POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [10.03.2019, 21:46:06] • Świnoujście

Zarzynanie natury wyjdzie nam bokiem

Zarzynanie natury wyjdzie nam bokiem

fot. Sławomir Ryfczyński

Atrakcyjne parki, związane z naturą na obrzeżach miast, to światowy trend, który na pewno opłaca się każdemu miastu żyjącemu z turystyki, a przecież takim jest Świnoujście.

W całym cywilizowanym świecie tereny zielone są na wagę złota. Na przykład w Paryżu ogrody umieszcza się na dachach domów, w centrum miasta. Trendy w Świnoujściu są jednak zupełnie inne.

W ostatnim okresie odbyła się wizja lokalna z udziałem radnych, członków Komisji Gospodarki i Budżetu Rady Miasta Świnoujście w okolicach Parku Zdrojowego, gdzie planowane jest zlokalizowanie ul. Nowojachtowej. I choć inwestycja ta tłumaczona jest pilną potrzebą skomunikowania z dzielnicą uzdrowiskową, to jednak tylko część prawdy, gdyż naszym zdaniem ten sam efekt można uzyskać poszerzając ulicę Chrobrego.

W ten sposób moglibyśmy w naturalnym stanie zachować tereny zielone od Parku Zdrojowego do ulicy Uzdrowiskowej i Jachtowej. Zysk z tego sposobu myślenia o mieście to w dalszej kolejności realizacja parku, ogrodu, w którym moglibyśmy łączyć się z przyrodą. Podczas spaceru pooglądać wiewiórki, ptaki, a nawet sarenki.

Świnoujście przez długi czas miało markę miasta zielonego. Niestety od kilkunastu lat władze miasta zaczęły zmieniać ten stan rzeczy.

A jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie? Zapraszamy do dyskusji, bo przecież to nasze miasto, a nie tylko paru urzędników, którzy podejmują decyzję w zaciszu gabinetów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 70, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-70 z 70

Gość • Czwartek [14.03.2019, 18:05:00] • [IP: 92.42.119.**]

KIEDYS ZIELEN LUDZIOM NIE PRZESZKADZALA, POLACY NIE LUBIA ANI ZIELENI ANIPORZADKU O ESTETYCE NIE WSPOMNE.JAK BEDZIE U NAS DUZO WCZASOWICZOW I AUTOKAROW Z WYCIECZKAMI NIEMCOW---TO NAWET AUTOSTRADA W CENTRUM MIASTA NIC WAM NIE POMOZE. TAK ZAGOSPODAROWANE SA MIEJSCA MIEDZY BLOKOWISKAMI ZE NAWET NIE MA MIEJSCA NA PLAC ZABAW O PARKINGACH CYWILIZOWANYCH NIE WSPOMNE.(matejki, grunwaldza).A TE TERENY ZIELONE--KTO KIEDY DBAL I DOSIEWAL TRAWE, DBAL O CZESCI LESNE, PARKI, OGRODNIK MIEJSKI---A BLUSZCZ NISZCZY DRZEWA BO W WIEKSZCZOSCI SA W PARKACH OPLECZONE PRZEZ NIEGO. FAJNIE ZE W MIARE NA SZOPENA PARK-JAKOS WYGLADA---ALE MOZNA LEPIEJ SIE POSTARAC I COKOLWIEK SIE ROBI--ROBIC TO RZETELNIE, Z POMYSLEM I PORZADNIE. A JAK NIE POPROSIC LUDZI O POMOS SPOLECZNA

Gość • Środa [13.03.2019, 14:21:43] • [IP: 62.69.241.**]

Proste. Jest teren do sprzedania za miliony to sprzedamy i zarobi na tym inwestor. Inwestor zna się z decydentem, zna się nie za darmo i tyle.

