Pierwsze półrocze 2021 ze wzrostem 11,5 proc. - króluje węgiel i ruda
Wyniki przeładunkowe po pierwszym półroczu br. są w obu portach o 11,5 proc. lepsze aniżeli w tym samym czasie ubiegłego roku.
W portach jest więcej węgla, rudy, zboża, drobnicy i kontenerów. Węgiel i ruda zanotowały wzrost na poziomie 35 proc. w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku. Dwucyfrowy wzrost o 13 proc. ma też drobnica, w tym drobnica promowa 16 proc. Kontenery zakończyły półrocze wynikiem o 7,6 proc. lepszym w porównaniu do tego samego okresu ub. roku. W takich grupach towarowych jak zboża, inne masowe oraz paliwa wielkości są w zasadzie analogiczne jak w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku.
Pandemia pokazała jak ważny jest port
Okres pandemii dowiódł jak ważny jest port dla gospodarki kraju i regionu. W wymagającym okresie nie było ani jednego dnia przestoju w portach. Pozostały one w pełni operacyjne, świadcząc usługi swoim klientom. W całym ubiegłym 2020 roku spadki w przeładunkach wyniosły jedynie 3 proc. Przypadły na okres od stycznia do sierpnia ub. roku. Wyniosły okresowo minus 7 do 8 proc. Natomiast od września do końca ub. roku były już wzrosty przeładunkowe. W tej chwili wszystko już praktycznie wróciło do normy. Można zatem powiedzieć, że porty w zasadzie przeszły bezkolizyjne przez okres pandemii, w czym duża zasługa przedsiębiorstw przeładunkowych operujących w portach.
TOP 10 przedsiębiorstw przeładunkowych dzierżawiących tereny portowe od ZMPSiŚ
Najwięcej masy ładunkowej obsłużono na Terminalu Promowym w Świnoujściu (drobnica), który zamknął półrocze wielkością 7,5 mln ton. Tuż za nim z wynikiem 2,1 mln ton jest Bulk Cargo Port Szczecin (węgiel, ruda, inne masowe, drewno, drobnica). Podium zamyka OT Świnoujście (węgiel, ruda, inne masowe, zboże, drobnica) osiągając półroczny wynik na poziomie 1,8 mln ton obsłużonych ładunków.
W pierwszej piątce biorąc pod uwagę wypracowany wynik operacyjny znalazły się także świnoujski terminal LNG oraz DB Port Szczecin (inne masowe, zboże i drobnica), odpowiednio 1,5 mln oraz 850 tys. ton obsłużonych ładunków.
Kolejne miejsce z wynikiem 308 tys. ton ładunków zbóż przypada firmie Bunge (zboża) operującej w Świnoujściu. Tuż za nią z wynikiem 275, 232 i 129 tys. ton obsłużonych ładunków są Szczecin Bulk Terminal (zboże), Fast Terminals (inne masowe, drewno, drobnica) i Viterra Szczecin (zboże, drewno i inne masowe). Trzycyfrowy wynik 103 tys. ton obsłużonych ładunków – paliw wypracowała w minionym półroczu firma Oktan Energy & V/L Service.
Listę zamykają spółki Cronimet (inne masowe), General Cargo Terminal (drewno, drobnica) i Baltic Stevedoring Company (inne masowe, drobnica) z wynikiem odpowiednio 58, 54 i 36 tys. ton obsłużonych ładunków.
najpierw odra pozniej stocznia kolejny port, taka kolejność została ustalona po 89 roku i to sie realizuje nie wazne kto bedzie u władzy, politycy sa z tej samej gliny, to aktorzy wykonujacy swoje role, rezyserem jest kto inny
Kupujecie mieszkania a deweloper czeka tylko na takich ludzi co kupią tanio mieszkania koło portu torów kolejowych itd. Później pretensję że jest głośno kup mieszkanie na drugiej stronie to zobaczycie ile kosztuje m2. Warszaów to dzielnica przemysłowa jgdzie jest dużo firm przeprawa promowa na skandynawe która coraz bardziej się powiększa.
129 jak pisi głupku zbierałeś butelki koło portu to zbieraj dalej, chyba że jesteś jednym z prezesów...
POlszewik 20:36 pisze to samo od kilku lat, przeładunki nieustannie rosną od kilku lat, ten pyta zawsze o to samo, zapowiada klęskę. O drobnicy jest w kilku akapitach.
Lato okna otwarte i te hałasy ja robią przeładunek nie daje spać to straszne !!
12 mulonow to w latch 90 to byla norma
Managery managery tylko sukcesów nimi w tej firmie.
Skoro jest tak pięknie w OT-Port to dlaczego nasi dzielni dowodzący wojowie; Czopex i Doktorex wszystko wysprzedają i na wszystkim oszczędzają?
W Świnoujsciu głucho i pusto gdzie są statki gdzie są przeladunki. Teraz w pandemii i ogólnoswiatowym kryzysie szukamy idiotów chętnych do zainwestowania w terminal kontenerowy. Współczuję P.Lewnadowskiej szukającej idiotow
Tylko patrzeć jak OT Port Świnoujście zamkną
Tusk wam pokaże który port do likwidacji
Jedno proste pytanie - ile drobnicy przeładowano w Świnoujściu i jakiej? To mieszanie węglem wsadzcie sobie w buty, w takim tempie degrengolady może jeszcze z rok agonii do której przyczyni się pogłębienie toru wodnego o czym poniżej.
Zły PiS tyle roboty nam narobił!! Ale w czas Tusk wrucił i to pozamyka bo to nienormalność i będziemy mieli znów luz uff
To wszystko wina PiS!!
Po pogłębieniu toru wodnego nasz port straci 30% przeładunków, ale damy radę przetrwać. Port kontenerowy na pewno powstanie bo obecnie ceny frachtu są bardzo wysokie więc firmy mają pieniądze na inwestycje
To balk cargo szczecin przeładowal więcej jak ot port swinoujscie, masakra, coś nie tak ddziej się z ot portem świnoujście.
A który port do likwidacji.
Lepiej podajcie prawdziwe info kiedy port do likwidacji bo takie plotki chodzą
A oni dalej bredzą o terminalu kontenerowym w Świnoujściu Może zarząd portów zacząłby wreszcie słuchać co mówi premier i gdzie rząd widzi sens istnienia wielkiego terminalu kontenerowego. Tym miejscem nie tylko w oczach rządu ale także wszystkich wielkich operatorów i armatorów jest na Bałtyku Gdańsk.
Czy w tekście są zawarte liczby informujące o wartości exportu i importu??