Oglądasz 1-93 z 93
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wyspiarz w Świnoujściu, informuje że w związku z konserwacją sieci, węzła i instalacji przez PEC w dniu 22.05.2024 r. (środa) Pływalnia na Uznam Arenie przy ul. Grodzkiej 5, będzie w tym dniu NIECZYNNA. Jednocześnie informujemy, że hala sportowa i siłownia na tym obiekcie, będzie funkcjonować bez zmian ■ Już 19 maja hala sportowa SP nr 1 przy ul. Witosa w Świnoujściu zamieni się w arenę pełną tańca i emocji. Ponad 200 tancerzy z sześciu szkół tanecznych z różnych miast, w tym ze Szczecina, Kołobrzegu i Rzeszowa, stanie do rywalizacji w Turnieju Tańca Nowoczesnego „Roztańczone Wyspy”. ■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■