POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [25.06.2020, 10:41:41] • Świnoujście

Porządkujemy naszą przestrzeń. Wchodzi w życie „uchwała krajobrazowa”

Porządkujemy naszą przestrzeń. Wchodzi w życie „uchwała krajobrazowa”

fot. Urząd Miasta Świnoujście

1 lipca 2020 r. wchodzi w życie tzw. „uchwała krajobrazowa”, którą w listopadzie ubiegłego roku podjęła Rada Miasta Świnoujście. Jej podstawowym celem jest poprawa estetyki i przestrzeni publicznej naszego miasta. Dotyczy zarówno już istniejących reklam i szyldów, jak i nowych. Od dnia obowiązywania uchwały wszyscy reklamujący się w miejskiej przestrzeni będą mieli 12 miesięcy w przypadku reklam i 24 miesiące w przypadku szyldów na dostosowanie ich do wymogów uchwały.

Na wizerunek miasta - oprócz samego wyglądu budynków - ogromny wpływ ma zagospodarowanie zarówno terenów publicznych, jak i prywatnych posesji. Uchwała krajobrazowa ma na celu poprawę wizerunku naszego miasta poprzez uporządkowanie różnych elementów występujących w miejskiej przestrzeni. Wyodrębnia w obszarze miasta strefy: nadmorską, miejską, portowo-przemysłową i naturalną. Dla każdej z nich wskazuje różne zasady i estetykę wyglądu np. tzw. mebli miejskich czy małej architektury.

Jednym z elementów wpływających na odbiór przestrzeni miejskiej są także tablice i urządzenia reklamowe. Ich rodzaj i lokalizacja będą sukcesywnie porządkowane z uwzględnieniem oczywiście okresów dostosowawczych, o których pisaliśmy na początku.

Dla przypomnienia. Czym jest reklama, a czym szyld, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
Reklama – należy przez to rozumieć upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne.

Szyld – tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe informujące o działalności prowadzonej na lub w nieruchomości, na której ta tablica lub urządzenie się znajdują.

Dla już istniejących, funkcjonujących nośników i urządzeń reklamowych, które są zgodne z „uchwałą krajobrazową” urząd miasta będzie wydawał stosowne oznaczenia. Natomiast dla nowych - planowanych do umieszczenia - oznaczenia takie będą wydawane po przedstawieniu odpowiednich zgód: prawa do terenu oraz potwierdzenia zgłoszenia bądź pozwolenia na budowę.

Pełną treść uchwały, szczegóły nowych zasad umieszczania reklam i szyldów, można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście pod adresem:
bip.um.swinoujscie.pl/artykul/293/28712/uchwala-krajobrazowa.

Zachęcamy o zapoznanie się z nowymi przepisami.

BIK UM Świnoujście


komentarzy: 23, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-23 z 23

Gość • Niedziela [28.06.2020, 12:08:43] • [IP: 77.252.46.**]

A sprawdzi ktos porzadki na posesjach mieszkancow, z tyłu domow?? tam to jest smietnisko!!

Gość • Piątek [26.06.2020, 22:37:59] • [IP: 176.221.122.***]

To w ramach tej uchwały uporządkujcie jeszcze sklepy Lidla. Tam ciągami komunikacyjnymi z koszykiem nie idzie już przejść.

Gość • Piątek [26.06.2020, 10:44:30] • [IP: 109.241.63.**]

To proszę o dodanie do uchwały krajobrazowej przepis, który będzie nakazywał raz w roku zapłatę podatku krajobrazowego 50.000 zł od wszystkich budynków, których elewację wykonano nie w kolorach pastelowych, jak zapisano w uchwale. To jest niedopuszczalne - taka uchwała i projektowanie oraz wykonywanie budynków jak na Steyera, czy nowa Penelopa, w kolorach trupiej czaszki, w miejscowości nadmorskiej. Urzędasy tym powinni się zająć, a nie tym, kto ma jakie logo, jakie ma logo i w jakich kolorach na reklamie czy swoim szyldzie, czy ma jedną czy dwie naklejki na szybach mówiące o ochronie sklepu, czy temperaturze barwowej zainstalowanych żarówek. Kolejny problem realnej estetyki to zawężanie ulic, brak wykonywanych zatoczek postojowych, kontrpasy dla rowerów. Za to powinna wkroczyć już prokuratura, tak jak za parking przy falochronie i zmniejszenie ilości miejsc postojowych, czy za tłumienie ruchu, czy za zmasakrowanie Słowackiego deptakiem. Takie powinny być zadania miasta, a nie nasze reklamy.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 19:40:24] • [IP: 176.221.122.***]

