POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [10.08.2019, 20:14:33] • Świnoujście

Rozwój? Jakim kosztem?

Rozwój? Jakim kosztem?

Autor: anekoho(fot. Fotolia.com )

Czy budując terminal kontenerowy, zaspakajając tym potrzeby obecnego pokolenia, nie umniejszamy szans przyszłych pokoleń? Dotychczasowa akcja informacyjna ZMPSiŚ i administracji publicznej nie dają odpowiedzi na fundamentalne pytanie.

Zakładając jakość życia na poziomie, na jaki pozwala obecny rozwój cywilizacyjny, koniecznym jest zadawanie licznych pytań o zrównoważony rozwój Świnoujścia, 44 wysp i Zatoki Pomorskiej. W tym przypadku jest to pytanie dotyczące terminalu kontenerowego: Czy budując terminal kontenerowy, zaspakajając tym potrzeby obecnego pokolenia, nie umniejszamy szans przyszłych pokoleń?

W Świnoujściu mamy doświadczenie w takich sprawach. Obecne pokolenie, wiele obiecując, wybudowało terminal LNG. Rozbudowuje także kurort. Młodzi mówią nam ”sprawdzam” pytając: ”…z tego co obiecaliście wczoraj, ile zrealizowaliście do dzisiaj?”. Co odpowiadamy? Lawirujemy, mówiąc, ”… to jest bezbrzeżnie skomplikowane. Taki jest świat. Kruche bezpieczeństwo…”

Wyobraźmy sobie i spróbujmy odpowiedzieć na Eko-Pipi pytania naszych wnuków i prawnuków. Co im odtweetujemy?

”Kusiliśmy Chińczyków z ich kontenerami z jedwabnego szlaku. Blokowaliśmy rosyjsko- niemiecki nordstream, który koliduje z zanurzeniem największych kontenerowców. Zapraszaliśmy amerykańskich sojuszników do wyładunku ich kontenerów ze sprzętem wojskowym… Albo coś bardzo aktualnego, parafrazując urzędnika miasta, napiszemy że było to ”…świadome wprowadzenie ”dominanty sensorycznej” aby stworzyć wizualną, dźwiękową, klimatyczną przeciwwagę dla Natury 2000 w delcie 44 wysp i Zatoce Pomorskiej…”.

Czy nasze dzieci, wnuki, prawnuki ”kupią” taki bełkot?!

Rząd Polski, w ”Programie rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 ( z perspektywą do 2030 roku) deklaruje, że ”potrzeby obecnego pokolenia, będą realizowane bez umniejszania szans przyszłych pokoleń” oraz, że będzie ”postrzeganie procesów rozwojowych w kontekście ich znaczenia dla obywateli”.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. (ZMPSiŚ), będący spółką Skarbu Państwa, w swojej strategii obwieszcza wizję, iż :”Szczecin i Świnoujście wiodącymi portami na Bałtyku”. Także, że ”kluczowe znaczenie dla rozwoju portów mają m. in.: budowa portu zewnętrznego w Świnoujściu z nabrzeżem o głębokości 17 m”. Strategia rozwoju portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu do 2027 roku została przygotowana w oparciu o diagnozę uwarunkowań rynkowo prawnych.

Dotychczasowa akcja informacyjna ZMPSiŚ i administracji publicznej dotycząca terminalu kontenerowego, np. spotkanie z mieszkańcami miasta, materiał informacyjny np. „Najpierw powstał port, później zbudowano miasto…”, inne materiały informacyjne dostępne na stronach internetowych www.port.szczecin.pl, swinoujscie.pl nie dają odpowiedzi na fundamentalne pytanie dotyczące zrównoważonego rozwoju Świnoujścia, 44 wysp i Zatoki Pomorskiej: Czy budując terminal kontenerowy, zaspakajając tym potrzeby obecnego pokolenia, nie umniejszamy szans przyszłych pokoleń?

Mieszkaniec


komentarzy: 85, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-85 z 85

Gość • Wtorek [20.08.2019, 10:24:57] • [IP: 31.11.131.**]

Ci od rozwoju, błagam zainwestujcie w rozwój własnego mózgu, bo wam też betonem zarasta

Gość • Wtorek [13.08.2019, 21:31:40] • [IP: 62.69.241.**]

Nowe miejsca pracy... nowe szanse dla ludzi. Ale Niemcy nie chcą jak Rosjanie przekopu mierzei bo ich interesu ucierpią. Brawo

Gość • Wtorek [13.08.2019, 20:21:23] • [IP: 46.169.246.***]

CHAMSTWO!! WODZOWIE NISZCZĄ, KIEDYŚ BUDOWANO BUNKRY TERAZ TO!!

