POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [30.09.2021, 18:08:15] • Świat

Światowa premiera Urbino 9 LE electric

Światowa premiera Urbino 9 LE electric

fot. Organizator

Dzisiaj firma Solaris zaprezentowała premierowy pojazd - 9-metrowy, niskowejściowy autobus bateryjny Urbino 9 LE electric. To kolejny autobus elektryczny Solarisa dedykowany zarówno do przewozów miejskich, jak i międzymiastowych, który stanowi doskonały element łączący sieć dróg miejskich i podmiejskich na obszarze aglomeracji.

30 września 2021 roku o godzinie 12:00 odbyła się premiera nowego autobusu elektrycznego marki Solaris – Urbino 9 LE electric. Producent ponownie zdecydował się na premierę online w interaktywnej formule.

Solaris Urbino 9 LE electric został zunifikowany z pozostałymi pojazdami IV generacji. Ten niskowejściowy autobus elektryczny jest kolejną już, po Urbino 15 LE electric, propozycją w ofercie elektrycznej Solaris, która spełnia wymagania zarówno pierwszej i drugiej klasy pojazdów. Kompaktowe wymiary autobusu sprawiają, że doskonale poradzi sobie w ciasnej przestrzeni miejskiej, a także przy stromych podjazdach czy na ostrych górskich zakrętach. Pojazd skonstruowano w ten sposób, że jego wnętrze można dopasować do wymogów homologacyjnych w klasie I lub II.

Urbino 9 LE electric wyposażony jest elektryczny silnik centralny o maksymalnej mocy chwilowej 220 kW. Silnik chłodzony jest cieczą, a napęd przenoszony jest na drugą oś pojazdu. W premierowym modelu układ napędowy zasila energia pochodząca z baterii Solaris High Energy, czyli baterii o wyższej gęstości energii, które charakteryzują się większą pojemnością i ładowane są najczęściej nocą. Maksymalna łączna pojemność baterii High Energy dla Urbino 9 LE electric wynosi ponad 350 kWh. Klienci najnowszego modelu będą mogli zdecydować się również na akumulatory Solaris High Power – przeznaczone do szybkiego ładowania dużą mocą.

Energia w bateriach może być uzupełniana poprzez standardowe złącze plug-in. Dodatkowo w opcji jest możliwość zamontowania na dachu jednego z trzech typów pantografów. Oprócz tradycyjnego pantografu, klienci będą mogli zdecydować się na nowe rozwiązania szybkiego ładowania. Z oferty producenta można wybrać tzw. pantograf odwrócony – niedostępny do tej pory w wersji 8,9. Kolejną opcją jest zupełnie nowy typ pantografu, sięgający nieco wyżej niż konkurencyjne rozwiązania. Pozwala to na ładowanie pojazdów o różnej wysokości. Podobnie jak w przypadku pozostałych produkowanych przez Solaris autobusów elektrycznych, wszystkie możliwe rozwiązania mogą zostać przygotowane zgodnie z preferencjami klientów, kompatybilnie z istniejącą lub planowaną infrastrukturą ładowania przewoźnika.

W premierowym modelu zadbano o wygodę podróżujących. Zwiększona odległość pomiędzy fotelami gwarantuje wysoki komfort podróżowania, spełniający również wymogi Bus Nordic. Ponadto, dzięki unowocześnionej konstrukcji, w tylnej części autobusu uzyskano więcej przestrzeni nad głowami pasażerów, co wpływa pozytywnie na jakość podróży. W autobusie istnieje możliwość montażu dowolnego rodzaju klimatyzacji spośród wszystkich systemów dostępnych w ofercie producenta, w tym systemu klimatyzacji z funkcją grzania pompą ciepła. W tym ostatnim rozwiązaniu, aby osiągnąć odpowiednią temperaturę w pojeździe, wykorzystuje się powietrze pochodzące z zewnątrz. Pomaga to uzyskać wydajną efektywność energetyczną pojazdu i przekłada się bezpośrednio na większy zasięg.

