Czy prawdą jest to, że po wybudowaniu tunelu, Żegluga Świnoujska pozbędzie się wszystkich czterech „Karsiborów”, a z czterech „Bielików” pozostawi tylko dwa, które kursować będą w odstępach godzinowych ? - pytanie to zadał niedawno prezydentowi Januszowi Żmurkiewiczowi radny Andrzej Mrozek z Prawa i Sprawiedliwości.
W swoich obawach radny nie jest odosobniony. Wielu mieszkańców słyszało, że miasto szykuje się do takich zmian.
Radny PiS zauważa, że bardzo by to utrudniło życie pieszych, rowerzystów i motocyklistów, dla których tunel nie będzie udostępniony.
A co na to miasto?
- Aktualnie nie została jeszcze podjęta decyzja co do ilości promów niezbędnych do ubezpieczenia właściwego połączenia komunikacyjnego po wybudowaniu tunelu, gdyż wymaga ona dalszej pogłębionej analizy wszystkich potrzeb przewozowych, w tym dotyczącej ruchu pieszych i rowerzystów - odpowiada radnemu Barbara Michalska, zastępca prezydenta. - Nowy model komunikacyjny pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią naszego miasta opierać się będzie w głównej mierze na połączeniu tunelowym oraz skoordynowanych ze sobą przewozach autobusowych i promowych w zakresie przewozów pasażerskich.
I pomyśleć, że wystarczyło by, za te same pieniądze, co wykonanie tunelu wybraną metodą drążenia (głębokiego wiercenia kilkanaście metrów pod dnem), wybrać metodę elementów zatapialnych - jaka została wybrana do wykonania 18-kilometrowego tunelu łączącego Niemcy i Danię), a mielibyśmy: dwie nitki, czyi w sumie cztery pasy ruchu a pośrodku w oddzielnej tzw"nitce"...CIĄG PIESZO ROWEROWY - bo taki był planowany! To by na pewno sporo ułatwiło.
Mam taki pomysł: Powyżej mariny na wysokości Fortu Anioła wzmocnić Nadbrzeże i uruchomić przeprawę promową na drugą stronę z przystankiem powyżej portu. Jest tam gotowa infrastuktura. Było by to super rozwiązanie (dla turystów : latarnia, fort, atrakcja przepływu - nawet za opłatą) a także przeprawa dla pracowników gazoportu, przyszłego pirsu kontenerowego Bielik był by tam ok nawet co godzinę. Co Wy na to ?
Kolejny" Anżej" mądry bezobjawowo
Uważam, że jako mieszkańcy miasta jeszcze zatęsknimy za promami, gdyż one zawsze będą dla nas najbardziej optymalnym rozwiązaniem w codziennej komunikacji między lewobrzeżem i prawobrzeżem. Nie mówię o wyjazdach, o tranzycie.
Jeszcze tunelu nie ma a już plany bulwersują ludzi. Wiele razy pisałem o tunelowym niebezpieczeństwie finansowym. Przypominam: a/ upadek turystyki w Świnoujściu; b/ kłopoty dla pieszych, rowerzystów i zwolenników motorów; c/ totalna blokada miasta samochodami nawet jeśli nie będzie turystów; d/ ogromny koszt utrzymania tunelu i jednocześnie promów - strategia bezpieczeństwa e/ znaczący wzrost podatków dla mieszkańców; f/ biologiczne zniszczenie tej części wyspy, a w konsekwencji zamkniecie granicy niemieckiej na tym odcinku.
Mrozek dobrze myśli, to wybitny samorządowiec.
Śmieszne, żeby motocyklem nie można było przejechać. Dlaczego?, raptem 1470 m tunelu, żadnego zagrożenia BHP. W innych krajach takie tunele dostępne dla motocykli. Właściwości tego tunelu to 20 lat wstecz. Zobaczcie w Holandii tunele, osobiście szedłem na pieszo przez tunel w Roterdamie, schody 1, 2 minuty oraz rowerem też można było przejechać.
Motorem nie wiedziemy do tunelu że względów akustycznych. Kiedy jedziemy przepisowe 200 km/h dozwolone w obszarze zabudowanym dla motorów to jest hałas zbyt wysoki dla tuneli. Tak właśnie jest. Koniec.
Kto rozsądny słucha bredni pisowskiego kurdupla, niejakiego Mrozka Andrzeja. To jego ostatnia kadencja. Próbuje wszystkiego, aby utrzymać się na fali, podobnie jak jego przełożony, socjopata z Żoliborza. Precz z pislamem.