Gość • Wtorek [13.08.2019, 13:50:26] • [IP: 109.142.153.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 21:10:20] • [IP: 185.210.38.***]

Może ktoś to skomentuje. Dotyczy portu kontenerowego: „Położenie portu w rejonie węzłowym ponadregionalnych powiązań ekologicznych tworzy silne bariery ekologiczne blokujące swobodną migrację organizmów (zwłaszcza fauny naziemnej) i wymianę populacji.” Zapis z PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO USTALEŃ PROJEKTU PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MORSKICH WÓD WEWNĘTRZNYCH PORT MORSKI W ŚWINOUJŚCIU Szczecin, czerwiec 2019 r.

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 19:26:52] • [IP: 77.253.132.***]

Najgorsze miasto, które nie myśli o mieszkańcach. ALE MYŚLI JAK SOBIE KABZE NABIĆ

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 09:23:17] • [IP: 109.243.223.***]

, 17:34:53] • [IP: 185.210.36.***] Są spokojne miejsca, ale trzeba je znaleźć. No, raczej są oddalone od centrum i dzielnicy nadmorskiej, ale są.

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 08:29:43] • [IP: 195.205.242.***]

"Będzie port będzie normalna praca za godne pieniądze." - doprawdy? To chyba człowieku nie wiesz co się dzieje w porcie. Mieliśmy okazję zobaczyć urągające warunki pracy przy okazji przeładunku siarki. A płaca? Hm. Tak, zapewne powala z nóg skoro wiele, wiele dni wisiały tu banerki poszukujące ludzi do pracy - normalnie chętni walili drzwiami i oknami, bo taka super praca i płaca.

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 08:11:06] • [IP: 195.205.242.***]

PIS przypomnę wam Hipolita Cegielskiego :" Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród."

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 07:38:55] • [IP: 95.129.224.**]

Baza kontenerowa i wszystkie inwestycje budują przyszłość Polski, tylko imbecyl myśli inaczej ale to mniejszość...

Gość • Poniedziałek [12.08.2019, 00:40:04] • [IP: 176.221.123.***]

Port kontenerowy w Swinoujsciu według polityków niemieckiej SPD jest zagrożeniem dla portu w Rostocku.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 20:57:48] • [IP: 188.146.68.**]

Budować Port kontenerowy i koniec!! To przyszłość prawobrzeża. Rozwój dzielnicy, infrastruktury, czyli... mieszkania, zakłady użyteczności publicznej, itp. A CO JEŚLI MŁODY MIESZKANIEC MIASTA PRAWOBRZEŻA powie, co ja mam robić, iść na promenadę i sprzedawać szaszłyki dla turystów!! Innych zawodów młodzież może uskuteczniać, portier, sprzątacz - ulic lub mieszkań, ewentualnie domokrążca (jako kurier) towarów nie używanych. Przykład z OTPŚ młodzi przychodzą do pracy i czekają na, tzw chrilówkę, i już ich nie ma, bo za ciężka praca. Drodzy internauci, zwróćcie uwagę na to, że młodzież nie ma wykształcenia i idą do psiej roboty, za psie pieniądze, poza tym kawałek lasu sosnowego, gdzie nawet dziki nie potrafią się wyżywić (bo co w sośnie rośnie). Baza kontenerowa jest potrzebna, bo to jest, jak wspomniałem rozwój prawobrzeża.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 20:34:10] • [IP: 176.221.123.***]

Tylko industria daje perspektywę rozwoju miasta.Idealne położenie na linii tranzytowej należy wykorzystać, póki czas.Nadmiernie rozdmuchana infrastruktura turystyczna generuje tylko uciążliwości życia w tym mieście, jak zapchanie ulic, parkingów, sklepów i drożyzna.Miasto żyło dzięki marynarzom, rybakom, stoczniowcom, portowcom i przynajmniej w pierwszej i ostatniej z tych branż dalej należy upatrywać rozwoju.Przydałaby się jeszcze huta aluminium, spalarnia śmieci i koksownia, to może buisnes hotelowy zabierze swoje"zabawki"spowrotem, np.do Poznania, Warszawy?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 20:26:55] • [IP: 37.248.166.**]

Budować budować. Każda większa inwestycja w naszym mieście jest torpedowana przez nierobów z kawiorowej lewicy sld.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 20:06:31] • [IP: 178.238.252.**]

kiedy rozpocznie się budowa tunelu ?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 19:57:16] • [IP: 83.20.243.***]

Akurat tutaj się nie zgodzę, młodzi ludzie stawiają jak najbardziej na rozwój miasta. Powinniśmy być dumni, że coś się dzieje, przemysł kwitnie.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 19:00:55] • [IP: 37.8.231.**]

224.*** - Popieram! Negocjować należy roczne opłaty dla miasta! Albo udział miasta w zyskach...

