Jak się jednak okazuje miasto 24 listopada poinformowało, że od poniedziałku, 30 listopada od godziny 11:00 przejazd kolejowo – drogowy przy ulicy Barlickiego będzie zamknięty. Rozpoczęły się tam roboty związane z modernizacją linii kolejowej, a także poprawą dostępu do portu.
Do kiedy przejazd będzie zamknięty?
- Maksymalnie do 21 grudnia, choć wykonawca zapowiada, że może się to zdarzyć szybciej – informuje Jarosław Jaz, rzecznik prezydenta miasta.
Początkowo, w planach spółki PKP Polskie Linie Kolejowe nie ujęto remontu tego przejazdu. Już jednak 27 lutego, radni grupy Morskiej Sylwia Marszałek i Sławomir Nowicki zwrócili się do prezydenta Świnoujścia by ten wystąpił do operatora z pilnym wnioskiem o pilny remont przejazdu. Prezydent przekazał sprawę dyrekcji PKP PLK, która prośbę uwzględniła.
W przesłanej wkrótce potem do radnych odpowiedzi znalazła się informacja, że inwestycja zostanie wykonana w ramach realizowanego projektu poprawy dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Inwestor wybrał wykonawcę. To spółka pod nazwą „Wtórpol".
TORPOL nie jakiś WTÓRPOL, napisał co usłyszał, brawo. Szkoda że nie wpapupiadcać...
Tyle lat pociągi pomiędzy stacjami Świnoujście a Świnoujście Przytór jeździły jednym torem i było OK. Teraz będzie bardziej OK, bo nawet na tym odcinku pociągi będą mogły dwoma torami jeździć co np. umożliwi przejazd lokomotywy manewrowej z wagonami towarowymi i jednocześnie pociągu pasażerskiego startującego ze stacji Świnoujście. Dotąd jeden z dwóch pociągów musi stać i czekać na zwolnienie toru - taki urok tego jednego jednotorowego odcinka linii kolejowej nr 401, bo dalej od Świnoujścia Przytoru do Szczecina Dąbie są już dwa tory (oczywiście pod warunkiem braku remontu na szlaku). Kosztem przyszłego udogodnienia są teraz obecne niedogodności.
Stado pędzących tirów alejami i deptakami warszawa...
Po 44 latach będzie ukończona inwestycja elektryfikacji i ułożenia dwóch torów ze Świnoujścia do Goleniowa i dalej wzdłuż Odry na Śląsk. Brakowało tylko odcinka od stacji Świnoujście-Przytór - Świnoujście
Szkoda, że jak wnioskowano o pilny remont przejazdu, nie pomyślano o tym, żeby zabezpieczyć alternatywny tymczasowy przejazd na ul. Norweskiej.
zamknięty bo remont ot co...
kiedyś był jeden przejazd dzisiaj jest 5 albo i 6 przejazdów
kiedyś tej linii kolejowej nie było ale wybudowali ją aby Ludzie blizej mieli do pociągu
No przecież drugi tor budują i dlatego, z resztą na stacji też chyba jakiś remont peronów jest
szkoda tylko że nigdzie wcześniej nie jest nic oznaczone i teraz tiry rozjeżdzają ulice i chodniki ciekawe kto to będzie naprawiał i za cyja kasę oczywiście naszą podatników bo bezmózgą ciężko postawić znaki przed zjazdem na Warszów
W okolicach Suwałk pojawiło się sporo aut z rejestracją ZSW, to chyba biedny czytelnik i jego rodzina, co muszą jechać " na około"
Matko jedyna, modernizują to chyba dobrze? Robią źle, nie robią też źle...No nie dogodzisz!? A remont nie będzie trwać wiecznie! A zmiany zostaną z nami na długo dłużej. Ludzie opanujcie się, w d...ch się przewraca, nic już nie pasuje.
wiecznie jakieś problemy stwarzacie. Zacznij jeździć rowerem to przejedziesz. Co D.U.P.A. za ciężka? przejazd musi być wyremontowany i koniec. kiedy go budowali pewnie nie było cię jeszcze na świecie albo w tetrę waliłeś.
B.proszę niech wytnà te “krzaczory” na przeciwko dawnej Straży Pożarnej.Przy tej ilości sprzętu I Ludzi to minuta-pięć.
M A S A K R A !!
10:07 nie mogą być dwa przejazdy kolejowe czynne dla ruchu kołowego tak blisko siebie. Drugi powinien być tam gdzie przystanek PKP Odra
Wczoraj znowu karetka pogotowia dojechała do nieczynnego przejazdu i stali myslac co jest nie tak. Dlaczego te tłuki nie mogą zapamiętać, że przejazd nieczynny ?
odpowiedź na zadane pytanie znajduje się na zdjęciu :)
W końcu będzie możliwy bezpieczny przejazd
ludzie ale wam daje na banie wszystko be chcecie zeby bylo dobrze ale najlepiej po nocy zeby nie bylo widac slychac i czuc na dzien szybko posprzatac zeby mozna bylo isc a potem znowu brak slow
10:07:24] • [IP: 31.1.236.**] Trzeba dopowiedzieć, że po wojnie - raczej to było przed Gierkiem - modyfikowano przebieg linii kolejowej i niestety wtedy zburzono nietknięty przez wojnę kościół zaraz obok dzisiejszego ZDZ na Norweskiej (ten zieleniec obok szkoły, gdzie pasie się psy i je opróżnia to dawny cmentarzyk przykościelny). Mieszkańcy Warszowa pielgrzymowali więc do Przytoru na Msze św. lub skakali przez Świnę do Chrystusa Króla, Gwiazdy Morza. Dopiero w l.80 za składki świnoujścian zbudowano (moim zdaniem niebędący klejnotem piękna) obecny kościół św. Wojciecha.
Logistyka nie jest silną stroną PKP. Towarzysz Gierek w latach 70-tych budując obecne tory na Warszowie zlikwidował możliwość przejazdu ul. Norweską do ul. Ludzi Morza i tak się ma obecnie tylko jedną nitkę połączenia Osiedla Warszów z promem
To że można z buta albo rowerem. Ok. Jasne że można jak kyoś zdrowy i sprawny. Można autobusem albo taksówką choć ta ostatnia teraz z 10zl na 30zl weszła z ceną. Ale karetka jedzie teraz dwa razy dłużej. To JEST utrudnienie. A mamy tu kilka przejazdów kolejowych. Zobaczymy jak yo bedzie jak zaczną remont przejazdu przy Bielikach.
kogo obchodza wasze problemy jak sobie zaglosowaliscie na bandytow to teraz nie placzcie
Hej buraki dobra rada.Zlikwidujmy przeprawę promową.Zawsze można przepłynąć wpław a i miasto zaoszczędzi.Ten tok myślenia tych nierozgarniętych specjalistów i doradców powala.OGARNIJCIE SIĘ !!