Jak tak będzie to człowiek nie dostanie się do pracy na druga stronę. Nie każdy posiada samochód, a też niektórzy specjalnie nie zamierzają jechać dookoła. Robotę kończysz o 15, a prom dopiero o 16. To byłoby bez sensu. Niech w takim razie promy kursują pod pociągi oraz z rana co półgodziny bo wtedy jest największy ruch. Dzisiaj płynęłąłem promem o 15.20 i człowiek na człowieku. Rowerzystów jest ogrom. Niektórzy wolą świeże powietrze niż siedzieć w aucie
Ten cały Mrożek czy jak mu tam to pisi syn?Diabłu w dupę byle kurduplowi z Żoliborza wpaść w oko.
Zastanawia mnie co ci niby mieszkańcy myśleli do tej pory o przeprawie rowerkami po zrobieniu tunelu...Logiczne było że w centrum zostanie promik i jeden do ładunków niebezpiecznych.Nikt nie puści promów co 20 minut dla garstki pieszych..Koszta utrzymania tego tj, tunelu i...promów będą kolosalne i ciekawe ile jeszcze podwyżek czeka na nas aby to finansować, pewne jest że tunel będzie płatny może to i dobrze bo ten co używa...płaci.
Oczywiście że jeszcze nie podjęli decyzji, bo się boją reakcji ludzi. Podejmą ją z dnia na dzień i powiedzą że przecież mieszkańcy siedzieli cicho to się zgadzają. To klasyka działania osz***** A ilu pracowników Żeglugi zwolnią?
czyli przeprawa dla wielu z nas (pieszo, na rowerze i innymi jednośladami) PRZESTANIE BYĆ DOSTĘPNA CO 20 MINUT?? Co za chore umysły - a może to komplikacje po COVIDZIE ?? WIDZĘ, ŻE NASZE WŁADZE ZACZYNAJĄ RÓWNAĆ DO WŁADZ CENTRALNYCH :-(((
Wystarczy kupić 2 lub 3 autobusy które będą miały miejsce na rowery i temat będzie zamknięty. PKP też wiele lat temu kupiły wagony gdzie można przewozić rowery i mimo początkowych wydziwiań system się sprawdził. Oczywiście zawsze jest grupa ludzi którzy nie będą się zgadzali z jakimkolwiek rozwiązaniem.
A na dworzec PKP i PKS to jak sie dostac??
Brawo dla komentujących i czytających profesjonalistów od wszystkiego DLACZEGO NIKT NIE ZAPROSI NAJBARDZIEJ ZAINTERESOWANYCH - do tzw. niezależnych mediów np.TV Świnoujście Pracownikowii Żeglugi Świnoujście To ONI od zawsze zapewniają bezpieczną przeprawę i zapewne wiedzą jak powinno wyglądać połączenie dwóch alternatywnych komunikacyjne połączeń wysp
Jeśli nie ma możliwości przejazdu tunelem dla jednośladow, to autobusy muszą mieć platformę dla nich !
Jeśli tak by miało być to wynagrodzenie załóg też by musiało zmniejszyć się o 2/3 bo o tyle spadła by częstotliwość kursowania promów.Każdy by chciał stać sobie przy keji a kasę brać taką jak gdyby kursował normalnie.Kogoś chyba Bóg opuścił
Czyli do wyboru bedzie 1h czekania na prom albo 1h stania korku w tunelu. Swietny wybor, brawa dla osob ktore podejmuja decyzje!
TEN MROCZEK TO KTO ?
14:54:16] • [IP: 217.153.6.***] Zamiast sycić się zadawaniem tych pytań i mściwym odpowiadaniem sobie na nie, mogłeś kliknąć i sprawdzić, czy tunel będzie płatny. Po co to zawracanie głowy?
14:30:29] • [IP: 5.173.129.**] Właśnie w rejonie tunelu przed wojną był prom... kolejowy, ja jeszcze 25 lat temu oglądałem nabrzeże na wyspie Uznam z odpowiednią konstrukcją do przyjęcia tego promu, niestety chyba to rozebrano. Pociąg zjeżdżał na wyspę, jechał po łuku do ul.Grunwaldzkiej, a potem albo w kierunku Ahlbecku wzdłuż dzisiejszej W.Polskiego, albo w kierunku rejonu Garz, Zirchow, Neverow, Stolpe i dalej, do konstrukcji nad Zalewem (Karnin jeszcze na wyspie Uznam k.Usedom), początkiem Piany, by wjechać na stały ląd - godne podziwu, że Niemcy WTEDY tak to urządzili.
Czy autobusy jeżdzące przez tunel bedą bezpłatne ??, bo prom jest, wiec czy jazda do pracy bedzie bezpłatna ??, tak jak teraz rowerem ?? Czy moze jednak prezio znowu kaskę bedzie chciał przytulac od mieszkańców, jak juz za wszystko biorą, parkingi płatne beda w całym mieście, przeciez mieszkańców trzeba łupić, to czemu za jeżdzenie do pracy tunelem nie brać od mieszkańców kasy.
Mrozek ma zawsze trafne interpelację...