Gość • Niedziela [11.08.2019, 18:59:59] • [IP: 37.47.151.**]

Profesor, co ty mi tu o jakims rozwoju zrownowazonym. Moja chata z kraja. Czytaj komentarze ponizej. Nasze dzieci, wnuki, prawnuki... Ziemia pograza sie w kryzysie klimatycznym. Skoro politycy i tak nie słuchają naukowców, to strach mieć dzieci.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 18:24:39] • [IP: 176.221.122.***]

Budować i nie słuchać głupich ludzi.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 17:34:53] • [IP: 185.210.36.***]

NIGDY NIE CHCIAŁABYM MIESZKAĆ W ŚWINOUJSCIU DROZYZNA I SAMI NIEMCY OKROPNE NIE MA SPOKOJNEGO MIEJSCA DO ODPOCZYNKU

Gość • Niedziela [11.08.2019, 17:32:16] • [IP: 109.243.223.***]

15:28:40] • [IP: 216.130.39.**] A dlaczego" nielasnie"? (nieładnie?). Podobno w Polsce jest pluralizm, czy wymagasz, by wszyscy śpiewali to samo? Chciałbym usłyszeć argumenty też zwolenników portu kontenerowego, choć ja osobiście jestem mu przeciwny. Podobnie TVP i Polskie Radio wprowadziły do przestrzeni medialnej pluralizm, bo przed 2016 r. we wszystkich dużych stacjach zły był Kaczyński, a dobry Tusk. Niedawno Polsat tak przedstawił upomnienia udzielane Nitrasowi przez wicemarszałka Terleckiego, byśmy nic nie zrozumieli, dopiero TVP odtworzyla więcej fragmentów agresywnej mowy Nitrasa i poszerzone wypowiedzi Terleckiego, gdyby nie to, można by sądzić, że Terlecki nadużywał swojej władzy - Nitras bowiem, gdy miał zaprezentować kandydaturę na marszałka Sejmu z PO, zaczął upominać PiS, głosił jakieś wyborcze slogany.-PLURALIZM odkłamuje, drogi dziubku.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 17:17:03] • [IP: 109.196.114.**]

Sratatata nie buduje sie w miescie nie wycina sie drzew itp? A hotelarze to co ? Swiete krowy? Mogą wycinac i budowac sie na wydmach? Boicie sie ze nie bedzie komu pracowac w tych waszych rezydencjach? Ze nie bedzie mial kto niemcom dupy wycierac?. Slusznie.Bedzie port bedzie normalna praca za godne pieniadze.Jakas alternatywa dla rynku i hoteli musi byc.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 16:30:13] • [IP: 178.238.247.**]

A co jako mieszkaniec mam ? Pelno ludzi w miescie, ceny jak z kosmosu, dziadowska opieke medyczna i wielkie oplaty, ot wielka troska o mieszkanca!!

Gość • Niedziela [11.08.2019, 16:01:55] • [IP: 94.254.224.***]

Kontenery to szansa na rozwój miasta i państwa. Malkontentów widzę jak zawsze nie brakuje. Terminal gazowy też był przez czerwonych blokowany. I co ? 40 mln rocznie mamy z podatków.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 15:43:03] • [IP: 178.235.146.***]

Korki są kolo szczecina gdyż w budowie jest nowa nawierznia autostrady hitlerowskiej to trzeba widziec i inn4e obwodznice S-3, malkontenci.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 15:36:14] • [IP: 216.130.39.**]

Do Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:39:40] • [IP: 178.235.146.***]. ... nie buduje sie zadnych portow kontenerowych a miescie drogoi panie, ale poza miastem. Te ktore sa obecnie juz w miastach zostaly przez nie wchloniete, wiec prosze nie pierdzielic bzdur. I jest jeszcze jeden aspekt calej sprawy. ... pod takie inwestycje nie zabiera sie parkow i terenow chronionych jak tutaj. Nie jednokrotnie buduje sie sztuczne wyspy wlasnie poza miastem. Przeciez pan jako swiatowiec bedacy w wielu portach kontenerowych powinien to wiedziec. ... i pewnie wie. Prosze wiec mowic cala prawde a nie tylko wyrywkowo.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 15:28:40] • [IP: 216.130.39.**]

Widze na fejsie ze Pan Szysz ze swoim portalem to taka tuba propagandowa prezia. ... tak samo jak tvp dla pis. Oj nielasnie.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 15:19:30] • [IP: 37.47.129.**]

