POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [08.04.2021, 13:57:54] • Świnoujście

Inicjatywa obywatelska odnosi sukces w Brukseli

Inicjatywa obywatelska odnosi sukces w Brukseli

autor: JT Jeeraphun(fot. stock.adobe.com/pl )

Inicjatywa obywatelska "BI Lebensraum Vorpommern" odniosła pierwszy sukces przed Komisją Petycji Parlamentu Europejskiego. Komisja Europejska została zobowiązana do podjęcia działań w związku z budową głębokowodnego terminalu kontenerowego w obszarze Natura 2000 (PLH320019, PLH320018, PLB320002) na wyspie Wolin, aby skontaktować się z polskimi władzami i wywierać odpowiednią presję polityczną.

Dyrekcja Generalna (DG ENV oddział III sp. Ochrony Środowiska) wezwie Polskę do dostosowania swoich przepisów do prawa UE, a także Niemcy do wzmożonej aktywności w tym zakresie.

Rainer Sauerwein, jako przedstawiciel inicjatywy obywatelskiej BI Lebensraum Vorpommern, zwrócił się do przewodniczącej Komitetu Petycyjnego UE oraz przedstawicieli DG ENV:

"My - inicjatywa obywatelska LebensraumVorpommern z wyspy Uznam - jesteśmy bardzo zaniepokojeni planowaną budową głębokowodnego terminalu kontenerowego przez ZMPSiŚ w obrębie europejskiego obszaru chronionego Natura 2000, który znajduje się na wyspie Wolin.
Obawiamy się, że ten projekt będzie miał nieodwracalne skutki dla środowiska i turystyki wokoło całej Zatoki Pomorskiej.
Dotychczasowe postępowanie strony polskiej z obszarami chronionymi NATURA 2000 i ignorowanie konwencji ESPOO dotyczących transgranicznej ochrony środowiska nie może zostać zaakceptowane. W przypadku portu kontenerowego w Świnoujściu mamy do czynienia z podobnymi naruszeniami umowy jak w przypadku planowanej budowy elektrowni jądrowych w Polsce.
Mamy ogromne zastrzeżenia co do przeprowadzenia rzetelnej i merytorycznie poprawnej OOŚ przez właściwe organy polskie. Utwierdza to nas w tym przekonaniu, ponieważ ministerstwa niemieckie nie zostały wcześniej poinformowane zarówno o planach wdrożenia projektu jak i rozpoczęciu procedury OOŚ. Z naszych informacji wynika, że Polska uchwaliła specjalną ustawę, która ułatwia i zachęca do inwestowania w zewnętrzne porty bałtyckie, nawet kosztem szczegółowej oceny oddziaływania na środowisko.
Sprawa ta wymaga pilnego działania, ponieważ w dniu 15 kwietnia 2021 r. kończy się okres składania ofert dla inwestorów zainteresowanych budową portu kontenerowego w Świnoujściu.
Wzywamy Parlament Europejski i Komisję UE do wstrzymania tych projektów. Interwencja Komisji UE jest pilnie potrzebna w związku z powyższym."

Nasz wniosek został poparty w komisji przez przedstawiciela DG ENV D III, Przemysława Ogińskiego, oraz kilku Eurposłów.

"Projekt budowy takiego terminalu masowo zaszkodzi środowisku, a tym samym również turystyce i ludności lokalnej, a także narusza traktaty UE, ponieważ dokładna ocena oddziaływania na środowisko ze strony polskiego rządu może być omijana. Wyczerpujące informacje nie zostały również udostępnione stronie niemieckiej", powiedział Helmut Scholz, Eurposeł z partii DIE LINKE.

"Presja obywateli teraz się opłaciła - środowisko musi być w pełni chronione zgodnie z Europejskim Zielonym Ładem (Green Deal) uruchomionym przez trzy instytucje UE".
"Rozpatrzenie petycji przez Komisję Petycji Parlamentu Europejskiego wskazuje, że Komisja i grupy polityczne zgadzają się, iż rząd polski musi niezwłocznie przedstawić ocenę oddziaływania na środowisko i zaangażować w to stronę niemiecką" – powiedziała Hannah Neumann, Europosłanka Zielonych.

"Z zadowoleniem przyjmuję stanowisko Komisji, że Polska musi jak najszybciej spełnić swoje zobowiązania i wzywam w związku z tym Komisję UE do podjęcia odpowiednich działań, aby zapobiec nieodwracalnym szkodom dla przyrody i środowiska" – dodała pani Neumann, która osobiście wyraziła swoje obawy dotyczące projektu w komisji.

Obaj Europosłowie wspierali od samego początku nasz protest przeciwko budowie portu kontenerowego w Świnoujściu na wyspie Wolin.

Rainer Sauerwein
Członek zarządu Inicjatywy Obywatelskiej BI LebensraumVorpommern


komentarzy: 122, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-122 z 122

Idiota • Niedziela [11.04.2021, 14:09:53] • [IP: 37.47.200.***]

Ale jesteście sterowalni! Hahah wystarczy napisać Że Nemcy nie chcą elektrowni węglowej przy granicy to wy 3 sobie postawicie w środku mista. Jednak durni tu dostatek

Gość • Piątek [09.04.2021, 15:59:44] • [IP: 176.221.123.***]

Na zlość grupce Niemców opowiadających sie z naszymi przeciw budowie terminala właśnie go zrobimy??N azłość mamie uszy odmrozimy...Prymitywny argument.

