POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [13.03.2021, 13:28:17] • Polska

Akcja rekrutacja! 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę, wybierając szkołę dla dziecka

Akcja rekrutacja! 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę, wybierając szkołę dla dziecka

fot. Organizator

Choć do września zostało jeszcze kilka miesięcy, w szkołach podstawowych rusza już rekrutacja uczniów do klas pierwszych, a rodzice zastanawiają się, która placówka będzie najlepsza dla ich dziecka. Szkoły prześcigają się w reklamowaniu swoich atutów, dlatego aby nie dać się zwariować warto skupić się na najważniejszych aspektach.

To jaką szkołę wybierzemy na początku ścieżki edukacyjnej dla naszego dziecka będzie miało wpływ nie tylko na dalszą jego edukację i karierę, ale także – jeśli nie przede wszystkim – będzie oddziaływać na jego rozwój psychiczny, fizyczny i emocjonalny. Jej zadaniem jest nauczanie, ale przecież szkoła w czasie całego okresu edukacji również kształtuje młodego człowieka, uczy odpowiedzialnych zachowań, pomaga odkryć swój potencjał, buduje poczucie własnej wartości i w końcu – rozbudza emocje. To zatem bardzo ważna decyzja, która w dłuższej perspektywie będzie oddziaływać na życie całej rodziny, dlatego nie zostawiaj wyboru odpowiedniej placówki na ostatnią chwilę.

1. Lokalizacja i bezpieczeństwo
Szkoła blisko czy daleko od domu? Z jednej strony czas spędzony na codziennych dojazdach może po jakimś czasie stać się bardzo uciążliwy, z drugiej natomiast wybór placówki wyłącznie ze względu na jej dogodną lokalizację może okazać się decyzją brzemienną w skutkach. Nie ulega wątpliwości, że szkoła znajdująca się blisko domu to szereg zalet – większe dzieci mogą samodzielnie chodzić do szkoły, a po lekcjach umacniać sąsiedzkie relacje rówieśnicze. Jednak to komfort dziecka i możliwie bezstresowa adaptacja do nowych warunków powinny być dla rodziców kluczowym argumentem w procesie decyzyjnym. Lokalizacja szkoły to także jej najbliższe otoczenie. Upewnij się, że jest ono bezpieczne – zarówno pod względem przygotowanej ścieżki pieszej i drogi prowadzącej do niej (sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych, ograniczenia prędkości), jak również pod względem bezpieczeństwa samego budynku. – Bezpieczeństwo szkoły powinno się rozpatrywać również w kontekście tego, czy szkoła jest masowa czy kameralna. W szkołach, w których liczebność klas jest niewielka łatwiej nawiązuje się relacje – wszyscy uczniowie dobrze się znają, a nauczyciele mają wystarczająco dużo czasu, by każdemu dziecku poświęcić tyle uwagi ile potrzebuje. Możemy wtedy bowiem szybciej zareagować na wszelkie trudne sytuacje pojawiające się w grupie, takie jak przemoc rówieśnicza czy wykluczenie z grupy, lub też im zapobiegać. Bez względu na to, czy szkoła jest mała czy duża wymaga zastosowania specjalnych systemów zabezpieczających, które uniemożliwiają wstęp do szkoły osobom niepowołanym.

Ponadto zastosowanie monitoringu daje opiekunom możliwość sprawnej reakcji w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek zagrożenia – mówi Anna Przybyło, Dyrektor Społecznej Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgren w Miliczu.

2. Organizacja szkoły i lekcji on-line
Narzucone nam ograniczenia związane z pandemią COVID-19 wymuszają konieczność dostosowania się do nowych warunków. Wprowadzone w szkołach nauczanie zdalne wymagało od większości kadry nauczycielskiej ogromu zaangażowania i samokształcenia w celu sprawnego i efektywnego przekazywania wiedzy na odległość. Istnieją jednak placówki, które od dawna stawiały na rozwój w obszarze nowych technologii i dzięki opanowanym umiejętnościom obsługi narzędzi cyfrowych szybko zaadaptowały się do nowych warunków pracy z uczniami. Rozwijanie w dzieciach sprawności dotyczącej przystosowywania się do nowych warunków to w końcu jedna z najważniejszych kompetencji przyszłości. – Ten niezwykle trudny dla wszystkich czas wymagał od oświaty przeniesienia wykonywania swoich obowiązków w całości, lub w większość do internetu. Mam na myśli tutaj nie tylko prowadzenie zajęć, ale także całą organizację wewnętrzną. Mimo, że nasi podopieczni uczą się teraz w swoich domach szkoła działa tak, jak przed jej zamknięciem. Wykonujemy te same obowiązki, tylko w nieco odmienionej formie. Ta zmiana nie była dla nas bardzo trudnym wyzwaniem – jesteśmy szkołą XXI wieku i obsługa narzędzi cyfrowych nie ma przed nami i naszymi uczniami żadnych tajemnic – mówi Anna Przybyło, Dyrektor Społecznej Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgren w Miliczu.

