POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [11.10.2021, 14:50:33] • Świnoujście

Po trzech kwartałach br. porty Szczecin i Świnoujście z dodatnim wynikiem operacyjnym

Po trzech kwartałach br. porty Szczecin i Świnoujście z dodatnim wynikiem operacyjnym

fot. Organizator

W portach Szczecin-Świnoujście spółki przeładunkowe obsłużyły o 8,3 proc. więcej ładunków w okresie styczeń-wrzesień br. w porównaniu do tego samego okresu ub. roku. Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście opublikował najnowsze dane za trzy kwartały 2021.

Wzrosty zauważalne są w niemal wszystkich grupach towarowych. Co istotne towarów jest także więcej wobec okresu sprzed pandemii, a więc 2019 roku. W tym przypadku porty są na plusie o dwa procent.

Najlepszy wynik pod względem obsłużonej ilości notuje ruda. W tym roku na plusie o 29 proc. wobec ub. roku. Drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu z wynikiem +11 proc. przypada drobnicy, w tym drobnica promowa +13 proc. Podium zamykają węgiel i kontenery notując tegoroczny wynik lepszy o odpowiednio 6,6 proc. i 6,1 proc. w porównaniu do ub. roku.

Po trzech kwartałach tego roku w porównaniu do 2020 na plusie są także paliwa wzrost o 4 proc. oraz zboża w górę o 3,6 proc.

Jedyną grupą towarową, w której przeładowano nieco mniej ładunków aniżeli przed rokiem są inne masowe. Tutaj spadek o 5 procent wobec roku 2020.

Zarząd portu przewiduje, że bieżący rok zakończy wynikiem zbliżonym do przeładunków sprzed pandemii, czyli z roku 2019. Wtedy to obydwa porty zakończyły rok wielkością ponad 32 mln ton obsłużonych ładunków. Jednak szacunki są ostrożnie, doświadczenia związane z pandemią pokazały jak rynek może być nieprzewidywalny. Choć z drugiej strony dane przeładunkowe za 2020 pokazały, że porty poradziły sobie z tym wyzwaniem bardzo dobrze, co potwierdzają również dane za trzy kwartały 2021 roku. Z resztą okres pandemii dowiódł jak ważne są porty dla gospodarki kraju i  regionu. W tym wymagającym okresie nie było ani jednego dnia przestoju w portach. Pozostały one w pełni operacyjne, świadcząc nieprzerwanie usługi swoim klientom.

Utrzymaniu wzrostowego trendu ilości obsługiwanych ładunków w portach służą także inwestycje podejmowane przez Zarząd Portu. Ten stał się jednym z największych inwestorów w regionie. Dzięki obecnie realizowanym inwestycjom porty zyskają nowe i zmodernizowane nabrzeża w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego, dostosowane parametrami do obsługi większych jednostek, jakie będą mogły zawijać do portu w Szczecinie, po zakończeniu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m. Terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Tam także dzięki kolejnej inwestycji pojawi się nowy parking dla ciężarówek wraz z całym zapleczem. Rozbudowywany jest terminal LNG poprzez budowę dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych. Z kolei za sprawą inwestycji związanych z budową nowej i modernizacją istniejącej infrastruktury technicznej, oba porty będą bardziej przyjazne środowisku.

Systematycznej poprawie ulega też infrastruktura dostępowa, w tym drogi i kolej łączące porty z zapleczem. Przedsięwzięciem, które wpłynie pozytywnie na gospodarkę kraju i regionu oraz dopełni ofertę obu portów będzie z pewnością Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu.

(Monika Woźniak-Lewandowska, ZMPSiŚ)


komentarzy: 17, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-17 z 17

Gość • Środa [20.10.2021, 12:51:06] • [IP: 46.204.3.***]

Super a ile płacą?

Gość • Środa [13.10.2021, 22:57:03] • [IP: 89.151.32.**]

Wiedziałem że jest dobrze, ale że aż tak to nawet ja się nie spodziewałem.

Gość • Wtorek [12.10.2021, 20:35:21] • [IP: 188.146.176.***]

Jedzie jak z obory fedor w kurorcie

troll • Wtorek [12.10.2021, 09:56:59] • [IP: 46.230.142.**]

A złodzieje ze Szczecina czerpią z tego zyski. Ciekawe jaki podatek płaca dla, , właściciela, , tych gruntów.

Gość • Wtorek [12.10.2021, 06:15:06] • [IP: 188.146.164.**]

Wzrosty zauważalne są w niemal wszystkich grupach towarowych...tylko w kieszeniach pracowników te wzrosty dochodów są nie odczuwalne.

Gość • Wtorek [12.10.2021, 06:00:17] • [IP: 62.69.203.**]

Jak chcesz i na terminal zbożowy to zapraszam ale jak lubisz być cudzym pachołkiem kopanym w tyłek.Tam duża część pracujących lubi trzymać trzymać języczek uwagi, szczerze nie polecam atmosfera totalny syf.