Jak to zapytał Pan Szczodry na prezentacji- po co terminal w Świnoujściu jak przecież jest w Gdańsku? Tak dokładnie się zapytał. To może on jednak jest Gdańszczaninem ? Pamiętajcie o tym gdy będziecie wybierać radnych.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 14:28:57] • [IP: 95.129.225.**]

Prezydent Janusz oddał PiS i Kaczyńskiemu miasto w hołdzie lennym. To jego cena bycia prezydentem?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 14:04:10] • [IP: 176.221.123.***]

Kochane Rodaki.Nie chcecie terminala kontenerowego?Ja 44 lata na morzach, nie licząc WSM ki. Już dawno, nawet porty afrykańskie nas wyprzedzają jeśli chodzi o infrastrukturę itp. Chcecie zobaczyć nasz port morski, w środku Europy? Udajcie się zachodnim brzegiem od jachtklubu do wiatraka.Piach, szuwary, smieci, rybacy, jakieś pruskie zabytki, działa, bunkry, bobry.Jest 74 lata po wojnie.No tak, zapomniałem, tunel będziemy budować.To dopiero będzie.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 14:02:02] • [IP: 80.255.2.**]

A wy myślicie, że te kontenery to tylko na tirach będą przewożone? Tylko ułamek procenta tak będzie podróżował. Transport samochodowy jest najdroższy.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 13:58:08] • [IP: 77.88.191.**]

blokowanie rozwoju portu w Świnoujściu to reprezentowanie interesów gospodarczych Niemiec to jasne jeżeli kontenery nie przejdą przez Świnoujście to popłyną przez Rostok. O to chodzi lewackie oszołomy. Jaką widzicie przyszłość dla miasta i jego mieszkańców podcieranie starym śmierdzącym Niemcom dup?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 13:54:59] • [IP: 80.151.3.**]

Budować w wy na promenadę kroić niemiaszkow

Gość • Niedziela [11.08.2019, 13:22:37] • [IP: 51.38.134.***]

Obecnie brakuje rak do pracy i jest duzo wschodnich ludzi po wybudowaniu kto tam bedzie pracowal? Wschodni razy dwa? Teraz sa czesto korki stojace na szczecin. Stoi sie i czeka. Gdy dojda setki tirow korek bedzie codziennie i nonstop.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 12:02:32] • [IP: 37.47.173.**]

kto jak nie SLD - prezydent, radni sprzedał wszystkie tereny nadmorskie kapitałowi a nie mieszkańcom? Gdyby Świnoujście było jak Ahlbeck gdzie jest dziesiątki prawie setki pensjonatów gdzie mieszkańcy są ich właścicielami i z tego żyją to bym bronił miasta jako turystyczne. Ale to fikcja bo Świnoujskie pensjonaty i hotele należą do spółek z Poznania, Wrocławia, Warszawy więc nie mam zamiaru bronić ich interesu dlatego jestem za terminalem kontenerowym.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:39:40] • [IP: 178.235.146.***]

Kontenery to nie tylko Tiry jest jeszce coś takiego jak pociągi i barki.Jest program udrożnienia Odry jeżeli mowimy o orzyszłoszci.Pływałem 20 lat na kontenerowcu ktore są usytuowane głownie w miastach.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:39:27] • [IP: 109.243.223.***]

Tekst pisany dziwną stylistyką. Trudny do zrozumienia. Jeśli dobrze rozumiem przesłanie, to można je było zmieścić w 10 zdaniach, bez powtarzania tego samego.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:21:36] • [IP: 178.235.146.***]

Co to za bełkot?Jakie odbieranie szans?O jakich kosztach?Prosta sprawa tranzyt ładunkow to jest biznes z ktorego korzystają niemcy, proste?A Warszow to nie kontenerowy.Gdzie Warszow a gdzie kontenerowy.Agatowska jątrzy gdyż chce zaistnieć.Zobaczcie jak rozbudowują się Miedzyzdroje na plaży i bardzo dobrze ale nie mają oszołomow.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:16:55] • [IP: 5.173.77.**]

42 banik placi gazoport

Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:14:18] • [IP: 37.47.174.***]

ci co mówią że tylko sprzątaczki będą potrzebne nie oglądali filmu z prezentacji gdzie mówiono że samych celników i straży granicznej będzie conajmniej 70 osób plus agencje celne, plus firmy zajmujące się serwisem, elektryką, spedycją nie wpspomnę o kierowcach i osobach obsługujących maszyny.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 11:04:10] • [IP: 31.11.131.***]

