W lipcu Urząd Miasta rozpoczął konsultacje w sprawie „koncepcji systemu zarządzania ruchem”. Zapytaliśmy o odzew mieszkańców i o to, co z ich opiniami czy pomysłami zrobił magistrat.
- Konsultacje społeczne trwają od lipca. Do tej pory miały charakter edukacyjno-informacyjny - informuje rzecznik prezydenta Jarosław Jaz. - Na stronie urzędu umieściliśmy wiele materiałów dotyczących spraw komunikacyjnych oraz wywiadów z ekspertami. Przeprowadziliśmy badanie ankietowe wśród mieszkańców Świnoujścia na temat postrzegania istniejącego systemu komunikacji w mieście i określenia preferencji w zakresie możliwości zmian.
16 września rozpoczął się II etap konsultacji.
- Nadal będziemy prezentować na stronie miasta merytoryczne materiały, ale rozpoczęliśmy także cykl spotkań z poszczególnymi grupami mieszkańców - przekazał nam rzecznik. - Do tej pory spotkaliśmy się z zarządcami nieruchomości, z osobami z niepełnosprawnością, seniorami i przedstawicielami branży hotelarskiej. W najbliższych dniach odbędą się kolejne spotkania.
Rzecznik dodaje, że magistrat rozmawia z mieszkańcami także podczas spotkań w mobilnym namiocie konsultacyjnym.
- Jego miejsce zmieniamy, żeby dotrzeć do jak największej liczby osób (Plac Wolności, prom) - kontynuuje Jarosław Jaz. - W październiku zorganizowany będzie także webinar z ekspertami oraz przedstawicielami miasta Lund ze Szwecji.
Uwagi i propozycje dotyczące zmian komunikacyjnych zbierane są dalej pod adresem konsultacje@um.swinoujscie.pl.
O co chodzi z konsultacjami?
Wraz z uruchomieniem tunelu wzrośnie ruch samochodowy w naszym mieście. Na zlecenie Urzędu Miasta w Świnoujściu eksperci opracowali trzy różne scenariusze rozwoju transportu drogowego na następne lata.
Wariant zachowawczy „koncepcji systemu zarządzania ruchem” na pierwszym miejscu stawia potrzeby komunikacyjne kierowców samochodów. Zalety tego rozwiązania to: zwiększenie niezawodności sieci drogowej oraz krótkotrwała poprawa warunków ruchu i warunków parkowania – piszą autorzy opracowania. – Zakłada się, że wszystkie osoby chcące znaleźć miejsce postojowe w mieście będą mogły to zrobić gdyż wybudowana zostanie sieć parkingów (w tym kubaturowych). Zwiększy się także liczba osób chcących odwiedzić miasto, gdyż warunki ruchu będą bardzo dobre.
Autorzy analizy zastrzegają jednak, że taki stan potrwa do kilku lat po oddaniu tunelu do użytku.
W drugim wariancie: zorientowanym na mieszkańców priorytetem mają być piesi i rowery. Z centrum miasta i dzielnicy nadmorskiej wyeliminowany zostanie ruch samochodowy. Dla tych, co nie chcą pieszo czy rowerem, będzie miejska komunikacja. Ograniczone zostaną możliwości jazdy autem i jego parkowania.
„Wadą opisywanego scenariusza jest także fakt, iż dojazd w niektóre miejsca w mieście będzie mocno ograniczony – czytamy w opracowaniu. – Przykładem będzie Dzielnica Nadmorska, do której wjazd będzie możliwy dla mieszkańców, dostawców i turystów udających się do pensjonatów. W przypadku zamknięcia ul. Chrobrego, przejazd do Dzielnicy Nadmorskiej będzie wydłużony co ma na celu zniechęcenie osób do wykorzystania samochodu osobowego w przejazdach przez Dzielnicę Nadmorską tranzytem.”
Wariant trzeci -zrównoważonego rozwoju -zakłada równomierne wykorzystanie wszystkich środków transportu, z lekką przewagą dla samochodu osobowego jako podstawowego środka transportu w podróżach – czytamy w opracowaniu. Żeby nie było jednak tak różowo: „W tym scenariuszu w celu zahamowania wzrostu podróży realizowanych samochodem, zakłada się ograniczenie inwestycji drogowych oraz parkingowych planowanych w mieście – czytamy w „koncepcji systemu zarządzana ruchem”. – Te będące w realizacji powinno się dokończyć, natomiast z uwagi na chęć wykorzystania pozostałych środków transportu, pozostałe inwestycje powinny zostać zweryfikowane i mocno ograniczone w celu zahamowania rosnącej popularności samochodu osobowego jako podstawowego środka transportu w podróżach po mieście.”