Gość • Piątek [09.04.2021, 14:19:36] • [IP: 176.221.122.***]

Zgadzam się z wypowiedzią, za chwilę zacytuję fragment. Bo temu ciemnogrodowi, zaściankowi już mi się tłumaczyć nie chce. ciągle mam przed oczyma tego spoconego pseudo-robotnika, który był zachwycony karaluchami wypełzającymi z kontenerów. STAN UMYSŁU. A teraz cyt.:"Gość • Czwartek [08.04.2021, 20:50:58] • [IP: 176.221.122.**] Ci zwolennicy terminalu to niech pod domem swoim sobie wybudują, zobaczymy jacy będą szczęśliwi".

Gość • Piątek [09.04.2021, 13:57:16] • [IP: 192.160.102.***]

Polska konkurencja dla Niemiec w Świnoujściu? Jestem na TAK, oczywiście. Im silniejsze państwo, tym bardziej niepodległe, a rządów Niemca Tuska już nie chcemy. Teraz Polacy będą decydować co i gdzie będą budować w Polsce.

Gość • Piątek [09.04.2021, 13:48:25] • [IP: 176.221.123.**]

A jak jest z tą Wyspiarką w końcu, pracuje czy nie?

Gość • Piątek [09.04.2021, 12:53:00] • [IP: 176.221.122.***]

Nie będą nam tu w obcych językach mówili co mamy robić we swoim mieście ***** ***

Gość • Piątek [09.04.2021, 12:06:10] • [IP: 109.243.190.***]

Niemcy, morda w kubeł, zdrajcy unijni, kręcący z małym hitlerkiem, Putinem swoje szemrane interesy w rodzaju Nord Stream2! I jakież to przejrzyste: oni o porcie kontenerowym mówią jako w sensie PRZYGRANICZNYM niekorzystnym... a co takiego was sięgnie z tego portu, Germańcy, kontener przywieje wam? w obżarty bandzioch kontener was uderzy, gdy wursty będziecie wsuwać w przełyk jak pociąg w tunel pod kanałem La Manche? Ja osobiście nie witam przychylnie kolejną wycinkę lasu i przygważdżanie dróg tirami, ale skoro Szwaby zza granicy krzyczą na nas, to bronię Polski i widzę, że ktoś się boi prężnego gospodarczo naszego kraju.

Gość • Piątek [09.04.2021, 11:57:19] • [IP: 176.221.122.***]

37.30.50.***] a wycięcie lasu pod kolejny apartamentowiec który w 80% w ciągu roku i tak stoi pusty, to już nie jest degradacja środowiska??

lolo • Piątek [09.04.2021, 11:11:05] • [IP: 77.88.191.***]

Nie byłem zbyt wielkim entuzjastą budowy terminala kontenerowego, ale skoro Niemcy chcą go utrącić jako konkurencję wobec ich portów, to staję się pełnym zwolennikiem tej budowy. TERMINAL KONTENEROWY--TAK, TAK, TAK !!

Gość • Piątek [09.04.2021, 10:39:33] • [IP: 37.30.50.***]

dlaczego Wam się wydaje że to miejsca pracy? przed budową lng tak mówiono i ilu znacie ludzi ze Świnoujścia co tam pracuje? ja znam jedną osobę tylko i już tam nie pracuje. to samo z portem kontenerowym. myślicie że tysiące ludzi ręcznie będzie przenosić te kontenery? degradacja środowiska będzie ogromna a ludzi z miasta kilku znajdzie tam pracę. reszta stanowisk to naprawdę szczególne uprawnienia. kilka suwnic i operatorów. to są te miejsca pracy dla setek czy tysięcy ludzi z miasta? to jest ten Wasz rozwój miasta?

Gość • Piątek [09.04.2021, 10:33:21] • [IP: 31.0.42.*]

Z POstępowania Niemców wychodzi że pokój w Europie gwarantuje Armia USA stacjonująca blisko Berlina

Gość • Piątek [09.04.2021, 10:19:40] • [IP: 185.100.87.***]

Nord Stream 2, miliony ton ciekłego gazu zagrażającego Bałtykowi: dobry i ekologiczny. Przeładowywanie kontenerów: straszne zagrożenie i niepraworządność! Takie to tradycyjnie niemieckie podójne standardy.

Gość • Piątek [09.04.2021, 10:09:10] • [IP: 185.100.87.***]

Niemcy panicznie boją się polskiej konkurencji. Teraz zacznie się sprzedawanie bajek o zagrożeniach ekologicznych. Tymczasem po stronie niemieckiej nawet większe inwestycje portowe nigdy nie są nieekologiczne, a kiedy ekolodzy nawet protestują, to obrywają pałami od niemieckiej policji. Niemcy powinni przyjąć do wiadomości, że ich piąta kolumna PO już nie rządzi w Polsce, więc Niemcy nie mają tu nic do gadania.

Mieszkaniec gminy Wolin • Piątek [09.04.2021, 09:50:53] • [IP: 83.20.225.***]

Budowac, budowac i jeszcze raz budowac ten terminal kontenerowy, za nim wybudowac jeszcze duzy port do przeladunkow masowych; wegiel, ruda zelaza i tp. Nie bylo by w koncu;pylow, dymow, chalasu pare kilometrow dalej zrobilo by swoje wtedy i wilk bylby syty i owca cala i o to, w tym wszystkim chodzi. A, CO TAM SLYCHAC W SPRAWIE BUDOWY TUNELU, WYSPIARKA SWIETUJE JESZCZE WIELKANOC CZY CHINSKI NOWY ROK SIE PRZEDLUZYL.