Przecież tu chodzi tylko o przejecie tego terenu. Port tam nie ma sensu i nikomu się nie opłaci. Konsekwencją będzie przejecie tych 30 milionów, które teraz płaci Gazoport do budżetu miasta. To jest łatwa szybka i konkretna kasa, która odtąd będzie wędrowała do centrali. To ogólnopolska polityka PISu. Pozdrawiam zwolenników" rozwoju", bo ta kasa miała być na budowę tunelu. Zobaczycie tunel jak świnia niebo

Gość • Niedziela [11.08.2019, 10:50:51] • [IP: 37.8.231.***]

Terminal im Jarosława Kaczyńskiego obok terminala im. Lecha Kaczyńskiego powstanie. Taką obietnicę złożyło pisowskie plemię, by upamiętnić swoich najwybitniejszych przedstawicieli. Nie ma żadnych merytorycznych dowodów iż budowa terminalu kontenerowego ma sens. Przeciwnie. Wystarczy się dowiedzieć dlaczego państwo najsilniejsze gospodarczo w Europie, czyli Niemcy, nie mają na Bałtyku dużego terminala kontenerowego. Tu po prostu nie ma ładunków tego typu w ilościach wymagających budowy wielkiego terminala.Propaganda sukcesu jak za Gierka, tęsknota za PRLem i megalomania przywódców to przeważa za budową.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 10:03:11] • [IP: 5.184.58.***]

Ci którzy tu tak popierają budowę potężnego portu kontenerowego, który zabierze jedyne tereny do rozbudowy miasta w przyszłości jak widać są szczęśliwi że staniemy się w przyszłości małym niemieckim miasteczkiem i wyłącznie na Uznamie. Ot taki pisowski handelek został w końcu dokonany. Zostaje wyprowadzić się z tego grajdola pełnego niemieckich emerytow na lewobrzezu i smierdzącego przemysłu na prawobrzeza.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 09:55:35] • [IP: 87.134.255.**]

Przestancie * o tym wlazeniu Niemcom w dupe, a z kim my graniczymy z Amerykanami marudy jedna.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 09:42:25] • [IP: 89.64.25.**]

DLA INFORMACJI NOWA MARSZAŁEK SEJMU PANI WITEK" KLEPNEŁA " USTAWĘ O ROZBUDOWIE TERMINALA W ŚWINOUJŚCIU W DNIU 9 SIERPNIA 2019 ROKU. SZKODA, ŻE LOKALNE MEDIA NIE MAJĄ POJĘCIA O TYM. ..

Gość • Niedziela [11.08.2019, 09:37:29] • [IP: 94.254.232.***]

Kolejna wrzutka lobby hotelarskiego przeciwko terminalowi. Czym niby ma się ę różnić zbudowanie zamiast terminalu w tamtym miejscu hoteli i pensjonatów dla herenvolku? Tym że kasa z hoteli będzie trafiała do kiesy ugadanych cwaniaczków? Albo tym że ściągnie się więcej Ukraińców do pracy w tych hotelach? Budować terminal!

Gość • Niedziela [11.08.2019, 09:27:19] • [IP: 94.254.232.***]

Sterta bredni domorosłego ekonoma. To jest Polska a nie Świnoujście. Każdy metr ziemi należy do narodu a nie do mieszkańców. Jak się komuś nie podoba to droga wolna - do Dziwnówka.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 08:47:11] • [IP: 37.47.176.**]

Śp. Lem zauważył kiedyś: Póki nie powstał internet to nie wiedziałem jak dużo idiotów jest wokół nas! Poczytasz komentarze na tym portalu i tylko stwierdzasz jak wiele racji miał pisarz. Pisze komentarz bezmózgowiec jeden z drugim i stwierdza że Świnoujście jest " przeznaczone" na terminal kontenerowy! No to przyjmijcie do wiadomości przygłupy że zdjęcie kontenera ze statku to pryszcz, kontener ten musi trafić do adresata a to odbywa się drogą lądową ! Uważaj debilku teraz: po dojściu do jednej trzeciej planowanej wydajności portu czyli pół miln kontenerów rocznie -docelowo ma to być 1, 5 mln - dziennie trzeba będzie wywieźć ponad 1000 kontenerów, ale TIRy będą musiały przyjechać tutaj. Ponieważ wiem że sam nie dasz rady policzyć to ja policzyłem: na godz. będzie to 45 tirów w jedną stronę i tyleż w drugą. Jak port osiągnie 1mln rocznie to razy dwa pomnóż ofermo!