Gość • Wtorek [12.10.2021, 05:44:24] • [IP: 37.47.148.***]

Jakoś nie widać w ot wzmożonych przeładunków.

LORD ADMIRALICJI • Wtorek [12.10.2021, 00:42:05] • [IP: 176.221.124.***]

AD: Wtorek [12.10.2021, 00:08:35] • [IP: 31.1.239.***] WYSTARCZY, ŻE TWOJA STARA I BĘKARTY PO ZMYWAKU BEŻOWE NA NOCNĄ ZMIANĘ OBSŁUGUJĄ. BRAĆ SIĘ ZA ROBOTĘ W TYM PORCIE, A NIE SIEDZIEĆ PRZY KOMPIE I BZDETY PISAĆ.

Gość • Wtorek [12.10.2021, 00:08:35] • [IP: 31.1.239.***]

LORD ADMIRALICJI • Poniedziałek [11.10.2021, 19:01:34] • [IP:Swoją babę i córkę umieść w burdelu a będą tworzyły dochód narodowy dla Kraju i tak wyjdziemy z długów, a Wolska będzie rosła w siłę i wszystkim polepszy się życie...A sam zostaniesz burdel tatą...👺👺👺

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 20:00:43] • [IP: 77.88.191.**]

I gitara, tak trzymac

LORD ADMIRALICJI • Poniedziałek [11.10.2021, 19:01:34] • [IP: 176.221.124.***]

CZYTAJ : DODANO MIESZKAŃCOM MIASTA SYFU, SMRODU, KURZAWY, ŚCIEKÓW I ODPADÓW. CZY WODA Z PLACU PRZEŁADUNKOWEGO NA TERENIE PORUT JEST OCZYSZCZANA W ODPOWIEDNIM STOPNIU? CZY NIE NADESZŁA PORA, ABY TO ZLIKWIDOWAĆ, ZREWITALIZOWAĆ I WYBUDOWAĆ NA TYM SYSTEMATYCZNIE, CYKLICZNIE SYFIĄCYM TERENIE, HOTELE, BURDELE, PENSJONATY I KASYNA? POLICZCIE TYLKO ILE SZMALU MIASTO ZAROBI A PRZYBŁĘDY NIE BĘDĄ SIĘ PCHAŁY W TUNEL TYLKO TAM.

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 17:14:18] • [IP: 178.238.251.***]

Wie ktoś ile płaca w tym terminalu paszowym w porcie

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 16:02:35] • [IP: 178.238.250.**]

Podawanie wyniku świnoujskiego portu razem ze Szczecinem jest jak podawanie długości przyrodzenia razem z kręgosłupem...

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 15:54:23] • [IP: 185.83.214.**]

skiepko ty. ..uju niemyty

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 15:06:14] • [IP: 176.221.124.**]

Może ktoś zorientowany wyjaśni ile mamy tych portów. O-P to nie to samo co ZPS-Ś. A może coś nowego?

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 15:05:05] • [IP: 176.221.125.***]

Komu to potrzebne? I co z tego jest?

Gość • Poniedziałek [11.10.2021, 14:54:15] • [IP: 78.10.206.**]

Odczepić ten pasożytniczy szuwarowo-bagienny Szczecin od naszego portu!!

Oglądasz 1-17 z 17
■ „DIADEM 2021” Dwa dni transgranicznych ćwiczeń i finał w Świnoujściu. Od Heringsdorfu po Świnoujście polskie i niemieckie służby ratownicze ćwiczą by w sytuacjach nadzwyczajnych móc skutecznie nieść pomoc poszkodowanym. Zakończenie tego wielkiego wspólnego treningu wyznaczono na terenie Uznam Arena w Świnoujściu. W ćwiczeniach udział wzięło 120 niemieckich i polskich ratowników, kilkudziesięciu pozorantów, instruktorów oraz fachowców z zakresu zarządzania. Szczególnym kontekstem jest nadzwyczajna sytuacja związana z pandemią. Ćwiczenia rozpoczęły się przy promenadzie w Heringsdorfie. Następnie uczestnicy ćwiczenia przenieśli się pod stację Pogotowia Ratunkowego w tym mieście. Punkt mobilizacyjny oraz centrum dowodzenia akcją ulokowane zostały na parkingu przygranicznym w Ahlbeck. Działania ratowników w tym okresie wymaga szczególnej wiedzy i świetnej koordynacji. Aby więc, w sytuacji szczególnego zagrożenia nie trzeba było szukać porozumienia, przedstawiciele wszystkich służb z obu stron granicy trenują wspólnie. Ćwiczenia z pewnością mocno przyczynią się do rozwoju naszej dobrej współpracy i ustabilizuje naszą sieć kontaktów czerwonokrzyskich, znacznie wykraczających poza oba regiony transgraniczne.■