Gość • Środa [13.03.2019, 13:22:29] • [IP: 80.245.189.**]

Popieram zdanie wyrażone w tym artykule

GośćNa • Wtorek [12.03.2019, 10:57:22] • [IP: 93.94.186.**]

Uświadamiam Państwu, że Świnoujście, to również Warszów, Przytór i Karsibórz z wodami, piękną zielenią, wieloma chronionymi zwierzętami, roślinnością, 'Naturą 2000". Mówicie o paru drzewkach, a tu nam wszystkim grozi zagłada betonowa - Terminal Kontenerowy! Raczej nasi radni, typu p. Marszałek, Nowicki - pogrążą nasze miasto, nie pomogą nam mieszkańcom. Tu dopiero rozpocznie się Argamedon.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 22:21:11] • [IP: 176.221.122.***]

wszyscy krzyczycie, że dość wycinki parku i na tym koniec, a może bysmy sie tak zebrali w tym parku i wszyscy razem krzyknijmy NIE! dla dewastacji parku?

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 21:06:59] • [IP: 178.238.249.***]

A gdzie Green Peace?

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 20:42:04] • [IP: 31.0.123.**]

Swinoujscie to jeden wielki beton!! Jeszcze rozbudować gazoport i dobudować kontenerowiec i po Swinoujsciu!!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 20:22:06] • [IP: 92.42.118.***]

MAM DOSC JUZ BETONU. URZEDNICY OPANUJCIE SIE BO NA TACZKACH WYJEDZIECIE. TO MIASTO UMIERA I CZEKAM JAK STRACI STATUS UZDROWISKA. CO WTEDY ZROBICIE. WSTYD NA CALA POLSKE mlodzi uciekaja

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 20:07:04] • [IP: 31.11.128.***]

to już ostatnie widoki na te zwierzątka, gruszka z betonem już nadjeżdza do parku, bardzo to smutne

Gość sylwester • Poniedziałek [11.03.2019, 19:25:22] • [IP: 178.238.252.***]

Mamy piekny park z dwoma jeziorkami , ponad 100 kaczek regularnie przebywa caly ro k , co roku regularnie kilka par znosi regularnie jaja odchowujac mlode, 3 mlode kozlaki jeden mlody ubieglego roku , nie straszyc ze mamy malo zieleni a zauwazylem nawet bobry , podejrzewam ze przeplywaja spod latarni , dobry pomysl polaczyc ulice uzdrowiskowa z portem jachtowym a nie poszezac chrobrego. ...

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 18:44:42] • [IP: 91.188.7.***]

Myślę że zrobił zdjęcie żeby pokazać a potem padł strzał i do lodówki

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 17:06:03] • [IP: 89.64.53.**]

Jeżdziłem do tego waszego Świnoujścia kilka lat pod rząd.Ale skończyłem z tym.Widziałem w jak bestialski sposób wyrzynane są drzewa pod nowe betonowce.Nie przyjadę więcej.Nie chcę na to patrzeć. A Wy.Świnoujścianie weżcie się w garść i przegońcie tę ekipę, póki czas.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 16:38:04] • [IP: 94.254.232.**]

To nasze misto żyje z turystów a nie z opłat Za porty terminale strefy stocznie ja Cię niewiedzałem.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 15:13:54] • [IP: 37.8.230.***]

Rzygać się chce!wszystko jest robione w tym mieście anty mieszkaniec!wszystko dla deweloperów i hotelarzy!żałosne to jest że w mieście dziurawe ulice. jak wygląda ul grunwaldzka to pomsta do nieba !!.nieważne, ważne że park przetrzewia bo apartamenty i hotele się budują!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 15:10:31] • [IP: 188.125.42.***]

tak, tak..:podglądajmy podczas spacerów wiewiórki, ptaki, sarenki, a także watachy dzików w dzielnicy uzdrowiskowej czy na prawobrzeżu oraz lisy wałęsające się po ulicach (wczoraj na Norweskiej po 20.00). Zachowajmy równowagę i umiar (kubeł zimnej wody na" gorące głowy") - zwierzęta do lasu, a ludzie do miasta - portu, którym jest nasze miasto, niezależnie od tego czy ktoś sobie tego nie życzy. Pozdrawiam wszystkich.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 13:38:37] • [IP: 78.10.206.**]

