POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [08.11.2020, 00:57:12] • Polska

Bezpieczny, efektywny i niedrogi – jak zorganizować wyjazd służbowy w dobie pandemii?

Bezpieczny, efektywny i niedrogi – jak zorganizować wyjazd służbowy w dobie pandemii?

fot. Organizator

Mimo że spotkania biznesowe nadal najczęściej odbywają się wirtualnie, część pracowników decyduje się na podróż służbową, aby porozmawiać z klientem czy partnerem biznesowym na żywo. Wychodząc naprzeciw takiej praktyce, Avis Polska, marka wynajmu samochodów, przygotowała zestaw porad, jak zorganizować wyjazd służbowy w pandemii, aby był on efektywny, niedrogi i przede wszystkim bezpieczny.

Spotkanie osobiste jest znacznie bardziej efektywne niż komunikacja elektroniczna. Jak pokazują badania brytyjskiego Western University, prośba przedstawiona w rozmowie na żywo jest nawet 34-krotnie skuteczniejsza niż wysłana mailowo. To ważna informacja na przykład dla osób zajmujących się sprzedażą – znacznie łatwiej jest przekonać klienta do produktu czy usługi, przedstawiając ofertę podczas spotkania. Dlatego wielu pracowników decyduje się coraz częściej wyjeżdżać w interesach. Organizując podróż służbową w czasach pandemii, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad i wdrożyć dodatkowe zasady.

Nowa polityka podróży służbowych
Jeśli twoja firma ma już politykę wyjazdów służbowych, zaktualizuj ją o nowe zasady. Pamiętaj też o kolejnych aktualizacjach, aby reguły pozostawały zgodne z oficjalnymi wytycznymi, gdy sytuacja pandemiczna się zmieni. Unikanie tłumów, dbanie o dystans społeczny podczas wyjazdu, korzystanie z mniej popularnych i zatłoczonych hoteli, to kilka ogólnych zasad, które warto w niej uwzględnić. Jeśli twoja firma wciąż nie posiada polityki podróży służbowych, warto przygotować zbiór takich reguł, pamiętając o uwzględnieniu również tych zasad, które pomogą ustrzec pracowników przed zachorowaniem.

Wyposaż pracowników w środki bezpieczeństwa
Dezynfekcja rąk oraz zasłanianie ust i nosa podczas spotkań – o tych środkach bezpieczeństwa wiemy chyba wszyscy. Warto jednak przypominać pracownikom o ich stosowaniu podczas wyjazdu służbowego oraz wyposażyć podróżujących w środki do dezynfekcji rąk, urządzeń elektronicznych oraz maseczki i rękawiczki.

Bądź na bieżąco z sytuacją pandemiczną i wytycznymi odnośnie podróżowania
Sytuacja pandemiczna zmienia się bardzo dynamicznie. Od niedawna terytorium całego kraju zostało objęte restrykcjami czerwonej strefy. Oznacza to między innymi obowiązek zakrywania nosa i ust w miejscach publicznych, również na zewnątrz. Dodatkowo częściowo zamknięte zostały lokale gastronomiczne, z wyjątkiem restauracji znajdujących się na terenie hoteli. Warto więc śledzić informacje Ministerstwa Zdrowia oraz na bieżąco informować swoich pracowników o zasadach, jakie obowiązują na terenach z większą liczbą chorych.

Zadbaj o bezpieczny transport
Przestrzeganie zasad dystansu pozwala ograniczyć ryzyko zakażenia Covid-19. Jednym ze sposobów unikania niepotrzebnego kontaktu z innymi osobami jest korzystanie z indywidualnego środka transportu – na przykład samochodu.

– Pracownicy firm, które nie posiadają własnej floty aut, mogą skorzystać z wynajmu krótkoterminowego samochodów na potrzeby konkretnego wyjazdu. Przedsiębiorstwa mogą też zdecydować się na wynajem długoterminowy. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne ze względu na elastyczność oferty i możliwość dopasowania liczby aut do bieżących potrzeb firmy, zmieniających się w zależności od aktywności biznesowej. Pozwala to optymalizować koszty i podnieść efektywność korzystania z samochodów służbowych – podkreśla Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną.

– W tych niepewnych czasach, aby zwiększyć bezpieczeństwo rezerwacji, Avis Polska wprowadziło tak zwaną „Obietnicę Bezpieczeństwa Avis” oraz współpracuje z firmą RB, producentem środka Dettol – w ten sposób zapewniamy standardy dezynfekcji i mycia. Wprowadziliśmy też usługę Digital Check-In, dzięki której klienci mogą wprowadzić informacje dotyczące prawa jazdy oraz wyposażenia samochodu online i spędzić mniej czasu w biurze wynajmu, co ogranicza kontakt z obsługą – dodaje Martin Gruber.

Korzystaj z elastycznych usług
W czasach pandemii warto mieć pewność, że rezerwacja hotelu czy transportu, której dokonamy z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, może zostać zmieniona lub anulowana w dowolnym momencie. Jeśli zapadnie decyzja o odwołaniu spotkania i wyjazdu służbowego, pozwoli to uniknąć niepotrzebnego wydatku w firmie. Sytuacja pandemiczna może zmienić się z dnia na dzień, dlatego elastyczność usługodawców jest dziś szczególnie istotna.

– W Avis i Budget podjęliśmy decyzję o zawieszeniu do 15 grudnia 2020 roku opłat za zmianę lub anulowanie rezerwacji samochodu w Europie. Chcemy, aby klienci mieli poczucie komfortu rezerwacji ¬– podkreśla Martin Gruber z Avis Budget Group.

Michał Kołodyński
Account Manager, Media Relations, Corporate


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■