POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [03.02.2021, 08:57:47] • zachodniopomorskie

Rowerem przez Woliński Park Narodowy. Marszałek apeluje do ministra

Rowerem przez Woliński Park Narodowy. Marszałek apeluje do ministra

fot. Andrzej Ryfczyński

Droga rowerowa z Międzyzdrojów do Wisełki ma szansę zyskać nową jakość. Żeby zrealizować najwygodniejszy i najbezpieczniejszy wariant trasy, konieczna jest pozytywna opinia dyrektora WPN i zgoda Ministerstwa Środowiska i Klimatu. Nadbałtycki szlak biegnie przez tereny szczególnie chronione, więc obowiązują również szczególne procedury. W maju 2020 r. projektanci wystąpili z wnioskiem o wydanie „zezwolenia na odstępstwa od zakazów" obowiązujących na terenie parków narodowych. Pozytywnego rozstrzygnięcia nadal nie ma. Po kilku miesiącach impasu o przychylność dla tej inwestycji apeluje marszałek województwa Olgierd Geblewicz.

Trasa rowerowa pobrzeżem Bałtyku to jedna z największych atrakcji Pomorza Zachodniego, bardzo popularna wśród turystów i mieszkańców nadmorskich miejscowości. Velo Baltica od Świnoujścia do wschodniej granicy województwa liczy 240 km. Większość tego dystansu można już pokonać po bezpiecznych, równych, dobrze oznakowanych szlakach. Ale są miejsca, gdzie odpowiedniej infrastruktury brakuje. Miłośnicy aktywnego wypoczynku na dwóch kółkach nie mogą się doczekać m.in. wygodnego przejazdu z Międzyzdrojów do Dziwnowa. Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego niedawno mógł przekazać dobre wiadomości w tej sprawie – pozytywnie zakończyły się przetargi na budowę odcinków Wisełka – Kołczewo - Międzywodzie. Ponad 10 kilometrów ścieżki o nawierzchni bitumicznej wzdłuż drogi wojewódzkiej 102 zmieni standard podróżowania, przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo. Pieniądze na budowę są zabezpieczone (ok. 17 mln zł), wykonawcy wybrani, prace mają zakończyć się w maju 2022 r.

Rowerem przez Woliński Park Narodowy. Marszałek apeluje do ministra

fot. Andrzej Ryfczyński

Więcej bezpiecznych i równych kilometrów

Nadzorujący większość infrastrukturalnych inwestycji w regionie Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje wybudować jeszcze 10 kilometrów asfaltowej ścieżki, z Wisełki do Międzyzdrojów. Żeby cykliści nie musieli męczyć się na piaszczystych duktach lub „uciekać" na pobocza przed samochodami.

- To kluczowy, bardzo oczekiwany i bardzo atrakcyjny fragment szlaku wybrzeżem Bałtyku – podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – Między Międzyzdrojami a Dziwnowem są piękne plaże, zjawiskowe klify, raj dla osób kochających aktywny wypoczynek. Dlatego chcemy jak najszybciej wybudować tu autonomiczną, bezpieczną drogę dla rowerzystów, wzdłuż DW102. Takie poprowadzenie trasy gwarantuje, że będzie ona dostępna dla wszystkich, także osób z ograniczoną sprawnością – zapowiada marszałek Olgierd Geblewicz.

Rowerem przez Woliński Park Narodowy. Marszałek apeluje do ministra

fot. Sławomir Ryfczyński

Minister i dyrektor parku muszą się zgodzić

Żeby projektanci i budowlańcy mogli przystąpić do pracy potrzebne jest jednak zielone światło z Ministerstwa Środowiska. Dlaczego? Ponieważ DW 102 przecina Woliński Park Narodowy. A parki narodowe to tereny, gdzie przyroda i krajobraz znajduje się pod szczególną ochroną. Obowiązuje tam zakaz budowy obiektów, urządzeń technicznych, sieci energetycznych itd. (Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody)

Zezwolenie na działania w parku narodowym, np. realizację inwestycji budowlanej – wydaje Minister Środowiska i Klimatu. Wnioskodawca musi uzasadnić, że działania nie zaszkodzą przyrodzie parku narodowego, m.in. wiążą się z „inwestycją liniową celu publicznego", czyli budową drogi publicznej. Trasa rowerowa spełnia te kryteria.

