POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [15.06.2021, 11:00:39] • Polska

Co mówią wnętrza naszych domów? Tak mieszkają Polacy

Co mówią wnętrza naszych domów? Tak mieszkają Polacy

fot. Organizator

Marka Bimago postanowiła sprawdzić, ile prawdy jest w powiedzeniu „pokaż mi swój dom, a powiem Ci, kim jesteś”. W tym celu zapytano przeszło tysiąc respondentów o to, jak personalizują wnętrza swoich mieszkań, które w trakcie pandemii stały się centrum ich codzienności.

Większość ankietowanych Polaków (81%) przywiązuje dużą wagę do tego, jak mieszka, dlatego pieczołowicie dobiera wyposażenie. Aż 73% respondentów przyznaje, że dodatki stanowią dla nich istotny element aranżacji: sprawiają, że dom wygląda atrakcyjniej i pozwalają na wyrażenie siebie. Personalizacja wnętrza odgrywa istotną rolę dla wielu badanych, jest jednak przez nich różnie rozumiana – interpretujemy ją m.in. jako:

• Połączenie duszy domu z duszą właściciela.
• Wprowadzanie swoich ulubionych rzeczy i kolorów do domu, nieprzejmowanie się tym, czy to się podoba wszystkim innym.
• Tworzenie atmosfery, która sprawia, że wchodząc do mieszkania wiem, że jestem w swoim bezpiecznym azylu.
Jak urządzamy i dopasowujemy swoje domy do siebie?
Dostosowanie wystroju do tego, co najbardziej zgadza się z naszym poczuciem estetyki, ma duże znaczenie dla większości badanych Polaków. Niezależnie od tego, czy żyjemy „na swoim”, u członków rodziny, czy w wynajmowanym mieszkaniu, kształtujemy wnętrze według własnych potrzeb. Jedynie co dziesiąty najemca nie decyduje się na zaakcentowanie swojej obecności w wystroju tymczasowego mieszkania. Z kolei aż 3/4 respondentów, którzy posiadają własne lokum, podjęło się jego samodzielnej aranżacji.

Urządzając własne gniazdko, na pierwszym miejscu stawiamy komfort i funkcjonalność (97%), a na drugim – dopasowanie do własnych upodobań (96%). Łączymy przyjemne z pożytecznym, poszukując rozwiązań, które sprawiają, że nasze życie staje się wygodniejsze i przy okazji doskonale wpisują się w nasz gust. Badani Polacy przypisują również dużą wagę do jakości przedmiotów, wraz z którymi budują swoją osobistą przestrzeń. 9 na 10 ankietowanych kieruje się także ustalonym na wstępie budżetem.

Wśród przedmiotów, które sprawiają, że wnętrza stają się bardziej „nasze”, najwyżej plasują się rośliny i kwiaty. Zieloni współlokatorzy dekorują mieszkania 3 na 4 zapytanych Polaków. Oprócz ulubionych roślin, do personalizacji domu często wykorzystujemy książki i obrazy: przeszło połowa ankietowanych eksponuje wybrane lektury lub plastyczne dzieła sztuki. W dalszej kolejności wybieramy tekstylia, a także preferowane przez siebie kolory i wzory, zapachy czy osobiste pamiątki.

Liczy się wnętrze, czyli co mówi o nas aranżacja
Które pomieszczenie mówi o nas najwięcej? Niemal 1/3 respondentów wskazuje salon jako najbardziej spersonalizowany punkt domu. W dalszej kolejności znajduje się własny pokój – o prywatnej przestrzeni, w której może być sobą, wspomina co czwarty ankietowany. Co piąty za najbardziej osobiste wnętrze uznaje z kolei sypialnię. Jeżeli nie podchodzimy emocjonalnie do żadnego pomieszczenia w mieszkaniu, najczęściej jest to spowodowane ograniczonym metrażem lub brakiem możliwości urządzenia przestrzeni w wymarzony sposób.

Jak określamy wnętrza swoich domów? Najczęściej jako przytulne. Przeważająca część ankietowanych (92%) podkreśla znaczenie zacisznej nastrojowości, która bez personalizacji jest trudna do osiągnięcia. Przytulność idzie w parze ze spójnością aranżacji. Jedynie co piąta zapytana osoba twierdzi, że jej życiowa przestrzeń jest urządzona chaotycznie. Domowe wnętrza lubimy też wypełniać światłem. Chociaż nie zawsze zgadzamy się w kwestii kolorystyki i liczby dodatków, to 64% z nas przyznaje, że w naszych domach dominują jasne pomieszczenia.

Badanie przeprowadzono w kwietniu 2021 roku za pomocą ankiety w formie elektronicznej (metoda CAWI) na próbie 1055 osób. Wszystkie wnioski znajdują się w nowym raporcie, dostępnym na blogu Bimago: Co mówią o Polakach ich domy? Tak personalizujemy wnętrza

Agnieszka Tokarska
Senior Content Marketing Specialist


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■ Stowarzyszenie Importerów i Dystrybutorów Pirotechniki apeluje do władz Świnoujścia o uwzględnienie w konsultacjach głosów branży: – Zwracając się do Prezydent Miasta Świnoujścia liczymy, że głos branży reprezentowanej przez największych polskich importerów oraz dystrybutorów wyrobów pirotechnicznych, pozwoli na wypracowanie kompromisowych rozwiązań. Zdecydowanie sprzeciwiamy się planom wprowadzenia ograniczeń lub zakazów użycia fajerwerków przez niektóre z władz samorządowych – informuje Stowarzyszenie ■ Na rok 2026 została wyznaczona apteka „Centrum Zdrowia – 24H”, prowadzona w Świnoujściu przy ul. Grunwaldzkiej 21, do pełnienia dyżurów w godzinach od 21:00 do 23:00, codziennie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 roku ■