POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [16.07.2021, 17:34:56] • Świnoujście

Znaczenie głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu dla systemu HNS1

Znaczenie głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu dla systemu HNS1

fot. Organizator

Sztab Generalny Wojska Polskiego jest zainteresowany możliwością wykorzystania przyszłego terminalu kontenerowego w Świnoujściu na potrzeby militarne. W efekcie terminal zyskałby status podwójnego, cywilno-wojskowego wykorzystania. To zagadnienie było przedmiotem spotkania zorganizowanego w siedzibie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Uczestniczyli w nim przedstawiciele Zarządu Logistyki – P4 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Morskiego w Szczecinie oraz ZMPSiŚ SA.

Świnoujski terminal podobnie jak dziś Hamburg czy Bremenhaven ma szansę stać się jednym z HUB - ów transportowych, gdzie obok podstawowej działalności przeładunkowej realizowane są również przerzuty wojsk, wyposażenia i środków bojowych z wykorzystaniem transportu morskiego.

Walory lokalizacyjne przemawiają za jak najszerszym zakresem wykorzystania terminalu
Terminal kontenerowy w Świnoujściu z racji swoich walorów lokalizacyjnych i dostępowych jest znakomicie predystynowany do jego wykorzystania zarówno do obsługi transportów cywilnych jak i militarnych. Przyszły terminal zlokalizowany będzie w porcie zewnętrznym w Świnoujściu na wschód od terminalu LNG, poza terenem zurbanizowanym, co zapewni możliwość izolacji i ścisłej ochrony terenu, jak również minimalizuje oddziaływanie na środowisko naturalne i tereny zamieszkałe. Dodatkowo - Świnoujście jako port bazowy położony jest na szlaku Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T w ramach korytarza Bałtyk-Adriatyk.
Przedpole i infrastruktura terminalu także mają potencjał
Obecna głębokość toru podejściowego do terminalu wynosząca 14,5 m (w przyszłości planuje się jej zwiększenie do 17 m) umożliwi nieograniczony ruch największych statków kontenerowych, jakie mogą wejść na Morze Bałtyckie. Terminal zapewni jednoczesną obsługę dwóch jednostek o długości 400 m oraz jednej o długości do 200 m. To w znaczącym stopniu podniesie wskaźnik przepustowości transportowej zachodniego wybrzeża, ponadto stanowić będzie alternatywę dla portu w Szczecinie. Zakładana infrastruktura terminalu oprócz normalnej działalności przeładunkowej jest w stanie umożliwić płynny załadunek i rozładunek wojskowych pojazdów kołowych i gąsienicowych oraz ich postój na tym terenie.

Skomunikowanie z zapleczem gwarantuje sprawne przemieszczanie sprzętu wojskowego
Sztab Generalny WP wskazuje także na potencjał wynikający z dostępności bezkolizyjnych połączeń terminalu z zapleczem. Terminal poprzez tory zdawczo-odbiorcze, przyjazdowo-odjazdowe i ładunkowe w bezpośredni sposób łączyć się będzie z linią kolejową E-59 i CE-59. To pozwoli na szybkie przyjęcie statków, rozładunek sprzętu wojskowego i jego dalszy transport koleją. Z kolei droga ekspresowa S-3 stanowiąca element międzynarodowej drogi E65, z którą terminal będzie miał bezpośrednie połączenie poprzez odcinek dojazdowy o długości 3 km umożliwi szybki rozładunek i dalsze przemieszczanie sprzętu wojskowego po drogach.

Znaczenie głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu dla systemu HNS1

fot. Organizator


Ponadto w pobliżu terminalu planuje się powstanie parkingów, co daje możliwość zorganizowania miejsca wyczekiwania i formowania kolumn wojskowych.
W sąsiedztwie terminalu przewiduje się możliwość wydzielenia przestrzeni umożliwiającej rozwinięcie mobilnych punktów tankowania pojazdów wojskowych, obsługi śmigłowców oraz mycia i dekontaminacji sprzętu militarnego.

To będzie istotny element systemu obronnego państwa!
Reasumując – dzięki intermodalnemu charakterowi i połączeniom z sieciami transportu kolejowego i drogowego przyszły terminal kontenerowy wyróżnia się zdecydowanie lepszą dostępnością i możliwościami szybkiego rozładunku i dalszego transportu sprzętu wojskowego i wojsk sojuszniczych w głąb lądu w porównaniu do obecnych zdolności portów w Szczecinie i Świnoujściu w tym zakresie. W rezultacie terminal stanowić będzie istotny element systemu obronnego państwa oraz wpłynie na zwiększenie jego zdolności w odniesieniu do przyjęcia wojsk sojuszniczych NATO na terytorium RP.

