O godzinie 19.00, 9 stycznia tego roku płynący zwykłym kursem Bielik IV nagle zatrzymał się na środku kanału. Ustała praca silników, niemożliwy był dalszy kurs promu.
Pracownicy zrzucili kotwicę, aby jednostki nie zniosło. Na pokładzie znajdowała się karetka pogotowia, która na sygnale wiozła pacjenta do szpitala w Świnoujściu.
Do akcji ruszył holownik Uran - podpłynął od strony Orlenu i zaczął bokiem pchać prom.
Do dziś jednostki nie ma na naszym kanale. Co się z nią dzieje?- pytamy Żeglugę Świnoujską.
Jak informuje Żegluga Świnoujska, silnik promu Bielik IV, który uległ awarii w styczniu br. jest w tej chwili w serwisie producenta jednostki napędowej firmy – Caterpillar. W międzyczasie wykonywane są również planowane wcześniej na kwiecień prace związane z remontem klasowym na promie. Zakończono już prace w maszynie i kadłubowe wewnętrzne. Trwa ofertacja na remont dokowy promu. Według planów zakończenie prac powinno nastąpić pod koniec marca br.
21:34:43] • [IP: 95.129.225.**] - Sytuacja nie poprawiła sie na pół roku przed wyborami, rok, ale wcześniej. Po naprawie promu, będzie łatwiej. A nikt jakoś nie pisze, że po zmianach przy innej przeprawie, w silnikach Karsiborów, one mniej palą - mniej ta przeprawa w Ognicy kosztuje.
Przestańmy być naiwni. Trzeci prom to była przedwyborcza podpucha, na którą wielu dało się nabrać. A teraz powrót do szarej rzeczywistości, bo oszukiwanie mieszkańców Świnoujścia już nie jest potrzebne. Wracają kolejki na prom i stanie godzinami. Mozecie naiwniacy sobie popłakać.
Taka awarie moja firma opanoje w tydzien proszę o kontakt z K M S swinoujscie
Najlepszy Mechanik a prom caly czas sie psuje. Gratulacje rozumowania !! %%
Jaki pan" DYREKTOR" taki kram, PZM doprowadzono do katastrofy czas teraz na ŻŚ
Żegluga zawija wrotki... Tunel tuż tuż haha
Abyśmy mieli sprawną przeprawację, nie może wygrać ofertacji jakiś specjalista od brakoróbcji.
11:45 - Ale nie dla ozdoby.
10:50:06 każda jednostka musi posiadać takie środki ratownicze jakie ma w karcie.
to był nowy silnik? Czy stary po remoncie? Czy ze szrotu?
10:24-" Raczej" - bo jednak mają na pokładzie środki ratownicze dla pasażerów do utrzymania się na wodzie, tratwy, kamizelki. Ostatecznie kanał ma głębokość około 10 m.
Gość • Środa [13.03.2019, 09:01:20] • [IP: 109.243.230.**] te jednostki raczej nie zatoną co najwyżej może woda się przelać przez pokład i tyle.
Bubel... Hihi kiedy 3ci karsibor?
Na Karsiborskiej stoi koparka z siln.Caterpillar ogarnijcie temat z właścicielem i po sprawie 😂😂😂😂😂㈳
4;
Wiem na podstawie rozmów ze znającymi sie na tym, że ten silnik zawieziono do Finlandii, że moment, gdy doszło do awarii był z jednej strony fortunny, bo nastąpił nie wtedy, gdy prom rozpędzony zmierzał w stronę Półwyspu Kosa - wtedy mógłby sie nawet wbić w nabrzeże, zatonąć - z drugiej strony niezbyt dogodny, bo silny prąd uniemożliwiał użycie silnika zapasowego.