Gość • Piątek [09.04.2021, 08:47:44] • [IP: 5.173.131.**]

123.ale ci pod beretem. Wyprali. To jest szkoła bolszewicka rzucać. Błotem a coś zawsze się. Przylepi. Biednys. Ty biedny. Ale można to leczyć.

Gość • Piątek [09.04.2021, 08:07:27] • [IP: 5.173.131.**]

Zdrajcy. w akcj. Gdzie tu prawo. To anty Polsko jezyczni bo to nie Polacy. Niemcy i ruski. Ich opłacają. Szparagi trzeba zbierać. Z całej Polski zrobić rezerwat pszyrody. z ludźmi włącznie. Niemcom. Wolno wszystko nasz. Trakowac jak. Kolonie.

Gość • Piątek [09.04.2021, 08:05:58] • [IP: 178.238.247.***]

chcesz płacić hotelarzowi za brak zysku to płać port jest alternatywą

Gość • Piątek [09.04.2021, 08:04:02] • [IP: 217.153.46.***]

Brawo... będziemy zielonymi płucami Berlina. Po co nam port kontenerowy jak jest w Hamburgu.

Gość • Piątek [09.04.2021, 07:53:21] • [IP: 178.238.250.***]

Oczywiście, że region (miasto) ma potencjał turystyczny.Jednak ludzie obudźcie się ! Pandemia pokazała, że na samej turystyce to miasto nie da rady się utrzymać. Dlatego jestem za portem kontenerowym. Jeżeli w Europie można, to dlaczego nie tutaj ?

Gość • Piątek [09.04.2021, 07:22:37] • [IP: 145.237.3.***]

Do Rainer Sauerwein - a co u was budują? Na dnie Bałtyku - NS2? Jakby natura chciała toby rurociąg sama wybudowała!!

Gość • Piątek [09.04.2021, 02:15:26] • [IP: 5.173.131.***]

Super. Zatrzymać to badziewie i zmienić ekonomię. Napisze w tej sprawie do unii a nawet tam pojadę. Region ma potencjał turystyczny!!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 23:49:11] • [IP: 176.221.123.***]

Szkopy boją się konkurencji, bo wiedzą że Polacy są od nich lepsi. Dlatego z pomocą zdrajców i swoich dupolizów, potomkóe kałmików ze wschodu, POdkładają nam niemieckie świnie. Wara frycom od polskich inwestycji!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 23:18:12] • [IP: 176.221.123.***]

No tak Polak potrafi !! a Holendrzy i Niemcy się cieszą że nie wyrośnie im konkurencja :) a może ci pseudo ekolodzy dostają od nich kasę !! to zdrajcy Polski !! Niech biorą łopaty i sadzą drzewka i robią butki lęgowe !! ciekawe czy chociaż jedno posadzili !! ja osobiście wątpię, szukają sławy i rozgłosu, CELEBRYCI !! ja co roku zawieszam budki lęgowe i nie szukam rozgłosu, PRZYRODA JEST DLA MNIE BARDZO WAŻNA!! EKOLOG

Gość • Czwartek [08.04.2021, 22:36:35] • [IP: 176.221.123.*]

A glupi wyborcy po się cieszą. Baranki tu nie chodzi o ekologię , a o gruba kasę, ktora możemy zarobic, kosztem portu w Hamburgu. W lubminie, 50 km od swinoujscie składuje się odpady radiaktywne i jest ok, a im u nas ma przeszkadzać port kontenerowy. Oj lemingi peowe i lewackie jacy wy ślepi jesteście

Gość II • Czwartek [08.04.2021, 22:29:12] • [IP: 178.238.247.**]

Ludzie. Opamiętajcie się. To właśnie z naszej inicjatywy, kilku mieszkańców miasta, przedstawiło na niemieckiej sesji zamiar budowy wielkiego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Jeszcze rok temu oni nic nie wiedzieli o tej inicjatywie Polskiego rządu. Byli w szoku. Jesienią obwoziliśmy niemieckich eurodeputowanych po terenach warszowskich. Terenach, które mają zniknąć bezpowrotnie. Powtarzam raz jeszcze - Unia Europejska, Niemcy to nasi partnerzy. Nie musimy się kochać ale musimy ze sobą współpracować.. ... dla dobra miasta i regionu.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 22:15:32] • [IP: 176.221.123.***]

Do 254*** Pisowy kmiocie, ile ukradł p. Szumowski Obajtek Pinokio? Jakoś nie palą się do pokazania majatku...albo zona albo brat, szwagier itp. W TVpis o tym nie powiedzą!! Ale w @ można dużo poczytać. Polecam!!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 21:52:46] • [IP: 5.173.154.***]

Elkaweżniepierdolok.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 21:49:50] • [IP: 176.221.123.***]

Czemu tym wszystkim szczekaczą nie przeszkadza wycinanie wydm i betonowanie apartamentowcami nie przeszkadza a budowanie miejsc pracy przeszkadza.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 21:12:00] • [IP: 178.238.248.***]

164 127 13 Rozumiem partia zewnetrzna, ta pani cos powiedziala i nawet zlotowka nie wylecila z budzetu.Za to partia wewnetrzna i poczynania Sasina czyli 70 mln w bloto, to sie nawet nie zajakniesz.A glupoty Suskiego, Mcierewicza, miliony dla Rydzyka.Wszelkie krytykanctwo ma dwa oblicza.Nie ma sensu wpadac w uwielbienie, dla tej albo innej partii zazwyczaj konczy sie reka w nocniku

Gość • Czwartek [08.04.2021, 20:50:58] • [IP: 176.221.122.**]