3. Zajęcia dodatkowe – rozwijaj pasje swojego dziecka
Oferta zajęć dodatkowych na wczesnym etapie edukacji jest częstym obszarem zainteresowania rodziców. W klasach I-III lekcje trwają zwykle do południa, dlatego też warto wypełnić dziecku czas pozalekcyjny w sposób wartościowy. Potencjał zajęć ponadprogramowych jest ogromny! To dzięki nim dziecko poszerza swoje zainteresowania i rozwija te umiejętności, co do których ma predyspozycje i których nauka sprawia mu największą przyjemność. - Bogata oferta zajęć dodatkowych może stanowić o przewadze jednej szkoły nad drugą. Przeważnie ten element edukacji dziecka generuje kolejne koszty dla rodziców. W przypadku szkoły społecznej szeroki i różnorodny program zajęć dodatkowych jest dostępny dla każdego ucznia. W praktyce oznacza to, że opłacając czesne za podstawę programową rodzice nie muszą już martwić się o budżet na zajęcia pozalekcyjne i ograniczać ich wybór. Dziecko może uczęszczać na zajęcia sportowe, muzyczne, lingwistyczne, których atrakcyjny program jest dopasowany do jego wieku i stanowi ciekawą oraz angażującą formę spędzania wolnego czasu – radzi Anna Przybyło.

4. Wykwalifikowana kadra – klucz do sukcesu
Wybierając szkołę zapoznaj się z jej podejściem do kadry pedagogicznej. Czy szkoła wyróżnia tych lepszych i gorszych nauczycieli? Jeżeli tak jest – nie świadczy to dobrze o placówce i jej podejściu do współzawodnictwa. Dobra szkoła to taka, w której absolutnie każdy nauczyciel jest gwarancją wysokiej jakości nauczania. Bez względu na to, który nauczyciel będzie wychowawcą klasy, każdy przekaże uczniom swoją wiedzę najlepiej jak potrafi, zyskując przy tym ich sympatię i wdzięczność. Kadra nauczycielska powinna współpracować ze sobą, dzielić się doświadczeniami, przemyśleniami, być kreatywna i otwarta na nowe wyzwania. W szkole, w której nauczyciele tworzą zgrany zespół, dziecko ma szansę odkryć zalety pracy w grupie i potem z powodzeniem przekładać tę cenną umiejętność na sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym.

5. Przestrzeń sprzyjająca rozwojowi
Nie od dziś wiadomo, że przestrzeń, w której przebywamy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Otoczenie może znacząco oddziaływać na nasze skupienie, koncentrację, może motywować lub wręcz przeciwnie – rozleniwiać i uruchamiać negatywne emocje. Dlatego tak ważne jest, aby wnętrze szkoły było dla uczniów dodatkowym bodźcem, żeby zapraszało do interakcji, dawało natchnienie, inspirowało i budziło tylko pozytywne skojarzenia. Istnieją takie szkoły, których bryły i aranżacja przestrzeni są nagradzane w konkursach architektonicznych. Jedna z nich znajduje się w Miliczu pod Wrocławiem. Społeczna Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren, powstała w dawnej milickiej fabryce bombek, to multifunkcyjny obiekt o przemyślanej, estetycznej formie. – Nasza szkoła obala stereotyp typowej placówki edukacyjnej. To miejsce pełne nowatorskich rozwiązań i pomieszczeń o nowoczesnym wyposażeniu. Jesteśmy pewni, ze w naszej szkole uczeń czuje się wyjątkowo, a dzięki temu łatwiej przyswaja wiedzę. Nasz wnętrza powstały właśnie we współpracy z dziećmi. Dzięki temu wszystkie przestrzenie odpowiadają na zapotrzebowanie dzieci, są stworzone specjalnie dla nich, a jednocześnie oddają ducha szkoły. Kolory, które nastrajają pozytywnie, ale jednocześnie nie rozpraszają, szklane drzwi, które sugerują otwartość i transparentność, duże przestrzenie, w których możemy działać wspólnie, realizować projekty w dużych grupach. To wszystko pomysły naszych dzieci – mówi Anna Przybyło, dyrektor placówki. Kreatywne przestrzenie pobudzają wyobraźnię, a nierzadko stają się też natchnieniem i inspiracją do działań. Budynek szkolny to miejsce, w którym twoje dziecko już wkrótce będzie spędzało większość dnia. Mając to na względzie spójrz na niego jego oczyma i zadaj sobie pytanie, czy czujesz się tam dobrze.

Dominika Dróżdż
PR & Content Marketing Specialist


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■