Dalszemu rozwojowi portów w Szczecinie i Świnoujściu ma służyć wielomiliardowa historyczna wręcz ofensywa inwestycyjna kontynuowana w 2020 roku zarówno przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, jak i inne podmioty, w tym Urząd Morski w Szczecinie, PKP PLK oraz GDDKiA. Dzięki tym projektom porty zmienią swoje oblicze, stając się nowoczesnym, przyjaznym środowisku i dobrze skomunikowanym z zapleczem miejscem do prowadzenia biznesu.
Modernizacja toru wodnego to inwestycja Urzędu Morskiego w Szczecinie o wartości ok. 1,4 mld zł. Obejmuje jego pogłębienie do 12,5 m na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków, a także budowę dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych w postaci dwóch sztucznych wysp. Ten projekt znacząco poprawi ofertę portów umożliwiając zawijanie większych jednostek do szczecińskiego portu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych kontrahentów i ładunków.
W związku z tym projektem ruszyły dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.
W Świnoujściu na Terminalu Promowym łączone są dwa stanowiska promowe w jedno duże, największe w tej chwili na Bałtyku. Docelowo ma ono mieć długość 270 m. Dzięki temu będzie można tam obsłużyć największe promy, jakie kiedykolwiek pływały w tym rejonie. ZMPSiŚ SA tworzy tam terminal intermodalny, gdzie transport kolejowy w relacji z promami będzie odgrywał kluczową rolę, stąd powstają dodatkowe tory kolejowe a istniejące są modernizowane. Budowany jest również parking na 278 ciężarówek.
W Szczecinie i Świnoujściu trwają największe w historii prace budowlane modernizujące dostęp kolejowy do portów. Po zakończonych pracach do portów pojadą dłuższe i cięższe składy. Pociągi towarowe będą mogły mieć długość nawet 750 metrów przy obciążeniu na oś 21kN
Na terminalu LNG w Świnoujściu trwa budowa trzeciego zbiornika oraz kolejnego nabrzeża
W toku jest proces wyłaniania operatora Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu.
Jeśli uda się zrealizować wszystkie zamierzenia inwestycyjne, to w 2050 roku zespół portów Szczecin-Świnoujście będzie dysponować potencjałem mogącym obsłużyć niemal trzykrotnie więcej ładunków niż obecnie.
(MWL)
TYLKO WOLNY PORT ŚWINOUJŚCIE!! A SZCZECIN W******!!
do Gość • Środa [16.12.2020, 17:56:09] • [IP: 37.7.131.***] tak na marginesie stocznia gryfia w Świnoujściu to pomysł PO więc za rządów jedynie słusznej partii jako gniazdo totalnej opozycji musiało być zniszczone. Przykre ale prawdziwe, tak upadają zakłady które mają na pieńku z tą totalitarną władzą.
Wizja rok 2050. Port nowoczesny i przyjazny środowisko obsługujący trzy razy więcej ładunków. Przyjazny tzn. wg. SJP – nie przynoszący szkód. Nowoczesny port nazywa się Green Port i pisze się o nim w kategoriach zrównoważonego rozwoju ekologiczno-społeczno-ekonomicznego. Brakuje tego w materiale informacyjnym ZMP. Dzisiaj rok 2020. Port truje spalinami z hałd chrzczonego węgla, niszczy bioróżnorodność, nie przestrzega regulacji SECA, zawłaszcza i niszczy obszar i akwen Natury2000 pod PORT KONTENEROWY.
Na kanale elbe site 20 milionow rocznie barkami na od wolsbugra do hamburga niemowiac już o miteladkanai dortmundems kanal zrgluga sródlondowa.Porazka jeszcze 30 lat temu 2 co do wielkości flota w eropie tak jest jak wlatach 90tych zegluge na odrze sprzrdano za 4 milony a teraz renus logistic kupil 1/20 tego co zostalo zsa 80milonow bo ot logistic to bankrut 300 milonow długu niedługo i port w Świnoujściu sprzedadzą
Oddzielić pasożytniczy Szczecin od Świnoujścia.
PEWNIE ZYSK PRZEJMIE SZCZECIN I ZLIKWIDUJE JAK STOCZNIE.
Czyli wynik gorszy o 4%. Nie ma to jak przekręcić Fakt
port to syf, sprzet sie sypie, płace marne, trzeba nadgodziny napierdzielac do bolu zeby cos zarobic (ciekawe co na to pip, bo msr s-cie trzepał regulaminowo i kary sypał w oststnim roku a tu takie wałki lecą icisza... panstwo w panstwie), niedługo podzieli los msr, ludzie musza sie zjednoczyc bo nas wyzyskuja i niszcza az miło, niedługo tylko bedzie praca przy obsłudze turystów, bo przemysł juz w tym morskim miescie praktycznie jest zaorany
Te 1.400.000.000, 00 zł to dosłownie pieniądze wyrzucone w błoto. Niekończąca się opowieść.
O to chyba niewolnicy którzy tam pracują, dostaną jakieś podwyżki.