Pracownia projektowa Projbud, działająca w imieniu Województwa Zachodniopomorskiego, pond poł roku temu wystąpiła z wnioskiem do MŚiK o „wydanie zezwolenia na odstępstwa od zakazów". Procedury się przeciągają.

Rowerem przez Woliński Park Narodowy. Marszałek apeluje do ministra

fot. Andrzej Ryfczyński

Marszałek tłumaczy i apeluje

26. stycznia pismo w tej sprawie skierował do Ministra Środowiska i Klimatu Michała Kurtyki marszałek województwa. Olgierd Geblewicz wyraża nadzieję, że „przedmiotowa inwestycja spotka się z przychylnym przyjęciem i akceptacją" ministra.

Marszałek wyjaśnia, że sieć długodystansowych tras rowerowych komunikujących całe województwo jest projektem o dużym znaczeniu gospodarczym oraz ekologicznym. Marszałek podkreśla, że Velo Baltica (międzynarodowe Euro Velo 10 i 13) to najważniejsza i najpopularniejsza trasa rowerowa na Pomorzu Zachodnim. Na większości odcinków już w pełni przystosowana do potrzeb ruchu rowerowego i bezpieczna. W 2020 r. ukończono większość fragmentów trasy we wschodniej części regionu, aż do granic z województwem pomorskim. W 2021 r. zakończą się prace na terenie gmin Rewal i Trzebiatów. Trwają prace na zachód od Międzyzdrojów, w kierunku Świnoujścia.

Po piachu i kamieniach nie każdy przejedzie

Marszałek województwa w korespondencji do MŚiK wyjaśnia również, dlaczego najkorzystniejszy dla przyszłych użytkowników jest przebieg trasy rowerowej przy DW 102:

- Z badań ruchu przeprowadzonych przez pracowników Urzędu wynika, że jedynie połowa rowerzystów korzysta z wyznaczonego na terenie Parku szlaku rowerowego, a druga połowa jedzie krętą, wąską i obciążoną ruchem drogą wojewódzką nr 102 przecinającą Park. Dzieje się tak z uwagi na fatalny stan nawierzchni szlaku na terenie należącym do Nadleśnictwa Międzyzdroje oraz ogólne niedostosowanie szlaku do niektórych typów rowerów – argumentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego


komentarzy: 44, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-44 z 44

Gość • Środa [10.02.2021, 01:01:40] • [IP: 37.47.186.***]

Też uważam że pilnie trzeba zrobić porządna ścieżkę do Międzyzdrojów. Świnoujscie się dusi jak Niemcy zamknęli granicę.

Gość • Niedziela [07.02.2021, 18:17:11] • [IP: 109.196.114.**]

Rowery nie potrzebują asfaltu!! To raz A dwa to juz widze te stosy smieci i patologii ktorej nie bedzie mial kto pilnowac.Chca interesy swoje postawic w Parku Narodowym i oto chodzi a nie o rowery

Gość • Niedziela [07.02.2021, 17:08:36] • [IP: 188.146.165.***]

Pierdół, pierdół i po pierdół. Gość • Sobota [06.02.2021, 07:56:15] • [IP: 109.196.114.**] Skąd się wziąłeś na tej ziemi. Idź do specjalisty, może Ci pomoże.

