POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [26.10.2021, 08:26:16] • Polska

Kuchnia polska? Tak, ale w lekkim wydaniu. Raport IPSOS dla Biedronki o nawykach żywieniowych Polaków ujrzał światło dzienne

Kuchnia polska? Tak, ale w lekkim wydaniu. Raport IPSOS dla Biedronki o nawykach żywieniowych Polaków ujrzał światło dzienne

fot. Organizator

2/3 Polaków jest zdania, że odżywianie ma bardzo duży wpływ na zdrowie. Taka sama większość uważa, że odżywia się zdrowo. Jednocześnie królową polskich śniadań i kolacji jest nieśmiertelna… kanapka z wędliną lub serem, a obiadem rządzi kuchnia polska, ale znacznie lżejsza niż 25 lat temu. Raport można już przeczytać w całości. Jest już do pobrania ze strony csr.biedronka.pl.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie sieci Biedronka „Zwyczaje żywieniowe w Polsce. Co się zmieniło przez ostatnie 25 lat?”, Polacy są kulinarnie rozdarci. Z jednej strony rośnie nasza świadomość i wiedza, częściej czytamy etykiety, staramy się zrezygnować z cukru i tłuszczu, chętniej wybieramy produkty light, ale z drugiej strony jemy coraz więcej, sięgając po przekąski między posiłkami. Jedzenie stanowi dla nas dużą przyjemność, z której ciężko zrezygnować. Tym bardziej, że jakość żywności od czasu wejścia do UE bardzo się poprawiła.

W latach 90-tych robiliśmy zakupy w hipermarketach (rzadziej) i na bazarach (częściej), dziś najchętniej kupujemy w dyskontach, które łączą zalety sklepu osiedlowego i hipermarketu, oferując szeroki wybór produktów, szeroką ofertę owoców i warzyw oraz bliskość i dostępność. Rzadziej gotujemy, chętniej korzystamy z półproduktów, które są coraz lepszej jakości, częściej jadamy na mieście i zamawiamy jedzenie do domu - tu od lat niezmiennie króluje pizza, zaraz przed kebabem.

Kuchnia polska? Tak, ale w lekkim wydaniu. Raport IPSOS dla Biedronki o nawykach żywieniowych Polaków ujrzał światło dzienne

fot. Organizator

Konsumenci widzą i doceniają zmiany, które nastąpiły w sklepach sieci Biedronka w ciągu ostatnich 25 lat, w szczególności fakt, że sieć oferuje różnorodne produkty dla całej rodziny, wprowadza nowe smaki i ciekawe produkty spożywcze. Dodatkowo oferuje produkty dostępne cenowo odpowiadające na różne potrzeby żywieniowe oraz posiada szeroką gamę produktów świeżych. Niemal 60 proc. Polaków jest zdania, że to właśnie Biedronka czyni zdrowe odżywianie Polaków łatwym.

Kuchnia polska? Tak, ale w lekkim wydaniu. Raport IPSOS dla Biedronki o nawykach żywieniowych Polaków ujrzał światło dzienne

fot. Organizator

Jak wynika z badania IPSOS dla sieci Biedronka Polacy przygotowują dania tradycyjnej kuchni w w nowy sposób, są lżejsze, dodajemy do nich nowe składniki. Jako społeczeństwo jesteśmy otwarci na eksperymentowanie w kuchni, obiady, które jadamy są bardzo zróżnicowane. Inne wybierają ludzie młodzi, inne osoby z dziećmi (dużo zup i dań mącznych), inne osoby starsze, ale pod pewnymi względami wciąż nasze żywienie wygląda podobnie (na śniadania i kolacje najchętniej jemy kanapki, a w weekend wracamy do tradycyjnych smaków takich jak rosół, pomidorowa, ziemniaki).

Mimo przywiązania do tradycji niemal 60 proc. Polaków lubi eksperymentować, stosować nowe przepisy, próbować nowe dania. Dla 82 proc. Polaków jedzenie jest prawdziwą przyjemnością, a dla 73 proc. doznania smakowe są w jedzeniu ważniejsze niż aspekty zdrowotne. 65 proc. Polaków ma zdecydowaną słabość do słodyczy i przekąsek, a 58 proc. dziennie zjada więcej kalorii niż potrzebuje.