Inne ciekawe fragmenty:
„W scenariuszu zrównoważonym w celu ograniczenia wpływu ruchu samochodów osobowych na układ miasta, należy wprowadzić restrykcje dla tej grupy użytkowników. W tym celu należy ograniczyć inwestycje drogowe na rzecz poprawy infrastruktury rowerowej i pieszej.”
„Powinno się zweryfikować politykę parkingową, aby nie zapewniać dodatkowej chłonności parkingowej, a co za tym idzie w przyszłości, aby nie było konieczne rozbudowanie sieci parkingów.”
„Podział zadań przewozowych w tym scenariuszu zakłada wzrost podróży transportem zbiorowym co jest możliwe do osiągnięcia tylko poprzez priorytet dla transportu zbiorowego i ograniczenie ruchu na niektórych ulicach z wyłączeniem Komunikacji Autobusowej.”
Całe opracowanie można przeczytać pod linkiem: https://bit.ly/3xAqdtr
Mam nadzieję, że przegra nadchodzące wybory z Agatowską
A dlaczego ta Pani jak ostatnio brała jedzenie z baru chińskiego na Konstytucji 3-go Maja to nie wzięła bileciku z parkometru ? Nawet łaskawie nie podeszła... Wymyśliłaś sobie płatne parkingi to płać. Pod Urzędem też nie parkuje dziadówa tylko na Platanie. Wypad z miasta !
Niech wraca do mongolii jurty projektować, nie można patrzeć na jej mongolską facjatę.
Ty masz różne miłości, ja tylko - otchłanie, W które coraz mnie głębiej twa nieczułość strąca. A jednak tyś jest światłość, tym mrokom świecąca. Gdy cię kochać przestanę - co się ze mną stanie?
Korytarzami Parlamentu Europejskiego wolę chodzić chyłkiem. W późnych albo wczesnych godzinach.
Kwaśniewski swoim tłustym dupskiem obraził godność urzędu prezydenta.
A na Piłsudskiego zerowy ruch a jest główną do Sienkiewicza, na Piłsudskiego powinien być stop i Sienkiewicza z pierwszeństwem, no i kontrapas dla rowerów na Piłsudskiego powinien być już dawno!
Pani Michalska ma na ustach farbę drogową. Proszę, Pani Barbaro, wymalować nią linie zakazu na Pani koronnym dziele, spowolnionym odcinku ulicy Słowackiego, gdzie mimo jasnych znaków, miedzynarodowych, Lech, Czech, Rus, Szwab jeżdżą po nim i pokazuja prawu drogowemu oraz władzom miasta... FAKA.
08:53:50 - Weź jej op/erdol dzyndzla dupolizie.
08:53:50 - Kłaku z dupy. Prywatna firma budynek" sąd" nie ma prawa sądzić wolnych ludzi...
Ta wieśniara ma w ogóle jakiekolwiek kompetencje?
Wszyscy chcą naszego dobra, ale do czasu wyborów. Potem? mają cię w ciemnej dupie... Co do ruchu drogowego, zakaz wjazdu pojazdów, turystówna teren świnoujścia, inaczej nic z tego nie będzie
Ładna kobieta, ma klasę, stanowisko. A byle śmieciuchy co do pięt jej nie dorastają obrażają.Zakompleksieni ludzie z kredytami i gównianą pracą myślą, że te komentarze coś wnoszą ?Pani Michalska powinna wyłapać te najgorsze komentarze, powtarzające się IP i założyć sprawę w sądzie.
Pani Basiu śniła mi się pani dzisiaj w kajdankach bez różowego futerka i pasiastej piżamce z sexy logiem CBŚ.czy to normalne, czy te koszmary wrócą.
Z tą przydupaską Betoniarza się nie dyskutuje, tak samo jak się nie dyskutuje z terrorystami i żydami, a Ona jakaś taka koszerna jest.
czlowiek na stanowisku powinien myslec kompleksowo, a przede wszystkim przewidywac skutki swoich dedyzji.ta pani ma z tym problem powinna odejsc jak najszybciej.
