POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [21.07.2019, 10:29:28] • Bansin

Czytelnik: Chciałbym poruszyć sprawę tzw opłat klimatycznych ściąganych przez Niemców na terenach przygranicznych od Ahlbeck po Zinnowitz

Czytelnik: Chciałbym poruszyć sprawę tzw opłat klimatycznych ściąganych przez Niemców na terenach przygranicznych od Ahlbeck po Zinnowitz

fot. Czytelnik

Opłata klimatyczna to podatek jaki muszą zapłacić turyści za każdą dobę pobytu w atrakcyjnych przyrodniczo lub uzdrowiskowych, jeśli przebywa się w nich dłużej niż 24 godziny. Wiąże się z urlopem spędzanym w takich właśnie, atrakcyjnych, miejscach. Świnoujście bez wątpienia do takich należy. Jednak wiemy, że od mieszkańców naszego miasta tuż za miedzą również pobierana jest taka opłata. Sprawę opisuje Czytelnik, który nie zgadza się, by płacić za sam fakt wjechania za pobliską granicę, podczas gdy Niemcy przyjeżdżający do Świnoujścia po zakupy takich opłat nie wnoszą.

"Po pierwsze "opłata klimatyczna" to zwykły eufemizm. Jest to po prostu myto lub haracz na potrzeby urzędów. Za co ta opłata klimatyczna to kolejny punkt. Za wąchanie spalin z tysięcy aut ,które się mija jadąc np. ścieżką rowerową wzdłuż szosy?

Kolejna sprawa to sposób ściągania tych opłat. Oczywiście są stosowne automaty w kilkunastu miejscach, ale z powodów powyższych nie mam i nie będę miał zamiaru z nich korzystać. Dlaczego mam wykupować bilet skoro niemieccy turyści całymi tabunami z kilku stron wjeżdżają do naszego miasta i nie płacą grosza? Dlaczego nasi rajcy z prezydentem na czele bagatelizują problem? Ładnie jest się chwalić na wszystkich forach, że współpraca między sąsiadującymi gminami układa się znakomicie na wszystkich płaszczyznach, a proza życia wygląda inaczej?

Dlaczego niemieccy "ściągacze" czają się w różnych zaułkach, wyskakują jak króliki z kapelusza i wyławiają Polaków z tłumu każąc płacić haracz? Robią to podstępnie i z satysfakcją co przypomina niesławne czasy."

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 117, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-117 z 117

Gość • Poniedziałek [06.09.2021, 14:26:33] • [IP: 188.146.164.***]

Gość • Wtorek [23.07.2019, 12:46:54] • [IP: 176.221.123.***]

10:45:49] • [IP: 5.173.10.**] jednak odwrotnie, Międzyzdrojów - to poprawna forma

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 22:38:14] • [IP: 77.255.119.**]

Ad [22.07.2019, 12:30:33] • [IP: 37.47.133.*], kiedyś była opłata za wstęp na plażę strzeżoną.

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 12:30:33] • [IP: 37.47.133.*]

Opłaty klimatyczne to nic innego jak wyłudzanie pieniędzy za oddychanie na danym terenie. Opłata za prawo do oddychania we własnym lub obcym kraju. ABSURD łamiący podstawowe prawa człowieka do wolnego przemieszczania się i oddychania w dowolnie wybranym miejscu. Bo niby z jakiej racji polski turysta ma płacić haracz za to że oddycha we własnym kraju lecz w innym mieście ? Pobieranie takiej opłaty powinno już dawno być uznane za NIELEGALNE. Równie dobrze można wprowadzić opłatę za wejście do morza, a każdy turysta powinien mieć licznik wejść zapieczętowany plombą w majtkach.

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 10:45:49] • [IP: 5.173.10.**]

*Międzyzdroji a nie Międzyzdrojów

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 09:52:15] • [IP: 185.13.106.***]

Po co moher lezie na plażę nudystów na niemiecką stronę? My mamy ładniejsze ratowniczki w stringach na plaży i płacimy dopiero ten podatek po dobie oglądania. Kler dziś świętuje w Extazie tam to dopiero klimat i opłata też. CO Z MYLNĄ INFORMACJĄ NA PARKOMATACH DOTYCZĄCA PARKOWANIE W WEEKEND O OPŁACIE PARKINGOWE KTÓRA NIE OBOWIĄZUJE? KTOŚ OKRADA SPOŁECZEŃSTWO Z PREMEDYTACJĄ W IMIĘ BEZPRAWIA.

JUST ACT 447 • Poniedziałek [22.07.2019, 09:51:31] • [IP: 176.221.122.**]

ad : Niedziela [21.07.2019, 23:07:48] • [IP: 80.245.189.***] JAKO RASOWY DEBIL OBCIĄŻONY DZIEDZICZNIE PO SWOICH PRZODKACH IDIOTACH NIE POWINNAŚ WCHODZIĆ NE TE STRONĘ I CZYTAĆ WPISÓW LUDZI ROZUMNYCH. KIERUJ SWOJE KROKI NA STRONY PRZEZNACZONE TYLKO DLA DEBILI.

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 08:25:44] • [IP: 185.13.106.***]

TAKI MAMY KLIMAT.

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 08:24:23] • [IP: 176.221.123.***]

PRAWDA JA ROWNIEŻ NIE ZGADZAM SIE Z TYMI OPŁATAMI POWIEM WIECEJ W ZWIAZKU ŻE SASIADUJEMY ZE SOBA MAMY TEN SAM KLIMAT I POWIETRZEM WIEC TO CHYBA JAKAs paranoja NIECH NASZ PREZYDENT COS Z TYM ZROBI ALBO ZAKARZE NIEMIECKIM WŁADADAOM POBIERANIA TAKICH OPŁAT ALBO WPROWADZIC TO SAMO U NAS NAJLEPIEJ PRZY GRANICY JAK DO NAS WJEŻDZAJA PRZECIEZ POBUDOWALISMY TAKA PIEKNA PRZEPRAWA NA COS MOZE SIE TERAZ PRZYDAC I KASA BEDZIE DLA SWINOUJSCIA CO WY NA TO MOI KOCHANI MIESZKANCY NASZEGO PIEKNEGO MIASTA I PLAZY A NO WŁASNIE NA PLAZY PRZY GRANICY NIECH KTOS OD NAS TEZ SCIAGA TAKI CHARACZ OD GOLASÓW

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 08:08:03] • [IP: 185.135.2.*]

Napiszcie to samo po niemiecku. Może zrozumieją.. ..?

