POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [11.05.2020, 18:30:45] • Świnoujście

ZMPSiŚ stawia na ekologię i bezpieczeństwo energetyczne

ZMPSiŚ stawia na ekologię i bezpieczeństwo energetyczne

fot. Organizator

W portach Szczecina i Świnoujścia trwają zaawansowane roboty nad rozbudową i modernizacją infrastruktury technicznej. W ramach inwestycji szczególny nacisk położono na ograniczenie szkodliwych emisji zanieczyszczeń do środowiska oraz bezpieczeństwo energetyczne portów. W porcie świnoujście Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przekazał właśnie plac budowy firmie JAMP Spółka z o.o. z Wrocławia, która wykona przyłącze energetyczne 15 kV zasilające stację transformatorową GSZ Terminal Promowy z GPZ Świnoport przy ul. Dworcowej w Świnoujściu. Jest to działanie wyprzedające wielki proekologiczny projekt zarządu portu pn.: „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu” (POiIŚ 3.2-11). Przyłącze będzie gotowe pod koniec maja. Jego koszt przekracza 382 tys. zł brutto.

„Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu” to inwestycja obejmująca: sieci wodociągowe, kanalizację sanitarną, kanalizację wód opadowych, zasilanie elektroenergetyczne, sieci teletechniczne, sieć wody przeciwpożarowej oraz system odwadniania terenów.

Prowadzone prace uporządkują i uzupełnią infrastrukturę techniczną we wszystkich rejonach portu w Szczecinie i Świnoujściu. Zapewni to optymalizację zużycia nośników energii, poprawę sytuacji w zakresie ochrony środowiska i dostosowanie w tym do obowiązujących norm i przepisów. Prace prowadzone są tak, aby porty mogły nieprzerwanie funkcjonować podczas prowadzonych robót budowlanych.

Celem inwestycji w infrastrukturę elektroenergetyczną jest zwiększenie niezawodności dostaw energii elektrycznej zmniejszając tym samym ryzyko rezygnacji z organizacji przeładunku. Ograniczy to również ryzyko awarii i przestojów. Zwiększy się funkcjonalność Terminala Promowego w Świnoujściu bo inwestycja umożliwi zasilanie promów w energię elektryczną z sieci lądowej (zamiast z agregatów), co dodatkowo ograniczy zanieczyszczenie środowiska, szczególnie w zakresie emisji szkodliwych związków siarki i azotu oraz hałasu.

Modernizacji poddawana jest także sieć ciepłownicza i dostarczająca wodę pitną. Przeprowadzone prace maja podnieść niezawodność systemu grzewczego oraz ograniczyć w znaczny sposób straty w zużyciu energii cieplnej. Pozwoli to dostarczać energię po możliwie najniższych kosztach. To samo tyczy się dostaw wody pitnej i wody technicznej na cele przeciw pożarowe.

ZMPSi inwestuje w uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz wyposażanie nowych terenów na obszarach portów Szczecin i Świnoujście w infrastrukturę odprowadzania ścieków sanitarnych i deszczowych.

Celem jest ograniczenie zanieczyszczenie Morza Bałtyckiego przez rozdział kanałów ogólnospławnych na deszczowe i sanitarne. W Świnoujściu infrastruktura kanalizacyjna zostanie przystosowana do odbioru zanieczyszczeń ze statków. Zlikwidowana zostanie istniejąca oczyszczalnia a ścieki zostaną przekierowane na oczyszczalnię miejską. W Szczecinie kanalizacja sanitarna z Półwyspu Katowickiego zostanie włączona do istniejącej sieci odprowadzającej ścieki do oczyszczalni Spółki Wodnej „Miedzyodrze”.

Planowany koszt całego projektu to blisko 91,5 mln złotych netto, z czego 59% ma pochodzić z dofinansowania z funduszy POIiŚ.

(Monika Woźniak-Lewandowska)


komentarzy: 9, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-9 z 9

Gość • Czwartek [14.05.2020, 09:44:27] • [IP: 87.205.64.**]

Co z tą bombom na placu budowy czy to pomyłka?.

