iswinoujscie.pl • Czwartek [14.05.2020, 18:01:32] • Świnoujście
Nowy początek – stara kompromitacja

fot. Sławomir Ryfczyński
Niestety, tak brzmi najkrótsze podsumowanie wtorkowego spotkania dotyczącego nowej strategii promocyjnej Świnoujścia w dobie koronawirusa, zorganizowanego przez Urząd Miasta i Świnoujską Organizację Turystyczną. Proponowane przez wrocławską firmę hasło strategii promocyjnej „Nowy Początek” to zwykły bareizm będący przy tym językowym potworkiem, którego prowadzący nie potrafił uwiarygodnić w przydługiej korporacyjnej nowomowie. A my mieliśmy wrażenie że uczestniczymy w pokazie zapomnianego fragmentu filmu „Miś” Stanisława Barei.
Przypuszczamy że znacznie łatwiej byłoby nam relacjonować to spotkanie gdyby jedna z jego stron, przyznała że przyjechała nieprzygotowana bo czas na przygotowanie celnej promocji był zbyt krótki, druga że akcja promocyjna jest elementem już rozpoczętej kampanii wyborczej, a trzecia że to kolejna okazja do podbudowania własnej marki turystycznej. Wtedy od razu byłoby prościej, czyli taki nowy początek w dyskusji o potrzebach Świnoujścia. Ale to tylko nasze marzenie więc proszę nie być złośnikiem panie Piotrze.
Organizatorzy nie zaproponowali rozwiązania żadnego z ważnych problemów turystyki czasów pandemii, nie odnieśli się do kwestii wprowadzanego przez rząd Bonu Turystycznego, powiązania Świnoujścia z tworzonymi „Korytarzami Turystycznymi” i co zrobić gdy będziemy punktem docelowym tego korytarza. Nie powiedzieli jak reklamować miasto jako „turystyczną bańkę”. I czym wypełnić pustkę po niemieckich turystach. Tak naprawdę to ich propozycja jest zwykłą, jak na razie mocno przeciętna propozycją promocyjną, nie przedstawiająca żadnego szybkiego i błyskotliwego rozwiązania promocyjnego na czas pandemii. Żadnego turystycznego blitzkriegu. Opieranie kampanii na „Modnym Tacie”,jako symbolu infuencerów, jest wyrazem infantylizmu wrocławskiej firmy i braku prawidłowego rozpoznania świnoujskiej infrastruktury, zbudowanej pod kompletnie odmiennego (niemiecko-starszego) klienta. Również zastępca prezydenta Paweł Sujka, nie potrafił podać szczegółów współfinansowania proponowanej kampanii promocyjnej w ramach programu Interreg i nie wyjaśnił czy umowa o współpracy z partnerami niemieckimi, jest już podpisana. Same niewiadome, ale pieniądze do wydania prawdziwe.

fot. Sławomir Ryfczyński
Na spotkaniu nie usłyszeliśmy niczego konkretnego o samej strategii promocyjnej, być może szczegóły będą prezentowane na kolejnym tajnym spotkaniu przed tajnym zespołem nadzorującym tą kampanie promocyjna. Prowadzący mylił pojęcia i definicje: loga, znaku, symbolu, koncepcji projektowej i brandu. Nie pamiętał czy na logotypie słońce wschodzi czy zachodzi. Nie potrafił sprecyzować czy strategia dotyczy lata czy jednak całego roku. Mówił o solidarności świnoujskiego środowiska!? Gdzie on ją dostrzegł skoro zwiększona obecność na tym spotkaniu była zasługą informacji na portalu iswinoujscie.pl a Świnoujska Organizacja Turystyczna, jeden z organizatorów, reprezentuje zaledwie niewielką część środowiska turystycznego?. Natomiast zastępca prezydenta Paweł Sujka pojęcie współpracy rozumie bardzo specyficznie. Spotkanie utonęło, podobnie jak sama oferta promocyjna, w chaotycznej dyskusji i bezwładzie informacyjnym. To źle, i dlatego jesteśmy zdania że jak najszybciej powinien zostać sformowany zespól ekspercki do realizacji i przeprowadzenia kampanii promocyjnej. Zespól złożony z bezstronnych fachowców którego praca da gwarancję że przy realizacji samej kampanii, niekoniecznie z dotychczasowa firmą, korzyści nie spłyną wyłącznie do bliskich współpracowników organizatorów spotkania w hotelu Radisson. Czemu będziemy się baczne przyglądać w imieniu wszystkich mieszkańców Świnoujścia.
W innym przypadku będzie jak w dialogu z wspomnianego już filmu Miś:
M: Powiedz mi po co jest ten miś?
H: Właśnie, po co?
M: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
H Protokół zniszczenia...
M: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach
Kto wymyślił tego Pacmana? Ale jaja, to jakieś żarty??
Bełkot i brak tematów
Nie moge na to patrzec...wezcie tego P.S. z miasta gdzies daleko...
Sami specjaliści. Logo brzydkie, ale chyba jednak nie o logo tutaj chodzi. Bełkot który przeczytałem to jak rozumiem wypominki jakiegoś pseudo intelektualisty, który bareizmem chciał zabłysnąć.. elokwencją? O wiele lepiej by zabłysnął gdyby napisał uczciwie o co chodzi w tej kampanii i się do niech krytycznie odniósł. Może zamiast prywatnych przytyków warto jednak faktami jakimiś i merytoryką? Logo brzydkie. Ale czy to logo? Bo podobno miała być jakaś kotwica?