Dodatkowe punkty w postępowaniu ofertowym za spełnienie wymagań wojskowych

Co kluczowe ZMPSiŚ SA w ramach prac projektowych terminalu przewiduje uwzględnienie wymagań wojskowych. Ich uszczegółowienie odbędzie się oczywiście we współpracy z przyszłym inwestorem. Ten dzięki temu może zyskać dodatkowe punkty w postępowaniu konkursowym.

ZMPSiŚ SA 9 lipca br. opublikował ogłoszenie o wszczęciu postępowania i zaproszenie do udziału w nim inwestorów zainteresowanych projektem głębokowodnego terminala kontenerowego. Szczegóły dostępne są pod linkiem:
www.port.szczecin.pl/pl/oferta/glebokowodny-terminal-kontenerowy/zaproszenie/

Monika Woźniak-Lewandowska
Specjalista ds. komunikacji i PR


komentarzy: 48, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-48 z 48

Aleksander Skiepko • Wtorek [20.07.2021, 12:11:36] • [IP: 83.20.37.***]

Do [20.07.2021, 11:11:05] • [IP: 89.229.236.***] Ma wadę. Jest portem w głębi lądu.

Gość • Wtorek [20.07.2021, 11:11:05] • [IP: 89.229.236.***]

I taki terminal roro jest w Szczecinie na Ostrowiu Grabowskim. Po rozładunku pojazdy mogą szybko przejść w różne rejony a nie jak kołki czekać na odsłoniętym półwyspie terminala kontenerowego.

Aleksander Skiepko • Wtorek [20.07.2021, 08:22:25] • [IP: 83.20.37.***]

Do [19.07.2021, 18:42:59] • [IP: 89.229.236.***] To że nie mamy tego wszystkiego w naszym wojsku to nie znaczy, że nie mogliśmy mieć. Jest to efekt złego zarządzania państwem. Np. Mieliśmy dla MW gotowy program budowy Korwet. Ale ktoś w Sztabie MW wpadł na pomysł, że lepszy będzie budowy Fregat. I Teraz nie mamy ani Korwet ani Fregat. Mogliśmy zlecać budowę 40 czołgów rocznie dla naszych zakladow. Zmobilizowało by to iich kadry do ciągłej modernizacji i ulepszania co mogłoby dać szansę na powstanie naszego typu czołgu. Wtedy najmłodszy czołg w armii mialby 5 lat. A Obecnie ma 40. Nawet gdybyśmy to wszystko mieli w armii to port dla przyjęcia armii sojuszniczej też bylby potrzeny.

Gość • Poniedziałek [19.07.2021, 18:42:59] • [IP: 89.229.236.***]

No tak, nasi sojusznicy wszystko mają więc po co my mamy mieś okręty, samoloty, czołgi systemy antyrakietowe i przeciwlotnicze. Przecież oni będą bronić nas jak siebie, ale co będzie jeśli to sojusznicy będą potrzebować naszego wsparcia a my co? Odpowiemy, że nie mamy, bo liczyliśmy na was i dlatego zamiast nowoczesnej armii budowaliśmy terminale kontenerowe. I jeszcze jedno.

Aleksander Skiepko • Poniedziałek [19.07.2021, 15:45:36] • [IP: 83.20.37.***]

Do [19.07.2021, 14:09:52] • [IP: 89.229.236.***] Nie padnie. Zapominasz że taki transport morski wojska jest konwojowany przez fregaty których system antyrakietowy zdolny jest chronić dość duży obszar tak na morzu jak i na lądzie. My fregat nie mamy ale nasi sojusznicy których wojsko będzie rozładowywane już tak.

Gość • Poniedziałek [19.07.2021, 14:09:52] • [IP: 89.229.236.***]

Gotowi będziemy, gdy to nasza !! armia będzie dobrze uzbrojona i wyszkolona. Jak to wygląda dzisiaj to wystarczy spojrzeć na świnoujski port wojenny, w którym nie ma ani jednego okrętu bojowego. Takie okręty są tylko w Gdyni. To kilkudziesięcioletnie jednostki poradzieckie, poenerdowskie i poamerykańskie. Tak jest i w innych rodzajach sił zbrojnych. Budowanie terminala kontenerowego zamiast okrętów nie zwiększy naszych szans. Przeciwnie. Bez systemów antyrakietowych i przeciwlotniczych taki terminal padnie w 1 minucie.