To miasto niekoniecznie żyje z turystyki. Z turystyki owszem, żyją właściciele hoteli, głównie spoza Świnoujście. Mieszkańcy robią w nich ….za służbę.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 13:14:31] • [IP: 92.42.113.***]

Bo małpa w czerwonym i gargamel nie lubią ani smerfów i lasów w jakich smerfy mieszkają. Oni lubią beton zwłaszcza taki co przynosi zyski. W d... mają smerfy i ich tereny zielone.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 13:03:18] • [IP: 77.253.130.**]

Oddaliście na tych rządzących swój głos wiec macie co macie. Będą wycinać zalewać betonem o co chodzi to wiadomo o Kasiorkę.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:46:35] • [IP: 37.248.208.**]

do Poniedziałek [11.03.2019, 10:53:09]  [IP: 80.245.182.**] udowodnij to polski pustaku

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:45:36] • [IP: 77.252.46.**]

SLOWACKIEGO TO STRASZNA GUPOTA ZEBY NIE MOZNA NORMALNIE PRZEJECHAC PTOMENADA DO SPACERU

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:20:07] • [IP: 5.173.144.***]

106 TY TO CHYBA ZAMIENIŁEŚ GŁOWĘ NA TO CO MASZ W PORTKACH I TO Z TYŁU.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:17:13] • [IP: 5.173.144.***]

wy POPAPRAŃCY NIEMIECKIE IM WOLNO U NAS BE.STOCZNIE, DZIKI, MIERZEJA , KOPALNIE, KORNIK DRUKARZ CZYLI BIAŁOWIEŻA WY ZDRAJCY . NAJLEPIEJ NIC NIE ROBIĆ BO U CIOCI MERKEL WSZYSTKO JEST.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:16:06] • [IP: 37.47.158.**]

W takim razie przy hotelu Radisson powinny już dawno rosnąć nowe drzewa, a wieje jak w kieleckim. Nagle potrzeba drogi? A kto zepsuł Słowackiego robiąc sreptak bez potrzeby. Jeszcze betonowe parasole mają zastąpić normalne drzewa - chora wizja chorych mózgów.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:14:14] • [IP: 62.69.252.***]

Pszerzenie ul. Chrobrego (innych też), będzie się wiązało z wycinką drzew i niszczeniem zieleni.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 11:04:33] • [IP: 5.173.144.***]

Proszę w końcu uporządkować cały park a nie tylko o tym gadać

prawie mieszkaniec • Poniedziałek [11.03.2019, 11:00:12] • [IP: 178.235.191.***]

Gdzie jest Ochrona Środowiska?? czemu NIKT nie patrzy przyszłościowo, na jaką ilość zieleni przypada jeden człowiek?? bo w Świnoujściu niedługo zabraknie drzew, o spokojnym wypoczynku szkoda marzyć, żal, bo kiedyś to był uroczy zakątek Polski. Kto odpowiada za to, że powstają hotele a niknie miejsce do wypoczynku, przecież wczasowicze i mieszkańcy pragną zieleni, ławek ciszy i spokoju.Byłam kiedyś w Inowrocławiu na teren wypoczynkowy samochody mają wręcz zakaz wjazdu, może przydałoby się zrobić to samo tu nad morzem ul. Żeromskiego, Słowackiego i cały pas nadmorski powinny być z zakazem postojów. Władze powinny expresem wybudować piętrowe garaże dla samochodów z obca rejestracją, żeby się nie szwendali samochodami, tylko spacerowali, jeśli jeszcze zostanie miejsce na SPACER. Robione sa pomiary czystości powietrza w miejscowościach sanatoryjnych, oby Świnoujście nie straciło tego miana.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 10:53:09] • [IP: 80.245.182.**]

Skąd wy niby znacie najnowsze trendy buahahahaha? Niemcy w 2017 w 2018 wycięli najwięcej lasów w całej Europie. Te parę krzaczorów wykarczowanych na wydmach to jest" pikuś". Trzeba nasadzić porządne drzewa a jest za co bo te dzialki poszły za grubą kasę.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 10:39:02] • [IP: 83.12.178.***]

Droga przez park !wiąże się z ruchem samochodowym, a w tym spalinami i hałasem !już jest ul Chrobrego jeszcze wam mało !a poza tym drzewa czerpią wodę i chronią eko system !Wiedzą to biolodzy i małe dzieci !Natomiast są tacy ludzie próbują niszczyć wszystko co stworzyła natura !Widzą tylko biznes i i pieniądze !To dotyczy władzy Miasta !

