Na interpelację radnej Agatowskiej odpowiedziała zastępca prezydenta, Barbara Michalska.
- Przejście dla pieszych przez ulicę Grunwaldzką przy skrzyżowaniu z ulicą Lechicką jest od dawna wyposażone z obu stron w jednokomorowe sygnalizatory nadające sygnał ostrzegawczy (sygnał żółty migający). Bezpośrednio przy przejściu dla pieszych znajduje się również latarnia oświetlenia ulicznego, która w wystarczający sposób oświetla przedmiotowe przejście. Niemniej jednak rozważona zostanie możliwość zwiększenia strumienia świetlnego skierowanego na przejście.
Czy w miejscu tym pojawi się próg zwalniający?
- W kwestii progu zwalniającego informuję, że nie przewiduje się jego montażu w tym rejonie. Jest to ulica główna, kursuje po niej autobusowa komunikacja pasażerska, przejście dla pieszych jest bezpośrednio przy skrzyżowaniu ulic, a pasy ruchu nie są rozdzielone wyspą, która uniemożliwiałaby omijanie progu w sytuacji zastosowania progu wyspowego. Nadmieniam również, że z uwagi na uciążliwości i ryzyka, jakie wiążą się z umieszczaniem progu zwalniającego, jego montaż każdorazowo musi być rozpatrywany indywidualnie, pod kątem czy w danym przypadku korzyści przeważają nad wadami tego rozwiązania.
Jednocześnie zastępca prezydenta wskazuje z jakimi uciążliwościami wiąże się zamontowanie takiego progu zwalniające:
zwiększenie hałasu związane z hamowaniem, przejazdem przez próg zwalniający i przyspieszaniem pojazdów oraz związanej z tym emisji spalin;
mikro-drgania/wstrząsy powodowane przejeżdżaniem pojazdów przez próg zwalniający, mogące skutkować niszczeniem okolicznej infrastruktury;
spowolnienie służb ratunkowych (straży pożarnej, pogotowia ratunkowego itp.);
zwiększenie ryzyka dochodzenia do gromadzenia się wody w rejonie progu zwalniającego i zalewania przyległego obszaru w czasie intensywnych opadów atmosferycznych i ewentualnego zamarzania wody w zimie.
W odpowiedzi zastępcy prezydenta Barbary Michalskiej czytamy także, że zwraca ona jednocześnie uwagę na fakt, że niezależnie od zastosowanych rozwiązań, kluczowe znaczenie ma odpowiedzialne i rozsądne zachowanie poszczególnych uczestników ruchu drogowego oraz zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie przejść dla pieszych, zarówno pieszych, jak i kierowców.
To przejście jest tam w ogóle niepotrzebne! Kawałeczek dalej jest przejście na światłach.
122 i 123.Po kolej--z tymi przepisami to roznie bywa.Przeciez najczesciej w tych samochodach, siedza Polacy, widac to po fizionomiach.A nasze Panie, no coz moja teoria brzmi--nie zatrzyma sie przed pasami, bo potem ma problem z ruszeniem.A co do 123, wiem, ze to kpiny.Bo gdybs cos kidys przeczytal, to bys wiedzial, ze nigdy i nigdzie nie bylo i nie bedzie komuny.A co do ZYdow, to jak jestes taki figofago, to jedz do nich i powiedz to glosno.Proponuje wziaz z soba pampersa
Przynajmniej Agatowska coś chce zrobić dla mieszkańców tego miasta, a pozostali radni...? Nie mówiąc o elicie z urzędu z betoniarką na czele) -:
Więcej przejśc dla pieszych walnijście to będzie bezpieczniej, niedługo co 10m będzie przejście żeby się przypadkiem nie zmęczyli piesi a oczy trzeba mieć w tyłku aby to wszystko ogarnać.
Gość • Poniedziałek [07.02.2022, 09:54:32] • [IP: 89.151.34.***] ... Całkowita racja... Popieram Ciebie.. Tak jest w realu... Święte krowy z telefonem przed nosem.
Geniuszka z partii Razem z radnym Górecznym powinni założyć partię Próg.
Przejście to jest niepotrzebne – zlikwidować. Raptem 100 metrów dalej w kierunku północnym jest bezpieczne przejście przez ulicę Grunwaldzką, zabezpieczone sygnalizacją świetlną.