Ci zwolennicy terminalu to niech pod domem swoim sobie wybudują, zobaczymy jacy będą szczęsliwi. Bo jak do tej pory to krzyczą i chcą miec czyste powietrze dużo zieleni tylko czyim kosztem, bo natury nie da się odbudować pstryknięciem palców to zniszczenie i dewastacja jest nie odwracalna, jakim trzeba być egoistą żeby żyć chwilą, a pózniej w przyszłości zwalać winę na innych że do tego dopuścili bo nic nie ma tylko betony. Ile przez takich płytkich samolubnych i nie myślących logicznie wyginęło zwierząt. roślin i drzew, krzewów że tylko w Zoo można jeszcze zobaczyć czy w ogrodzie botanicznym, Przykro to czytać jakimi kategoriami co nie którzy myślą żal mi Was. A myślicie że wszystko można kupić za pieniądze to sie grubo mylicie nie wszystko można kupić. Pozdrawiam tych co są za zniszczeniem wszystkiego co na drodze stoi, żal mi Was za samolubstwo i egoizm.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 20:27:29] • [IP: 176.221.123.***]

pseudoekolodzy w akcji, budować !! UE zrobi wszystko żeby Polska się nie rozwijała, stąd poparcie eko lewaków od niemiaszków, poza tym wiadomo jak Niemcy coś popierają to trzeba robić przeciwnie !!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 20:27:15] • [IP: 176.221.122.*]

Ja też nie palę się do tego terminala ale wkoorwia mnie to że u siebie niemiaszki budują co tylko im potrzeba (Nord Streem 2) isię nie obcyndalają z naszą opinią a my mamy być skansenem Natura 2000 i zielonymi płucami dla nich. Walcie się niemcy.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 20:19:39] • [IP: 62.69.254.***]

Super nóż w plecy Polskiej gospodarce, POrażające myślenie POwiązanych złodzeji i wszelkiej maści przestępców

Gość • Czwartek [08.04.2021, 20:08:58] • [IP: 37.30.26.***]

Super. Nie dla terminalu kontenerowego!!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:54:29] • [IP: 194.99.104.***]

Jestem za terminalem. Głos zabużańskiego pomiotu, to jedynie szczek pasożytów. Budować.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:50:59] • [IP: 77.181.156.***]

Port bedzie i tyle na temat portu. U siebie juz wszystko wybudowali i buduja dalej. Tna lasy, buduja nowe drogi, dzielnice przemyslowe i co tylko wymysla. Wiem bo tu mieszkam. Sercem i rozumem jestem w Polsce, Swinoujsciu bo jestem stad. Polska ma madrych ludzi poradza sobie z inicjatywa obywatelska i UE. Za zniszczenia wojenne powinni nam ten port wybudowac.

o partii zewnętrznej • Czwartek [08.04.2021, 19:43:57] • [IP: 164.127.13.**]

Patrzcie uważnie na poczynania w tej kwestii pewnej partii zewnętrznej, jak się ją nazywa. Poznajcie wcześniej wypowiedź jednej z nagłębiej POstukanych, posłanki POmaskiej, która na Twitterze nakręciła filmik, gdzie wypomina Polsce i rządowi, że Niemcy by dawno nas już przegonili w tempie szczepienia gdyby nie musieli się z nami dzielić szczepionkami.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:32:55] • [IP: 81.190.41.***]

To jak to jest z Niemcami. Terminal kontenerowy w Świnoujściu ma pracować głównie na rzecz Berlina. Tak głoszą pomysłodawcy. To w końcu mamy Niemcom robić dobrze nawet wbrew ich woli tylko dlatego, by pokazać, że Polak potrafi. Przecież to głupie.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:24:04] • [IP: 176.221.123.***]

Jestem za terminalem. Przecz z ekoterrorystami !!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:22:54] • [IP: 37.47.166.***]

Niemcy są przeciwni terminalowi bo będą wtedy musieli dać podwyżki pracownikom w Ahlbecku i Heringsdorfie.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:08:06] • [IP: 178.238.248.***]

226 A ja myslalem, ze Rosja, o meine got, to jeszcze Niemcy, to gdzie my mamy kolegow

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:04:35] • [IP: 178.238.248.***]

No wlasnie pani Merkel nie posluchala, tego od szatni, ale zaraz, zaraz nie posluchala tego wysokiego, przystojnego z Zoliborza i buduja 2 rure.Wszyscy spece od wszystkiego, po co wogole ta mowa.Przeciz nie mamy nic do powiedzinia, taki jest interes Niemiec (chodzo o 2 rure).A jua slynne szparagi, jezdzimy tam dlatego bo PLACA--zobacz ile zarobisz na truskawkach w Polsce--po kiego grzyba wtracac w to polityke..A wlasnie, Niemcy uparli sie na gazociag, ktos sie upar na przekop Mierzej--i tu i tu nikt nie ma nic do gadania

Gość • Czwartek [08.04.2021, 19:03:53] • [IP: 188.146.164.**]

W Świoujściu stocznia remontowa nie może być W Anklam czy też w Wolgaście może być. W Alhbecku wycieli las w obszarze Natura 2000 i wybudowali duże osiedle. Można oczywiście że można. Niech więc Niemcy pilnują swoje podwórko.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:42:23] • [IP: 94.254.226.***]

Szwaby to nasz odwieczny wróg nr 1.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:31:28] • [IP: 196.244.192.**]

Maltańczycy w mieście Marsaxlokk, wybudowali wspaniały port kontenerowy. Mieszkańcy czerpią jedynie zyski. Brak zanieczyszczeń, brak hałasu. Ci mili ludzie mają zatrudnienie.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:27:21] • [IP: 83.21.108.***]