W porównaniu z tym co jedliśmy 25 lat temu, dzisiaj konsumujemy m. in. więcej ciemnego i pełnoziarnistego pieczywa, jogurtów, mrożonych warzyw i oliwy z oliwek. Białe pieczywo, mleko, jajka i olej jemy na podobnym poziomie.

Z raportu płyną optymistyczne wnioski: 63 proc. Polaków ogranicza obecnie ilości spożywanego cukru, a połowa soli i tłuszczu. Ponad połowa z nas pije codziennie 1,5-2 l wody, a prawie połowa codziennie spożywa porcję warzyw i owoców. 45 proc. Polaków ogranicza ilość spożywanych produktów zawierających konserwanty, sztuczne barwniki i inne substancje dodatkowe E. Pochodzenie produktów ma dla nas duże znaczenie. Dotyczy to szczególnie produktów świeżych, które Biedronka oferuje w niskich cenach i wysokiej jakości.

Biuro prasowe sieci Biedronka


komentarzy: 3, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-3 z 3

Gość • Wtorek [26.10.2021, 15:31:06] • [IP: 37.7.163.***]

136 Mysle, ze wszyscy--Kolodziejczak, Gates, rozne Biedronki--w sumie robia jeadna, taka sama robote, acha jeszcze jest glifosat.W zwiazku z tym niech ktos napisze jak wyrzywic 7 mln ludzi, bez tych roznych dodatkow--zywnosc sie psuje, raczej szybko--Trzeba kierowac sie zdrowym rozsadkiem, niech sponsoruja, kombinacje Gatesa, Spurek, z tego zyja.Ale przeciez mamy rozum i to cpo oni robia, wygaduja, nie jest obowiazkowe.Wniosek, robic swoje, nie przejmowac sie

obserwator świata • Wtorek [26.10.2021, 11:30:25] • [IP: 37.47.136.***]

Czyżby był to artykuł sponsorowany? A może lepiej posłuchać rolnika Kołodziejczaka z" Agrounii" lub Bustowskiego który walczy z glifosatem w żywności w tych tak zwanych dyskontach? A może to jest podprogowe wpływanie na Polaków w związku z " światowym zielonym ładem"? Wystarczy posłuchać szaloną spurek, co wygaduje i proponuje nam do jedzenia w przyszłości. Wystarczy poczytać co wyrabia Bil Gates i jego produkcja sztucznego mięsa. Likwidacja krów, trzody chlewnej, zanieczyszczają środowisko swoimi odchodami i robieniem" wiatrów". Ciekawe co jeszcze wymyślą aby nas uzależnić od wielkich korporacji produkujących żywność?

Gość • Wtorek [26.10.2021, 09:57:22] • [IP: 31.0.176.***]

ARTYKUŁ SPONSOROWANY, A POLAK NIE GŁUPI KUPI TAM GDZIE ŚWIEŻE I SMACZNE PRODUKTY ORAZ TANIE. KUPIŁEM W BIEDRONCE: CHLEB, JAJKA, CEBULE, RESZTA ZAKUPÓW W KAUFLAND, ALKOHOL W NIEMCZECH, PALIWO W BP. TAKI TO ŚWIAT. PRZY JEDNEJ DZIURZE TO I KOT ZDECHNIE.

Oglądasz 1-3 z 3
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zmiana rozkładów jazdy od 04 listopada 2024 r. Uprzejmie informujemy, że od 04 listopada 2024 r. nastąpi zmiana rozkładów jazdy linii autobusowych: 1) linii 5, 5T, A i B; 2) rozkłady jazdy dostępne są na stronie: www.ka.swinoujscie.pl w zakładce ROZKŁADY JAZDY; 3) szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów: 1) z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; 2) poprzez kasowniki do płatności bezgotówkowych umieszczone w autobusach; 3) poprzez parkomaty/biletomaty 4) w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów (kioskach). Wykaz punktów sprzedaży biletów dostępny jest na stronie: www.ka.swinoujscie.pl w zakładce PUNKTY SPRZEDAŻY BILETÓW ■