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 07:40:33] • [IP: 62.69.231.***]

"Nasi rajcy z prezydentem na czele" nie bagatelizują sprawy. Kurtaxe opiera sie na prawie obowiązującym w landzie Meklemburgia-Pomorze Przednie. Uważasz drogi autorze tych gorzki żali, że mamy jakiś wpływ na niemieckie prawo? Temat kurtaxe był na tym portalu wiele razy wałkowany... widać, że sezon ogórkowy, ciekawych tematów brak, to trzeba wyciągać na stół odgrzewane kotlety.

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 03:34:22] • [IP: 62.69.229.**]

najbardziej wkurza indolencja polskich służb. Niemcy się nie patyczkują, a tutaj policja czy straż boi się do Niemca podejść. Przecież u nas obowiązuje nasze prawo, językiem urzędowym jest język polski. A jak taki gestapowiec zacznie podskakiwać czy coś marudzić, to od razu pistolet do głowy i na glebę, pistolet choćby nienabity, od razu pojmowanie świata się zmienia! Patrole powinny śmigać po mieście i ładować kary ile wlezie, włącznie z blokadą na koła i odholowaniem pojazdów na parkingi policyjne. Mi jakoś odholowali kilka lat temu do Międzyzdrojów i mogli, ale mój samochód miał niestety polską rejestrację.

Gość • Poniedziałek [22.07.2019, 01:45:52] • [IP: 188.146.96.***]

inaczwj mowiac pierdu - pierdu bo wszyscy wczasowicze placą klimatyczne gdy się meldują. dziekuję

Gość • Niedziela [21.07.2019, 23:51:28] • [IP: 93.214.177.**]

Do IP: 92.42.113.*** Temat rzeczywiście poruszany był już bardzo wiele razy. Szczególnie przed sezonem każdego roku. Komentarz podoba mi się, ale ostatnie zdanie należy sprostować. Regulacja prawna dotycząca opłaty klimatycznej w kurortach takich jak Heringsdorf -nie wynika z prawa lokalnego- lecz wynika z prawa kraju związkowego Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Jedynie Ministerstwo Sprawiedliwości Meklemburgii-Pomorza Przedniego może to prawo zmienić. Jest to przestarzałe prawo, które powinno zostać dopasowane do aktualnych czasów i zmian polityczny. Dotyczy ono niestety każdego kurortu. Uważam, że Wojewoda Województwa Zachodniopomorskiego powinien zająć tym tematem. Kraj związkowy Meklemburgii-Pomorza Przedniego jest partnerem do rozmów. Burmistrz Heringsdorfu i Prezydent Miasta nie mają wpływu na regulację prawną wyższy instancji, a współpraca polsko-niemiecka na wyspie - poza tym tematem -układa się od lat bardzo dobrze. Gdyby ten temat można byłoby rozwiązać lokalnie - to już dawno byłby on rozwiązany:-)

Gość • Niedziela [21.07.2019, 23:07:48] • [IP: 80.245.189.***]

JUST ACT 447 • Niedziela [21.07.2019, 20:56:36] • [IP: 176.221.122.**], , zmieniasz nick...ale debilem zawsze bedziesz dlaczego agmin cie puszcza??dla zadymy??czy zeby posmiac sie z czubka??

Gość • Niedziela [21.07.2019, 22:39:45] • [IP: 176.221.122.**]

Współpraca byłaby partnerska gdyby ze strony Świnoujścia był ktoś kierujący miastem na poziomie europejskim, ze znajomością języków zachodnich, a tak mamy to co mamy, bo z językiem rosyjskim można się było porozumieć Ponad 30 lat temu, z naszymi towarzyszami radzieckimi.

melonarbuz • Niedziela [21.07.2019, 22:22:50] • [IP: 185.220.101.**]

Drukowac, nie podatkowac. Tworzyc pieniadze w wymaganej ilosci, moze byc cyfrowo. Powstaly po to by ulatwic, ulepszyc zycie. Urzad nadzoru cen ekstremalnych i wszystko jest okej.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 21:36:44] • [IP: 164.127.29.***]

Marzyliśmy kiedyś: pójdziemy z identyfikatorem że jesteśmy ze Ścia (dla aut rozdaje takie OSiR na parking przy Ku Morzu) naklejonym na czoło lub na odzież na piersi.. .do Ahlbecku, Heringsdorfu, Bansinu, a tam na ten widok kapo nie będą biegać za nami żądając opłaty klimatycznej -ale nawet to rozwiązanie rodem z Niemiec nie może być urzeczywistnione, niemiecki sąd zmusił orzeczeniem sprzed ok.12 lat do płacenia Kurtaksy w gminie Heringsdorf. Choć gdyby nakleić sobie gwiazdę Dawida... to może gdyby kapo ruszył za nami, moglibyśmy płaczliwie zwrócić się do ludzi wokół wskazując na tę gwiazdę, wybuchłby skandal międzynarodowy i wtedy by odpuścił, i wyrok niemieckiego sądu nakazujący podtrzymać klimatyczne nawet dla świnoujścian zza miedzy, nie byłby ważny.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 21:34:52] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Niedziela [21.07.2019, 18:37:17] • [IP: 164.127.29.***] Ty..fanatyk to ile tysiacleci bedzie kaczynski + ferajna siedzial w tym waszym piekle za swoje klamstwa??Chyba ze nie wierza w te zabobony to maja to w du...

Gość • Niedziela [21.07.2019, 21:07:35] • [IP: 176.221.123.**]

Chyba że CIĘ nie złapią !!Jeżeli dasz się złapać to musisz zapłacić ??

JUST ACT 447 • Niedziela [21.07.2019, 20:56:36] • [IP: 176.221.122.**]

POTOMKOWIE GESTAPOWCÓW MAJĄ TĘ SAMĄ ZBRODNICZĄ KRZYŻACKĄ KREW CO ICH TEUTOŃSCY PRZODKOWIE. NA RAZIE NIE MOGĄ NAS MORDOWAĆ, BO BANDY ŚWIATOWE SIĘ NA TO NIE ZGADZAJĄ, ALE WCALE TO NIE ZNACZY, ŻE NIE BĘDĄ TEGO ROBIĆ W PRZYSZŁOŚCI. NIE ZAPŁACILI ODSZKODOWANIA ZA ZBRODNIE SWOICH MATEK I OJCÓW KTÓRYCH DOKONALI NA NARODZIE POLSKIM BO CHCIWI SĄ PRZEOKRUTNIE.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 20:52:48] • [IP: 185.210.38.***]

To kasować ich za nie włączanie świateł w autach- takie prawo.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 20:44:02] • [IP: 178.238.249.**]

Do siebie, też będzie dobrze, won

Gość • Niedziela [21.07.2019, 20:33:16] • [IP: 185.13.106.***]

IP: 164.127.29.*** WYZNAJE TEGO SAMEGO BOGA CO KLER Oto tajemnice wiary: €, AU, $ oraz wartości BÓG HONORARIUM I OJCZYZNA to w czym masz problem znów kadzidło było w użyciu?