A ja nie podpiszę. Niemcy już nas przy pomocy głupkowatych pseudoekologów załatwili Naturą 2000.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:11:06] • [IP: 37.47.177.**]

Przypominam głupku z 15.35 że nikt w internecie nie jest anonimowy.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:05:31] • [IP: 5.173.138.***]

Jeżeli Inicjatywa Obywatelska zechce zbierać podpisy pod sprzeciwem to my chętnie się podpiszemy.Widziałam co wyrzucają kontenerowcy w Barcelonie, nigdy więcej nie weszliśmy do morza.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:01:17] • [IP: 31.11.129.***]

Mam nadzieję że Niemcy ochronią nas przed szaleństwem pisowskich apartczyków i popleczników którzy na świnoujskiej ziemi chcieli realizować swoje megalomańskie bezsensowne plany.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 18:00:25] • [IP: 176.221.123.***]

Ten port ma taki sens jak przekop mierzei...Polityczna hucpa dla wyznawców bez logiki ekonomicznej.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:50:12] • [IP: 46.76.187.***]

Nie chcesz podcierać tyłków nie podcieraj, nie chcesz gotować i mieszać w garach nie mieszaj. Zastanów się jednak czy wolisz mieć plażę, lasy, czyste powietrze, czy hałas zniszczone środowisko za bardzo wątpliwe zarobione w porcie kontenerowym pieniądze ? Przecież mamy tylko jedno życie. Myślisz, że jak zarobisz to pojedziesz za granicę przez miesiąc po oddychać lepszym powietrzem, a tu masz wszystko na wyciągnięcie ręki i chcesz to wszystko zaprzepaścić dla kasy. Kasy ale dla kogo na pewno nie dla mieszkańców.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:47:36] • [IP: 178.238.248.***]

My mozemy poszturchiwac Slowacje i jakies tam inne Dahomeje.W koncu niektorzy zauwazyli, ze mamy tyle do gadania co pewna nacja w okupacje.Nie pomoga wyzwiska, plucie w twarz itd.Zawsze mocniejszy rzadzi.A na szparagi i tak s chetni, no bo co maja robic po gimnazjum.To tyle pokrzykiwania.Bo tak naprawde to terminal zbudujemy.Tak czy owak widac, ze nie warto podskakiwac.Mysle, ze dotarlo co do niektorych co to jest POLITYKA.Jestem pewny, ze za tym stoi rzad MERKEL A nie jakas inicjatywa obywatelska.PANIMALI

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:36:37] • [IP: 176.221.123.**]

16:10:00] • [IP: 176.221.122.*** Miłośnik szczawiu dał głos.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:14:25] • [IP: 89.151.36.***]

Lapy precz od Polski. Tą pseudo inicjatywą można by coś zrobić gdyby była miękka...

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:13:37] • [IP: 178.235.146.***]

Dodatkowe miejsca pracy i pogonić w końcu Ukraińców leniwe łajzy

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:12:38] • [IP: 178.238.253.***]

Z polityki wszystko leci...

Gość • Czwartek [08.04.2021, 17:04:46] • [IP: 178.238.246.**]

To niech zablokują wylewanie betonu na wydmach i wycinanie lasu a Polacy do ROBOTY u Niemca. Na zmywak i do sprzątania!!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:53:31] • [IP: 37.47.153.*]

Jak najbardziej jestem za budową bardzo dobra inwestycja

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:49:16] • [IP: 195.245.226.**]

Niemiecka inicjatywa obywatelska" BI Lebensraum Vorpommern". Co to jest?

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:44:18] • [IP: 5.173.49.**]

I właśnie w taki sposób agatowska działa na szkodę miasta!! Niech pani sobie już odpuści politykę i zacznie się zajmować w pani wieku ogródkiem.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:43:07] • [IP: 81.190.41.***]

Oj ktoś dużo straci na betyonie. Czy ktoś wie do kogo należy ta wielka betoniarnia betonująca Swinoujście?

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:36:39] • [IP: 37.8.230.**]

Niech już Niemcy nie podejmuja wzmożonych działań bo to żle mi sią kojarzy. A inicjatywa Obywatelska to nic innego jak Totalna Opozycja, Natura 2000 od Przytoru do Miedzyzdrojów to śmiechu warte.Całe szczeście ze włdze Miedzyzdrojow mają więcej rozumu jak pni Agatowska i buduja wieżowce na tej niby naturze. Niech ten RAINER czy jakos tam zainteresuje sie rurą gazową nr. 2. Szwaby mają decydować o naszej gospodarce?? Dziadowska Opozycja znowu zwróciła sie do zagranicy. Gdy kładli pierwszą rurę to Tusk obiecywał że bedzie działał aby nie blokowała portu w Swinoujsciu. Jak wiadomo Pani Merkel nie posłuchala chlppczyka od szatni.Po co nam kontenerowy jak jest w HAMBURGU to program opozycji. przykre że tak tez działaja POLACY.

imć Zagłoba • Czwartek [08.04.2021, 16:25:40] • [IP: 185.220.100.***]

Dlatego między innymi tak" jadą" na PiS finansując, ogłupiając i podburzając Polaków przeciwko sobie aby ich POwskie przedstawicielstwo w Polsce znowu mogło wysłać do roboty przy szparagach z milion zdrowych i pracowitych polaków. Rozwój gospodarczy Polski nie mieści się w głowie tych szwabskich pachołków.

