- Z uwagą wysłuchaliśmy prezentacji Koncepcji Sytemu Zarządzania Ruchem w Świnoujściu po otwarciu tunelu, która odbyła się w ubiegłym tygodniu w sali teatralnej domu kultury – mówi Michał Jelonek, wiceprezes Stowarzyszenia Grupa Morska Cała Naprzód.
fot. Grupa Morska - Cała Naprzód
Miasto musi już działać, aby w dniu otwarcia tunelu zwiększony ruch samochodowy był – możliwie na tę chwilę - jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców. Tak uważają przedstawiciele Grupy Morskiej Cała Naprzód. – Przede wszystkim należy do tego czasu wybudować obwodnicę wschodnią i ulicę tz. Nowojachtową, przebudować ulicę Rogozińskiego, zbudować kładkę dla pieszych łączącą cmentarz ponad trasą obwodnicy i zbudować rondo na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Nowokarsiborskiej – podkreślają członkowie Grupy Morskiej Cała Naprzód. Mają też inne propozycje. Wszystkie złożyli prezydentowi.
- Z uwagą wysłuchaliśmy prezentacji Koncepcji Sytemu Zarządzania Ruchem w Świnoujściu po otwarciu tunelu, która odbyła się w ubiegłym tygodniu w sali teatralnej domu kultury – mówi Michał Jelonek, wiceprezes Stowarzyszenia Grupa Morska Cała Naprzód.
fot. Organizator
Opracowanie wskazuje możliwe rozwiązania, których ostateczna forma zostanie przyjęta po konsultacjach z mieszkańcami. Nie oznacza to jednak, że będą w pełni i natychmiast zrealizowane.
– Nie możemy czekać na otwarcie tunelu i dopiero potem podjąć jakieś działania i do tego rozłożone na lata – dodaje Michał Jelonek. – To już będzie za późno!
fot. Organizator
Dlatego członkowie Stowarzyszenia Grupa Morska Cała Naprzód, po rozmowach także z innymi mieszkańcami, poprzez swoich radnych przedstawili prezydentowi swoje propozycje. Oprócz tych już wspomnianych, do pilnych bieżących działań drogowych zgłosili prezydentowi:
- Budowę peryferyjnych, wielostanowiskowych miejsc parkingowych,
- Wdrożenie inteligentnego systemu sterowania natężeniem ruchu drogowego.
A w dalszej perspektywie czasowej:
- Budowa przedłużenia ul. Sienkiewicza do ul. Nowojachtowej,
- Budowa łącznika od ul. Sienkiewicza do ul. Bałtyckiej,
- Budowa obwodnicy zachodniej,
- Budowa obwodnicy południowej.
fot. Organizator
Zdaniem Grupy Morskiej Cała Naprzód promowanie poruszania się na rowerach, pieszo czy środkami komunikacji publicznej, to dobry pomysł, ale długofalowy i na efekty trzeba będzie czekać kilka lat.
- A co do tego czasu? – pytają członkowie Stowarzyszenia.
fot. Organizator
fot. Organizator
Grupa Morska - Cała Naprzód
zupełnie beznadziejny pomysł, ciąc park żeby przedłużyć sienkiewicza ?
Tan pan jest w ka-ka-kasku :)
GrYpa Morska Cała do Tyłu w obronie turystycznego Świnoujścia chce turystom dać więcej ulic kosztem lasu i Parku Zdrojowego, czyli chce mieć ciastko i je zjeść, " zjeść" powód, dla którego turyści przyjeżdżają do naszego miasta: zieleń i enklawy ciszy.
21.11.2019, 17:33:18] • To polityczne paliwo to tunel?
Zrobić sobie selfie w kasku na Wojska Polskiego jak się pracuje w Radissonie !! Bezcenne, to takie powazne!! Poziom miszcz.
Edit: 14:59:39, 178.238.253.*** - droga alternatywna :)
Mamy takich radnych na których zasłużyliście bo tak wybraliście, im wszystko jedno aby stołeczek ciepły.
I ciąg dalszy moich wywodów. Dla turystów z południa Polski Świnoujście jest odległe. Jeśli zostaną zrażeni przez tubylców po prostu ruszą na południe. Może z wysp tego nie widać, ale z południa Polski niewiele dalej jest nad Adriatyk - cenowo porównywalnie, a pogoda gwarantowania. No i tubylcy nie okazują niechęci. Oni wiedzą na kim zarabiają. A wtedy dla Świnoujścia pozostaną sąsiedzi z zachodu i tunel naprawdę miastu nie zaszkodzi. A pozostanie z niedrożnym układem komunikacyjnym nacelowanym na utrudnienie życia przyjezdnym. Tyle że przez cały rok będzie utrudniał życie mieszkańcom, a nie nie tygodniowym, czy dwutygodniowym przybyszom. Może więc GMCN ma sporo racji. Chyba, że lokalnych hotelarzy i gastronomików interesują wyłącznie goście zza płotu (byłego).
