POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [10.03.2019, 17:41:01] • Świnoujście

Radni Komisji Gospodarki Morskiej czekają na szczegóły w sprawie terminalu kontenerowego

Radni Komisji Gospodarki Morskiej czekają na szczegóły w sprawie terminalu kontenerowego

fot. iswinoujscie.pl

W piątek, 8 marca Komisja Gospodarki Morskiej Rady Miasta jednogłośnie zdecydowała wystąpić do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście o uzupełnienie informacji dotyczących planów budowy terminalu kontenerowego .Plan portu zakłada wybudowanie nowej bazy przeładunkowej na wodzie, na wschód od terminalu LNG. oraz. Węzeł komunikacyjny terminalu zlokalizowano natomiast na lądzie i to ta część inwestycji pochłonąć może najwięcej cennego przyrodniczo i turystycznie terenu. Członkowie Komisji uważają, że tej spawie należy się bardzo dokładnie przyglądać i gromadzić materiały pod kątem nadzwyczajnej sesji Rady Miasta. W posiedzeniu wziął także udział Jacek Antczak- pełnomocnik prezydenta Świnoujścia ds gospodarki morskiej oraz zastępca prezydenta Barbara Michalska.

Przewodniczący komisji Jan Borowski przypomniał jakie dokumenty w tej sprawie trafiły do wiadomości radnych. Przygotował także na piątkowe posiedzenie projekt pisma do Zarządu Morskich Portów z prośbą o uzupełnienie. Radnych szczególnie interesują skutki dla otoczenia naturalnego oraz mieszkańców planowanej inwestycji. Radna Sylwia Marszałek wnioskowała także o dodanie do tej listy aby Zarząd Portu przedstawił ewentualne współzależności zachodzące pomiędzy planowanym hubem kontenerowym w Świnoujściu, a niemiecko-rosyjską inwestycją Nordstream 2.

Barbara Michalska zaproponowała by do wniosków kierowanych do Zarządu Portów dołączyć także prośbę o przedstawienie tzw „analizy SWOT czyli dokumentu opracowanego przed rozpoczęciem inwestycji, która określa mocne i słabe strony przedsięwzięcia oraz uwarunkowania mogące wpływać na powodzenie projektu. Wniosek został dołączony do stanowiska komisji i będzie jednym z postulatów radych.

Jacek Antczak, który odpowiada za spawy gospodarki morskiej w Urzędzie Miasta poinformował, że prezydent Żmurkiewicz stale monitoruje temat na szczeblu władz krajowych. Zdaniem Antczaka , ostateczna decyzja czy terminal w ogóle powstanie zapadnie na szczeblu rządowym. Jak dotąd inwestycja jest wciąż na etapie analiz. Jeżeli władze uznałyby projekt za opłacalny wart realizacji to muszą jeszcze zostać opracowane raporty oddziaływania na środowisko wraz ze studium wykonalności i dokumentacją projektową .

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 46, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-46 z 46

Gość • Środa [13.03.2019, 09:52:57] • [IP: 95.129.228.**]

Do  [IP: 193.69.22.**] zgadzam się z Tobą w 100% !!

Gość • Wtorek [12.03.2019, 09:59:21] • [IP: 193.69.22.**]

Pomysł z terminalem to totalna bzdura!! Tam powinna być promenada i sciezka rowerowa az do Miedzyzdrojów! Przy niej punkty gastronomiczne i apartamentowce! :) To by totalnie ożywiło prawobrzeze i na pewno przynioslo wiecej wplywow dla miasta niz zwolniony z podatku od nieruchomosci port! Proszę się zapytać jaki to interes dla miasta?

Gość • Wtorek [12.03.2019, 09:02:01] • [IP: 62.69.231.**]

Jan Borowski, Jacek Antczak, Sylwia Marszałek - imponująca lista fachowców od gospodarki, a morskiej w szczególności :):):) Fasadowa komisja z fasadowym przewodniczącym.