Gość • Niedziela [21.07.2019, 20:30:49] • [IP: 92.42.113.***]

Temat był już dostatecznie wyjaśniony. Po co znów ten larm. lepiej niech się czytelnik doinformuje zanim zacznie pisać bzdury jak i komentujący. Bo Kurtaxe dotyczy wszystkich odwiedzających tą gminę bez względu na kraj z którego pochodzą. Dotyczy też niemców z sąsiednich gmin. Za samo spacerowanie po mieście, czy promenadzie lub plaży nie trzeba płacić. Zgodnie z tzw." prawem wolnej drogi" natomiast jeżeli ktoś zacznie korzystać z drobnej infrastruktury na promenadzie . np z ławek. Albo położy się na plaży to wtedy musi płacić. W internecie jest wyjaśnienie burmistrza Heringsdorf w tej sprawie i było publikowane na tym portalu. To jest ich prawo lokalne i jak się komuś nie podoba to niech tam nie łazi tak jak ja.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 20:08:18] • [IP: 178.238.247.**]

O jak to jest z tymi oplatami? Jak jade do aldi i robie zakupy to tez musze placic??

Gość • Niedziela [21.07.2019, 19:06:13] • [IP: 188.146.166.**]

11:58...130 a jakie piwo i jakie proszki sa dobre i gdzie dokładnie kupowane? 11:08. ..123 - kilka lat temu czytałem na nn portalu, że pewien rowerzysta z Polski tylko sie zatrzymal, by wypic z bidonu, złapał go inkasent. Szczegółów nie opisał, może usiadł na ławce? A jak nie? Tak czy tak, dziwng ten podobno pełen wolności świat zachodni, gdzie każda minuta życia podlega jakiejś interpretacji.. ...Ogólnie: już pisał o tym portal - na wniosek pewnego obywatela Niemiec widzącego ok.12 lat temu niesprawdzanie opłaty klimatycznej u świnoujśian (efekt nieformalnej umowy gmin) niemiecki sąd orzekł, że każdego spoza gminy Heringsdorf obejmuje Kurtaksa. Nic nie można zrobić.

• Niedziela [21.07.2019, 18:51:55] • [IP: 80.245.188.***]

nie chodzę do nich,

Gość • Niedziela [21.07.2019, 18:46:58] • [IP: 77.253.151.***]

U nas liczy sie wczasowicz nie mieszkaniec.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 18:37:17] • [IP: 164.127.29.***]

[IP: 185.13.106.***] Ten troll-hejter jak zwykle nie śpi, potrafi wypróżnić się z nawet stanowiącej 1/3 ogółu wpisów liczby postów, tym razem wpisał się siedem razy. Jak zwykle" musiały" być takie elementy sianej przez tego sfrustrowanego typa nienawiści, jak Kościół i PiS, oczywiście np."biskup". Jak to mówią mądrzy ludzie oczytani w Biblii: za każde słowo człowiek odpowie przed Bogiem, zwłaszcza za słowa nienawiści. Odpowie, gdy przyjdzie CZAS.

UWAGA, REPORTAŻ O MISTRZU • Niedziela [21.07.2019, 18:12:44] • [IP: 164.127.29.***]

--Uwaga-- nie mam gdzie wpisać, a warto polecić oczekujacy na Wasze wysłuchanie reportaż o nie kim innym jak o znanym Mistrzu Fotografii w S-ciu, ojcu Szefa Iswinoujscie, Sławomira, Andrzeju Ryfczyńskim. Wpisz w Google" radio szczecin+Zatrzymać chwilę" - znajdziesz plik do wysłuchania, reportaż. Cytat ze strony Radia:" Ma w sobie coś z krokodyla: podobnie jak on upatruję ofiarę i czeka na odpowiedni moment. Nie zabija, ale zamyka w klatce fotografii. Zdjęcie musi mówić jak najwięcej, być perfekcyjne. Andrzej Ryfczyński od prawie 60 lat dokumentuje życie wokół siebie. Tysiące ujęć, tysiące zdjęć. Dzięki jego fotografiom pełnych emocji wsiadamy do machiny czasu i podróżujemy do miejsc, których często już nie ma. Siłę jaką niosą zdjęcia, wartości zatrzymanej chwili doświadczył na własnej skórze. Od lat związany z naszym regionem, jest wszędzie tam, gdzie być trzeba, by zatrzymać czas. Zapraszamy do wysłuchania reportażu Katarzyny Wolnik – Sayny pt." Zatrzymać chwilę''.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 18:07:57] • [IP: 83.21.53.***]

Jakie opłaty gas siarka węgiel i opłatę klimatyczną śmiechu warte

Gość • Niedziela [21.07.2019, 18:05:44] • [IP: 185.13.106.***]

Czy miasto egzekwuje ten podatek od kombatantów dobrej zmiany z Niemiec pełno ich w mieście? Te koczowiska dekadencji co nie płacą opłaty klimatycznej dotyczą też kombatantów dobrej zmiany z naszego kraju!

Gość • Niedziela [21.07.2019, 17:40:35] • [IP: 5.172.234.***]

Podnosząc i płacąc klimatyczne zmiejszamy ilość kradzieży u naszych sąsiadów. Niemcy myślą w obie strony. Szkoda że u nas się to nie sprawdza. Jesteśmy w uni, to rozwiązania tranzgraniczne między sąsiadami powinne być jednakowe, w przeciwnym razie powinno być to niezgodne z prawem unijnym. Prawo silniejszego i dlatego nie dogonimy sąsiadow.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 17:12:27] • [IP: 185.13.106.***]

ZMIENIĆ W POLSCE PRAWO NALICZANIA PODATKU KLIMATYCZNEGO OD 1 MINUTY A NIE PO 24 GODZINACH. NIECH TEN PODATEK NAZWĄ" TACOWY OD NIEWIERNYCH". MOHERY NUDYŚCI WIERNI I PLEBS NAPISZĄ PETYCJĘ TO JESZCZE W TEJ KADENCJI SEJM UCHWALI TĄ NOWELIZACJĘ PRAWA.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 17:11:02] • [IP: 31.0.82.***]