NatGeo • Czwartek [08.04.2021, 16:17:12] • [IP: 176.221.123.***]

Wszystkim przeciwnikom ale i zwolennikom budowy zewnętrznego portu kontenerowego polecam film który będzie DZISIAJ emitowany na kanale NATIONAL GEOGRAFIC o godz. 21.00

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:15:42] • [IP: 176.221.122.**]

Bardzo dobrze bo to co się dzieje to morderstwo na lasach i ich mieszkańcach oraz dla ludzi mieszkańców którzy tu mieszkają to jest zwykły mord. Ktoś się musiał tym zająć. Ten kto mówi o pracy to niech zapomni bo będzie tak jak z terminalem ilu pracuje mieszkańców. Będą obsadzone stanowiska swoimi. Natomiast nam zostanie beton, smród i robactwo. A biedna zwierzyną będzie chodzić po ulicach. A myśliwi później do nich będą strzelać nie pozwólmy się zabetonować bo już w krotce nie będzie gdzie chodzić na spacery na łono natury bo zniknie na zawsze.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:15:37] • [IP: 89.151.33.***]

Niemcy w polskich mediach atakują polską gospdoarkę? a w tym samym czasie kładą drugą nitkę nord-stream, wcześniej zbudowali olbrzymie porty u siebie...

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:14:15] • [IP: 176.221.123.***]

Niech sobie zrobią obszar NATURA 2000 a nawet 3000 w centrum Hamburga!! Od Polski wara...

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:10:00] • [IP: 176.221.122.***]

Budować budowac i jeszcze raz budować. Przeciwnicy na szparagi do swojego Pana. Komisja Europejska może nam skoczyć tam gdzie Rainer Sauerwein może nas w dupe pocałować.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:07:17] • [IP: 185.77.217.**]

a co robiła nasza rada miasta? za obiecanki pracy dla bliskich popierała? czy ktoś się tym zajmie czy to prawda?

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:07:08] • [IP: 83.23.162.**]

Budowa Terminala Kontenerowego zaszkodzić może głównie niemieckim szparagom. Bo POLACY już nie będą do nich jeździć zrywać szparagów za 2, 50 Euro za godzinę i miskę Eintopfu. Nord Stream to przyjazny projekt dla europy ale nasze inwestycje szkodzą? Won szkopy od naszych inwestycji. NATURA 2000 - ha, ha, ha. A składowisko ODPADÓW RADIOAKTYWNYCH 45 km od granicy z Polską bardzo przyjazne środowisku?? A uruchomienia nowej elektrowni węglowej w Europie (i chyba na świecie) w Datteln to co ? To nie sanatorium. Tylko sprzedawczyki Polscy popierają terminale i lotniska w niemczech. Lubią myć ich gary i podcierać im tyłki. Wstyd. Dlatego my, jako mieszkańcy Warszowa popieramy ideę budowy Terminala Kontenerowego bez względu na protesty, tych co sami niszczą środowisko i chcą zaprzęgnąć u siebie nas jako tanią siłę roboczą.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:05:57] • [IP: 37.120.232.***]

Mądra decyzja dobrze, że mamy sąsiadów bo te bezmózgi wiadomo skąd najchętniej by nas zabudowały fabrykami i betonowymi silosami. Już terminal lng to przesada, port śmierdzący a oni jeszcze nowy port masowy i jakiś kontenerowy śmietnik. A za tydzień nie będzie żadnych chętnych do budowy tego yfu bo to jakieś chore fantazje kilku polityków i pseudobiznesmenów, a nie prawdziwy biznes.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:04:57] • [IP: 177.79.65.**]

A mowil ze nie bedzie niemiec plul nam w twarz !! Czyli ochrona niemieckiego interesu kwitnie. Nord strem 2 w opalach to nam dokopali !!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:01:52] • [IP: 185.246.210.***]

brawo

Gość • Czwartek [08.04.2021, 16:00:20] • [IP: 5.62.51.**]

Nareszcie jakaś dobra wiadomość! kontenery won!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:58:16] • [IP: 5.62.20.**]

STOP MORDOWANIA TEGO MIASTA PANIE ŻMURKIERKIEWICZ! PAN ODEJDZIE JUŻ NIEDŁUGO ALE MY CHCEMY ŻYĆ I NASZE DZIECI TEŻ W PRZYJAZNYM MIEŚCIE! Dziękujemy sąsiadom za pomoc.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:56:01] • [IP: 185.210.219.***]

Oj i nie będzie miliona miejsc pracy i miliarda podatków? A miało być tak pięknie! :-)

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:55:12] • [IP: 31.0.43.***]

I bardzo dobrze trzeba chronić co się da w tym mieście. Sos betonowania i cięcia drzew i zieleni tylko dlatego bo ktoś ma chore ambicje

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:54:57] • [IP: 81.190.41.***]

Ludzie, poczekajcie do 15 kwietnia gdy wiceminister od gospodarki morskiej Gróbarczyk ogłosi sukces lub przeprosi za swoją megalomanię.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:53:43] • [IP: 103.231.89.***]

super wiadomość

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:52:48] • [IP: 185.54.228.**]

i się portowcy na czele z p. Nowickim obsrali koniec interesiku życia! Pamiętamy co żeście nam planowali i rozliczymy przy wyborach panowie Nowicki Marszałek i Borowski.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:50:58] • [IP: 102.165.47.***]

Wspaniała wiadomość. Dziś pewnie płacz Michalskiej i Żmurkiewcza, którzy jak by mogli to by zalali nas betonem do plaży. Brawo Państwo sąsiedzi. Brawo!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:50:08] • [IP: 176.221.122.***]