Gość • Sobota [06.02.2021, 07:56:15] • [IP: 109.196.114.**]

Cytuje cie tutaj prawi a jako oristy chlop mam pytanie Jesli orace sie nie rozpoczely ze wzgledow formalnych takich jak zaskarzenia jakies obiekcje ze strony urzedow i tp itd i byly one niesluszne to pizwolenie na budowe zostaje orzeduzone o czas jaki pichlonely te problemy? Ja wiem ze w panstwie niezaleznych sadow PO i koalicjo to nawet w puszczy mozna zamek wybudowac i nawet ekolodzy nic nie powiedzą.Sa sady sa urzednicy itp i jesli oni narazają na straty inwestorow to nie panstwo ale oni w pierwszej kolejnosci powinni oddawac tym ludziom.Dzis sedzia moze wydawac chore wyroki narazajac nas na odszkodowania jako panstwo a on nic nie traci.Powinni idpowiadac majatkiem za swoje bledy w sprawach gispodarczych finasowych itp

Gość • Czwartek [04.02.2021, 20:25:09] • [IP: 88.156.206.**]

Brawo

Gość • Czwartek [04.02.2021, 14:18:20] • [IP: 151.248.62.***]

Co jeden komentarz to głupszy... Mądrze ktoś kiedyś powiedział, że póki nie było internetu, nie wiedział, że na świecie jest tylu idiotów. RIP

Gość • Czwartek [04.02.2021, 13:53:00] • [IP: 83.20.225.**]

Tory do portu nie pojadą przez park. Park wycina iwywozi i zarabia kase, tylko daleko od dróg, żeby nie kłuć w oczy. Wojna jest o parę drzew przy jezdni, które i tak powinny być przycięte. Stanowią zagrożenie przy wichurach. Poza tym dobrze zrobiona i wytyczona ścieżka to świetne zabezpieczenie ppoż. Park ma być dla ludzi. To nie dzierżawa do robienia kasy. Jeśli ma być inaczej to dowalić za dzierżawę podatek na rzecz gmin na terenie których leży dany park

HALINA • Czwartek [04.02.2021, 13:50:43] • [IP: 62.69.252.***]

MIESZKAŃCY ŚWINOUJŚCIA OD LAT CZEKAJĄ NA BEZPIECZNĄ DROGĘ ROWEROWĄ ŁĄCZĄCĄ PRAWOBRZEŻE Z MIĘDZYZDROJAMI. KILKA LAT TREMU DANO NAM NADZIEJĘ, ŻE KWRÓTCE BĘDZIE POŻĄDNA DROGA ROWEROWA ŁĄCZĄCA OBA MIASTA. POPIERAMY TAKI WNIOSEK, PROSIMY O REALIZACJĘ. POZDRAWIAMY!!

HALINA • Czwartek [04.02.2021, 13:48:31] • [IP: 62.69.252.***]

MIESZKAŃCY ŚWINOUJŚCIA OD LAT CZEKAJĄ NA BEZPIECZNĄ DROGĘ ROWEROWĄ ŁĄCZĄCĄ PRAWOBRZEŻE Z MIĘDZYZDROJAMI. KILKA LAT TREMU DANO NAM NADZIEJĘ, ŻE KWRÓTCE BĘDZIE PORZĄDNA DROGA ROWEROWA ŁĄCZĄCA OBA MIASTA. POPIERAMY TAKI WNIOSEK, PROSIMY O REALIZACJĘ. POZDRAWIAMY!!

Gość • Czwartek [04.02.2021, 11:16:01] • [IP: 188.146.131.***]

Ależ to szok !! To wręcz nieprawdopodobne co te zapijaczone KACZYSTOWSKIE menele spod budki z piwem z tego pięknego kraju zrobiły.

Gość • Czwartek [04.02.2021, 09:38:26] • [IP: 178.238.252.**]

Potrzebna jest porządna ścieżka rowerowa, między Świnoujściem a Międzyzdrojami a potem Wisełka, Wolin itd.

Gość • Czwartek [04.02.2021, 01:51:47] • [IP: 109.243.232.***]

21:47:02] • [IP: 176.221.123.**] Jest mniej ruchliwa niż droga krajowa Ś-cie-Wolin, a samochody tam, zmuszone przez zakręty i serpentyny, jeżdżą ostrożniej, wolniej.