Realista • Wtorek [12.05.2020, 11:00:17] • [IP: 157.25.141.**]

Niemiec już w Chinach prom buduje. Może tam też" Makrela" wyprzedała te najlepsze na świecie tym razem niemieckie fabryki? Takie są współczesne realia i trzeba w nich konkurować - co niestety sprytnie rob TT-line a nie polskie firmy i niestety nasza wina a nie wszystkich wkoło.

Gość • Wtorek [12.05.2020, 09:37:30] • [IP: 82.177.20.***]

Ciekawe, które promy będą cumowały przy tym pięknym nabrzeżu, niemieckiego TT-Line?! Nie widać perspektyw ani chęci zakupu/budowy tak dużych jednostek zarówno ze strony Unity Line jak i Polferries. Jednemu, u i drugiemu potrzebne są większe i młodsze jednostki. Polonia też wiecznie pływać nie będzie... DO DZIEŁA POLSCY PRZEWOŹNICY NIM NIEMIEC WAS WYKOSI!

Realista • Wtorek [12.05.2020, 09:21:16] • [IP: 157.25.141.**]

Marzyciel poniżej pisze:" Poczytajcie jak zamkneli w Cegielskim produkcje naszych najlepszych na swiecie silnikow." Miałem tam praktyki 20 lat temu - nie wiem jak wyglądają najlepsze zakłady produkujące silniki okrętowe na świecie, ale to na pewno nie te w Poznaniu:) Polskie zakłady nie miały często szans na wygranie z koreańskimi i. ..prawie każdymi innymi i to po każdym względem i legendy o polskiej myśli technicznej, infrastrukturze z PRL to tylko. ..legendy.

Gość • Wtorek [12.05.2020, 08:49:41] • [IP: 62.69.203.***]

I znowu wrocek.Przejeli port i doją z niego na maksa.

Gość • Poniedziałek [11.05.2020, 23:40:17] • [IP: 176.221.122.**]

Dlaczego tak późno ?? Gdzie ma cumować prom 240 m długości, budowany w Gryffi, którego stępkę przyklepano młotkiem 3 lata temu ?

Gość • Poniedziałek [11.05.2020, 21:09:09] • [IP: 176.221.123.***]

Inwestycja umożliwi zasilanie promów w energię elektryczną z sieci lądowej zamiast z agregatów, to znaczy ze będziemy mogli w nocy spać przy otwartych oknach bez tych koszmarnych hałasów. Dziękuję Panie inżynierze.

Gość • Poniedziałek [11.05.2020, 20:57:41] • [IP: 109.196.114.**]

Kazda zlotowka zainwestowana w port to za kilka lat setki zlotych zysku.W momencie gdy caly swiat rozbudowywal porty Rudy z kapelą zwijal je w Polsce.Poczytajcie jak zamkneli w Cegielskim produkcje naszych najlepszych na swiecie silnikow.W trakcie zamykania dzial remontow ktory sie ostal mial prac na kolejne kilkanascie lat.Kto Rudemu za to placil albo co obiecal? Zrobil z nas kraj taniej sily roboczej na rzecz Niemca Francuza Szweda.Chlop nad morzem powinien pracowac w porcie na statku albo okrecie a nie majtki sprzedawac albo kible myc w senatoriach.PiSiory mimo iz nie kazdemu pasuja obyczajowo i sa jak by troche zacofani to jednak caloksztalt ich roboty wychodzi na plis.Nie kazdemu to pasuje ale mamu demokracje o ktora walczyli 300lat.Bidowac syocznie porty huty i wspomagac to turystyką a za 20 lat beda nam sie klaniac.Ubogacona kulturowo Europa zaczyna pikować.Nie ma sie co cieszyc ale takie sa fakty.Nie rak do pracy nie ma perspektyw.Turystyka na pysk.

Gość • Poniedziałek [11.05.2020, 18:49:27] • [IP: 178.238.249.**]

Dopiął Pan swego Panie inżynierze -gratulacje

Oglądasz 1-9 z 9
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■