W Grupie AAA AUTO, która ma swoje centra sprzedaży samochodów używanych w krajach Europy Środkowej, od 2018 roku zwiększył się odsetek kobiet kupujących takie auta z 29 proc. do 31 proc. Jednak wciąż panie stanowią mniejszość, ponieważ w 2021 roku zdecydowało się kupić samochód 69 proc. mężczyzn. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety czują się bardziej komfortowo wybierając samochód z doradcą, niż samodzielnie, a także dłużej podejmują decyzję zakupową.
„Kobiety przed wyborem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. W ubiegłym roku panie najczęściej wybierały samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet były także kombi i SUVy, które są idealnymi autami dla rodziny“ – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
W 2021 roku aż 39 proc. kobiet kupiło w oddziałach AAA AUTO samochody typu hatchback, wobec 26 proc. mężczyzn. Panie często także decydowały się kupić używane kombi (23 proc.) oraz SUVy (20 proc.). Zdecydowanie więcej kobiet preferowało silniki benzynowe (60 proc.), aż o 12 proc. więcej niż mężczyźni (48 proc.), którzy wybierali diesle (52 proc.). Kobiety, podobnie jak mężczyźni, lubią auta w kolorach szarym, białym, czarnym, niebieskim i czerwonym.
Po spadku cen na rynku samochodów używanych w styczniu 2022 roku w stosunku do grudnia 2021 roku, w lutym mediana ceny wzrosła. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w lutym 2022 roku w Polsce pojawiło się 198.119 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza wzrost w stosunku do stycznia 2022 roku o 3.271 aut. Wzrosła także mediana ceny aut używanych z 22.500 złotych w styczniu 2022 roku do 23.000 złotych w lutym br.
Przemysław Barowicz
Biuro Prasowe AAA AUTO