81.190.41.***] co ty chłopczyku za głupoty piszesz. Aż żal czytać.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:49:06] • [IP: 84.17.55.**]

no i super! Nie będzie pieniążków dla cfaniaków z Grupy Morskiej, którzy już dzielili posadki w terminalu i kasy dla chińskiego cfaniaka.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:46:16] • [IP: 77.115.6.**]

I NICI panowie z zabetonowania kolejnej części naszego pięknego Świnoujścia! Super

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:44:23] • [IP: 176.221.122.***]

5.173.139 ale wycinanie lasu pod kolejne apartamentowce już nie jest katastrofą. 🤦‍♂️ Katastrofa to stawianie w tym mieście jedynie na podcieranie dupska helmutom.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:42:16] • [IP: 195.116.253.**]

No i Niemcy przekonali mnie!! Od dziś jestem za terminalem kontenerowym

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:40:35] • [IP: 62.69.254.***]

kTO Z IMIENIA I NAZWISKA REPREZENTUJE TO NIEMIECKIE STANOWISKO W SPRAWIE BUDOWY TERMINALA. PROSZĘ SIĘ UJAWNIĆ A NIE CHOWAĆ ZA NIEMIECKIM SZYLDEM

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:38:23] • [IP: 176.221.122.***]

Większość komentarzy chwali budowę, żeby zrobić Niemcom na złość! Nie liczy się niszczenie środowiska, przyrody, co zostawimy potomnym.Szkody będą nieodwracalne.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:37:59] • [IP: 141.53.111.**]

Polaczki niedługo Bałtyk betonem zaleja

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:37:59] • [IP: 62.69.254.***]

Tylko POplecznicy szKOpów mogą się z tego cieszyć

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:36:12] • [IP: 81.190.41.***]

W założeniu terminal ma służyć głównie Niemcom, którzy wogóle tego nie chcą. Węgrzy budują swój terminal w Trieście (dzięki Salviniemu w lipcu ub, roku vicepremierowi Włoch), Czesi swój terminal w Hamburgu. Austria praktycznie korzysta wyłącznie z Hamburga i nie ma zamiaru tego zmieniać. 15 kwietnia, na czwarte już zaproszenie, okaże się czy znajdzie się choć jeden potencjalny inwestor chcący zbudować terminal za własną kasę i na własną odpowiedzialność. Dziś, gdy już nie słychać, że Terminal Kontenerowy im Jarosława Kaczyńskiego ma stanąć obok Terminala LNG im. Lecha Kaczyńskiego szanse na budowę są żadne. I jeszcze jedno. Niemcy na Bałtyku nie mają żadnego dużego terminala, bo wszelkie analizy głoszą, że byłyby one bez szans wobec Gdańska i Gdyni oraz Hamburga. Wniosek. Pisanie o terminalu to czysta propaganda dla podtrzymania teorii jak to wiele się dzięki PiS dzieje w gospodarce morskiej (stocznie, porty, żegluga itd.). A nie dzieje się nic poza budową Kanału Suskiego na Mierzei Wiślanej.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:35:59] • [IP: 176.221.123.***]

J.Agatowska donosi w Brukseli na nasze miasto. To komunistka, sprzeciwia się terminalu i w ten sposób wspiera Hamburg, Rotterdam czyli zachód !! Precz z Komuną = SLD

Robert • Czwartek [08.04.2021, 15:28:58] • [IP: 5.173.145.**]

Rainer wyluzuj. To tylko idzie nowa Polska. Szykujcie kasę na reparacje dla Grecji i Polski !

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:26:20] • [IP: 37.47.179.***]

Niemcom to się nawet nie podobało że tunel budujemy. Do nrd jak pojedziesz lepszym autem to są czerwoni z zazdrości. No ale po co nam się rozwijać jak jest wszystko w nrd. Prawda panie Trzaszkowski

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:25:18] • [IP: 31.11.128.**]

najpierw zliwidowali przemysl na warszowie, teraz padly sanatoria. problem sam sie ruzwiaze w2050 r jak swinoujscie zniknie z powierzchni ziemi.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:20:37] • [IP: 62.69.252.**]

ale jaja ale jaja. niemcy sie o nas martwia.hi hi

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:19:11] • [IP: 176.221.122.**]

To już poszły konie i helmut nie zatrzyma ognistych rumaków !!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:19:04] • [IP: 176.221.123.*]

Niemcom to się nawet nie podobało że tunel budujemy. Do nrd jak pojedziesz lepszym autem to są czerwoni z zazdrości. No ale po co nam się rozwijać jak jest wszystko w nrd. Prawda panie Trzaszkowski

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:10:41] • [IP: 5.173.139.***]

Wyobraźcie sobie jak pięknie będą sunęły kontenery po nowej drodze, jak pięknie będę tony betonu i stali zagłębiały się w morskich toniach i jak pięknie wyrżna hektary lasu aby zrobić parkingi... Po prostu jest to zamach na przyrodę bez której nie istniejemy, zamiast łączyć siły w obronie natury, to oczywiście obrażacie sąsiada z drugiej strony granicy, płaczecie że sarny chodzą po promenadzie itd a to co zrobi port kontenerowy dla środowiska to dopiero będzie katastrofa...

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:10:13] • [IP: 5.173.145.**]

A lotnisko w Herinsdorfie ptaszków nie straszy? Natura 2000 to nie park narodowy..