Bo, , oni, , są pierwszej kategorii, a nas mają za tą drugą, albo trzecią kategorie.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:49:17] • [IP: 176.221.122.**]

§27, §4 Ustawy o ochronie przyrody mw nie jest konieczne uiszczanie podatku turystycznego jeśli ktoś nie leży na płazy lub nie siedzi na ławce - Dyrektor SPA Heringsdorf Tomas Heilmann In den § 27 USD §4 Naturschutzgesetzes MV miss ken entrichtet werden, wen sich jemand nich am Strand befindet USD nich aut der Bank sitzt.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:44:33] • [IP: 176.221.122.**]

Wnoszą takie opłaty. Dupa cicho czytelniku.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:37:24] • [IP: 185.13.106.***]

Żeby uniknąć opłaty klimatycznej nie wystarczy przynależność do PIS lub zaświadczenie od księdza. Po co plebs tam lezie co betony miejskie się nie podobają? Wycieczka z INDJI PONOĆ ZACHWYCONA BETONAMI MIASTA.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:33:42] • [IP: 185.13.106.***]

Opodatkujcie niewiernych za miedzy na Polskiej ziemi a się wszystkim polepszy-to se biskup nowy pałac pobuduje za € z turystyki unijnej niewiernych z innych krajów.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:28:29] • [IP: 176.221.123.***]

w Okupowanej Polsce przez Niemcy Nazistowskie była Duza Grupa Polakow którzy się zapisywali do 3 kategorji przynaleznosci niemieckiej czyli Volksdojczów Lub ich siłą Niemcy zapisywali Policjantów Granatowych itd. i była 2 grupa uprzywiilowana Andegojczów te dwie grupy były podnoszone do rangi Rasy Panów w Komunistycznej Polsce Volksdojczom zabierano w części majątek lub w całości i kara więzienia do 10 lat

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:27:20] • [IP: 185.13.106.***]

U NICH W RZĄDZIE TEŻ NAWIEDZONYCH JAK U NAS DOSTATEK TO MAMY EFEKTY. PRAWO FEDERALNE W NIEMCZECH NIE DA SIĘ ZMIENIĆ TAK JAK U NAS W JEDNĄ NOC W SEJMIE POD DYKTANDO JEDNEGO KACZORA. Po co ten temat na portalu Niemcy sami decydują co dobre dla ihnego kraju. WIDOCZNIE NADAL PLEBS Z CAŁEJ UNI EUROPEJSKIEJ I POZA UZNAJĄ ZA NIE POŻĄDANY -DOTYCZY TO CAŁYCH NIEMIEC TAKIE MAJĄ PRAWO CO DO OPŁATY KLIMATYCZNEJ.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:21:07] • [IP: 37.47.142.**]

Nie chcecie płacić Niemcom? To tam nie chodźcie. Oni mają inne prawo niż my i tyle. Dzięki nim Polacy się bogaca więc po co te zale?

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:16:14] • [IP: 185.13.106.***]

NA TACE TO MAJĄ A NA OPŁATĘ TO SKĄPI DUPY. WYRAŹNIE WYROK SĄDU NIEMIECKIEGO ZA PODRÓŻOWANIE SIĘ NIE PŁACI. A JAK IDZIEMY TAM WYPOCZYWAĆ LUB BALANGOWAĆ TO PŁACIMY. TO PO CH... TAM ŁAŻĄ? 500+ MAJĄ I MYŚLĄ ŻE TAM TEŻ WSZYSTKO ZA DARMOCHĘ. NAPISZCIE PETYCJE DO KLER ŻEBY Z TACĄ NA NIEMCÓW CZEKALI NA I PRZY KAŻDEJ ŚCIEŻCE Z NIEMIEC DO POLSKI. OPODATKUJCIE NIEMIECKICH NUDYSTÓW I NIEWIERNYCH. AMEN.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 16:13:21] • [IP: 31.11.129.**]

Do hejterów czyli ludzi o b.niskim iq.Szkoda na was atramentu, bo jesteście poniżej jakiegokolwiek poziomu. Jedyne moje zdziwienie to to, że potraficie sklecić parę prymitywnych słów w jedno zdanie.Brawo.Na bezczelność i chamstwo nie ma lekarstwa pisał Tetmajer.Zostawiam was w tej prymitywnej tępocie.Właźcie z powrotem na drzewa.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:59:04] • [IP: 88.156.235.***]

rzeczywiście...na pewno można by sie dogadać na szczeblu iędzymiastowym.Z drugiej strony w tym momencie Świnoujscie jest dużo bardziej atrakcyjne i być może to oni powinni coś takiego palcic

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:56:26] • [IP: 185.13.106.***]

JEŹDZICIE DO NIEMIEC SPRZĄTAĆ ICH GÓWNA ZA €. A w Świnoujściu płaszczycie się przed nimi i w dupę ich całujecie za 1 €. MIEJCIE SWOJĄ GODNOŚĆ I PRZESTAŃCIE SIĘ UŻALAĆ. JAKĄ RADĘ MIEJSKĄ SE WYBRALIŚCIE TAK MACIE. DOBRA ZMIANA CODZIENNIE WAM FUNDUJE NOWE PODATKI I PODWYŻKI A NA NICH GŁOSUJECIE.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:44:10] • [IP: 176.221.122.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:35:52] • [IP: 5.173.136.**]

Taki syf jaki robią Niemcy u nas, to już przegięcie

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:33:38] • [IP: 176.221.123.**]

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:45:33] • [IP: 46.114.37.***] Jakiś info gdzie można znaleźć to co napisałeś w pierwszym punkcie?

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:26:44] • [IP: 85.221.138.**]

Rozpaczliwie patetyczne są te posty wystraszonych osiedleńców. Trzeba było tu przyjeżdżać ze wschodu i skazywać się na obecność Niemców? Można było zostać w kieleckiem i być wśród swoich!

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:26:37] • [IP: 31.11.131.***]

Do 46.77.226 i jeszcze paru innych. .. Przeszkadzaja Wam Niemcy, Ukraincy i inne opcje ? Wyjedz jeden z drugim do Bialegostoku i uwolnij od swojej glupoty normalnie zyjacych i myslacych mieszkancow tego miasta. To sa tylko ludzie tacy jak ty czy ja , maja lepsze i gorsze strony, sa tacy sami jak My. Miasto jest dla Wszystkich, bylo jest i bedzie ! Ktos tam napisal ze tvn jest niemiecki, poczytaj w sieci kto jest wlascicielem, zmien kanal na swoj ulubiony o 19:30 dostaniesz codzienna lekcje polaka cebulaka, no i pamietaj na tace, do koperty, a dziecko na plebanie !