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 10:38:06] • [IP: 185.13.106.***]

Nie oddali lasu kler to zabetonują. Developer z Kaczogrodu już tu wybuduje wieże. Zatrzymanie natury jakie? ROZKU... NATURY TOTALNE DEBILIZM RADY MIASTA I JASIA BETONIARZA.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 10:34:54] • [IP: 176.221.123.***]

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:33:42] • [IP: 5.173.128.**] Całe szczęście ze Niemcy maja większą część wyspy uznam i potrafią dobrze nią gospodarować!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 10:08:35] • [IP: 176.221.113.**]

Po drugiej stronie hotelu Hamilton, który wyrósł jak grzyb po deszczu trwa wycinka lasu nawet nocą. Zwierzęta uciekają w stronę wiatraka. Widziałem ostatnio jelonka, borsuka i lisy. Odpowiedzialni za wycinkę są bezduszni. Są zaślepieni wizją zysków z wybudowania kolejnych betonowych budynków dla naszych zachodnich sąsiadów. Mieszkańcy miasta będą mogli ich zabawiać.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:42:13] • [IP: 188.147.100.*]

Zostawcie parki i lasy w spokoju my chcemu tu normalnie zyc

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:39:08] • [IP: 31.11.128.**]

Dlaczego z taką samą zawziętością nie zwalczamy budek z kotami które ktoś postawił w parku. Spacerując po parku uważny obserwator zauważy polujące koty. Psy obojętnie czy duży czy mały luźno biegające i jak zobaczą sarenkę to nawet właściciel ma trudności przywołać go.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:33:54] • [IP: 77.11.50.***]

Co ma zaklad wulkanizatorski do rzadzenia miastem, a jednak!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:33:42] • [IP: 5.173.128.**]

Mamy wyspę Uznam gdzie 90 procent należy do Niemiec, może to i dobrze? Choć nam przydało by się więcej wyspy. Oni mają swoje miejscowości prawie że nie powiększone od dziejów a my uparliśmy się że na tym skrawku ładu musimy mieć miasto wielokrotnie większe niż reszta wyspy, chodzi o mieszkańców Już raz przeżyliśmy katastrofę kiedy w latach 70 tych mieliśmy najazd stonki wczasowej i zabrakło wody a zaopatrzeniowcy jeździli wszędzie dookoła aby zaopatrzyć ludność zarówno miejscową jak i wczasowiczów w żywność. Teraz liczba ludności ma tendencję spadkową to w zamian rządy objęli deweloperzy i chcą zamienić ten skrawek lądu w kopalnie szmalu pozyskiwanego na przyjezdnych niszcząc to co mamy najcenniejsze dające mikroklimat miastu Na warszowie planują wycięcie ogromnych połaci lasu do tego zabierają plaże a tu zabierają wydmy i niedługo sięgnąć po plaże tak jak we Włoszech czy gdzie indziej że plaże są prywatne Czy tego mieszkańcy chcą?

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:32:41] • [IP: 188.146.168.***]

Jeżeli nie usuniemy pasożyta co oplatają drzewa, niszczą poszycie to nawet njzagorzalscy obywatele ochrony drzew przyrody nic nia osiągną, Cały pas nadmorski za parę lat będzie pustynią bez lasu Ten zielony pasożyt ładnie wygląda ale zniszczył cały pas nadmorski