Tak, bo lepsi są damscy bokserzy? Ci to się znają na zarządzaniu miastem
Wylało się komuś kto pracę stracił? Poczytajcie o tej firmie- nareszcie PROFESJONALIŚCI wzięli się do pracy. Proszę się nie zarażać kilkoma piekarzami z wyrokami za pomówienie. Proszę dalej pracować.
faktycznie, dupki nie urywa
Na Bon Seniora nie ma a na bzdury lekką rączką-bo bez kontroli.
wybralismy pajacow na radnych i tak mamy, promowac to oni chca ale siebie a tutaj kompromitacja albo jakis cichy uklad pt. jak nic nie robic aby zarobic bo ta cala impreza smiechu warta, " wielcy" tego miasta chca na nowo odkryc proch a z ludzi zrobic durniow.
Identyczne logo ma Szkoła Podstawowa nr 1. To całkowita kpina. Niemieccy turyści wrócą tu wkrótce, za trzy miesiące nikt nie będzie pamiętał o pseudostrategii" nowej promocji". Lepiej za te pieniądze puścić spot w dużej stacji tv i necie. A pan Sujka z panem Piwowarczykiem utajnili współpracę, tworząc prywatną grupę na fb pod nazwą" Świnoujście w ciekawych czasach"'. Ciekawe, co jest spoiwem tej grupy, jak myślicie?
Żmurek! Zniknąłes? Wstyd. Masz naprawdę juz wszystko w d...?
Powinni zapytać mieszkańców o zgodę na wydanie takich pieniędzy, w tych czasach bzdura totalna
Tak to jest, jak miasto nie ma gospodarza! Smutne.
Kto sprawuje w tym mieście nadzór nad tym wszystkim ?Gdzie są radni, gdzie komisja rewizyjna ? Dostają diety za swoją pracę bycia radnym.Taki wielki budżet Świnoujście ma, że 400 tysięcy złotych tak o się wydaje?A komu podlega wydział promocji miasta ?Kto tego nie dopilnował, że dzisiaj nie ma miasto pomysłu.No radni teraz macie wielkie pole do popisu i wyciągnąć odpowiednie wnioski co się wyrabia.
Mam Pytanie—czy te pieniądze zostały już zapłacone?jesli tak to są to pieniądze wyrzucone w błoto !!A przydały by się na testy dla nauczycieli, lub na pomoc ludziom którzy żyją w skrajnej nędzy, samotnym matkom, których oszukał pracodawca, zamiast obiecanych pieniędzy dał jałmużnę, kazał podpisać urlop, bo inaczej będzie zwolniona i nie wypłacił pieniędzy za ten urlop, z tego wniosek trzeba kontrolować co się dzieje z pieniędzmi podatników zanim zostaną wydane na takie promocje miasta, ktoś te pieniądze powinien zwrócić !!
Jawne wyprowadzanie pieniędzy z budżetu miasta.Gdzie są radni ja się pytam?
Do 94.254.232: Myślę, że prawnicy pana prezydenta już nad tym pracują...
Świnoujście -NOWY POCZĄTEK, ale czego ? Mierzeja Wiślana- KANAŁ NOWY ŚWIAT, ale gdzie, patrząc na wschód ? Czas ogłosić konkurs na nazwy różnych inwestycji i obiektów już istniejących, a wszystko w stylu MISIA.
Panie Prezydencie dlaczego Pan nie powstrzyma tej farsy??
normalnie tragikomedia...tylko dlaczego za nasze pieniądze??to jest oszustwo w białych rękawiczkach i w biały dzień!!
Na nowy początek Sujka i Piwowarczyk zadbają o kompromitację
No to zmieniajmy inne loga...Proponuję Apple, Coca colę i BBC !! No... rebranding! I koniecznie zatrudnić tą samą nieudolną firmę.
400 tysięcy za taką kreatywność ten kolor żółty z czarnym to kojarzy się z Niemcami.Jeszcze panowie o czerwonym zapomnieli.Żenujące na co władza marnuje w dobie kryzysu pieniądze.Gdzie są radni zaradni? Znając niektórych przytakiwanie to pewnie uważają, że to coś cudownego.Ludzie co się tu wyrabia.Sopot czy Kołobrzeg od lat mają promocję.A u nas gospodarze i wydział promocji co przez tyle lat wypromował? Odcinanie wstążki i pozowanie do zdjęć to nie promocja miasta drodzy rządzący.Niestety u nas na tym to od kilku lat polegało.Remont, oddanie po remoncie, wspólne zdjęcie i ciach odcięcie wstęgi no i fotka wspólna żeby wszyscy z mieszkańców widzieli, że to dzięki nim.I co teraz?Nie potrafią rozwiązywać zadania dotyczącego promocji miasta.Wstyd. Zróbcie sobie teraz wspólne zdjęcie na betonowym, pustym placu i pokażcie się no i gołąbki jeszcze puśćcie w górę. Jak łatwo można bezzasadnie wydać 400 tysięcy oj bogate to Świnoujście.
Nie chodzi o sens, tylko o pretekst do przelewu peniędzy... Szopki są dla tłumu który płaci.
a nie lepiej te 300 tys przeznacyć było jakie wsparcie dla przesdsiębiorców ze Świnoujścia?