Lepiej niech te gamonie z UM przejdą się po mieście i zobaczą ile wylali betonu i ile zlikwidowali zieleni. A oni tu p, , , , , , , , , , , , , , , , , o krajobrazie miast aktóry sami

Obiektywny • Czwartek [25.06.2020, 18:51:28] • [IP: 178.238.246.***]

ESTETYKA to pojęcie niezrozumiałe w naszym mieście. Wszyscy o tym mówią, a URZĄD nie wie o co chodzi. Wystarczy spojrzeć" z przymrużeniem oka" i widać jak na dłoni, że KIEDY SIĘ MÓWI O CZYMŚ WIELE, W POTOKU SŁÓW GINĄ NAJWAŻNIEJSZE CELE...

Gość • Czwartek [25.06.2020, 17:37:56] • [IP: 176.10.99.***]

Miałoby to sens, gdyby się za to nie łapała wsiowa baba...

Gość • Czwartek [25.06.2020, 17:37:08] • [IP: 176.10.99.***]

—A jak będę miał reklamę na koszulce, to będę mógł wyjść na miasto, czy mnie ciecie ze straży wiejskiej vel Żmuropachoły gumą pogonią?

Gość • Czwartek [25.06.2020, 17:28:12] • [IP: 167.114.118.*]

Jeżeli Michalska chce rozmawiać o estetyzacji miasta, to niech najpierw baba zacznie od swojego gustu, bo całe miasto oszpeciła i zasrała architektonicznymi gniotami.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 17:25:33] • [IP: 89.151.38.***]

Nikt się nie reklamuje, bo nie ma co robić z pieniędzmi... Reklama, jaka by nie była, przede wszystkim daje pracę. Wie to każdy, kto ma przynajmniej połowę mózgu i kto musi na siebie sam zarobić. Urzędników to nie dotyczy, bo oni pensje dostaną ZAWSZE, bez względu na to, jak absurdalny pomysł wdrożą w życie (a nie ma dnia, żeby nie podnosili poprzeczki w tej dziedzinie). Zakaz reklamy i dodatkowa opłata reklamowa (o co zakład, że będzie?) w pierwszej kolejności spowoduje bardzo estetyczny spadek obrotów we wszystkich branżach. Nie będzie reklam, nie będzie pieniędzy, niczego nie będzie. Będzie" estetyka". I urzędnicy. Oni zawsze będą... nam upiększać życie...

Gość • Czwartek [25.06.2020, 17:04:06] • [IP: 176.221.123.**]

Gość • Czwartek [25.06.2020, 13:32:16] • [IP: 176.221.122.**]Tumanku...Ten budynek niejest zabytkiem.Przedwojenny budynek kolejowy.

Gość - G • Czwartek [25.06.2020, 16:06:53] • [IP: 174.63.8.***]

Świetny pomysł! Brawo dla zarządu miasta ze i za ten temat się zabrano. Estetyka w tych wszystkich porozwieszanych po mieście banerach, szyldach, ogłoszeniach wielkich i tych malutkich musi być. Kochani mieszkańcy Świnoujścia przestańcie narzekać i oskarżać każde pozytywne ulepszanie miasta. Bądźcie dumni ze w w mieście zawsze cos się dzieje. Niestety, jedynym przemysłem z którego miasto i Wy się możecie utrzymać jest TURYSTYKA, która zapewnia dochód, bądźcie z tych ulepszeń dumni a nie ta ciągła ludzka „pyskówka”, zabierzcie się i Wy do pracy reklamując piękno tego miasta. Bo na prawdę jest!!

Gość • Czwartek [25.06.2020, 15:03:01] • [IP: 80.153.7.***]

poprawa estetyki miasta hmmm ciekawe jak to sie ma do bud wzdluz woj. polskiego np. albo aut ktore parkuja zajmujac caly pas na jezdni dwukierunkowej, albo dziurawych drog, np grunwladzka… lepiej sie Zajac tym co potrzeba a nie reklamami…..

