POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [10.06.2020, 09:36:55] • Świnoujście

Nie zarejestrowali auta. Na pociechę - na drzwiach urzędu - mogą sobie przeczytać psalm

Nie zarejestrowali auta. Na pociechę - na drzwiach urzędu - mogą sobie przeczytać psalm

fot. Czytelnik

„Nie unoś się gniewem z powodu złoczyńców.” Na drzwiach urzędu Miasta ktoś powiesił kartkę z cytatem ze… Starego Testamentu. Czy uspokoi mieszkańców, którym znów nie udało się dostać do wydziału komunikacji?

Kolejki do rejestracji samochodów w wydziale komunikacji były przed świnoujskim Urzędem Miasta zawsze. Powodem jest przestarzały system organizacji pracy i niewyremontowane pomieszczenia do przyjmowania petentów. W czasie pandemii wprowadzono jeszcze numerki. W piątek, wielu mieszkańców poczuło się, że wycięto im kolejny numer. Na drzwiach magistratu zawisła kartka, że limit numerków się skończył. Tego samego dnia obok tej informacji zawisła druga kartka - z cytatem z… Biblii.

Pomysłodawca cytuje psalm Dawidowy ze Starego Testamentu, poświęcony refleksji nad „losem złych i dobrych.” „Nie unoś się gniewem z powodu złoczyńców – czytali na drzwiach Urzędu Miasta petenci – ani nie zazdrość niesprawiedliwym, bo znikną tak prędko jak trawa i zwiędną jak świeża zieleń.”

Czy przypomnienie o przemijalności ludzi i rzeczy uspokoiło mieszkańców, którzy przyszli załatwić sprawę w wydziale komunikacji, a dowiedzieli się, że nie ma już dla nich numerków? Nie wiadomo. Czekamy na refleksje naszych Czytelników.

Dla tych, dla których liczy się jednak tu i teraz, postanowiliśmy jednak zapytać magistrat, co się dzieje z tymi numerkami.

Wydział Komunikacji Miejskiej realizuje zadania związane z rejestracją pojazdów w ramach obsługi bezpośredniej jednak z obowiązkiem zachowania reżimów sanitarnych - odpowiada Joanna Ścigała, główny specjalista z Biura Informacji i Konsultacji Społecznych ze świnoujskiego Urzędu Miasta. - Wiąże się to z ograniczeniem ilości osób jednocześnie obecnych w pomieszczeniach do tego przeznaczonych. Ograniczenia kontaktów bezpośrednich spowodowały konieczność wprowadzenia systemu kolejkowego poprzez wyznaczenie daty i godziny zgłoszenia osobistego w wydziale. Wprowadzono rejestrację telefoniczną (w wyjątkowych sytuacjach osobistą) na kolejne dni robocze danego tygodnia.

A co z tymi, którzy numerków nie dostali i muszą się zadowolić przeczytaniem psalmu na drzwiach?

- Osoby, które z powodu braku miejsc nie otrzymały numeru zgłoszenia mogą dokumenty włożyć do koperty i pozostawić w pojemnikach korespondencyjnych celem załatwienia pożądanej sprawy – informuje Joanna Ścigała. – Pracownik dokonujący rejestracji tak przekazanych dokumentów zaprosi w drodze telefonicznej petenta po odbiór tablic. Z uwagi na dużą ilość spraw trwa to od kilku do kilkunastu dni. Niestety trzeba przyznać, iż bardzo często interesanci pozostawiają do załatwienia swoje sprawy na ostatnią chwilę tj. w ostatnim dniu upływu terminu (maksymalny czas na realizacje to 30 dni). Towarzyszą temu niezadowolenie, iż nie mogą być obsłużeni od ręki. Zdarza się również, iż bardzo mocno akcentowana potrzeba szybkiej rejestracji pojazdu po jej dokonaniu na podstawie przekazanych dokumentów nie jest przez interesanta odbierana i zalega kilka dni.

Magistrat przypomina, że w niedługim okresie powinny poprawić się warunki lokalowe wydziału (ukończona jest koncepcja prac remontowych i aranżacja pozyskanych pomieszczeń na zwiększenie obsady pracowniczej), bowiem za moment ekipa budowlana przystępuje do robót remontowych.