Czytam te komentarze i zastanawiam się ile tu racjonalnego argumentowania, a ile płaskiego myślenia. Pierwszy argument to zalanie Świnoujścia przez turystów. Jakich? Domyślam się, że z Polski. Tyle, że Świnoujście dla Polaków staje się coraz mniej atrakcyjne. Z miasta typu kurort robi się typem wielkomiejskim. I nie ma tu na myśli ruchu samochodowego lecz poziom wybrukowania i wyzielenienia dzielnicy nadmorskiej. Zatem z jednej strony nawiedzona koncepcja antysamochodowa - bez sensu, bo de facto skierowana przeciwko stałym mieszkańcom. Z drugiej mająca nieco sensu w kwestii udrożnienia dzielnic mieszkaniowych lecz trochę zbyt udrażniająca dzielnicę nadmorską powyższa koncepcja GMCN. Uważam, że udrożnienie Jachtowej i budowa nowojachtowej spowoduje zainteresowanie deweloperów resztką lasu okołowydmowego i zabudowę hotelową aż do wiatraka. A pojemność plaży w tej okolicy już się zbliża do stanów granicznych. Co do tunelu to bym się nie bał - nie spowoduje raczej zwiększenia ruchu może za to wzrosnąć tranzyt.
Brawo_Grupa Morska Cala Naprzód, należy realizować inwestycją z głową
Jeżeli ruszy budowa drogi przez Park Zdrojowy, to automatycznie Gumol i klika wyrażają zgodę na posadzenie swoich tłustych dup na wózkach inwalidzkich...
Grupa Morska w jakimś amoku proponuje przebicie ulicy przez las około 200 metrów od ulicy Żeromskiego - po kiego?! Już nie lepiej poszerzyć Żeromskiego - jeśli to w ogóle potrzebne?! Niech las będzie lasem, to wyjątkowa ostoja ciszy i atrakcja dla turystów - zakłócana tylko przez psy, niestety, ale to osobny temat. W tych rozżarzonych ślepym aktywizmem głowach jest jedno: znaleźć jakiś plan, jakiś program, bo to jak paliwo dla partyjek politycznych (czy stronnictw). Desygnat zamierzeń, projektów jest mniej ważny, ten realizm, odbicie planów w realnosci - czyli na ile to będzie szkodą w Świnoujściu - ważne że w politycznym pysku ma się papier z punktami i podpunktami - to jest paliwo politycznego wzrastania, nawet jeśli sensu w tym brak.
Będzie tunel będzie tranzyt, będzie smog, będzie smród i będzie utrata statusu uzdrowiska to rozwiąże wszystkie problemy.
Kładkę hue hue, grupa cała do tyłu.
, 13:55:39] • [IP: 93.94.190.***] Czy to ty Krystyno. Już lepiej zostań w tej Warszawie.
Czy to prawda, że Matejki ma być jednokierunkowa? Chyba kogoś posrało całkiem...
I Zamkową przedłużyć. Aaaaaa, i jeszcze, Karsiborską (w przyszłości droga do Szczecina - grobla przez Zalew.
Będzieci mieli usr.ne życie z tym tunelem.
Wszędzie chcą wsadzić ryje samochodów. Las na pn.-zach.od Moniuszki przetrwał od wojny nienaruszony, a tu mamy GrYpę Morską która pierwsza od wojny dostała olśnienia, by zredukować ciche, leśne obszary. Jakby naprawdę miała tu być autostrada wskutek budowy tunelu. I chcą wsadzić ryje aut w Park Zdrojowy. Zabytków w Świnoujściu jest mało i największym depozytem z przeszłości pozostają tereny leśne, zielone, obszary ciszy. Nie dla tych betonowych głów. Im zwoje mózgowe tężeją, wyglądają już jak zastygłe języki czarnego asfaltu.
CZEMU BIELIK 4 STOJI JUZ 10MIESIECY CZY PO NAPRAWIE FERALNEJ AWARI DALEJ JEST COS USZKODZONE ??
Pomyslodawcy chca przegonic mateuszka w klamstwach i bredniach.
Budowac nowe ulice? Ok. Ale te obecne za chwile sie rozpadna!! Ciagnik PRD z lat 80 sam sobie nie poradzi!!
Gość • Czwartek [21.11.2019, 09:41:14] • [IP: 176.221.123.***]- każdy zdrowo myślący jest lepszy niż obecni koperciarze, którzy tworzą zamęt komunikacyjny niczym sztuka dla sztuki...tfu - dla koperty.
Spawdzic, czy ta sie dojechac z kazdego punktu miasta do lekarza na Grodek.
W GRUPIE MORSKI EJ to sami inżynierowie od logistyki i rozwiązywania problemów komunikacyjnych.HA, HA, HA!