Aleksander Skiepko • Niedziela [18.07.2021, 19:45:04] • [IP: 83.20.20.**]

[17.07.2021, 22:01:29] • [IP: 176.221.122.**] W latach 20 ubiegłego wieku nikt w Polsce nie myślał żeby ktoś mógł Polskę okupować. Ba! Nikt w Europie o tym nie myślał. Według ekspertów nie tylko polskich ale i zagranicznych. , mamy 5 lat aby się do niej przygotować. Jeżeli będziemy gotowi podniesiemy koszty ataku na nasz kraj i wtedy może nie wybuchnąć. Nasza slabość tylko bardziej sprowokuje twe wojne i przyspieszy jej wybuch. Tak masz rację ta wojna nie będzie taka sama jak w 1939 roku. Ona już się toczy tylko ty o tym nie wiesz. Poczytaj sobie o strategii Gierasimowa. Tak naprawdę Polska jest już w połowie jej realizacji.

Gość • Niedziela [18.07.2021, 10:10:16] • [IP: 89.229.236.***]

Do: ABV. Stosujesz identyczną metodę jak komuniści w latach 1950- 1980. Gdy brak ci argumentów osoby o innych poglądach posądzasz o zdradę kraju. Nie wiem co bierzesz ale przestań.

Gość • Sobota [17.07.2021, 23:03:59] • [IP: 176.221.123.***]

POnta KOlumna, folksdojcze i inne szkopskie dupolizy będą działać przeciw tej budowie bo jest już gotowy port w Hamburgu.

Gość • Sobota [17.07.2021, 22:46:20] • [IP: 176.221.122.***]

Do: ABV • Sobota [17.07.2021, 15:14:09] • [IP: 31.0.92.***] A teraz zastanówcie się na chwilę kto tak naprawdę stoi za tymi którzy aktywnie protestują. Żądam wskazania, kto za mną stoi? Oprócz zdrowego rozsądku i dobrze pojętego bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców. Żądam wskazania, bo w przeciwnym razie niewykluczone, że sam/sama zgłoszę do ABW, za te obelgi, insynuacje. Mogłeś trollu dzisiaj być na plaży, na prawobrzeżu, to ten pusty dzban przynajmniej byś nasycił pozytywną energią. A teraz czekam, no napisz kto za mną stoi? bo jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowy terminala kontenerowego??!!

Gość • Sobota [17.07.2021, 22:01:29] • [IP: 176.221.122.**]

Do A. S. jakby Pan pisał to w 1938 roku, to pełna zgoda. ale takiej wojny już nie będzie.

Aleksander Skiepko • Sobota [17.07.2021, 18:39:11] • [IP: 83.20.31.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [17.07.2021, 17:51:35] • [IP: 89.229.236.***]

kończąc dyskusję przypomnę, że każda inwestycja w porcie i poza nim zawsze analizowana jest pod kątem wykorzystania jej w celach militarnych. Zawsze opinia wojska jest brana pod uwagę!! Tak byłoby też w przypadku budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu, którego projektant byłby zobowiązany uwzględnić potrzeby wojska. Terminal Promowy także ma określone w tym względzie zadania. Gdy jednak generałowie wypowiadają się przed wyłonieniem inwestora, ba w czasie gdy od 5 lat nie widać chętnego by ów pomysł realizować, gdy prezes zarządu portów wręcz błaga by ktoś zechciał go wysłuchać, to jest to nic innego jak zabawa wojskowych w politykę i niejako zmuszanie państwa do budowy półwyspu. ORLEN jest zapewne gotów by to zadanie wykonać. No bo obronność, sojusznicy i tym podobne pseudo patriotyczne wypowiedzi.

Gość • Sobota [17.07.2021, 17:31:27] • [IP: 5.173.145.**]

Halo to ja że Świnoujścia 🤴jestem taki mądry jestem taki inteligentny. Jestem alfa i omega. Komentuje neguje Wyśmiwewam Cztelnik: wery inteligent 🐷

Gość • Sobota [17.07.2021, 16:33:29] • [IP: 5.184.245.***]

Kontenery w naszym turystycznym mieście uważam za duża pomyłkę.