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:27:48] • [IP: 77.185.2.***]

nie szalejcie ludzie, od wiekow czlowiek wypalal, karczowal lasy pod uprawy, zmienial krajobraz i okolice. Tym co wspomonaja, ze ptaki spiewaly w Swinoujsciu moge przypomniec pole namiotowe z ktorego uciekalismy bo wesole miasteczko bylo tak glosne od 12 godziny do poznej nocy, ze nie dalo sie wytrzymac. Halas byl na cala Promenade. Droga przez park a wlasciwie chaszcze, jest juz KONIECZNOSCIA. Inaczej dzielnica nadmorska ZAKORKUJE SIE. Mieszkam przy Chrobrego i mam dosc sznurka samochodow, spalin, wyscigow i wycia silnikow w nocy. Ptaki sa, sarenki sa, lisy sa i ZOSTANA bo maja tyle miejsca, ze kazdy kto chce je widzi.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:25:57] • [IP: 31.178.58.**]

Tak jak wybieraliście tak macie!! Zaskoczony jestem waszymi wypowiedziami prezydent pokazał jaki ma stosunek do przyrody i terenów zielonych przez ostatnie kadencje!! Widocznie idziecie głosować bo tak wypada i nie potraficie mądrze wybrać😂😂😂

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 09:11:05] • [IP: 188.146.178.***]

No i tak betonowa koalicja z PO, PiS i GM na czele podniesie łapy za wycinką parku i tyle będzie z tego badania...

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 08:39:31] • [IP: 178.238.253.**]

Już nam wyszło, obecna pogoda z silnym wiatrem, mało domów nie po przewracało, bo nie ma drzew, nie ma co chronić, deszcz zacinał nie można było isć, dlaczego Rada pozwala na to dewastację!

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 08:17:02] • [IP: 23.226.237.*]

Jak tylko zaczną robić drogę przez Park Zdrojowy, to odpowiedzialni za to urzędnicy, automatycznie wyrażają zgodą na zamordowanie ich.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 08:13:46] • [IP: 88.156.234.***]

Popieram. Zdecydowanie za duzo betonu sie robi

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 08:03:31] • [IP: 37.47.151.***]

Dobra architektura wpasowuje się w krajobraz. U nas jest trend dostosowywania krajobrazu do architektury. Nie wierzę że nie ma innych możliwości rozładowania ruchu w dzielnicy która już tylko nazwy jest uzdrowiskowa. Jest tyle ulic prowadzących nad morze że po kiego kolejna? 11 listopada jest swojego rodzaju obwodnicą która prowadzi na promenada tylko z drugiej strony. Gdyby zrobić porządny remont Sienkiewicza to mogłoby załatwić temat. Można do tego przebudować odcine od ronda róży wiatrów robiąc niego dwukierunkowa drogę. Ale po co się wysilać. Naprawdę nie stać nas na dobrych fachowców, którzy z pomysłem i szacunkiem dla przyrody usprawnia komunikację w tym betonowym mieście?

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:49:56] • [IP: 185.210.38.**]

Gość • Niedziela [10.03.2019, 23:07:36] • [IP: 185.210.39.**] Pobudowali pełno betonowców to i tragicznie się dojeżdża nad morze.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:48:27] • [IP: 185.210.38.**]

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:10:20] • [IP: 178.238.253.***]Idąc twoim tokiem myślenia, betonujmy co się da a w zamian róbmy ogródki na dachach budynków, i jeszcze sarenki tam przywieźć trzeba niech biegają od dachu po piwnicę.Hej hej pozdrawiam inaczej myślącego.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:47:47] • [IP: 5.173.136.**]

W Świnoujściu będą tylko betony i blokowiska. Wycina się drzewa, wybija się zwierzynę, nikt nie protestuję wszystko jest ok. Płakać się chce

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:14:11] • [IP: 178.238.252.**]

Popieram poszerzenie ul.Chrobrego...szczerze mówiąc, jak ktoś pamięta, dawne miasto, bez apartamentowców na wydmach, to wie o co chodzi.Wtedy był klimat, słychać było ptaki, teraz tylko ludzi rozmawiających głośno przez telefon.Spacer nad morze, już nie ma tego uroku co przedtem.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 07:02:48] • [IP: 83.21.55.*]

Starczy już tych hoteli

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 06:59:15] • [IP: 178.238.250.**]