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:16:48] • [IP: 176.221.123.***]

le żeby być przejazdem 15 minut czy godzynę i płacić klimatyczne to skandal, to nie jest DOBA.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:09:39] • [IP: 5.173.1.***]

Polaczki cebulaczki kiedyś do nie tak dawna pokorni teraz wielcy bohaterzy nie muszę mówić co do was ciągnie tak te Świnoujście nowobogaccy skoro was nie stać na takie drogie miasto to przeprowadzcie się do biednej Łodzi na Śluńsk albo do mniej zamożnej Warszawki nagle staliście się tacy kompleksowi żal mi was niektórych

Gość • Niedziela [21.07.2019, 15:05:54] • [IP: 205.201.55.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [21.07.2019, 14:57:07] • [IP: 178.238.247.**]

O ilu polakow jest TOLErancyjnych!! Chetnie placa 3euro zeby w pachnacym wc posiedziec, tylko wspolczuc takiego rozumowania

Emma • Niedziela [21.07.2019, 14:50:22] • [IP: 176.221.122.***]

Po pierwsze primo, Świnoujście jest miastem uzdrowiskowym, więc u nas obowiązuje opłata uzdrowiskowa, którą zazwyczaj pobiera i odprowadza hotel. I możecie wierzyć lub nie, hotele są z tego rozliczane. W Polsce ustawa mówi, że opłatę klimatyczną / uzdrowiskową płaci się przebywając poza miejscem stałego pobytu więcej niż 24 godziny (są od tego wyjątki). I wszyscy turyści zatrzymujący się w legalnych obiektach to płacą. Również Niemcy. I oni nawet nie kombinują, żeby nie płacić, jak Polacy. Natomiast czasem mam wrażenie, że niektórzy zapominają, że Ahlbeck to już INNY KRAJ. Tam obowiązują inne przepisy. I albo się dostosowujesz, albo tam nie idziesz, no proste.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 14:49:59] • [IP: 37.47.130.**]

Będąc mieszkańcem mając jedną nogę w swoim mieście druga w Niemczech jakoś nie wyczuwam lepszego powietrza. Dlatego mam ogromną prośbę dla włodarza tego miasta aby porozumiał się z zachodnim sąsiadem. My mieszkańcy jednej wyspy Uznam powinniśmy być zwolnieni z takowych opłat! Pozdrawiam

Gość • Niedziela [21.07.2019, 14:39:29] • [IP: 178.238.247.**]

Osoba przejeżdżająca lub spacerująca po niemieckiej stronie promenady nie musi wnosić opłaty klimatycznej! Tak stanowi wyrok niemieckiego sądu który był publikowany na tym portalu. Jak siedzimy na ławkach na promenadzie lub leżymy na plaży ewentualnie pijemy sobie tam piwko w lokalu to wtedy musimy wnieść opłatę. Inaczej jesteśmy tylko przejazdem tzw tranzytem i wtedy opłata nas nie obowiązuje.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 14:17:24] • [IP: 178.235.147.***]

oko za oko

Gość • Niedziela [21.07.2019, 14:07:57] • [IP: 62.69.229.***]

Wielki " znawca" tematu napisał artykuł! Śmiechu warte!

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:55:57] • [IP: 185.13.106.***]

U NAS TO PRZYGŁUPY NAWET W ŁYKEND PŁACĄ W PARKOMATACH MIMO ŻE DARMOWE PARKOWANIE- TO JEST" SKÓRWYSYŃSTWO" FIRM OBSŁUGUJĄCYCH PARKINGI I W TABLICACH INFORMACYJNYCH UMIESZCZAJĄ INFORMACJE ŻE PŁATNE 7 DNI W TYGODNIU. Czy parking na bałtyckiej w łykęnd płatny wyjątek ?

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:54:09] • [IP: 57.66.124.**]

Tylko wyborca PO POchwali te oplaty i obejrzy niemiecką telewizję TVN.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:52:00] • [IP: 178.238.246.**]

Całkowicie zgadzam się z autorem tego artykułu. To co się dzieje w tym względzie to skandal. Niemcy jak historia pokazuje zawsze byli i są praktyczni, nie zrezygnują więc także z tych pieniędzy. Należy zrobić to samo, ruch należy do naszych władz. Tylko oni, jak widać, od długiego już czasu chowają głowę w piasek.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:40:38] • [IP: 5.173.160.***]

Przed chwilą taka łajza niemiecka wcisnęła peta w piach na plaży jakie zdziwienie było ze zwróciłem uwagę.Calujcie niemców dalej q dupę bo przecież to taki miły i kulturalny naród.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:37:20] • [IP: 80.245.189.***]

dzięki tej opłacie można za" darmo" korzystać z toalet w Niemczech... a u nas trzeba płacić

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:20:46] • [IP: 80.245.189.***]

Rozpacz bierze jak czyta sie wypociny takiego buraka typowy wyborca pislamu...zakompleksiony dyrny niedouczony polaczek.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:19:17] • [IP: 5.173.48.**]

Zawsze wszystko zle. Co za poj e by tu mieszkaja.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 13:08:42] • [IP: 31.0.67.***]

Czytelnik widać ma duże kompleksy pewnie wyborca tzw dobrej zmiany a najczęstszy zarzut bi Niemcy jeżdżą bez świateł mijania człowieku spójrz na świat globalnie i przestań szukać tego co dzieli a szukaj tego co łączy

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:59:18] • [IP: 176.221.113.**]

No proszę jaki wysyp Volksdojczów włażących Niemcom w dupę.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:55:22] • [IP: 5.173.144.**]

Dobrze ze nie żadacie przejazdu UBB na karnet PKS

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:52:32] • [IP: 176.221.122.***]

WSZYSTKO TO POTWARZ CELOWO WYMIERZONA W POLSKIEGO OBYWATELA TAK ZWANEJ UNI EUROPEJSKIEJ NIEMCY ZUPEŁNIE LEGALNIE Z GOŁYMI FUJARAMI ORAZ NIEMKI ŁAŻĄ PO NASZEJ STRONIE TO JEST RAZ DRUGIE BRUDZĄ TOTALNIE ZAKOPUJĄC ŚMIECI SWOJE W PIACHU NA PLAŻY MOGĘ NAWET FILMIK PODESŁAĆ JAK TO ROBIĄ ŚMIEJĄ SIĘ NAM PROSTO W TWARZ PARKUJĄ GDZIE CHCĄ I ROBIĄ CO CHCĄ CO KURWA MAĆ Z WAMI WŁODARZE TO PIĘKNEGO MIASTA ŚWINOUJŚCIE NIE POTRAFICIE Z TYM ZROBIĆ PORZĄDKU TYLKO MAMY W STRACHU ŻYĆ JAK PODCZAS WOJNY , ZNOWU ŁAPANKI NA POLAKÓW PO CO WAS URZĘDASY UTRZYMUJEMY Z NASZYCH PODATKÓW PO TO BYŚCIE TYLKO SZKODZILI SWOIM A OBCYM W DUPĘ WCHODZILI PODNIEŚĆ OPŁATY ZA PARKOWANIE DLA NIEMCÓW, ZA NASZE CZYSTE POWIETRZE DO 10 EURO DZIENNIE KONIEC TEGO WARCHOLSTWA CO JEST W DUPĘ JEŻA