Aleksander Skiepko • Sobota [17.07.2021, 16:19:17] • [IP: 83.20.31.***]

[Do 17.07.2021, 14:22:59] • [IP: 89.229.236.***] To że jestem amatorem to masz rację. Też o tym wiem ale napisałem to co wiem. Wolałbym aby tutaj wypowiedzieli się wojskowi, ale oni tego nie zrobią. Jako wojskowi muszą być wobec władzy i przełożonych lojalni. Ja to rozumiem. Też bym chciał tak jak ty aby to nasze wojsko miało to co wymieniłeś i najlepiej gdyby było to polskiej produkcji. Tylko że tak nie jest i nie będzie. Jesteśmy w sojuszu na flance bezpośredniego kontaktu z potencjalnym wrogiem, który ćwiczy cały czas wojnę z Polską. Nie z Niemcami. Nie z Amerykanami tylko z Polską, z którym sami sobie nie poradzimy, ale też z którym nasi sojusznicy w NATO też nie chcą walczyć. Gdy przyjdzie do tego że wojska rosyjskie dotrą na linie ODRY to Rosja może szybko ogłosić że Polska wojnę przegrała a Niemcy mogą szybko z tym się zgodzić i przystąpić do rokowań z Rosją. Może być tak, że według nich to nie NATO wojnę przegrało tylko Polska, bo się źle do niej przygotowała. Przerabialiśmy to już w 1939 gdy Francja odstąpiła od ataku na Niemcy zaplanowany na 20 Września 1939 roku. Po tym jak władze Francji uznały, że jest to nie celowe, bo Polska właśnie wojnę już przegrała. Moje wypowiedzi nie są obroną rządu ani PIS-u wobec tego co robią w reformie obronności kraju, ale tutaj w tym punkcie zgadzam się z decyzją Sztabu Generalnego WP i nie mogłem spokojne przejść obok tak zmasowanej i niesprawiedliwej krytyki w komentarzach na tym portalu wobec wojskowych działań. Moim zdaniem większość krytycznych komentarzy jest mocno niesprawiedliwych

Gość • Sobota [17.07.2021, 16:02:56] • [IP: 185.53.147.**]

szybko budowac bo rudy przyjechal i mowi ze w hamburgu jest terminal to po co nam

Gość • Sobota [17.07.2021, 15:48:52] • [IP: 78.10.206.*]

Komuniści mają bardzo wysokie ego. Przerost formy nad treścią. Zapomnijcie wsióry, że będziecie konkurencyjni z Hamburgiem.

ABV • Sobota [17.07.2021, 15:14:09] • [IP: 31.0.92.***]

A teraz zastanówcie się na chwilę kto tak naprawdę stoi za tymi którzy aktywnie protestują.

Gość • Sobota [17.07.2021, 14:56:44] • [IP: 193.56.254.***]

W dzisiejszej dobie nowych technologii oraz zasięgu rakiet nawet najciekawszy port ma się tak jak krowi chełm na spadajace gwiazdy.Panie Skiepko daj Pan spokój i przejrzyj na oczy.Rosjanie chwalą się najnowszymi rakietam, które w ciągu 2 dni zmiotą wszystko co na ich drodze.

Gość • Sobota [17.07.2021, 14:22:59] • [IP: 89.229.236.***]

Panie Skiepko. Dużo Pan napisał ale widać, że jest Pan amatorem. Zapomniał Pan napisać ile czasu zajmie transport wojska drogą morską, jego rozładunek, załadunek na wagony lup naczepy i dojazd w miejsce dyslokacji (a ten zapewne jest bliżej Szczecina niż Świnoujścia). Już nie wspomnę o zagrożeniach z powietrza. CZAS w warunkach zagrożenia to podstawowy element podejmowania decyzji. Nie tędy droga. Polsce potrzebne jest uzbrojenie dla swojego wojska a nie liczenie jak w 1939, że ktoś nam przyjdzie z pomocą. To nasza armia ma mieć w skrócie: czołgi, rakiety, samoloty i okręty plus systemy. Generałowie powinni występować o uzbrojenie a nie podejmować próby angażowania się w wątpliwe inwestycje, bawić się w politykę. To tak jak z Kanałem Suskim na mierzei, którego wojskowa wartość jest zerowa ale w propagandzie wojskowej jest na 1 miejscu. A tak na marginesie o co chodzi z tymi 260 pociągami? Czyżby był zamiar wożenia wojsk ze Szczecina do Świnoujscia i stąd dalej - tylko dokąd?