JUST ACT 447 • Poniedziałek [11.03.2019, 17:09:56] • [IP: 176.221.122.**]

TERMINAL KONTENEROWY CHCĄ BUDOWAĆ PRAWDOPODOBNIE DEGENERACI Z LONDYŃSKIEGO CITY. ONI ZAWSZE SWOJE OBRZYDLIWE MORDY NA BAŁTYK PCHALI. MAJĄ TYLE BRUDNEGO SZMALU ZAROBIONEGO NA WOJNACH I WYPRANEGO, ŻE TAKI TERMINAL CO STO KILOMETRÓW MOGĄ BUDOWAĆ, OCZYWIŚCIE POD WARUNKIEM, ŻE BYDŁO W DANYM BANTUSTANIE ODDA IM ZA LUSTERKA I PACIORKI SWOJĄ ZIEMIĘ NA KTÓREJ EGZYSTUJE.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 15:32:51] • [IP: 108.29.78.**]

czekajcie dalej kto sie liczy z waszym zdaniem jestesmy za a nawet przeciw

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 13:11:04] • [IP: 77.253.130.**]

Brak na to wszystko słów!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 12:51:32] • [IP: 62.69.253.***]

00:03:46] • [IP: 95.129.225.**] Racja, popieram!

xiadzteofil • Poniedziałek [11.03.2019, 12:05:16] • [IP: 176.221.122.***]

Port kontenerowy jestem na TAK.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:25:55] • [IP: 5.173.144.***]

WRACAJCIE ZA ODRE .

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:24:42] • [IP: 5.173.144.***]

NIEROBY WIECZNE NIEROBY .

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 10:42:51] • [IP: 176.221.123.***]

Władze miasta powinny się określić czego chcą dla miasta. Czy chcą by miasto było uzdrowiskiem i ośrodkiem turystycznym czy też miastem z silnie rozwiniętym portem. Wszystko na kupie ? Czy hałas, smród paliw okrętowych, siarki, nawozów, smoły to jest TO ? Już dziś obłoki spalin i smród z promów pasażerskich wywołują krytykę. ..

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:31:43] • [IP: 37.8.231.***]

Przed budową terminala LNG wmawiano nam, źe znajdzie tam pracę 300 osób ze Świnoujścia. Wyszĺo 5 osób. Teraz słyszę o 500 miejscach pracy w terminalu kontenerowy. To ochrona propaganda. W wielkich terminalach Hamburga, Roterdamu, Antwerpii pracuje jedynie 200 do 250 osób. Większość w wysoko specjalistycznych Servisach producenta sprzętu obsługującego terminal. Jeśli zapotrzebowanie na kontenery w portach Szczecinie i Świnoujściu jest na poziomie 100 tyś TEU to w wielkim terminalu (na 1, 5 mln TEU) będzie pracowało około 50 osób, w tym 5 że Świnoujścia. Modlitwy PiSu i PO do Edwarda Gierka o terminal nikomu niepotrzebny skazane są na niepowodzenie. I dobrze, bo budowa niedorozwiniętego socjalizmu juź nie powinna mię miejsca. Nie głosujemy na PiS i PO, dla których nasze miasto nic nie znaczy.

Gośćdewrloper • Poniedziałek [11.03.2019, 09:11:06] • [IP: 176.221.122.*]

Natychmiast referendum, zbyt ważna sprawa żeby przypadkowe osoby decydowały o losie uzdrowiska

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 08:18:05] • [IP: 5.173.152.***]

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:38:37] • [IP: 83.23.240.***] Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:22:12] • [IP: 37.8.230.**] Ten pan Jacek to zwykły pozorant, jak wielu innych w magistracie.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:28:23] • [IP: 82.174.234.**]

Że spotkania aż kipi kompetencja składu. W leprzym nie mogli się spotkać. Boże jaka masa tegich glow

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:00:27] • [IP: 77.88.191.**]

Człowiek odpowiadający w urzędzie za sprawy morskie jest przeciwny terminalowi kontenerowemu? Ewenement na skalę światową!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 06:09:32] • [IP: 83.20.250.***]

WARSZOW ZAWSZE BYL PRZEMYSLOWY I BEDZIE JESZCZE WIECEJ

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 00:03:46] • [IP: 95.129.225.**]

Ludzie skończmy z mentalnością pachołków! Rzygać się chce jak się czyta że już decyzje podjęte i nic się nie da. Jak by tak Polacy 30 lat temu myśleli to by tzw. komuna nie padła. Teraz trzeba walczyć z nową komuną co się panoszy nie na swoim. Chcemy wolnego Świnoujścia to musimy sobie o nie zawalczyć!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 23:59:44] • [IP: 77.252.46.***]

Nie łudźcie się, że wraz z terminalem kontenerowym powstaną nowe miejsca pracy. Wkraczająca właśnie nowa technologia G5 całkowicie zrewolucjonizuje sposób prowadzenia biznesów. Wszystkie urządzenia będą zaopatrzone w czujniki, będą połączone w wielkie platformy i tak ze sobą zintegrowane, że w terminalu nie będą potrzebni żadni pracownicy (operatorzy dźwigów, itp.). W nowoczesnych portach już jest pełna automatyzacja. Tu w tym naszym grajdołku, z naszym starym Prezydentem, nawet wyobraźnia wielu mieszkańców tak daleko nie sięga i dlatego można im ściemniać o rzekomych miejscach pracy. Lament przyjdzie po czasie ale to już będzie za późno.