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:10:12] • [IP: 5.173.147.**]

Po co budować elektrownie jądrowe po co lotniska po co terminal... 2SZYSTKI JUŻ JEST! W NIEMCZECH.

antybiotykobiorca • Czwartek [08.04.2021, 15:09:22] • [IP: 185.53.147.***]

ale bezczelne szkopy, szkoda tylko że część mieszkańców wywiesza banery na swoich plotach pt. stop terminal maja w doopie rozwój i miejsca pracy dla mlodych. Szwabia sieje propagande az sie kurzy na tvn a niektorzy łykaja jak pelikan te bzdury.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:05:28] • [IP: 31.0.46.***]

Znowu szwabą coś nie pasuje, niech kasę za wojnę oddadzą.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:04:33] • [IP: 178.238.247.***]

stop terminalowi !!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 15:04:28] • [IP: 77.252.46.***]

Jak oni są" głęboko zaniepokojeni" to znaczy, że sprawy idą w dobrym kierunku dla Polski.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:49:23] • [IP: 176.221.122.***]

A w Gdansku i Gdyni budują non toper i nikomu nie przeszkadza. Tylko ta inwestycja jest dla nich bardzo konkurencyjna dlatego nie wierze w sprawy środowiskowe, a miejsca pracy się przydadzą tutaj!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:45:34] • [IP: 37.47.145.**]

Zawsze jestem zaniepokojony, gdy Niemcy martwią się o Polskę.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:45:32] • [IP: 176.221.122.***]

Wolność Tomku w swoim domku szwabiska e bane.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:41:02] • [IP: 88.218.253.***]

Hurra. Boże trzeba zatrzymać to szaleństwo!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:39:40] • [IP: 31.11.130.***]

Niemcy i Rosjanie budują druga nitkę gazową bez naszej zgody w zasadzie mimo sprzeciwu uni i jest ok.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:39:24] • [IP: 46.231.59.**]

Od tej chwil stałem się zagorzałym zwolennikiem budowy terminalu kontenerowego. Jak pokazała Pseudo pandemia to miasto nie istnieje bez przemysłu, którego i tak jest jak na lekarstwo.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:30:57] • [IP: 185.210.39.**]

I tu jest zagwozdka. Z jednej strony nie będzie Niemiec pluł nam w twarz i nie będzie mówił co mamy robić. Ale z drugiej strony przyroda też wymaga ochrony. Z trzeciej strony jakoś Niemcy mieli nas głęboko w dupie przy realizacji sowieckich rur. Z czwartej strony nasz starszy człowiek wystarczająco zdewastował miasto tworząc fikcyjne uzdrowisko Świnoujście. Bądź tu mądry i pisz wiersze!

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:30:24] • [IP: 62.69.254.***]

nawet Niemiecką nazwę przyjęli zaprzańcy

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:27:42] • [IP: 89.64.108.**]

A czy ktoś się pytał jakie skutki ma budowa nordstream 1 i 2 na Bałtyk, niech niemiaszki najpierw wyczyszczą Bałtyk zaległych śmieci na dnie Bałtyku bo za pare lat będzie większy płacz

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:25:15] • [IP: 176.221.123.*]

BRAWO PEOWCY !! DOPIELIŚCIE SWEGO. ROZWÓJ POLSKI NIE, NO BO PO CO NAM PORT KONTENEROWY W ŚWINOUJŚCIU, JAK JEST W HAMBURGU. DZIWNE, ŻE NORDSTREAM I NORDSTREAM2 NIE ZAGRAŻA ŚRODOWISKU. NO CHYBA, ŻE BY GO BUDOWALI POLACY. BRAWO TUSK, BRAWO TRZASKOWSKI, BRAWO ELEKTORAT PO. PRAGNĘLIŚCIE ZASTOJU GOSPODARCZEGO POLSKI NA RZECZ NIEMIEC, TO GO BĘDZIECIE MIELI.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:12:22] • [IP: 178.238.247.***]

z tego co czytam to oczyszczalnia ścieków niemieckich może być a konkuręcja dla rostoku nie i kto to wymyślił

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:12:13] • [IP: 31.0.176.***]

MUSIELI BY BARDZO DUŻE KARY NAŁOŻYĆ. EKOLOGA NIE OŚWIADCZYSZ JAK KASY Z PROTESTU NIE WIDZI.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:12:11] • [IP: 91.199.250.**]

nareszcie, dość zniszczeń

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:07:04] • [IP: 164.127.13.**]

Niemcy, won z naszej polityki, będziemy sobie budować, co chcemy, niezależnie od strat w waszej zas*anej gospodarce.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:06:05] • [IP: 178.238.246.**]

A nasz prezydent nie lubi przyrody, woli beton i śmierdzące samochody, już niedługo nikt do nas nie przyjedzie a uzdrowiska znikną, będzie przemysłowo i smierdzaco. 🥵

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:04:16] • [IP: 62.69.253.***]

BRAWO!! Trzeba chronić naszą unikalną przyrodę a nie niszczyć.

Gość • Czwartek [08.04.2021, 14:02:15] • [IP: 83.1.102.***]

jak niemcy budowali kontenery w sasnitz to sie pytali? ale natura 200 jest ignorowana po calosci przez kolezkow z wawy

Oglądasz 1-122 z 122
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Dzisiaj Nadzwyczajna sesja starej Rady Miasta 29 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) godz. 13:00, która odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu sala 315, II piętro budynek przy ul. Wojska Polskiego 1/1. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Podsumowanie VIII kadencji Rady Miasta Świnoujście. 3. Zamknięcie sesji. Przewodnicząca Rady Miasta Elżbieta Jabłońska ■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■