Gość • Środa [03.02.2021, 22:30:51] • [IP: 5.173.145.**]

Powiem tak. Ścieżka super sprawa między Międzyzdrojami a Wisełką. Natomiast pokecam porządne utwardzenie istniejącej R 10. Co do rowerów szosowych na których sam się poruszam, to szczerze. Nawet jakby miała być asfaltowa wzdłuż DW 102 to i tak bym z niej nie skorzystał z uwagi na prędkość jaką osiągam. Stwarzałbym zagrożenia dla innych uczestników a to nie o to chodzi bym szosowym rowerem poruszał się jak tzw turysta na rowerze miejskim. Tak więc jak piwyzej napisałem. Szosa na szosę a pozostali na ścieżkę. Aaa i tu jeszcse dochodzi aspekt ekologiczny który sami lesnicy zauważyli. Z ewentualnie budową ścieżki wzdłuż DW 102 wiąże się potężna wycinka drzew w WPN. Natomiast poprawiając infrastrukturę istniejącej R10 nie trzeba by było wycinać w zasadzie żadnego drzewa. Robi to różnicę.

Gość • Środa [03.02.2021, 21:47:02] • [IP: 176.221.123.**]

droge tą trza przedłuzyc do Miedzywodzia, ale tak trza jeszcze aby parę rowerów zginęło. .ogólnie szok ze rowerzysci, grupy kolarskie, matki z dziecmi. .wyjezdzaja na tak ruchliwą droge

Gość • Środa [03.02.2021, 19:47:37] • [IP: 77.112.240.**]

port kontenerowy i jeszcze większa masa tirow korzystnie wpłynie na środowisko ale już rowery nie. Cała polskość w pigułce

Gość • Środa [03.02.2021, 18:42:21] • [IP: 178.238.246.**]

176221123**to jakiś debil pisze 🤯

Gość • Środa [03.02.2021, 16:20:27] • [IP: 188.146.160.***]

Trzeba umieć współżyć i wszystko robić z umiarem. Droga śmierci będzie tak długo, jak będzie zaśmiecona głowa ideałami nie z tej ziemi. Jest tyle pobocza i tyle miejsca na ścieżkę rowerową, że przyroda znacząco nie ucierpi. Nawet poprawi się, ponieważ lasy, parki też potrzebują więcej światła i przestrzeni dla życia tych co nie mogą istnieć w gąszczach lasów. To nawet zbawienie dla takich roślin i żywych organizmów. Trzeba siąść i zadecydować jak najszybciej i nie być szkodnikiem, nieudacznikiem. Oszołomów jest wielu i czasami mają rację, ale w tym przypadku nie! Jeszcze raz nie mają racji. Trasy rowerowe i piesze są potrzebna jak czyste powietrze

Gość • Środa [03.02.2021, 16:07:36] • [IP: 109.243.232.***]

14:21:35] • [IP: 188.146.100.***] Oj, przesadziłeś/-łaś - droga ta nie jest brana pod uwagę jako transportowa tirów - to droga wojewódzka, po której nawet teraz nie jeżdżą tiry, dla tirów jest przeznaczona droga krajowa Ś-cie - M-je - Dargobądz- Wolin. A swoją drogą warto upowszechniać hasło: Tiry na tory! O wiele to taniej, lepiej dla środowiska.

Gość • Środa [03.02.2021, 15:49:43] • [IP: 176.221.123.**]

Geblewicz i jego dobre chęci-kot by się uśmiał.!!Lepiej nie.

Gość • Środa [03.02.2021, 15:26:35] • [IP: 176.221.123.***]

Aj waj, mosiek chce mieć skrót do Izraela?