Tango • Niedziela [10.03.2019, 22:32:29] • [IP: 78.10.206.**]

To oznacza, że znowu" nikt nic nie wie" a decyzje zostały dawno podjęte.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:19:47] • [IP: 92.42.118.**]

Co oni wiedzą o gospodarce morskiej, skoro nikt nigdy nie pracował w gospodarce morskiej. Mówienie, że do wykonania inwestycji potrzebne jest studium wykonalności (już zrobione) , decyzja środowiskowa i projekt, to tak jakby ten pan był gdzieś na wiejskim zebraniu, gdzie chłopi z racji swojego zawodu, wiedza tylko, że żeby skosić trawę trzeba naostrzyć kosę. Litości dla mieszkańców, nie podawać żadnych informacji o obradach tego" grenium"!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 21:54:24] • [IP: 23.226.237.*]

Pieniądze, które dostali pod stołem, już podzielone - teraz kombinują.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 21:47:45] • [IP: 80.245.189.***]

Powinny byc ewentualnie wpisy, , CZESC MIESZKANCOW, , NIE ZYCZY SOBIE PORTU KONTENEROWEGO...dlaczego garstka oponentow zawlaszcza sobie prawo glpsu??

Gość • Niedziela [10.03.2019, 21:03:35] • [IP: 176.221.122.**]

Dlaczego zdanie mieszkańców w tej kwestii nie jest brane pod uwagę?Czy Radni uważają się za najmądrzejszych i traktują miasto jako własne.Może warto by zadać pytanie jaki zysk daje gazoport?Ilu miejscowych ma tam pracę?Porównać to do strat jakie ponoszą mieszkańcy.Jestem również ciekawa co czeka nas mieszkańców po budowie portu kontenerowego-Panowie którzy podejmują masakryczne decyzje dla Nas na pewno mają plany na kolejny bubel.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 20:54:58] • [IP: 23.226.237.*]

To są słupy do przyklepania. Nie wierze żadnemu/żadnej z nich. To są pasożyty i darmozjady do przyklepania budowy tego syfu.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 20:43:02] • [IP: 62.69.254.***]

PO co terminal, namiot z muszelkami i glinianymi pamiątkami na promenadzie to jest biznes

Gość • Niedziela [10.03.2019, 20:20:56] • [IP: 37.47.141.***]

To jest chore bo ten Borowski który na swoim FB nie ukrywa że jest zwolennikiem budowy portu kontenerowego w swinoujsciu teraz udaje że dodatkowych dokumentów o tym syfie. To w mojej ocenie zwykła podpucha i myślenie mieszkańcom oczu. Podobnie okrągłe słówka tego Antczaka. Kto tu już zwrócił uwagę że facet nie ma swojego zdania. Radni SLD już przed wyborami głośno mówili o tym co teraz odkrywają ci radni i wiceprezydenta Michalska? No tempo myślenia tych ludzi przyprawia o dreszcze. Ale grozy.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 20:11:02] • [IP: 37.248.153.**]

przy takich decyzjach powinno odbyć się referendum społeczne w gminie Świnoujście a nie na ha.. budować coś czego my mieszkańcy sobie nie życzymy i nie jest nam jakoś niezbędne do egzystencji a wręcz przeciwnie bo kłóci się z interesem wielu tysięcy mieszkańców którzy żyją z turystyki i nikt kompletnie nie liczy się z nimi, widać jak nasz magistrat wspiera interesy mieszkańców

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:38:37] • [IP: 83.23.240.***]

Czy na stanowisku pełnomocnika prezydenta Świnoujścia ds gospodarki morskiej nie powinien być jakiś poważniejszy człowiek?

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:34:15] • [IP: 46.215.68.***]

Plaży na warszowie nie będzie na Łunowie niema przejścia masakra pozbawić kilka tysięcy ludzi z Warszowa, Ognicy Łunowa, Karsibora, Przytoru dostępu do plaży. Panie Żmurkiewicz co pan wyprawia.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:26:47] • [IP: 5.173.145.***]

Żyję tu prawie pół wieku. Zawsze inni wtykali nos jak mamy żyć, jak się rozwijać.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:22:12] • [IP: 37.8.230.**]

Czyli wychodzi na to, że Jacek Antczak nie ma własnych wniosków tylko jest rzecznikiem J Żmurkiewicza.Co w takim razie robi J.A? jaki jest zakres obowiązków?Goniec?