- Trwają prace związane z zakupem rejestratora kolejkowego oraz wyposażenia wnętrz – dodaje przedstawicielka magistratu. - Prosimy naszych interesantów o wyrozumiałość i przepraszamy za uciążliwości.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 53, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 53

Gość • Czwartek [11.06.2020, 12:36:11] • [IP: 5.173.140.***]

To z Biblii - czytajcie

Gość • Czwartek [11.06.2020, 09:15:57] • [IP: 37.249.184.***]

zwolnić wsxystkich nierobów

Gość • Środa [10.06.2020, 21:57:56] • [IP: 31.0.46.***]

O problemie w wydziale komunikacji od lat wiedzą nasi urzędnicy i decyzyjne osoby ale j oni swoje sprawy załatwiają chyba nie stojąc w kolejkach to nie widzą problemu jaką drogę przez mękę mają inne osoby

Gość • Środa [10.06.2020, 19:15:48] • [IP: 188.146.189.***]

15:33 On (ten 123.**) sam sobie płaci... tym postem, bo szczytuje, gdy kogoś anonimowo sponiewiera.

Gość • Środa [10.06.2020, 18:40:37] • [IP: 178.238.251.***]

Mądre słowa. Z czego to?

Gość • Środa [10.06.2020, 18:26:33] • [IP: 176.221.123.***]

Nowobogaccy chcieli by numerki można dostać na następne dni i dalej narzekają. Auta sobie kupili ale rozumu nie kupią. Z braku rozumu sami nie wiedzą czego chcą.

Gość • Środa [10.06.2020, 18:21:11] • [IP: 37.248.214.**]

To jest jakiś ŻART!!

Gość • Środa [10.06.2020, 18:10:58] • [IP: 2.108.164.*]

No tragedia jakaś. Czy nikt nie jest odpowiedzialny za te cyrki które się dzieją w UM?

Gość • Środa [10.06.2020, 17:59:11] • [IP: 188.146.189.***]

Wg mnie to sam czytelnik, który wysłał zdjęcie, zawiesił ten tekst psalmu. I bardzo dobrze, bardzo to dowcipne i chyba najbardziej taktowna forma zwrócenia uwagi na problem - nie znieważająca urzędników, ale wskazująca na dolegliwość i absurd sytuacji petentów.

Gość • Środa [10.06.2020, 16:22:06] • [IP: 5.173.159.***]

Gdzie te czasy, co 1 Pani Elly ogarniała wszystkich interesantów 🥺, tęsknimy za Panią...

Gość • Środa [10.06.2020, 16:02:18] • [IP: 89.151.35.**]

Ktoś odpowiada za organizację pracy w tym urzędzie.Takiego cyrku niema w żadnym mieście (no chyba że w Warszawie).

Gość • Środa [10.06.2020, 15:53:54] • [IP: 176.221.113.**]

Ale ludzie to hipokryci. Płakali, że nie ma kasy, a teraz każdy furę kupił.

Abik • Środa [10.06.2020, 15:47:06] • [IP: 37.47.183.***]

Najprostszym sposobem na rozładowanie emocji i całej sytuacji jest zorganizowanie osoby, która odbieralaby telelefon organizując listę dla petentów.Jesli zainteresowane osoby otrzymałby termin za dwa-trzy dni, nikt nie musiałby wstawać o 6 rano i spierać się ze Strażą Miejską.Duzo prostrze i tańsze niz postawienie dwóch ławek przed urzędem.Tak zrobiły inne miasta, problem nie dotyczy tylko Świnoujścia.

Gość • Środa [10.06.2020, 15:33:13] • [IP: 178.235.147.***]

123 - kto ci płaci za hejt na urzędników trolu?

Adam • Środa [10.06.2020, 15:24:56] • [IP: 5.173.136.***]

O remoncie wydziału komunikacji słyszę od kilku lat. Panie Prezydencie kiedy tam będzie remont i minimum 3 okienka do rejestracji?

Gość • Środa [10.06.2020, 15:16:32] • [IP: 176.221.123.**]

To nie jest urząd komunikacji to kpina, wychodzisz dostajesz karteczkę zapłać, zapiera...do kasy i znowu kolejka i tak do osrania biegasz jak debil bo te z komunikacji liczyć nie potrafią albo ktoś im nie ufa, urząd tłuków

Gość • Środa [10.06.2020, 15:14:03] • [IP: 5.173.136.***]

Dobrze że czytelnik z Koranem nie wyjechał i pasem szahida :-)

Gość • Środa [10.06.2020, 15:08:41] • [IP: 31.1.26.**]

Hahahaha dobry pomysł!! A ten cały urząd miasta to jedna wielka tragedia

Gość • Środa [10.06.2020, 15:05:25] • [IP: 37.47.151.***]

Bo tylko ogarniala to P Barsky, zawsze tam jest ful pracy.panie są bardzo miłe ale niestety przydałoby się ich tam więcej.w pozostałych działach siedza kawę piją a te nie mogą nawet do rolety wyjść.