Gość • Środa [03.02.2021, 14:58:28] • [IP: 109.243.232.***]

13:00:28] • [IP: 89.151.33.***] Ejże, nie pomyliło się ci coś? Co ma WPN do drogi rowerowej Ś-cie - Międzyzdroje? Mierzeja Przytorska nie jest obszarem WPN, najbliższy teren WPN to wyspy koło Przytoru i Łunowa.

uważaj na krawaciarzy • Środa [03.02.2021, 14:55:44] • [IP: 109.243.232.***]

Wczytałem się jeszcze raz w ten tekst i mimo że jako rowerzysta dalekobieżny lubię szybką jazdę, to nie zniosę widoku cięcia drzew na skrajni przepięknej drogi M-je- Wisełka. Wolę nawet się pomęczyć i objechać pewien obszar niż jechać po pasie uzyskanym przez wycinkę. Tej buczyny nadmorskiej jest mało, w dodatku morze stale połyka jej kolejne połacie (rocznie 80 cm lądu osypuje się i potem odkłada... u nas, dlatego plaża się oddala od promenady). Geblewicza kojarzę z technokratycznymi krawaciarzami, nieczującymi kwestii wybiegających ponad sprawy techniczne, administracyjne - warto, by humanistyka odrodziła się na uczelniach a decydenci by nie rekrutowali się tylko z środowisk politechniczno-administracyjnych. Więcej czucia, bo szkiełko i oko nie wystarczy - Geblewicz marzy o kolejnej odhaczonej pozycji na swoich grafikach narcyza-krawaciarza.

Gość • Środa [03.02.2021, 14:21:35] • [IP: 188.146.100.***]

Park z roku na rok jest niszczony. !!Dojdą jeszcze przejazdy ogromnej ilosci tirow z portu kontenerowego. Stanowcze nie dla sciezki rowerowej z Międzyzdrojów do Wisełki przez Park. !! Mało to przyrody zniszczyli na wyspie Uznam a teraz dobierają się do wyspy Wolin.!!

Gość • Środa [03.02.2021, 14:19:46] • [IP: 176.221.122.**]

Zielonym można gadać i gadać, a oni zawsze odpowiadają" chrabąszcz", " ślimak", " nornica", itp.. Tak są zwariowanie zaprogramowani przez stwórcę i nic nie poradzisz. Tylko brakuje im honoru i konsekwencji, bo kiełbachę wcinają, a produkcja jej jest najbardziej niebezpieczna dla środowiska.

Gość • Środa [03.02.2021, 14:04:57] • [IP: 213.155.178.*]

Ci, którzy piszą, że ścieżka nie musi być asfaltowa, z automatu odrzucają pokaźną grupę użytkowników. Asfaltowa trasa jest dużo wygodniejsza dla różnych użytkowników, dla tych, co jeżdżą rowerami szosowymi, dla małych kółek (hulajnogi, rolki), dla dzieci, rodziców z dziećmi, dla długodystansowców, dla niepełnospranych na wózkach.. To jest właśnie ekologia - danie takich warunków, aby zachęcały do jazdy rowerami i innymi niskoemisyjnymi pojazdami, zamiast samochodami. Biorąc powyższe pod uwagę brnięcie w to, że asfalt jest nieekologiczny itp jest bez sensu, tak samo, jak inwestowanie w trasę rowerową, z której wszyscy rowerzyści nie skorzystają.

Gość • Środa [03.02.2021, 13:57:51] • [IP: 176.221.122.***]

Niech brudzinski zaprosi kaczke na zwiedzanie regionu rowerem to w ciagu nocy wybuduja autostrade rowerowa i w dupie majac jakies parki narodowe i problemy z kasa

Gość • Środa [03.02.2021, 13:52:09] • [IP: 5.173.56.**]

Rowery nie potrzebują asfaltu!! To raz A dwa to juz widze te stosy smieci i patologii ktorej nie bedzie mial kto pilnowac.Chca interesy swoje postawic w Parku Narodowym i oto chodzi a nie o rowery

Gość • Środa [03.02.2021, 13:18:34] • [IP: 83.20.225.**]

Zaprosić na przejaźdżkę Jarka i wszystko zrobią jak ze słynnym odcinkiem 300m przy Lubiewie. Odkąd miał przyjechać do gazoportu problem zlikwidowano. Namówić p. Brudzińskiego, żeby przywiózł go na wakacje.