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:17:16] • [IP: 31.11.128.**]

Termihnalowi stop!! Dość już syfu w powietrzu. Ostatnio całe samochody w żółtym pyle, parapety w mieszkaniach, co tam w porcie przełdowują?

Gość • Niedziela [10.03.2019, 19:15:24] • [IP: 185.210.38.***]

Port kontenerowy to ewentualnie jak wybudują tunel niech zrobią na przystani karsiborów.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:59:01] • [IP: 80.245.189.***]

INWESTOREM WINNO BYĆ MIASTO STWORZYĆ ZAKŁAD PRACY DLA LUDZI A SZCZECIN TO SE MORZE TAM NAD SWOJĄ RZEKĄ SMRUDKĄ DECYDOWAĆ A NIE TU W NASZYM MIEŚCIE WYNOCHA STOCZNIA ZE SZCZECINEM NIE WYSZŁA STOCZNIOWCOM NA ZDROWIE PORT ŚWINOUJŚCIE TEŻ SZCZECIN JAK TE WSZY CZEPIŁY SIĘ NASZEGO MIASTA WON DO SWEGO SUPER SZCZECINA LEŻĄCEGO JAK TO POWIADAJĄ NAD MORZEM CO ZA POJEBY NIE WIDZĄ RÓŻNICY PONAD 120 KILOMETRÓW DO WSZYSTKICH NIE WIEDZĄCYCH SZCZECIN LEŻY NAD RZEKĄ ODRA DO MORZA IM DALEKO CHCIELIBY BURAKI

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:45:49] • [IP: 37.8.231.***]

Wielki kontenerowy terminal w Świnoujściu może maksymalnie przeładowywać 150 tys TEU rocznie. To opinie fachowców a nie ekspertów, którzy za wielkie pieniądze są w stanie gadać głupstwa licząc, że nikt nie sprawdzi. Za zeszły rok spadek w kontenerach 14% rok do roku, za styczeń już 27% miesiąc do miesiąca. w Świnoujściu i Szczecinie nie ma zwyczajnie popytu na kontenery. To gadanie o terminalu to w najczystszej postaci to co było za Gierka. Gdański terminal rudowy przyjął statek dopiero po przeszło 30 latach. Czyżby zatem obecnie rządzący budowali nam kolejny rozwinięty socjalizm, zwany niedorozwiniętym?

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:44:49] • [IP: 188.146.170.***]

a góral co tam robi w tej komisji?

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:44:21] • [IP: 178.235.146.***]

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:23:22] • [IP: 31.0.64.***] Bardzo proszę o podanie zakresu obowiązków oraz kalendarza pracy pełnomocnika prezydenta Świnoujścia ds gospodarki morskiej. Czym się ten Pan zajmuje? No coś ty, ten pan z zawodu jest pełnomocnikiem.Ha ha.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:35:13] • [IP: 62.69.203.***]

Wybudujcie sobie po.. osły w szczecinie a od maszego pięknego morza odczepcie się raZ NA ZAWSZE, MAMY JUŻ gazoport, tyle naobiecywali i mamy z tego gó..o, nawet porządnej drogi nie ma tylko dewastacja , wycinka znowu drzew. i nic więcej, a prezydent niech się zastanowi co robi.Bo my chcemy żyć zgodnie z przyrodą.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:24:33] • [IP: 37.248.163.**]

Terminal ? - NIGDY!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:23:22] • [IP: 31.0.64.***]

Bardzo proszę o podanie zakresu obowiązków oraz kalendarza pracy pełnomocnika prezydenta Świnoujścia ds gospodarki morskiej. Czym się ten Pan zajmuje?

Tubylec zostawić Tytanika • Niedziela [10.03.2019, 18:19:22] • [IP: 176.221.122.*]

Zero kompetencji, jakiegokolwiek pojęcia, gluty u nosa, wstyd!!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:18:13] • [IP: 31.11.130.**]

Cicho być i budować jak najszybciej!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 18:12:51] • [IP: 31.0.64.***]

Precz z terminalem!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 17:56:49] • [IP: 23.226.237.*]

Jakie, to buractwo ma na ten temat wiedzę i kompetencje poza wyciąganiem łap po koperty?!

Gość • Niedziela [10.03.2019, 17:52:25] • [IP: 23.226.237.*]

Ped____ały chcą nam wcisnąć tutaj syf.

Oglądasz 1-46 z 46
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■