Swinoujscie położone jest na takich terenach, i ma taki status, ze nie powinno się niszczyć przyrody pod przemysł. A ta droga budowana ma być tylko po to, pod kolejne działki. Na których rozwinie się przemysł, który będzie świadczył usługi w postaci wynajmu apartamentów. Ja osobiście, doradzałbym wyremontować ulice jachtowa, zrównać z ziemia forty i tam połączyć się z ulica uzdrowiskowa. Potrzebujemy drzew i naturalnej fauny, a pamiątek wojen, ofiar i przemocy - nie na tyle. Ludzie są na tyle dorozwinietym gatunkiem, ze nie pozwolą sobie kolejny raz na to, żeby jeden człowiek, który się znudzi tym, ze na ziemi jest pokój, zebrał 300.000 chłopa, i nagle znowu doprowadził do wojny. Także definitywnie nie potrzebujemy tej pamiątki z wojen. A jak potrzebujemy, to kręcimy się w miejscu jak pralka w naszym domu. Ja wrócę tu za 20 lat, założę firmę rozbiorkowa, wtedy będzie cała masa budynków w dzielnicy nadmorskiej do rozebrania. Czysty biznes.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 06:52:52] • [IP: 88.156.232.*]

Park to ma być park a nie dzikie chaszcze, to że ktoś od wojny nie dbał o park to nie znaczy że tak ma zostać na zawsze

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 06:48:10] • [IP: 62.69.231.***]

To ze w miejscu parku robi się las nie świadczy o mieście dobrze. Zwierzyna Lesna nie jest typowa dla przestrzeni parkowej to lata zaniedbań w pielęgnacji

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 06:47:29] • [IP: 176.221.123.**]

a my mamy swoje dziki.

Anonymous • Poniedziałek [11.03.2019, 06:40:04] • [IP: 31.11.129.***]

Gratuluję pomysłu na Niedzielny artykuł. Jeszcze raz gratuluję. Nagroda Darwina jest wasza.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 06:19:28] • [IP: 195.181.133.**]

zobaczcie co sie dzieje na ul.karsiborskiej lasy sa ciete na potege tak samo w rejonie zalewu szczecinskiego piekne buki i deby popadaly od pil za chwile bedzie tak samo w rejonie mulnika jak nadlesnictwo miedzyzdroje moze zarzadzac naszymi zasobami lesnymi im to zwisa ile wytna aby byla kasa pozniej sie wszyscy dziwia ze zwierzaki przychodza do miasta jak ich dom jest niszczony to gdzie maja sie podziac

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 02:34:24] • [IP: 5.173.152.***]

Betonowe miasto smutne ale prawdziwe...

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 00:52:38] • [IP: 5.172.255.**]

Popieram poszerzenie ul. Chrobrego i zrobienie z niej ulicy dwukierunkowej

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 00:43:16] • [IP: 185.210.39.**]

Jeszcze troche i bedzie jak w Holandii. Ludzie zdiecja sobie robia z drzewami.

Gość • Poniedziałek [11.03.2019, 00:17:08] • [IP: 176.221.123.***]

A potem te nowe ulice i chodniki rozjeżdża wielkie ciężarówki i betoniarki budując kolejne apartamentowce i kolejne i kolejne. ...

Gość • Niedziela [10.03.2019, 23:16:04] • [IP: 176.221.123.***]

Najwyzsza pora powiedziec stop turystyce, lobbysci turystycznej bandy nie chca terminalu kontenerowego, bo boja sie ze nie beda juz mogli placic marnych groszy za ciezka prace, podajecie jakies glupie przykaldy tworzenia ogrodow na dachach, tak sie dzieje w krajach gdzie nawet wzdluz drogi nie ma trawy lub krzakow, polecam wejsc na latarnie morska i szukac z lornetka betonu wsrod hektarow zieleni, chcemy mieszkac w miescie a nie w lesie, po to zeby paru kolesi moglo zyc z turystyki, ciekawe dlaczego nie piszecie jak karczuja wydmy pod budowe nowych hoteli