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:51:41] • [IP: 77.45.38.***]

Przekroczysz w Niemczech prędkość na fotoradarze - dostaniesz od nich mandat. Polacy Niemcom przekazują dane właściciela samochodu - Niemcy swoich już nie.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:45:33] • [IP: 46.114.37.***]

Znów poruszają nudny temat a czytelnik nie zna absolutnie faktów. 1. od mieszkańców Świnoujścia nie pobiera się opłaty, 2. fakt zamilczono, że Urząd Miasta Świnoujście pobrał w 2018 roku prawie 8, 50 mln zł za klimatyczne od prawie 95% Niemców. Klimatyczne jest też obowiązkiem płacenia w mieście, jedynie to, że Niemcy są w tym jak i we wszystkich zakresach bardziej skuteczni do czego nam daleko, może za 30 lat tak jak onet pisał Niemcy więcej podatków w Polsce płacą niż ty, ponieważ tankują paliwo i zaraz wyjeżdzają nie używając pełnym bakiem naszych dróg w którym to jest podatek drogowy. W Niemczech płaci się podatek drogowy oddzielnie raz na rok.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:41:37] • [IP: 93.214.177.***]

No i po co ta za frustracja😔?? Ludzie...co wy macie do Niemców?? Oni dają wam zarobić, przedsiębiorcy jakoś nie narzekają na nich. A odzywaja się na pewno ci, którzy potrafia tylko krytykować. A sami jezdzic ie do nich po chemię, sami tam pracujecie... I nie niecy powinni uiszczac opłatę klimatyczną u nas a wszyscy turyści. To takdla ścisłości. Większość ludzi widzę ma problem z Niemcami. Ogarnijcie się tu chodzi o każdego turystę a ni o Niemca. Fakt jest ich u nas dużo, ale moim zdaniem nie tylko oni powinni coś takiego płacić, a każdy turysta. KAŻDY!!

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:28:57] • [IP: 176.221.122.***]

odp w kilku pkt: 1. nie ma nakazu jazdy do naszych sąsiadów. 2. niemieccy gospodarze są mądrzejsi. 3. w Pl ustawowo opłatę płaci się jeżeli turysta odwiedza miasto na dłużej niż 24h, w Niemczech sam fakt przyjazdu do miejsca objętego opłata zmusza go do jej uiszczenia; 4. lokalny pol. samorząd ma jedynie wpływ na wys. opłaty. 5. odwiedzajac turystyczne miasto i chcac korzystać z uroków jazdy na rowerze, warto zaopatrzyć się w mapę i wybrać ścieżki oddalone od" szosy" (takich u nas i niem sąsiadów mnóstwo). 6. u naszych sąsiadów infrastruktura rowerowa jest porządna min dzięki opłacie klimatycznej - z niej finansowane są min bezpłatne toalety, wys jakości ścieżki rowerowe. 7. życzę czytelnikowi: mniej pieniactwa - więcej rozsądku i..szerokich ścieżek rowerowych.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:28:19] • [IP: 37.47.19.**]

Opłata idzie na szczytny Cel np... darmowe toalety ktore wręcz pachną...A u Nas. ...Panie Prezydencie temat do przemyślenia a nie tylko dzierżawa i kasa kasa

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:22:20] • [IP: 46.77.226.**]

Całe Świnoujście wchodzi niemcom w d**e. Napisy na sklepach niemieckie, tablice znaki niemieckie w sklepach niemcy chcą gadać po niemiecku, targowisko przy granicy dla niemcow i pół Świnoujścia to ludność niemiecka. Współczesna germanizacja. A dlaczego w ahlbecku nie ma po polsku bo mają w nas wy****ne. Obudź się Świnoujście

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:21:00] • [IP: 37.8.230.***]

Mają takie przepisy i tyle w temacie. Nie dotyczy to tylko Polaków ale wszystkich spoza gminy Herngdorf. U nas ustawa to reguluje że opłata może być naliczana za pobyt ponad 24 godziny. To tak jakby Niemiec się burzył, że musi płacić za autostrady w Polsce a w Niemczech Polacy jadą osobowymi za darmo

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:20:39] • [IP: 178.238.245.***]

Czy opłata klimatyczna w Ahlbeck dotyczy tylko Polaków? Tzn. że Norweg, Szwed czy Holender są od tego uwolnieni? Czytając narzekania świnoujskiego bractwa odnoszę wrażenie że poluje się tylko na mieszkańców Świnoujścia, a warszawiakóm odpuszcza! I te wieczne stękanie" panie prezydencie", przedszkole!!

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:19:32] • [IP: 188.147.107.***]

i tak wiadomo ze nikt z naszych tego nie płaci u nich hah

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:19:01] • [IP: 176.221.123.**]

Najwyższy czas by Prezydent i Rajcy miejscy przestali udawać głupiego że nie ma problemu. Przykre to ale prezydent Świnoujścia to taki niemiecki lizodup. Przez tyle lat kadencji mieszkańcy miasta przeszkadzają tym z magistratu. Zdaniem urzędasów z prezydentem na czele masz płacić i na kolana przed Niemcem. A jak myślicie za co prezydent otrzymuje te wszystkie nagrody i wyróżnienia. Za służalczość przed Niemcami Unia też uważa że tak ma być.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:17:11] • [IP: 176.221.123.***]

oni sciagaja - bo teoretycznie maja do tego prawo. my nie sciagamy - bo u nas prawo na to nie zezwala. proste. jak ktos tego nie rozumie to niech dalej chodzi do zachodnich dzikusow i im placi ten haracz. tylko podczas placenia nie zapomnijcie zabeczec jak owca przy strzyzeniu.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:09:09] • [IP: 31.11.130.***]