Gość • Środa [10.06.2020, 14:43:27] • [IP: 176.221.123.***]

10:49:18] • [IP: 176.221.113.** Pewnie nigdy nie miałeś samochodu, albo to już chyba nie te lata.

Gość • Środa [10.06.2020, 14:37:16] • [IP: 31.11.128.**]

Stwórzcie normalne warunki tym kobietom które tam pracują, wydział który najwięcej pracuje i przyjmuje dziennie tylu kompetenów warunki jak 40 lat temu. Paniusie w głównym budynku " zajeb...e" robotą siedzą piją kawki i pazurki piłują i nie daj Bóg ktoś wejdzie i coś by chciał to z wielką łaską odpowie. Pani " naczelnik" to Ty jesteś odpowiedzialna za swoich pracowników i w jak urągających warunkach muszą pracować. Weź się kobieto do roboty i wykaż się w końcu!

Gość • Środa [10.06.2020, 14:34:33] • [IP: 176.221.123.***]

Prezydent Miasta kieyś był kierownikiem Wydziału Komunikacji niech siedzie za biurko i pomoze pracownikom biura

Gość • Środa [10.06.2020, 14:17:10] • [IP: 178.235.147.***]

Brawo dla Pani Naczelnik! I tym oto sposobem awantury z pod drzwi wydziału przeniosły się do portalu! Szacunek!

Gość • Środa [10.06.2020, 13:53:19] • [IP: 62.69.231.**]

Współczuję Paniom z Wydziału Komunikacji, klienci wkurzeni i burczący. A co te Panie mogą zrobić, skoro takie wymogi. One tylko obrywają. Tu trzeba winić UM - powinien uruchomić więcej stanowisk obsługi w innych pomieszczeniechi tyle w temacie.

Gośćjola • Środa [10.06.2020, 13:48:37] • [IP: 83.11.152.***]

..skoro pułap to urzędnicy do domu...I po kłopocie.. Ale bez wynagrodzenia

Oglądasz 1-25 z 53
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Już 19 maja hala sportowa SP nr 1 przy ul. Witosa w Świnoujściu zamieni się w arenę pełną tańca i emocji. Ponad 200 tancerzy z sześciu szkół tanecznych z różnych miast, w tym ze Szczecina, Kołobrzegu i Rzeszowa, stanie do rywalizacji w Turnieju Tańca Nowoczesnego „Roztańczone Wyspy”. ■ Nowi zastępcy: Joanna Agatowska będzie miała dwóch zastępców. Zastępcą do spraw społecznych będzie pan Roman Kucierski, zastępcą do spraw inwestycyjnych będzie pan Arkadiusz Mazepa. Natomiast sekretarzem miasta zostanie pan Paweł Juras ■ Ryszard Teterycz Przewodniczącym Rady Miasta Świnoujścia ! Nowy przewodniczący był jedynym zgłoszonym kandydatem. Poparło go 19 radnych. 2 było przeciw ■ 21 nowych radnych Rady Miasta Świnoujście odebrało zaświadczenia o wyborze oraz uroczyście złożyło ślubowanie. Wśród nich jest wielu społeczników. Na tej samej sesji nowa prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska złożyła ślubowanie i formalnie objęła urząd. ■ Na poniedziałek 6 maja 2024r. Komisarz Wyborczy w Szczecinie zwołał I sesję Rady Miasta Świnoujście IX kadencji. Obrady odbędą się w sali numer 315 Miejskiego Domu Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 1/5. Początek o godzinie 10.00. Porządek obrad 1. Otwarcie inauguracyjnej sesji rady. 2. Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego. 3. Złożenie ślubowania przez radnych. 4. Stwierdzenie kworum i przyjęcie porządku obrad. 5. Wybór przewodniczącego rady. 6. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na Prezydenta Miasta Świnoujście. 7. Złożenie ślubowania przez prezydenta. 8. Zakończenie obrad ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■