Gość • Sobota [17.07.2021, 13:44:49] • [IP: 85.194.243.***]

Śmieszny sztab jeszcze smieszniejszej armii, która nie ma w promieniu 50km od Świnoujścia rampy by załadować Stary na wagony. Nie potrafiliście utrzymać kawałka bocznicy i rampy a marzy się wam terminal.

Aleksander Skiepko • Sobota [17.07.2021, 13:42:30] • [IP: 83.20.31.***]

Do [17.07.2021, 10:37:32] • [IP: 89.229.236.***] To nie jest bajer.Przetransportowanie armii logistycznie jest dużym wyzwaniem. Piszesz o terminalu w Szczecinie. Ok. Ale gdyby były warunki wojenne to może być za mało, bo w krótkim czasie potrzebne jest na taką operację około 260 pociągów. W warunkach pokojowych pociąg liczy średnio 40 wagonów w warunkach wojennych obliczany jest na 60 wagonów. Niesamowite wyzwanie logistyczne. Dlatego jest czymś naturalnym zainteresowanie Sztabu Generalnego WP portem Konten. w Świnoujściu

Gość • Sobota [17.07.2021, 13:19:37] • [IP: 89.229.236.***]

Godzi się uzmysłowić generałom, że Świnoujście ma obecnie bardzo duże możliwości w zakresie obsługi statków roro. To Terminal Promowy i rampy w Porcie Wojennym. Do tego terminal roro na Ostrowiu Grabowskim w Szczecinie od lat obsługujący wojska NATO. Drodzy generałowie, zamiast bredzić o terminalu kontenerowym weźcie się za dozbrojenie polskiej armii w której brakuje wszystkiego a okrętów w szczególności.

Gość • Sobota [17.07.2021, 11:49:22] • [IP: 5.173.145.**]

Halo to ja że Świnoujścia 🤴jestem taki mądry jestem taki inteligentny. Jestem alfa i omega. Komentuje neguje W Wyśmiwewam Cztelnik: wery inteligent 🐷

Gość • Sobota [17.07.2021, 10:37:32] • [IP: 89.229.236.***]

Bajer na 100%. Port Wojenny to kilometry nabrzeży i kilka ramp za/wyładunkowych. W Szczecinie terminal roro z którego każdego roku z powodzeniem korzystają siły NATO. Teraz wojskowi by ratować idiotyczny pomysł gadają coś o obronności. Okrętów nie ma, samolotów kilkanascie, czołgi być może będą zamówione, karabinki lepiej nie mówić, a wojskowym marzy się terminal kontenerowy. Oczywiście jest to zagranie pod spółki skarbu państwa, by z polecenia PARTII mogły zbudować ten wielki półwysep. Jeśli i wtedy nie znajdzie się operator dla kontenerów, to Świnoujście zyska lotnisko wojskowo-cywilne. Czy to nie piękne. To wszystko za pieniądze podatników, by uradować tylko jednego człowieka, |Prezesa Polski.

Gość • Sobota [17.07.2021, 10:15:24] • [IP: 94.254.228.**]

Nie jestem zainteresowany i nie interesuje mnie bajerowanie na wojsko. Za ładny teren na takie rzeczy. Turystyka kwitnie, ludzi jest tyle, że nie da się przejść.

Aleksander Skiepko • Sobota [17.07.2021, 09:30:15] • [IP: 83.20.31.***]