Taka Świnoujska Hanka Gronkiewicz Waltz 😅😅😅
Juz przekonsultowalem, więc tak: dla urzędasów po ładnym SUV-wie i bezpłatnym miejscu bezpłatnym parkingowym, dla reszty rowery i won.
Jako mieszkaniec miasta absolutnie się nie zgadzam na wprowadzenie kolejnych zmian ograniczających mieszkańcom możliwość korzystania z atrakcji i infrastruktury miasta poprzez ograniczenie ruchu samochodowego. Działania obecnych władz prowadzą do tego że szaremu obywatelowi utrudnia się życie i zniechęca. Przykładem może tu być ulica Słowackiego zamieniona dla wygody kilku hotelarzy w deptak, natomiast mieszkańców wysyła się drogą okrężną po wąskich, zastawionych i dziurawych uliczkach których się nie remontuje. Kolejny przykład to „interes” jakie miasto zrobiło ze spółką Zdrojowa Invest. W ramach tej umowy wybudowane miało być molo. Skończyło się jak zawsze na apartamentowcach. Obecna władza nie była w stanie wyegzekwować wykonania całości umowy. Ciekawe dlaczego? Powstały „aquapark” po otwarciu okazał się tak drogi że oczywiście stać na niego było wyłącznie bogatych zagranicznych gości. Awantura jaka przy tej okazji wybuchła zmusiła miasto i inwestora do wprowadzenia zniżek dla mieszkańców pod warunkiem posiadania jakiś śmiesznych kart, po które ludzie stali w gigantycznych i upokarzających kolejkach. Oczywiście przy aquaparku nie powstał dedykowany parking (jak np. w Heringsdorfie). Powstały za to kolejne hotele na wydmach i kolejne setki samochodów przyjezdnych będą zastawiać dzielnicę nadmorską. Przyjezdnych a nie mieszkańców. Cała polityka obecnych władz wygląda jako świadoma i zaplanowana akcja wyeliminowania szarego mieszkańca z możliwości korzystania z największych atrakcji i walorów miasta aby nie zabierał sobą miejsca które może zająć majętny gość napełniający kieszeń wybranych hotelarzy. Chciałbym tylko przypomnieć że miłościwie nam panujący pan Żmurkiewicz od 20 lat obiecuje parkingi miejskie i jeszcze żadnego nie wybudował. Sprzedał tylko wszelkie możliwe tereny wypychając mieszkańców z miejsc z których dotychczas korzystali.
Dla tych, co nie chcą pieszo czy rowerem, będzie miejska komunikacja. Ograniczone zostaną możliwości jazdy autem i jego parkowania. Chyba was popiep...ło! To jest kwintesencja programu tej bandy mającej na celu wyeliminowanie zwykłych mieszkańców z możliwości korzystania z możliwości jakie daje Świnoujście na rzecz bogatych i zaprzyjaźnionych.
Przykro było żurawiowi, Że samotnie ryby łowi. Patrzy – czapla na wysepce Wdzięcznie z błota wodę chłepce. Rzecze do niej zachwycony: „Piękna czaplo, szukam żony, Będę kochał ciebie, wierz mi, Więc czym prędzej się pobierzmy.” Czapla piórka swe poprawia: „Nie chcę męża mieć żurawia!” Poszedł żuraw obrażony. „Trudno. Będę żył bez żony.”
Ignorancja nasza (ludzka) jest oceanem ogólnoświatowym, zaś wiedza pewna – pojedynczymi wysepkami na tym oceanie.
Pani Basiu. wierzę od wielu lat w Pani intelegincje i dobroć. mimo, że dowodów brak. czy naprawdę robi Pani to co myśli czy to co jest nakazane. przykro patrzeć na to. przykre co Pani reprezentuje swoim nazwiskiem.
BIAAAALEEE KASKIIII ROBIAAAA LASKIIIII
przestancie pomyje na te babe wylewac, ona po prostu robi to co kazdy z nas by zrobil, jestes na stanowisku to trza przyj...ć pare groszy, a jak lud ciemny to na nastepna kadencje sie zalapie i bedzie naprawiala to co spierd...ła i znowu kasa:)