Gość • Niedziela [11.08.2019, 08:32:28] • [IP: 37.47.141.***]

Co to za belkot, Polska to nie tylko turystyka, ale inne galezie przemyslu, Rozwoj portow to oczywistosc, , chyba ze lubicie jak niemcy zarabiaja na Polslich towarach ktore sa przeladowywane u niemcow..Turysci beda przyjezdzac by chociaz pokazaz dzieciom statki.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 08:01:42] • [IP: 31.0.37.***]

Ten tekst napisała mieszkanka o lokowanej fryzurze na zlecenie niemieckiej grupy wsparcia. Zakład?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 07:55:46] • [IP: 88.156.234.***]

jestem za portem kontenerowym

Gość • Niedziela [11.08.2019, 07:50:50] • [IP: 37.8.215.***]

Ja powiem tylko jedno-a mieszkańcem Świnoujścia jestem od 1958 roku (mam 33 lata do setki)...-Co za bzdety ten" mieszkaniec wypisał??

troll • Niedziela [11.08.2019, 07:27:14] • [IP: 46.230.134.**]

Już widzę tych wszystkich, , gimbusów, , co optują za terminalem jak idą do pracy na za sprzątaczy placu kontenerowego. .

Dex • Niedziela [11.08.2019, 07:16:31] • [IP: 188.146.163.**]

Element co jest przeciwny rozwojowi bo" żeby było tak jak było" niech jedzie na wschód. Tam jest zawsze tak samo ;) Wycinać te niemieckie drzewa co posadzono dla osłony artylerii 100 lat temu i przerobić na meble, a na ich miejsce budować terminal.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 07:06:44] • [IP: 37.47.140.**]

bardzo trafna uwaga i spostrzezenia. Trzeba tez pamietac, ze Swinoujscie utzrymuje sie z turystow, glownie sa to turysci niemieccy. Czy beda chcieli tak dalej przejezdzac do miasta kontenerowcow wylanego betonem? Z pewnoscia NIE. Tym bardziej, ze ceny w Niemczech wielu artykulow sa tansze. Wkrotce pozostana wam betonowa promenada i puste hotele na betonowej pustymi

Gość • Niedziela [11.08.2019, 06:56:14] • [IP: 37.248.164.***]

Budować! Ciemnota blokuje postęp!

Gość • Niedziela [11.08.2019, 06:52:32] • [IP: 5.173.144.***]

Tak trzymać, trzeba budować nie słuchać tych dziwnych komentarzy. Miasto ma się rozwijać i tworzyć nowe miejsca pracy. Nie wszyscy czują się dobrze w turystyce. Jak można być przeciwko nowoczesnemu rozwojowi swojego miasta. Po co budować w Polsce jak mamy w Niemczech. Wstyd

KSIĘGOWY • Niedziela [11.08.2019, 02:30:38] • [IP: 185.210.38.***]

600TYS złotych/rocznie podobno tyle podatku ma dostać miasto od terminalu kontenerowego. 50MLN obiecano budując gazoport. Prawie 100 razy więcej. Dzisiaj podobno jest to tylko ok. 30MLN. 10MLN z plusem być może będzie dodatkowo po wybudowaniu 3 zbiornika LNG. Rozwój? Jakim kosztem? Ilu świnoujścian pracuje w gazoporcie? Kilku, kilkunastu? Ilu będzie pracowało przy kontenerach? Kilku, kilkunastu? Tysiące TIR-ów z kontenerami na S3, śmiertelność na drodze znacznie wzrośnie. Może zabraknąć lokalsów do pracy. Rozwój? Jakim kosztem? Eko-Pipi, Greta Thunberg walczą o życie. Dla nich nasz dom się pali. Nie chcą naszej nadziei. Klimat rewanżuje się ekstremami w odpowiedzi na nasz rozwój. Rozwój? Jakim kosztem?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 01:13:24] • [IP: 83.23.248.**]

Mieszkaniec - troszczy się o zachodnich sąsiadów?? Budować tylko w najwyższym standardzie!! Nie słuchać stetryczałych myślicieli.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 00:59:13] • [IP: 5.173.1.***]

Mieszkaniec odstaw te piguly co bierzesz bo to sie czasem zle konczy... Ty w ogole wiesz/ozumiesz co napisales?

strara konserwa • Niedziela [11.08.2019, 00:48:25] • [IP: 176.221.122.***]