Nareszcie o znaczeniu strategicznym dla celów militarnych portu kontenerowego ktoś już oficjalnie powiedział. Było to wiadomo dawno, ale mówiono o tym tylko w wąskich kręgach. Polska znalazła się w strefie zgniotu północo- wschodniej flanki NATO i w przypadku konfliktu z Rosją musimy mieć port w którym będą rozładowywane wojska idące z odsieczą dla naszej armii. Gdańsk i Gdynia są w bezpośrednim zasięgu środków antysystemowych z obwodu Kaliningradzkiego, więc bardzo szybko w działaniach wojennych będą wyłączone. Takim głębokim zapleczem dla pomocy dla Polski maja być porty niemieckie i armia Niemiecka. Tylko, że Niemcy nie maja armii, która byłaby wstanie nam pomóc. Takie środki ma armia amerykańska. Tylko czy w przypadku naszego konfliktu z Rosją niemiecki rząd pozwoli na rozładunek armii USA w Niemieckich portach? Jest to niewiadoma. Nie wiadomo jest, co przyniosą wybory jesienne w Niemczech i jak przyjazne będą w przyszłości niemieckie elity do Polski i Polaków. My {Polacy musimy mieć z tyłu głowy zawsze tę niepewność, co do intencji niemieckich elit. W konstytucji niemieckiej jest zapis o granicach państwa w kształcie z roku 1937. Niemcy do dziś tego punktu nie zmieniły. A mogły. Stosunki Polsko Niemieckie na pewno uległy dużej poprawie i to jest kamień milowy w porównaniu do tego co mieliśmy w historii. Tylko nie czarujmy się przełomu w tych stosunkach nie było. Pomiędzy Niemieckim państwem a polskim jest dość duża asymetria siły. Niemcom taki układ pasuje. Polska nie ma siły aby coś od nich wyegzekwować a sami nie czują potrzeby cokolwiek zmieniać. Oni wiedza że jesteśmy na nich zdani bo nie możemy być w konflikcie z dwoma potężnymi sąsiadami. Ten port wnosi coś nowego i jest też konkurencją dla ich infrastruktury. To może im się nie podobać i uruchomią wszystkie swoje agendy i przyjaciół aby to zastopować

troll • Sobota [17.07.2021, 09:20:39] • [IP: 178.238.252.***]

Dla wojska potrzebny jest duży plac, gdzie mogliby formować pielgrzymkę do Czewy.

Gość • Sobota [17.07.2021, 08:30:31] • [IP: 88.156.235.***]

Brawo, budować jak najszybciej.Najważniejszy to interes Państwa Polskiego, jego racja stanu. Opinie głupków i hejterów nie mają znaczenia

Gość • Sobota [17.07.2021, 01:06:38] • [IP: 88.218.252.**]

Co oni tam chcą trzymać te łapaczki na śmieci flota wielka

nelson • Piątek [16.07.2021, 23:48:21] • [IP: 88.218.254.***]

HA HA HA !! Bareja by sie usmial na ta wiadomosc, a co oni tam chca robic na tym terminalu kontenerowym? co i czym chca tam wozic, chyba krasnale do Niemiec i to kajakami, Rozpacz czlowieka ogarnia jak slucha sie tych bredni, MW jako przewoznik sprzetu wojskowego ? jakiego ? Widac ze skoro na jeden okret RP przypada 2, 5 admirala to cala ta akcja bardziej przypomina komedie lub zabawe dzieci w chowanego !!

Gość • Piątek [16.07.2021, 21:57:41] • [IP: 176.221.123.**]

Tak...Skąd my mamy tak debilną kadrę??macierewicz już wszystkich normalnych odstawił??Oni powinni odpowiadać przed trybunałem stanu za zdradę kraju.Zanim ten WOT wstanie ze swojego barłogu obsranego to Iskandery z Kaliningradu w 10 minut zatopią i zmielą ten niby terminal gdzie dorobkiewicze partyjni tak się pchają na stołki.

Gość • Piątek [16.07.2021, 21:47:20] • [IP: 31.0.176.**]

PARCIE DUPY NA SZKŁO DO KORYTA I WŁADZY.

Gość • Piątek [16.07.2021, 21:19:23] • [IP: 176.221.122.*]

Będzie to baza dla naszych lotniskowców

Gość • Piątek [16.07.2021, 20:42:05] • [IP: 31.0.127.***]

Gdzie był Sztab Generalny jak likwidowano Morską Stocznie Remontową SA ?.Stocznia miały wszystkie certyfikaty, nawet na remont rosyjskiej floty, Co sztab zrobi teraz ?. Była położona ok. 400 km od rosyjskich baz, trzeba było się zastanowić i do tego nie dopuści. Sztab mieści się w Gdańsku, w razie konfliktu zdmuchną całą zatokę Gdańską bez możliwości reakcji. To jest pozytywne myślenie armii Macierewicza. Polityka a armią w parze nie idzie.

Gość • Piątek [16.07.2021, 20:37:34] • [IP: 185.210.38.***]

Przecież porty wojenne stoją puste w tym port Hel zlikwidowano całkowicie. O czym oni mówią?

