POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [11.12.2020, 13:19:09] • Polska

Oszczędności w biznesie – jak zmniejszyć wydatki w firmie w czasach kryzysu?

Oszczędności w biznesie   – jak zmniejszyć wydatki w firmie w czasach kryzysu?

fot. Organizator

Pandemia zmusiła wiele firm do szukania oszczędności. W jaki sposób optymalizować koszty w trudnych czasach, podpowiada Avis Polska – marka oferująca wynajem samochodów oraz usługi w zakresie zarządzania flotą.

Nowe restrykcje, wprowadzone w ostatnim czasie przez rząd, dotknęły bezpośrednio szereg branż, w tym gastronomiczną oraz fitness. Mają one wpływ również na inne sektory, dlatego już teraz warto przyjrzeć się obszarom, w których można poszukać oszczędności w firmie. Oto kilka podstawowych rozwiązań, które warto wdrożyć, aby zmniejszyć codzienne wydatki.

Optymalizuj zarządzanie flotą samochodów
Wiele firm, a zwłaszcza te, które posiadają zespół sprzedażowy, na co dzień korzysta z floty samochodów. Mimo że spotkania biznesowe odbywają się dziś często online, rozmowa twarzą w twarz przynosi znacznie lepsze rezultaty. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Western University, prośba przedstawiona w trakcie rozmowy na żywo jest nawet 34 razy bardziej efektywna niż przesłana mailem. Auto, jako indywidualny środek transportu – w przeciwieństwie do transportu publicznego – gwarantuje przestrzeganie zasad dystansu społecznego podczas wyjazdu w interesach, więc jest obecnie optymalnym rozwiązaniem.

Warto rozważyć elastyczne formy korzystania z pojazdów, na przykład wynajem długoterminowy, który okazuje się bardziej efektywny pod względem finansowym. – W ramach wynajmu długoterminowego firma może dostosowywać liczbę aut w swojej flocie do bieżących potrzeb biznesu, zmieniających się w zależności od sezonu – stwierdza Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną.

Rozwiązaniem dla firm, w szczególności w kontekście wyjazdów służbowych, może być też wynajem krótkoterminowy. – Avis Polska w ostatnim czasie uruchomił usługę Digital Check-In – odprawę samochodów online, która minimalizuje ilość czasu, jaką klient spędza w biurze wynajmu. Dodatkowo prowadził też „Obietnicę Bezpieczeństwa Avis”, czyli wzmocnione procedury mycia i dezynfekcji pojazdów, które są wdrażane we współpracy z RB, producentem środka Dettol. Firmy mogą ponadto zawrzeć z nami umowę dotyczącą wynajmu krótkoterminowego, która daje im gwarancję stałej ceny – podkreśla Martin Gruber.

Oszczędności w biurze
Już podczas pierwszej fali pandemii wiele firm podjęło środki, aby zmniejszyć wydatki związane z utrzymaniem biura. Część z nich wciąż pracuje w systemie home office – przynajmniej częściowo. Warto więc rozważyć zmniejszenie powierzchni biurowej i wprowadzić system hot desk, w ramach którego pracownicy nie mają swoich stałych biurek, ale rezerwują je przed przyjściem do biura. Im mniejsza jest powierzchnia biurowa, tym niższy koszt utrzymania.

Wykorzystuj porady doradców i ekspertów
Nie musi to być wcale firma doradcza, której usługi stanowiłyby kolejny wydatek w firmowym budżecie. Bardzo często przedsiębiorstwa oferujące usługi dla biznesu proponują ofertę doradztwa w pakiecie. – Oprócz nowych samochodów, w ramach wynajmu długoterminowego, proponujemy również kompleksową usługę zarządzania flotą. Taką ofertę nazywamy fleet-as-a-service. Jest to swoista forma outsourcingu flotowego, która pozwala optymalizować jej wykorzystanie w firmie, a tym samym sprawić, że będzie ona maksymalnie efektywna kosztowo. W ramach fleet-as-a-service świadczone są też inne usługi, takie jak zapewnienie napraw i przeglądów, a także likwidacja szkody oraz zapewnienie auta zastępczego w przypadku uszkodzenia pojazdu – zaznacza Martin Gruber.

Outsourcing się opłaca
Zlecenie części usług firmom zewnętrznym – w tym wspomnianej obsługi floty – to często bardzo opłacalne rozwiązanie. Obecnie możemy zdecydować się na realizację części działań przez wyspecjalizowane podmioty w niemal każdej dziedzinie. Warto rozważyć potrzeby naszego biznesu w zakresie takich usług i przekalkulować, czy zlecenie jej profesjonalnej firmie zewnętrznej nie okaże się optymalnym rozwiązaniem.

Okres kryzysu to zawsze duże wyzwanie dla biznesu, szczególnie małych i średnich przedsiębiorstw, które dysponują mniejszą płynnością finansową. Dlatego znalezienie oszczędności w jego codziennym funkcjonowaniu to sposób na uniknięcie problemów w perspektywie krótko i długoterminowej.

Michał Kołodyński
Account Manager, Media Relations, Corporate


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■