Mimo swoich niewielkich gabarytów, autobus oferuje znaczną liczbę miejsc siedzących, z których większość jest zwrócona w kierunku jazdy. W obydwu klasach maksymalna liczba siedzeń wynosi 27. Pasażerowie będą mogli dostać się na pokład przez drzwi w układzie 1-2. W autobusie znajdują się także miejsca o podwyższonej dostępności – dla osób z niepełnosprawnościami czy podróżnych z wózkami dziecięcymi. Ponadto dostępne są także miejsca siedzące wyposażone w ISO-FIX, czyli system, który umożliwia bezpieczne mocowanie fotelików dziecięcych. W zależności od wyposażenia pojazdu, w pierwszej klasie maksymalnie na pokład wejdą 73 osoby, w klasie drugiej – 60 osób.

Innowacyjne systemy, w które wyposażony jest nowy model elektryczny marki Solaris dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i kierowcy. Interaktywny panel z ekranami dotykowymi łączy w sobie wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i zapewnia dostęp do asystenckich automatycznych systemów wsparcia pracy kierowcy (ADAS). W bogatej ofercie rozwiązań znaleźć można między innymi system MirrorEye – zestaw kamer, zastępujących tradycyjne lusterka, wyświetlający kierowcy obraz wokół autobusu. Z kolei dzięki Mobileye Shield+, systemowi, który za pomocą dźwiękowych i wizualnych powiadomień informuje kierowcę o obecności pieszych oraz pojazdów w pobliżu autobusu, znika problem tzw. „martwych pól”. Urbino 9 LE electric jest również w pełni przystosowany do integracji z autorskim systemem zdalnego zarządzania flotą eSConnect, który zapewnia pełną telemetrię, analizę danych i serwisowanie nie tylko usterek, które już wystąpiły, ale także przewidywanie niektórych zdarzeń, jakie mogą wystąpić w niedalekiej przyszłości.

Pierwsze egzemplarze Urbino 9 LE electric zdążyły wzbudzić niemałe zainteresowanie, a Solaris podpisał już kontrakty łącznie na 17 sztuk najnowszego, 9-metrowego autobusu. W przyszłym roku, dzięki umowie z przewoźnikiem Società Autobus Servizi d'Area S.p.A osiem autobusów trafi do włoskiego Bolzano. Pozostałe z zamówionych Urbino 9 LE electric pojawią się na ulicach polskich miast. Sześć pojazdów zostało zakupione przez miasto Żyrardów, dwa przez Cieszyn, a jeden przez klienta z Zawiercia. Złożone zamówienia potwierdzają, że najnowszy autobus z elektrycznej oferty Solarisa stanowi trafioną propozycję zarówno dla obszarów dużych miast, jak i mniejszych miejscowości. Urbino 9 LE electric to nowy model, który warto brać pod uwagę przy przemianie floty autobusów na bardziej przyjazną środowisku.

Solaris posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów bezemisyjnych. Producent dostarczył do swoich klientów już blisko 3000 pojazdów tego typu. 10 lat temu odbyła się premiera najmniejszego pojazdu elektrycznego dostępnego w ofercie firmy Solaris – Urbino 8,9 LE electric. Dzisiaj oficjalnie do oferty producenta dołącza autobus w klasie Midi stworzony wyłącznie z myślą o napędach bezemisyjnych – jeszcze bardziej wszechstronny i elastyczny. Premierowe Urbino 9 LE electric to model zbudowany w oparciu o rozwiązania stosowane w pojazdach nowej generacji, który idealnie wpisuje się w potrzeby rynku europejskiego.

Biuro Prasowe - Solaris Bus & Coach sp. z o.o.


komentarzy: 12, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-12 z 12

Gość • Piątek [01.10.2021, 22:53:08] • [IP: 176.221.124.***]

Nawiedzeni ekolodzy szaleją. A na promenadzie wymalowano miejsca dla Niemieckich autobusów by mogły parkować. Super hipokryzja

Gość • Piątek [01.10.2021, 17:06:53] • [IP: 178.43.168.***]

Niemiecka firma. Wiadomo. Deutsche Ingenieure Kunst.