Gość • Piątek [16.07.2021, 20:36:29] • [IP: 176.221.122.***]

A czy MY mamy jakieś wojsko ? Czy wojsko będzie zajmowało sie obsługą portu kontenerowego ? Teraz nie robia nic ! Dziś rozsadza wojsko pycha i zarabiaja spore pieniądze za nic nierobienie !

AGENDA 2030 • Piątek [16.07.2021, 20:07:00] • [IP: 176.221.122.**]

WIDZICIE, TERAZ SIĘ WYDAŁO PO CO TEN BURDEL KONTENEROWY CHCĄ KORPORACYJNE BANDYCKIE SZAJKI Z US MORDORU BUDOWAĆ. POLSCE I POLAKOM TO NIE JEST POTRZEBNE. BANDZIOROM POTRZEBNE JEST ZAPLECZE ZA LINIĄ FRONTU !! NA FRONCIE NA PEWNO NIE BĘDZIE GŁUPAWYCH ORKÓW Z US MORDORU TYLKO WY, WASZE DZIECI I WNUKOWIE BEDĄ PALIĆ SIĘ ŻYWCEM W CZOŁGACH MADE IN US MORDOR. A W MORDORZE MAMY TERAZ TAK - YOUTUBE : kimgary Streets of Philadelphia, Kensington Area Highlight, What happened In a Month.

Gość • Piątek [16.07.2021, 19:58:12] • [IP: 89.151.38.***]

Gdzieś te Abramsy Kaczyńskiego trzeba będzie rozładować.

Gość • Piątek [16.07.2021, 19:40:23] • [IP: 31.0.176.**]

CHODZI O STOŁKI I PODZIAŁ WŁADZY.

Gość • Piątek [16.07.2021, 19:37:23] • [IP: 89.151.38.***]

ZMPSzcz.i Ś-cie szuka głupich i naiwnych przyszłych inwestorów którzy by spełnili te wszystkie warunki i wymagania zawarte w tym linku o zaproszeniu do postępowania i zgłaszania ofert. Inwestor ma" zalądowić" tzn. usypać w morzu półwysep o pow. co najmniej 10 ha, wybudować na nim całą infrastrukturę wraz z nabrzeżami i i inne nieruchomości, a potem cały ten interes przekazać dla Zarządu Portów w dzierżawę wieczystą i płacić jeszcze za niego roczną nutę dzierżawną. Jakby mało mu było opłat portowych, tonażowych i od każdego przeładowanego kontenera. W porządku byłby podatek od tej nieruchomości i to tylko płacony dla miasta Świnoujścia, tak jak za Gazoport.

Gość • Piątek [16.07.2021, 19:08:49] • [IP: 88.218.253.***]

FANTASMAGORIE DECYDENTÓW !!

Gość • Piątek [16.07.2021, 18:45:00] • [IP: 37.248.200.**]

dziwna rozbieżność faktów. jeżeli w chwili obecnej głębokość toru podejściowego do świnoujścia wynosi 13, 2 m z lekkim zapasem (ograniczenie spowodowane budową gazociągu NORD. ..) to skąd docelowe 17 metrów?

Gość • Piątek [16.07.2021, 18:38:19] • [IP: 31.1.205.***]

Sądzę że pomysł jest znakomity. Od północy moglibyśmy zaatakować Niemcy i Danię czołgami amerykańskimi na amfibiach a dalej cała Unia przed nami

Gość • Piątek [16.07.2021, 17:56:30] • [IP: 31.0.79.***]

Prosimy się oddalić w trybie przespieszonym z tych terenów

Gość • Piątek [16.07.2021, 17:48:11] • [IP: 62.69.229.**]

No to teraz jak jeszcze czołgi będą jeździć po S3, to sytuacja będzie jak za króla Ćwieczka

Gość • Piątek [16.07.2021, 17:40:34] • [IP: 37.47.189.***]

W d...e wsadźcie sobie ten port kontenerowy a jeżeli chcecie sobie go wybudować to na terenie portu handlowego który i tak już upada.A wynocha od plaży na Warszowie

Oglądasz 1-48 z 48
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 15 listopada (piątek) o godz. 17:00 - na spotkanie z aktorką Marią Pakulnis połączone z prezentacją książki pt.:"Moja nitka". Prowadzenie red. Marcin Michrowski. Wstęp wolny! ■