Gość • Niedziela [10.03.2019, 23:07:36] • [IP: 185.210.39.**]

Przecież dojazd do dzielnicy nadmorskiej jest tragiczny. Chrobrego nie remontują bo drzewa rosną za blisko ulicy, Piłsudskiego bo korzenie drzew blisko ulicy, Sienkiewicza nie zrobią parkingów bo drzewa. Ludzie zastanówcie się albo chcemy remont dróg albo nie.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:48:21] • [IP: 185.210.39.***]

Kolejne drzewa oznaczone do wycięcia

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:45:54] • [IP: 92.42.112.***]

gadał dziad do obrazu a drwale ni razu

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:36:08] • [IP: 80.245.189.***]

dokładnie tak, to miasto jest mieszkańców, a nie decydentów probiznesowych, dla których sarny to tylko mięso owinięte w skórę.. to piękne zobaczyć takie zwierze w jego środowisku, niedługo będzie w zoo jak takim tempem będzie szła wycinka nad morzem

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:15:50] • [IP: 176.221.121.***]

Przebudowa ul. Sienkiewicza, gdzie jest naturalny łącznik między parkiem a lasem przy ul. Moniuszki zniszczy kolejny korytarz, którym migrują zwierzęta. Niestety ale za moment wydmami już tam nie dotrą z uwagi na postępującą urbanizację, przez to wzdłuż ul. Sienkiewicza będzie dla nich ostatnim w miarę bezpiecznym przejściem, nie licząc przechadzających się zwierzat między budynkami.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:11:35] • [IP: 185.210.39.***]

" naszym zdaniem ten sam efekt można uzyskać poszerzając ulicę Chrobrego" .Bardzo" płytkie" myślenie. Ulica Chrobrego i Uzdrowiskowa to wąskie jak na razie ulice. W przypadku zdarzenia losowego na którejkolwiek z nich dojazd służb ratunkowych staje się wręcz niemożliwy. Rozwiązaniem jest tylko dodatkowa, planowana ul. Nowojachtowa, która zabezpieczy dojazd służb i " rozładuje " kwestię bezpiecznego transportu. Od strony miasta w tym kierunku na razie biegnie tylko jedna ulica-Chrobrego, równoległy dojazd jest jak najbardziej uzasadniony i potrzebny.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:10:20] • [IP: 178.238.253.***]

'W całym cywilizowanym świecie tereny zielone są na wagę złota. Na przykład w Paryżu ogrody umieszcza się na dachach domów, w centrum miasta. Trendy w Świnoujściu są jednak zupełnie inne.' - i tu się wcale nie zgadzam z powyższym argumentem, bo to raczej zaczyna się już robić. Na przykład, na dachu garażowca mieszkalnego osiedla Ciroko (Kwartał Róży Wiatrów ul. Piastowska) istnieje taki ogród, powiedziałbym bardziej sensoryczny, gdyż jszcz owe osiedle nosi miano statusa 'w budowie'. Całość ukończona VI br.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 22:08:02] • [IP: 176.221.123.***]

Tak pracuje na promach, jestem, , promiarzem, , choć brak takiego słowa. Chciałem się podzielić swoją obserwacją wczasowiczów, turystów i dostrzegam że coraz więcej przyjeżdża do tego miasta sebixów oraz innych dziwnych typów, to miasto powoli się zamienia w betonową tandetę gdzie każdy m2 jest na wagę złota.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 21:53:20] • [IP: 83.23.194.***]

Racja, nie zgodzę się na kolejne " cywilizowanie" terenie zielonych w tym mieście, a w ogóle ruszenie tego parku, prócz porządkowania chorych drzew, powinno być karane. To miejsce objęte jest ochroną. Wara od niego.

Gość • Niedziela [10.03.2019, 21:52:09] • [IP: 62.69.241.***]

Popieram poszerzenie ulicy Chrobrego i wprowadzić ruch dwukierunkowy

Gość • Niedziela [10.03.2019, 21:47:15] • [IP: 176.221.123.**]

sarenki zostały

Oglądasz 1-70 z 70
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■