Gość • Piątek [01.10.2021, 10:33:11] • [IP: 109.241.63.**]

Nie mamy się z czego cieszyć, świnoujskie ulice, non stop zawężane i zamieniane w labirynt jednokierunkowych - są dla kierowców takich potworów prawdziwą zmorą. Lepiej by pomyśleli nad elektryczną hulajnogą wieloosobową, taka poradziłaby sobie w wąskim labiryncie non stop zawężanych uliczek, a jaka jest zgodna z neomarksistowską polityką tłumienia ruchu i zabrania Polakom aut i możliwości poruszania się nimi po mieście. Urbina 9 LE jest za duży na labirynt świnoujskich ulic.

Gość • Piątek [01.10.2021, 07:46:55] • [IP: 178.238.252.**]

ładny, taki by tutaj wystarczył.

Gość • Czwartek [30.09.2021, 22:17:04] • [IP: 176.221.124.*]

PAL LICHO AUTOBUS. ...ALE JAKI FAJNY TEREN. POMYSLOWY MOSTEK

Gość • Czwartek [30.09.2021, 21:52:15] • [IP: 176.221.125.***]

Ślad węglowy elektryka, łącznie z jego produkcją i utylizacją, w porównaniu z dieslem to 90% Polska, 60% Niemcy, 40% Francja. Różnica polega na źródle pozyskiwania prądu w poszczególnych krajach. Uwzględniając o wiele wyższą cenę zakupu, w Polsce elektryki nie mają sensu.

Gość • Czwartek [30.09.2021, 21:25:56] • [IP: 37.248.225.*]

WYPRODUKOWANIE I UTYLIZACJA TAKIEGO ELEKTRYKA WIELOKROTNIE WIĘCEJ PRZEWYŻSZA POZIOM ZANIECZYSZCZEŃ NIŻ KLASYCZNY DIESEL. NIE MA TU ŻADNEJ EKOLOGI ANI EKONOMI -ŚWIAT PRZECHODZI NA PALIWO WODOROWE. TO PO CO TE GÓWNO NAM WCISKAJĄ?

LORD ADMIRALICJI • Czwartek [30.09.2021, 21:15:54] • [IP: 176.221.124.***]

ELEKTRYCZNE NIE EKOLOGICZNE ŚMIECI. ŚLAD WĘGLOWY PRZY TAKICH ŚMIETNIKACH JEST ZNACZNIE WIĘKSZY NIŻ PRZY POJAZDACH SPALINOWYCH. ZIMĄ PRZY SPADKU TEMPERATURY I OPADACH ŚMIECI STOJĄ NA DROGACH I BLOKUJĄ RUCH.

Gość • Czwartek [30.09.2021, 20:36:36] • [IP: 37.47.156.***]

Wszystkie autobusy w tej osadzie powinny być 9, max 10 metrowe. Po co tu 12??!! Na te szerokie aleje i wielkie skrzyżowania?!

Gość • Czwartek [30.09.2021, 19:44:38] • [IP: 37.47.144.***]

Super

Gość • Czwartek [30.09.2021, 18:36:08] • [IP: 92.210.27.***]

Co ten artykul ma wspolnego ze Swinoujsciem?

Gość • Czwartek [30.09.2021, 18:35:49] • [IP: 78.10.206.**]

Utylizacja tego truciciela naturalnego środowiska będzie kosztowało fortunę. Pomijając, że oczywiście ładowane akumulatory będą z kosmosu...

Oglądasz 1-12 z 12
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zmiana rozkładów jazdy od 04 listopada 2024 r. Uprzejmie informujemy, że od 04 listopada 2024 r. nastąpi zmiana rozkładów jazdy linii autobusowych: 1) linii 5, 5T, A i B; 2) rozkłady jazdy dostępne są na stronie: www.ka.swinoujscie.pl w zakładce ROZKŁADY JAZDY; 3) szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów: 1) z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; 2) poprzez kasowniki do płatności bezgotówkowych umieszczone w autobusach; 3) poprzez parkomaty/biletomaty 4) w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów (kioskach). Wykaz punktów sprzedaży biletów dostępny jest na stronie: www.ka.swinoujscie.pl w zakładce PUNKTY SPRZEDAŻY BILETÓW ■