Liderem pod tym względem są paliwa +28,2 procent. W listopadzie porty obsłużyły w imporcie trzy statki z LNG z Kataru oraz trzy statki z olejem napędowym z Litwy i Rosji, a także 12 małych statków z propanem. W eksporcie z kolei osiem statków z ciężkim olejem do Belgii, Danii i Holandii.
Na podobnym poziomie miesiąc zakończyły ładunki z grupy inne masowe +26 procent, na co wpłynęło większy import nawozów, fosforytów, kruszyw i metanolu oraz kamienia wapiennego, a także w zwiększony eksport smoły, paku, złomu i kwasu siarkowego.
W listopadzie na plusie były również kontenery wzrost o 8,1 procent, drobnica wzrost o cztery procent. Tu więcej obsłużono drobnicy promowej, kontenerowej i konwencjonalnej, w tym celulozy, papieru, czy wyrobów stalowych.
Z wynikiem lepszym o prawie trzy procent miesiąc zakończyły również zboża. Porty obsłużyły w imporcie i eksporcie w sumie pięć statków ze śrutą sojową oraz z pszenicą do Algierii i Kenii.
Na minusie w listopadzie były węgiel oraz ruda.
W sumie po 11 miesiącach br. w portach w Szczecinie i Świnoujściu było niewiele, bo o cztery procent mniej towarów aniżeli przed rokiem.
Niekwestionowanym liderem 2020 roku pozostają zboża +46,5 procent, tuż za nimi paliwa i kontenery z wynikiem lepszym odpowiednio o 16 i 14 procent. Pozostałe grupy towarowe, czyli węgiel, ruda, inne masowe i drobnica notują wynik słabszy aniżeli rok temu. Spadki w tych grupach zauważalne są już od kilku lat, co wiąże się, m.in. ze zmniejszeniem produkcji przez krajowych i zagranicznych wytwórców stali.
Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa zespół portów Szczecin-Świnoujście pozostał w pełni operacyjny we wszystkich obszarach i wiele wskazuje na to, że zakończy rok z wynikiem niemal identycznym, jak w 2019 roku przekraczając 30 mln ton obsłużonych towarów. Tu zaprocentowały różnorodność i uniwersalny charakter obu portów.
(MWL)
I co z tego że przeładunki rosną, teraz to wstyd się przyznać że pracujesz w OT Port Świnoujście, zarobki niższe niż w Biedronce czy Lidlu, nie dziwota że młodzi unikają tego zakładu jak diabeł święconej wody, zresztą ostatnie ruchy kadrowe pokazują niekompetencję tego zarządu a już mistrzowskim posunięciem było mianowanie" czopka" dyrektorem, to tak jakby grabiami ładować piasek lub sitkiem czerpać wodę, paranoja na każdym kroku.
waldi 23:12:56] • [IP: 188.146.162.**] To nie jest zdjęcie świnoujskiego portu.
Jakie piękne zdjęcie Świnoujskiego portu. Szkoda tylko, że tak rzadko redakcja pokazuje nam NASZ port.
A moze sprzedamy port w szczecinie i u nas zrobimy superport.A w szczecinie trzeba na terenach portowych zakazac dzialalnosci portowej.Tam tylko deweloperka i kokosy z tego.
16:59:44] • [IP: 5.173.32.*** Dobrze gada. Dla mnie dać go na ministra, albo chociaż na doradcę, specjalistę.
Bzdurne statystyki dyspozytorskie ktore nijak sie mają do realiów zarobkowych portow i pracownikow czysta"manipulacja" portowa
Odłączyć port Szczecin od Świnoujścia i niech się sam finansuje łącznie z ciągłym pogłębianiem toru wodnego
TE TE MOŻE W SZCZECINIE I TE SUKCESY.
Krówka dojona na maxa... Warszawka doji na całego a jak krówka padnie to się pozbędziemy jak stoczni
NO TA PRZECIE SZCZECIN TO AGLOMERACJA MORSKA CAŁEM RYJEM NAD SAMEM MORZEM USYTUŁOWANA NO TAK SIĘ CIESZYMY ŻE Z TEGO SZCZĘŚCIA SRAMY PO NOGAWKACH JACY TO ŁONI ZAJEFAJNI MISTO POŁORZONE NAD RZECZKĄ SMRÓDKA DECYDUJE O WSZYSTKIEM DOKUMĘTY DLA MARYNARZY WYMIANA TYLKO W CENTRÓM MORSKIEM SZCZECIN STOCZNIA W ŚWINOUJŚCIU ROZJEBANA BO PO CO NAM STOCZNIA JAK CENTÓM AGLOMERACJI MORKIEJ JEST I WOGULE PO CO NAM PORT W ŚWINOUJSCIU JAK WE SZCZECINIE JEST
Ta rekordy przeładunków a port biedny jak mysz pod miotła.
Stocznie to niech ratuje ten co ja rozpieprzyl.Na ratowanie tupow szkoda kasy bo za te pieniadze mozna budowac od podstaw nowe konkretne projekty a nie pakowac kase w stare mury Mieliscie czas za czasow PO gdzie to mialo sens ale po co jak w Niemczech maja przeciez stocznie.Taka byla wasza logika.Dzis trzeba inwestycjo i portow na miare XXI wieku.Jak budowano gazoport to PO szczekala ze to wyrzucanoe kasy w bloto.Jak mowiono o tunelu to sie smiali.Dzis wszystkie porazki to PiS a zaslugi to PO heh.Geblewicze Nitrasy pokazaly co potrafia wiec niech oni i ich banda poda przwpis na ratowanoe tego co rozwalali.Kazdy grosz na inwestycje nazywali wywalaniem kasy w bloto bo Niemcy maja wiec nam nie trzeba.Orlen Lot PKP telekomunikacja to ws, ystko byly spolki ktore wykazywaly sttaty i byly na sprzedaz.Po 6 latach PiSiorow zaczely przynosic miliardy zyskow.To nam wytlumaczcie drodzy wyznawcy PO a potem zacznijcie krytykowac innych.
Czy tak czy siak na wzrost wynagrodzen nie ma co liczyć. Jedyne na co możemy liczyć to na prezent od nowego roku dla wszystkich mieszkańców od mikołaja miejskiego.
Co wy tu oczy ludzią mydlicie zasranym Szczecinem jak by był kanał głębszy to o porcie Świnoujście by nikt nie słyszał stocznie ratujcie a nie portem się martwicie
Port rzeczny szczecin przeladowuje towary.