Dobrze, że już jestem stara i pewnie nie dożyję tego dobrodziejstwa, ale i tak szlag mnie trafia, że nikt nie liczy się z moim zdaniem, Nie wiem ile mi lat życia zostało, ale to co rajcy zje...ali z mojego miasta, które stało się betonową płytą nikt mi nie odda.Tu już nic nie jest normalne, tu wszysto zalał beton i developerzy, a dla mnie jedyna rozrywjką jest układanie pasjansa bo nigdzie na mieście nic się nie dzieje, ot kurfa kurort- włażenie w odbyt niemiaszkm i robienie z mieszkańców szczotek do wycierania ich tyłków, mam dosyć tego miasta, które kochałam i byłabym w stanie komuś. ... ach, szkoda słów, bo to już nie ma sensu.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 00:39:18] • [IP: 37.8.231.**]

O jakich pokoleniach mowa?Naukowcy obliczyli, za 100 lat, do okolic Poznania będzie Pustynia.Ten terminal na zdjęciu, to też pustynia.Jak dostawca ma wam dostarczyć zamówiony towar w internecie?Kupujecie gówno po całym świecie, dziwicie się że muszą powstać bazy przeładunkowe tego badziewia?

Gość • Niedziela [11.08.2019, 00:31:34] • [IP: 176.221.122.***]

hihi dostanie pracę w porcie kontenerowym tak samo jak dostaliście w terminalu, żenada

Gość • Niedziela [11.08.2019, 00:08:08] • [IP: 37.47.151.**]

Chcecie portu kontenerowego bo niby będą miejsca pracy. A czy góra 200 etatów usatysfakcjonuje was? Sprzątaczki do biur garstka ochroniarzy i zamiatacze placu.Takie etaty będą dla was czekały. Ilu z was pracuje w LNG? Dlaczego w takim razie OTport wciąż szuka pracowników skoro nie chcecie pracować w branży hotelarskiej i gastronomicznej Jesteście za bezpowrotnym zniszczeniem pięknej plaży, okolicznej przyrody za obiecanki i etaty których nie będziecie chcieli.Czy naprawdę jesteście tak tępi i wierzycie że znajdziecie tam zatrudnienie i przyczyni się to do rozwoju miasta, tym bardziej że znikome podatki z tego tytułu będą dla miasta., Miasto powinno postawić na rozwój turystyki w tej części miasta bowiem nie każdy lubi zgiełk i chalas. Są ludzie którzy sobie cenią spokój i intymność na plazy.a nie walkę o kawałek piachu.

Gość • Niedziela [11.08.2019, 00:04:02] • [IP: 62.69.254.***]

ten co pisał te bzdety ta prąd do kompa produkowała mu żona pedałując rowerem, dynamem zasiliła kompa a wcześniej razem zjedli śledzie zapakowene w rybnym w wyborca

Gość • Sobota [10.08.2019, 23:44:22] • [IP: 185.210.38.**]

zapomnijcie o nowych miejscach pracy, chyba że zgodzicie się na stawki za które pracują Ukraińcy.Co zyskamy? zakorkowaną drogę w kierunku Szczecina, hałas 24h na dobę, utratę resztek plaży na Warszowie i turystów w Świnoujściu

Gość • Sobota [10.08.2019, 23:22:51] • [IP: 176.221.122.***]

Proponuję zrobić jakiś skansen dla miłośników dziadostwa z czasów PRL i tam ich deportować")

Nie wiesz, nie ruzumiesz • Sobota [10.08.2019, 23:20:23] • [IP: 37.47.175.**]

Już się zaczyna Maciek, będzie tak jak opowiadałem z darmowym slipem...

Gość • Sobota [10.08.2019, 22:58:53] • [IP: 83.20.248.***]

To jest koniec Świnoujścia, niestety taka jest smutna prawda. Szkoda że tak zniszczono nasze miasto. Pogoń za pieniądzem, znieczulilo mieszkańców. Budowanie tylu budynków, zniszczenie zieleni to gwozd do trumny miasta.

Gość • Sobota [10.08.2019, 22:49:21] • [IP: 176.221.122.**]

Gazoport miał zahamować turystykę, i co się stało? zwiększyła się.

Gość • Sobota [10.08.2019, 22:45:50] • [IP: 176.221.122.**]

Stwórca to miejsce stworzył dla portu kontenerowego, więc on powstanie prędzej czy później, a raczej bardzo szybko. Zobaczycie ! To miejsce czeka tysiąclecia na wjazd pogłębiarek, buldożerów i koparek, spod których wyłoni się piękny port kontenerowy. Czekamy na chwilę przecięcia wstążki i ciasteczka.

Gość • Sobota [10.08.2019, 22:38:05] • [IP: 178.238.253.**]

Wczoraj cały sejm zagłosował" ZA" - za wyjątkiem 4 posłów, którzy wstrzymali się od głosu. BRAWO za głosowanie ponad podziałami dla dobra Polski.