Gość • Czwartek [25.06.2020, 15:00:31] • [IP: 31.0.38.***]

Nie będzie w końcu wolnej amerykanki z tymi banerami czy innym szajsem rodem z biednych miast Afryki.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 13:32:16] • [IP: 176.221.122.**]

Wreszcie zniknie szkaradna reklama na zabytkowym budynku na skrzyżowaniu ul 11 Listopada i Grunwaldzkiej.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 13:31:10] • [IP: 37.47.199.**]

Szyld, , NOWA PĄCZKARNIA, na Bema, przegieli.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 12:33:33] • [IP: 83.11.80.**]

Dawniej na reklamie miasta był nasz prom" POLONIA". Teraz promuje się statek Adlera. Za ile ta reklama?

Gość • Czwartek [25.06.2020, 12:31:02] • [IP: 89.151.38.***]

Estetyzacja jako kolejny sposób na wydrenowanie kieszeni lokalnych przedsiębiorców. Wkrótce miasto będzie estetyczne i puste. Jedyne, czego mamy pod dostatkiem to puste lokale na wynajem. Idę o zakład, że nikt tej uchwały nie przeczytał, ale spokojnie, wkrótce każdy się przekona co nam nasi bez-radni zgotowali. Tzw. porządkowanie tablic reklamowych to eufemizm - będzie oznaczało ich U S U N I Ę C I E... §37. pkt 1. - Wprowadza się ZAKAZ umieszczania reklam innych niż szyldy w całej strefie nadmorskiej A... §42. W strefie M wprowadza się ZAKAZ umieszczania reklam innych niż szyldy... §49. pkt 1. W całej strefie P wprowadza się ZAKAZ umieszczania reklam innych niż szyldy... Oczywiście zakazy nie dotyczą deweloperów, co za niefortunny zbieg okoliczności :D

Gość • Czwartek [25.06.2020, 12:21:19] • [IP: 91.223.167.***]

A co z tymi pociesznymi mundurkami dla dorożkarzy? To chyba poszło w zapomnienie :)

Gość • Czwartek [25.06.2020, 11:46:42] • [IP: 5.173.146.**]

Szkoda, że nikt nie zajął się zawczasu projektami budynków powstających przy promenadzie, każdy jest inny, nic do siebie nie pasuje. A za" to cos" przy Słodkim Centrum przypominające stodole architekt miejski, o ile mamy u nas taką funkcję i jest to osoba zdrowa psychicznie, powinien wylecieć z pracy i dostać dożywotni zakaz opiniowania czegokolwiek. K...wa, zrobili promenadę zdrowia, palmy posadzili, niby wszystko pięknie, ale na ch...j ta stodoła.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 11:11:16] • [IP: 31.11.131.**]

w końcu! brawo radni, brawo M. Michalska :)

Gość • Czwartek [25.06.2020, 11:10:36] • [IP: 167.114.118.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [25.06.2020, 11:01:55] • [IP: 81.4.110.**]

A co z obleśnymi budami z fajami na wjeździe do miasta? Słyszałem, że właściciel to rodzina naszego prezydenta miasta. Cz to prawda? Może lepiej napisać kogo dotyczy ta uchwała? Bo na pewno nie każdego.

Gość • Czwartek [25.06.2020, 10:57:02] • [IP: 5.173.153.***]

a kiedy wejdzie w zycie ustawa poradkowa koszenia traw odkomarzania W miescie gdzie tyle turystow trawy nie koszone komarow wręcz nie do otrzepania się Nie ch wkoncu włodarze wezma się za porządki do miasta i w miescie wstyd za rzadzacych czegos takiego nie ma w zadnym miescie

Oglądasz 1-23 z 23
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta 29 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) godz. 13:00, która odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu sala 315, II piętro budynek przy ul. Wojska Polskiego 1/1. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Podsumowanie VIII kadencji Rady Miasta Świnoujście. 3. Zamknięcie sesji. Przewodnicząca Rady Miasta Elżbieta Jabłońska ■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■