Gość • Środa [03.02.2021, 13:00:28] • [IP: 89.151.33.***]

Artykuł pokazuje jak niereformowalne jest kierownictwo WPN. Prezydent naszego pięknego miasta mnóstwo lat stara się ścieżkę rowerową do Międzyzdrojów a odpowiedź WPN brzmi nie.

czytelnik • Środa [03.02.2021, 12:31:40] • [IP: 37.30.21.***]

Dobrze że ktoś, myśli. Wyobraźnia pana G. przekracza wszelkie normy. Realizują już ten cel od Stepncy w stronę Wolina, na poboczach jezdni, połacie lasu powycinane (dla rowerzystów). W miejscowościach gdzie ma przebiegać ta trasa, wywłaszczaja ludzi z części działek, na których posadowione są ich domostwa. Ludzie na żywioł likwidują i przestawiają ogrodzenia swoich posesji.W imię chorej wizji p.G. Urzędasy zasłaniają się Specustawą.Z obywatelem mogą zrobić co chcą.Za zajęcie części działek, rozwalonych ogrodzeń wypłacają luziom jakieś rekompensaty. Jedni się z tego cieszą, drudzy są wściekli.Jeżeli ktoś mia stary rozwalający się płot, to jest zadowolony. Jednak też są tacy którzy mieli ładne estetyczne ogrodzenie, brama wjazdowa z siłownikiem itd. i co? Szukaj człowieku budowlańców, niech od nowa murują ci ogrodzenie itd. Dla ścieżki rowerowej i jakiś rekompensat dla ludzi, demolują wszystko po drodze.Bo jest nie zgodne z ich wizją i planami na papierze. A ludzie jak głupki, na wszystko się zgadzają.

Gość • Środa [03.02.2021, 12:27:30] • [IP: 203.219.139.***]

DW 102 Międzyzdroje - Wisełka zmienić w drogę tylko dla rowerzystów. Eliminując ruch samochodów w tej części Wolińskiego Parku Narodowego zachowa się w ten sposób jego unikalna bioróżnorodność.

Gość • Środa [03.02.2021, 12:14:59] • [IP: 77.112.193.***]

Pozytywna opinia od WPN? Żart? Ostatnio nowy szef wspominał o pomyśle płatności za wejście do całego parku, nie tylko do zagrody żubrów.

Gość • Środa [03.02.2021, 12:11:07] • [IP: 83.20.219.***]

Jak sami będą jeździć rowerami to chętniej się zgodzą.

Gość • Środa [03.02.2021, 12:02:24] • [IP: 109.243.232.***]

Jako rowerzysta dalekobieżny zapewniam, nie jest mi potrzebny asfalt. Dobrze wspominam pod względem nawierzchni okolice Rzeczenicy za Szczecinkiem, z czegoś twardego koloru gliny, może nawet z tego, czym wyłożone sa alejki w naszym Parku Zdrojowym. Jedzie się jak na asfalcie, a harmonizuje z okolicą. Swoją drogą tamta trasa za Rzeczenicą była dowcipna, bo biegła 20 m od równoległej szerokiej szosy nawet niemającej kategorii drogi wojewódzkiej, ale bardzo" szybkiej" dla rowerzystów, a zmuszała cyklistów do jazdy po sinusoidzie, " górka- dół, górka-dół", tak pagórkowaty był las obok. Wg przepisów kodeksu trzeba było jechać tą trasą, ale absurd tej sytuacji był dojmujący, bo zmęczony stu kilometrami drogi musiałem z moimi sakwami wagi ok.15 kg uprawiać jazdę, jakbym chciał trenować do Tour de France - góra-dół-góra- dół - a szosa była prawie pusta, raz na 5 minut jeden samochód. Ciekawe, jak wycieczki FAMILIJNE tam się sprawdzały, gdy słabsze dzieci musiały podjeżdżać. Żeby tu tak nie było.