ONI TAK SAMO POWINNI OPŁACAĆ HARACZ, TAKI SAM JAKI ONI ŚCIĄGAJĄ OD NAS MIESZKAŃCÓW ŚWINOUJŚCIA I POLAKÓW PRZYJEŻDŻAJĄCYCH.ONI ROBIĄ SOBIE U NAS CO CHCĄ, JEŻDŻĄ SAMOCHODAMI JAK CHCĄ, ROZJEŻDŻAJĄ NAM TRAWNIKI, ZIELEŃ.SAMOCHODY STAWIAJĄ GDZIE IM SIĘ PODOBA.A JESZCZE CZĘSTO SĄ BARDZO NIEGRZECZNI W STOSUNKU DO NAS MIESZKAŃCÓW.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:08:09] • [IP: 178.238.247.***]

Gość 83.11.160 wyłącz CAPSLOC

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:06:35] • [IP: 10.181.10.**]

Jakakolwiek opłata klimatyczna czy to u nas czy u nich to pazerność. Właściwie to złodziejstwo. Działa na przekór i turyści nie chcą czasem przyjechać ze względu na tę opłatę i nie zostawią podatków. Dotyczy to nie dużej ilości osób, ale jednak... Cały ten socjalny złodziejczy Unijny syf to jest porażka. A globalne ocieplenie to naturalny cykl ziemi. Unia robi propagande na globalnym ociepleniu jak Aztekowie i Majowie na zaćmieniach słońca.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:04:07] • [IP: 62.69.231.**]

Temat powraca i dobrze. ... Przechodziliśmy z mężem plażą ze Świnoujścia do Ahlbecku (z rowerami), nieświadomi, że za to trzeba płacić. Podszedł do nas niemiecki inkasent i dał nam reprymendę za rowery oraz kazał uiścić opłatę klimatyczną. Był bardzo niesympatyczny. Powinno to działać w dwie strony. Dlaczego dotąd tego nie uregulowano ? Jest to zastanawiające. ..

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:01:55] • [IP: 176.221.122.**]

To prawda, robią co chcą, parkują gdzie chcą, jeżdżą bez włączonych świateł mijania, czy też dziennych, a nam się w mawia, że to dla bezpieczeństwa. Wszędzie napisy po niemiecku, jakoś w Niemczech napisów po Polsku nie widać. A nas tak szanują jak my sami umiemy się uszanować.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 12:00:25] • [IP: 176.221.113.**]

Niemcy to rasa panów. Polacy też tak ich postrzegają i stąd ten problem. Niemiec może łamać przepisy ruchu drogowego w Polsce, a policja nic im nie robi. Notorycznie stoją na zakazie zatrzymywania na Nowokarsiborskiej, jeżdżą po chodniku, parkują w niedozwolonych miejscach. To samo dotyczy opłaty klimatycznej. Oni nie muszą płacić, a są bogatsi i ich stać, a my musimy.

• Niedziela [21.07.2019, 11:58:58] • [IP: 31.11.130.***]

Ja tam tylko jadę kupić piwo i proszki do prania.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:53:03] • [IP: 188.147.97.***]

Pewnie są kruczki. Za przejście i przejazd nie płaci się klimatycznego i o tym nie wiedzą Polacy. Głupio się tłumaczą i dlatego płacą. Należy poznać prawo niemieckie, kilka słów po i kategorycznie odmawiać zapłaty. Chyba ze jedzie się tam wypocząć. Jeżeli się jest na prawie to trzeba wzywać tłumacza i policję i grozić delikatnie prawem swobodnego poruszania się po Unii. Trzeba znać zasady i być pewnym, zdecydowanym siebie, a nie mięczakiem i wzruszać ramionami. Takim zawsze wystawią rachunek.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:50:50] • [IP: 51.175.69.***]

Niemcy tez powinni w Swinoujsciu oplacac oplate klimatyczna. Czemu zawsze lizecie du..e szwabom...

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:47:29] • [IP: 178.238.247.**]

Zgadzam sie w 200%, niech cos z tym zrobia!! Jade rowerem i w tym miejscu jestem moze 3 godziny a kaza placic jak za wczasy!! Czy nasze wladze boja sie odezwac do wladz niemieckich?! A moze pod kazda biedronka, czy lidlem postawic u nas kasjera! I przez miesiac kasowac niemcow to wtedy sprawa sama sie rozwiaze

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:46:00] • [IP: 176.221.123.***]

każdy kraj Unii Europejskiej posiada własne prawo krajowe ale można sprawę wyjasnic trzeba Panią Burmistrz Heningsdorfu zapytać na czy to polega w jakiej dzielnicy Niemcy stosują łapanki uliczne obcokrajowców itd. i trzeba tablicę informacyją postawić na Granicy Państwa Polskiego

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:39:06] • [IP: 178.238.249.**]

Zrobić to samo a nie właźić w du...! Jak na rynku niemieckim

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:34:52] • [IP: 5.173.235.**]

Dziwna cisza.. W 100% popieram Widać mieszkańcy pogodzili się że dla sąsiada muszą płacić haracz.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:34:05] • [IP: 5.173.235.**]

Dziwna cisza.. W 100% popieram Widać mieszkańcy pochodzili się że dla sąsiada muszą płacić haracz.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:30:28] • [IP: 92.42.112.***]

A co na to nasz UM? z prezydentem na czele?

Gość @@@ • Niedziela [21.07.2019, 11:30:24] • [IP: 95.41.22.***]

Tak musi być Niemiec nasz Pan-Jemu wszystko wolno, no i jeszcze powinni organizować łapanki na polaczków jak to bywało onegdaj...faflukter..

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:26:47] • [IP: 94.223.12.***]

Popieram czteylnika ja też nie zgadzam się z opłatom klimatyczną, ale mam propozycję dla urzędu miasta wydać zażądzenie tylko dla mieszkańców Świnoujścia bezpłatnie. Tak było wlatach 70 tych. Granice przekraczali tylko Mieszkańcy. Pozdrawiam.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:25:17] • [IP: 188.146.229.**]

Nie róbmy z siebie dziadów. 2, 70 EUR to nie majątek.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:22:23] • [IP: 178.238.247.***]

Opłatę klimatyczną w Niemczech wnosi się za dany dzień na bilecie jest jego ważność do23:59:59. Takie mają przepisy i trzeba ich przestrzegać

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:19:17] • [IP: 37.47.141.***]

o jejku a gdyby tak opłaty ściągano sobie z staruszki ? a to przecież mogła być akurat wasza matka ! albo jakby tak opłaty ściągano z procesji >

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:18:03] • [IP: 84.159.208.**]