Max terminal • Sobota [10.08.2019, 22:34:28] • [IP: 31.11.130.***]

Nie gadać tylko budować

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:53:20] • [IP: 176.221.123.***]

budowac i juz

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:43:17] • [IP: 37.47.131.**]

Chory kraj, chorzy ludzie na leczenie nie ma a na wszystko a zwłaszcza na wybory jest !! Bo przecież ubóstwo w Polsce rośnie.

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:40:39] • [IP: 176.221.123.***]

Terminal kontenerowy powstanie DZIĘKI NAM ! Chęć posiadania dużo i wszystkiego : samochodów, mabli, ubrań, elektroniki i wielu różnych przedmiotów zwiększa zapotrzebowanie na transport. Kontenerami dostarczą nam potrzebne /niepotrzebne towary. A gdzie rozładować kontenery jak nie w Terminalu w Świnoujściu ?I będziemy mieli to czego nam potrzeba. Zakończmy więc pustą gadaninę i bierzmy się za realizację inwestycji pod nazwą, , TERMINAL ŚWINOUJŚCIE" i kropka... Ja popieram ten projekt ! /Komu nie podoba się to na Madagaskar /

nie_polityczny • Sobota [10.08.2019, 21:40:31] • [IP: 31.11.130.**]

Jestem za terminalem kontenerowym...

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:38:56] • [IP: 83.23.250.***]

Biurokratyczna ślepota i głuchota już zbiera żniwo. Rzeczywistość zaś przysłaniana jest kopertami. Dla przyszłych pokoleń zostawimy puste apartamentowce i hotele, ciasnotę jednokierunkowych ulic, brak wody, zniszczoną zieleń czyli polski skansen nadmorskiej głupoty - DENATURA 2030.

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:28:51] • [IP: 77.88.191.**]

To prawda nie możemy opierać się wyłącznie na turystach przeważnie z Niemiec bo oni będą dopóty u nas będzie taniej ale jeśli i mam nadzieję oby jak najszybciej będziemy zbliżać się do ich poziomu to tyle będziemy ich widzieć i co nam zostanie?puste hotele. Musimy patrzeć z perspektywą i stawiać na rozwój Świnoujścia. Bo my mieszkańcy tego miasta mamy złe doświadczenia co do niemądrych decyzji poprzednich władz, wiemy co zrobiły z naszą Odrą i Stocznią, ile ludzi straciło pracę, dlatego też stawiajmy na rozwój naszego miasta z korzyścią dla mieszkańców i przyszłego pokolenia.

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:24:16] • [IP: 5.173.152.***]

W końcu coś innego niż same oferty z hoteli i gastronomii

Gość • Sobota [10.08.2019, 21:22:38] • [IP: 10.181.10.**]

Niech budują port kontenerowy i rozbudowują gazoport, niech budują wiecej promów i kei, niech rozruszają stocznie i pogłębią tor wodny, niech zakłady chemiczne Police się rozbudowują, niech przeładowują więcej toworów masowych w Świnoujściu i niech PŻM zdobędzie wieloletni kontrakt na przewóż gazu LNG i kupi gazowce w ramach zabezpieczenia kontraktem.

Gość • Sobota [10.08.2019, 20:56:39] • [IP: 37.47.138.***]

pamiętajcie że SLD chce zablokować powstanie terminalu kontenerowego. Czytałem wypowiedzi radnych SLD i oni zrobią wszystko żeby w Świnoujściu tylko hotele dla Niemców a my żebyśmy pracowali jako pokojowi i kelnerzy.

Gość • Sobota [10.08.2019, 20:55:54] • [IP: 78.8.245.**]

A niech Świnoujście POzostanie tylko i wyłącznie z komarami

Gość • Sobota [10.08.2019, 20:29:01] • [IP: 80.151.3.**]

Czy każdy musi żyć z turysty i go kroić pracować w gastronomii i wynajmować pokoje na lewo nie niektórzy chcą pracować przy kontenerach a nie na promenadzie w knajpie trochę pokory biznesmeni

Gość • Sobota [10.08.2019, 20:19:50] • [IP: 83.11.135.***]

Właściwie PO co nam POrt KOntenerowy sKOro mamy taki w Rostocku i Hamburgu? Jeżeli tak, to PO co zrobiliśmy miasto BETONOWE skoro z granicą sa ładniejsze. PO co nam tyle apartamentowców i hoteli skoro dla mieszkańców wkrótce brak wody pitnej lub wystapi jej reglamentacja. Kto w tym mieście rozdaje karty i zbiera koperty - jego pytajcie.

Oglądasz 1-85 z 85
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■