Gość • Środa [03.02.2021, 11:42:04] • [IP: 176.221.123.***]

Nienawidzę PO ale taka ścieżka między Międzyzdrojami a Wisełką powinna powstać.

Gość • Środa [03.02.2021, 11:23:20] • [IP: 149.156.152.***]

Jedyne pytnie jaki mi sie nasuwa to dlaczego wzdłuż drogi DW102. Przecież to jest bez sensu. Zrobić porządną, utwardzoną, lecz nie asfaltowaną drogę rowerową przez Park. Nic złego się w Parku nie stanie. Są przecież ścieżki. Byle tylko nie znalazły się osoby uprzywilejowane, które po tej drodze zaczną jeździć na Quadach lub motocyklach. To ma być ścieżka tylko dla rowerzystów. I niechaj będzie zupełnie niezależna od dróżek spacerowych dla pieszych.

Gość • Środa [03.02.2021, 11:08:03] • [IP: 31.11.128.***]

U nas zima a w Wolinskim parku piekna zielen.Az milo patrzec.

Gość • Środa [03.02.2021, 10:45:03] • [IP: 77.252.46.***]

Ścieżki rowerowe są dla frajerów.

Gość • Środa [03.02.2021, 10:35:47] • [IP: 199.244.86.***]

Przy asfalcie się nie upieram!! Utwardzona ścieżka jak najbardziej.

Gość • Środa [03.02.2021, 10:07:27] • [IP: 80.94.22.***]

Trasy rowerowe po niemieckiej stronie wyspy Uznam jakoś mogą być utwardzone i dobrze przejezdne ! wcale nie musi być wszędzie beton czy asfalt

Gość • Środa [03.02.2021, 09:51:42] • [IP: 188.146.160.***]

Nie interesuje ciebie trasa do WPN i danej do Wisełki, to chyba jesteś z innej planety. Tak myślą pisowcy, albo. ...

Gość • Środa [03.02.2021, 09:50:00] • [IP: 109.243.232.***]

Na zdjęciu przesuwanym pod winietą portalu widać kawałek typowego życia rowerzysty - samochód nietrzymający dystansu 1 m do cyklistów przekracza podwójną linię. Zauważyłem, ze w Niemczech prawie się to nie zdarza. Nadal sporo Polaków mówi sobie:" A co tam, to ktoś pomalował na asfalcie, to jest wirtualna rzeczywistość!" A potem jest czołowe zderzenie, rzeczywistość grabarza.

Gość • Środa [03.02.2021, 09:37:53] • [IP: 88.218.255.**]

A czy rowerzyści naprawdę muszą mieć asfaltową ścieżkę?? Gdyby była z naturalnych materiałów to pewnie byłoby łatwiej ją zbudować. Poza tym co nas obchodzą turyści?? I tak jest ich latem zbyt wielu. Musimy chronić przyrodę przed człowiekiem.

Gość • Środa [03.02.2021, 09:11:17] • [IP: 83.20.68.***]

Chyba nie ten kierunek myślenia. Świnoujście do Międzyzdroi tak. Ale co nas na tą chwilę interesuje trasa z Międzyzdroi do Wisełki? To problem marszałka Geblewicza a nie mieszkańców Świnoujścia. Może za kilka lat. Ale skupić należy się na naszym terenie.

Oglądasz 1-44 z 44
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ "UZDROWISKO ŚWINOUJŚCIE" S.A. uprzejmie informuje wszystkich swoich emerytów o zgłaszanie się do Zarządu Spółki przy ul. Nowowiejskiego 2 w Świnoujściu w celu pobrania świadczenia Świątecznego. Kontakt telefoniczny: 91 321 44 47 ■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 15 listopada (piątek) o godz. 17:00 - na spotkanie z aktorką Marią Pakulnis połączone z prezentacją książki pt.:"Moja nitka". Prowadzenie red. Marcin Michrowski. Wstęp wolny! ■