Może i kultury jazdy u nas nie ma ale kultury chodzenia to raczej też.Pozdrowienia dla matoła na hulajnodze co bez świateł jeździ drogą, prędzej czy później zostaniesz dawcą organów.
Pani da spokój
Przejścia na 11 listopada też oświetlić, wieczorem, czy rano podczas deszczu czy mgły trzeba się zatrzymać aby dojrzeć czy jakaś czarna postać się nie zbliża czy stoi na pasach. Wszędzie na przejściach i ścieżkach rowerowych powinny pojawić się mocne lampy led. Nic dziwnego że jest tyle wypadków.
Inteligentne przejście z warszowa które od dwóch lat jest nie używane zainstalować w tym miejscu
Niech p. Agatowska weźmie urlop i stanie przy tym przejściu parę godzin i później niech pomyśli o co jej chodzi chyba chce żeby zaistnieć progi na ulicy gdzie można jechać 50 km na godz. To jest pomysł niepoważny
Dziękuję radnej Agatowskiej za interwencję. A hejterzy niech spadają do diabła.
Ta z SLD to się chyba LSD naćpała. niech sobie te progi w przedpokoju zamontuje.
Na ul szkolna, Markiewicza przed skrzyżowaniem przystanek autobusowy kto ty o widział.Patologia.
Kobieto daj spokój idź do energetyka i nie wtrącaj się bo to nic nie da
Najlepiej zrobić tunel. Będzie gdzie się załatwić i bezdomni będą mieli gdzie mieszkać
szkoda że sami nie porobili zmian, będąc wcześniej na stanowiskach w Urzędzie Miasta.
Bo niemcy to tylko u siebie przestrzegają przepisów, u nas przed przejściem prędzej Polacy się zatrzymają, a niemcy po butach przejadą. A my im za to jeszcze tyłki myjemy, brawo Wy.
my Młodzi jak wygramy Wybory to raz na zawsze Odsuniemy od Władzy Partię Żydowską i Partię Komunistyczną
Jak długo projektantom dróg powtarzać aby odsunąć przejścia od skrzyżowań? Kierowca mając przejście jadąc na wprost, może bardziej skoncentrować się na tym przejściu. Gdy zaraz za zjazdem ze skrzyżowani jest przejście dla pieszych jego koncentracja jest podzielona. Musi obserwować to przejście i samo skrzyżowanie czy też rondo. Po za tym skrzyżowania są blokowane gdyż nie ma miejsca przed przejściem aby z niego zjechać. Dodatkowym efektem odsunięcia przejść byłoby spowolnienie wielbicieli szybkiej jazdy rowerem po ścieżkach rowerowych. Pani Agatowska, światełka czy spowalniacze niczego nie zmienią. Zarówno piesi, rowerzyści jak i kierowcy są winni wypadków, niestety wszystko sprowadza się do źle zaprojektowanych przejść i przejazdów przez ulice. Odsunięcie ich od skrzyżowań o około 15 metrów przyniosłoby oczekiwane efekty.
PRZEJSCIE DLA PIESZYCH NIE POWINNO BYC NA SKRZYZOWANIU
Warto dzieciom dać odblaski i przypominać o właściwym przechodzeniu przez ulicę. Czy dziecko było bez dorosłego?
ŚWIĘTE KROWY NA PASACH TO TERAZ MAJĄ. OSTATNIO LARWA LAZŁA PRZEZ PRZEJŚCIE Z KOMÓRKA NA CZERWONYM NAWET NIE SŁYSZAŁA JAK LUDZIE TRĄBILI NA NIĄ OCZYWIŚCIE SŁUCHAWKI NA USZACH. W 14 WIEKU W MIEŚCIE BYŁ PROBLEM ZE ŚWINIAMI CHODZĄCYMI NA DROGACH TERAZ ZE ŚWIĘTYMI KROWAMI.
Żadne światła, żadne progi, żadne migające światełka nie pomogą w sytuacji kiedy cały ruch został wpompowany do centrum miasta, zrobili obwodnicę, która świeci pustkami ale za to Grunwaldzka wygląda jak autostrada i jasne jest to, że co rusz na tej wiejskiej drodze będzie dochodzić do takich sytuacji.