Z tego co obserwuje" sciagacze" z jednakowym zaangazowaniem kontroluja zarowno Polakow jak i Niemcow. Jezeli chodzi o brak oplat uiszczanych przez Niemieckich turytsow u Nas to sprawa jest prosta nikt tego od nich nie wymaga. Zamiast denerwowac sie na Niemieckie zasady lepiej cos zrobic z Polska bezradnoscia

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:14:22] • [IP: 85.219.240.***]

W Niemczech płaci się po prostu za sam pobyt w rejonach turystycznych a w Polsce za każdą noc.Kazdy kraj ma inne zasady poboru tych opłat.To chyba proste więc nie rozumiem o co chodzi czytelnikowi.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:08:34] • [IP: 89.229.236.*]

Dla przybliżenia" czytelnikowi":" opłata klimatyczna" zawiera płatność za śmieci, które szanowny kuracjusz, wczasowicz czy inny gość miasta jest zobowiązany opłacić. W końcu jednak nie oddycha tylko" spalinami", a spożywa napoje i produkty stałe, dokonuje zakupów by za chwile wyrzucić opakowanie do śmieci. Co do zasady płatność za granicą - płatność w PL, to również zastanawia mnie na jakiej podstawie odwiedzający sąsiedzi nie uiszczają takiej opłaty. Tu niestety trzeba przyznać, że włodarze miasta śpią snem spokojnym. ..

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:08:34] • [IP: 176.221.123.***]

ja nigdy nie płacę z tym ze nie zsiadam z rowera, podobno płaci się dopiero wtedy kiedy się siada na ławce lub na plaży, kiedy spacerujesz czy jedziesz rowerem mogą cię pocałować z D -tak to kiedyś tłumaczył niemiecki burmistrz. Inna sprawa to strefa z tego co wiem kasują tylko w strefie nadmorskiej.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:07:14] • [IP: 164.127.29.***]

A w ogóle sama koncepcja opłaty klimatycznej wg mnie jest niezgodna z konstytucją i z duchem tak cenionych wartości europejskich, zachodnich. Znieśliśmy granice - przynajmniej te fizyczne - ale w to miejsce mnożone są inne ograniczenia. Nie tylko w postaci nierówności finansowych, ale i w sferze wolności słowa, bo np.we Francji nie można źle się wypowiadać o aborcji, a w coraz to szerszych kręgach o zboczeńcach (w Polsce z okazji wyborów europejskich usiłowano przenieść kampanię promocyjną LGBT, nie dało to wygranej partiom PO, SLD, Wiośnie). Nie ma słupów granicznych na wyspie Uznam, ale są finansowe, skutkujące powrotem strażników. Przecież ten biegający za Polakami kapo to coś gorszego od strażnika na granicy - wyłania się w różnych miejscach, nie przy granicy, ale tam, gdzie człowiek jest zrelaksowany. W ogóle wszelkie, nawet sprawiedliwsze polskie opłaty klimatyczne powinny być zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego jako ograniczające wolność poruszania się.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:04:58] • [IP: 37.248.250.**]

Nie, nie jest to dla urzędników. Idzie np na utrzymanie toalet i infrastruktury oraz atrakcje kulturalne. Pod molo w heringsdorfie toaleta czynna jest 365 dni w roku i jest w niej ciepła woda w środku zimy. Pieniadze wg gminy ida też na koncerty w musxkach które w sezonie są niemal codziennie. Mimo że prawo obowiązuje na terenie całej gminy, to nikt nie robi problemu, żebyś wjechał i zrobił zakupy w markecie nie leżącym przy promenadzie. Jeśli ktoś podnosi argument że nie zapłaci, bo oni nie płacą tzn. że mamy do czynienia z amebą umysłową. Weź się lepiej za swoich rodaków którzy powinni zapłacić klimatyczne w Ściu A tego nie robią. Naprawdę nie ma problemu żeby pojechać po zakupy a nawet korzystać ze ścieżek rowerowych. Oni tez chca zarobic. Natomiast jeśli leżysz na plazy i chodzisz sikac tzn ze korzystasz za coś czego utrzymanie kosztuje.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 11:02:49] • [IP: 37.47.134.***]

po co jedziesz do Niemiec? NIkt cie tu nie chce

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:58:55] • [IP: 37.248.153.***]

Oj zapowiada się ciekawie 😝

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:52:53] • [IP: 37.248.215.*]

Odgrzewanie kotleta. U nich płaci się za każdy dzień np. poprzez automat, a u nas przy zarejestrowanym pobycie powyżej 24h płacąc no. w hotelu.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:52:19] • [IP: 83.25.36.***]

właśnie z tego powodu nie jeżdżę do nich

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:49:51] • [IP: 83.11.160.***]

MY POLACY LUBIMY BYC BICI PRZEZ NIEMIASZKÓW I JESZCZE MAMY POPARCIE SWOICH RODAKÓW, NIEMIEC NIE LICZY SIE Z POLAKIEM A MY MU WŁAZIMY W TYŁKI, U NAS ZACHOWUJĄ SIE JAK BYDŁO, SPRZEDAWCA PROSI ICH O CISZE BO PRZESZKADZA A UNI GŁUPIO SIE JESZCZE SMIEJĄ I ROBIĄ SWOJE, POD KAŻDYM WZGLĘDEM NAS ZNIEWAŻAJĄ, A NIECH NZSZ PREZYDENT COS ZROBI IM ZŁEGO TO ZARAZ POJAWIAJĄ SIĘ NEGATYWNE KOMENTARZE SAMYCH POLACZKÓW, , POLAK SAM SIE SPRZEDAJE.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:48:58] • [IP: 176.221.123.***]

A gdzie sa nasze władze? Dalej Panie Prezydencie bedzie Pan wchodzil niemca w dupe?czuja sie w naszym miescie bez karni robia co chca policja straz miejska odwracaja glowy od wiekszosci problemow czy my tez jestesmy traktowani poblazliwie u naszych sasiadow?co Pan robi z tym miastem to jakas paranoja !! Gdzie dobro mieszkancow ktore powinno byc dla Pana najwazniejsze nie tylko pana kieszen i portwel.procz przyjezdnych niemcow zyjemy tutaj My Mieszkancy Swinoujscia!! Ale czy to Pana interesuje

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:44:26] • [IP: 178.238.253.**]

Prawda, że u nas Niemcy się panoszą a Polaków w Niemczech traktują jak ludzi drugiej kategori.

Gość • Niedziela [21.07.2019, 10:43:19] • [IP: 51.77.193.***]

Drukowac pieniadze, nie potrzeba wtedy podatkow bo maja swoje.

Oglądasz 1-117 z 117
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■