iswinoujscie.pl • Niedziela [03.03.2019, 18:53:05] • Świnoujście
Agatowska i SLD miało rację. Temat terminala kontenerowego powrócił!!!

fot. Andrzej Ryfczyński
Kampania wyborcza, która skończyła się cztery miesiące temu, jak zawsze była okazją do prezentacji poglądów i opinii na różne ważne lokalne tematy. Jednym z najważniejszych, jaki przewijał się w ciągu ostatnich 3 lat był niewątpliwie temat Portu Kontenerowego na Warszowie. To temat, który przez obrońcę funkcji prezydenta Janusza Żmurkiewicza był cały czas deprecjonowany - a z kolei często podnoszony przez jego główną kontrkandydatkę do objęcia funkcji prezydenta Joannę Agatowską, która apelowała o jawność tego tematu i o to, żeby rozmawiać o nim przede wszystkim z mieszkańcami Świnoujścia, a przede wszystkim przeprowadzenie referendum w tej sprawie.
Oboje kandydaci prezentowali w tym temacie różne wizje miasta, które jednak nie miały okazji zetrzeć się w bezpośredniej dyskusji, bo ..... jakiejkolwiek publicznej i o polityczno - wyborczym charakterze debaty na ten temat nigdy nie było. Wielu to dziwiło, gdyż jak powszechnie właśnie wiadomo Janusz Żmurkiewicz prawie 20 lat był członkiem Rady Nadzorczej Portu i wiedzę musiał mieć na ten temat bardzo dużą. Żmurkiewicz wybory wygrał, a w temacie Portu Kontenerowego trwała cisza. Jednak nie długo musieliśmy czekać by dowiedzieć się, że to jednak prezydent Janusz Żmurkiewicz w kampanii wyborczej, w tym temacie, mijał się z prawdą, zarzucając swojej politycznej konkurentce mówienie nieprawdy i straszenie mieszkańców tematem powstania Terminalu Kontenerowego, a ówczesna kandydatka na prezydenta Joanna Agatowska mówiła prawdę, i że port kontenerowy to temat, który trwa i jest jak najbardziej aktualny!

fot. Andrzej Ryfczyński
Skąd to wiadomo? Bo niespodziewanie dla wszystkich na sesji Rady Miasta, która odbyła się 28 lutego, temat Terminalu wrócił i wywołał go nie kto inny, a sam prezydent Janusz Żmurkiewicz.
Jak poinformowało nas Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych w Urzędzie Miasta, prezydent powiedział:
- W drugiej połowie marca Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin – Świnoujście chce przedstawić radnym Świnoujścia, zarządom naszych osiedli oraz wszystkim mieszkańcom Świnoujścia koncepcję techniczno – programową budowy terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym Świnoujście, dostęp drogowy do terminala.

fot. Sławomir Ryfczyński
Jednocześnie podkreślił również, że to mieszkańcy podejmą decyzję: – Zgodnie ze złożoną wcześniej przeze mnie deklaracją, gdy będziemy już mieli pełną wiedzę o tej inwestycji, to mieszkańcy wypowiedzą się w ogólno - miejskim referendum.

fot. iswinoujscie.pl
O gotowej „Koncepcji techniczno – programowej budowy terminalu kontenerowego w porcie zewnętrznym Świnoujście, dostęp drogowy do terminala” Prezes ZMP Szczecin – Świnoujście Dariusz Słaboszewski poinformował na ostatnim posiedzeniu Rady Nadzorczej, które odbyło się 18 lutego 2019. Dokument przedstawia rozwiązania w kwestii lokalizacji parkingów, dróg dojazdowych do terminala kontenerowego. Natomiast sam terminal znajdowałby się na wodzie. Inwestycja będzie wymagała decyzji Rady Miasta o zmianie w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego, które uwzględnią przyszły terminal.
Przygotowana koncepcja pozwala na rozpoczęcie rozmów z mieszkańcami Świnoujścia.
- Dopiero pełna wiedza nas, wszystkich świnoujścian, pozwoli nam na podjęcie decyzji w kwestii poparcia bądź nie tej inwestycji – zaznacza prezydent miasta Janusz Żmurkiewicz.

fot. iswinoujscie.pl
Nasz komentarz:
Trzeba tu przypomnieć, że sprawa mogła przybrać zupełnie inny obrót, gdyż to nikt inny jak prezydent Janusz Żmurkiewicz wniósł już w październiku 2016 roku Uchwałę o rozszerzeniu granic portu (400 ha, w tym pod budowę Portu Kontenerowego ok. 40 ha pirsu na Morzu Bałtyckim). Uczynił to na wniosek ZMPSŚ i Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Głośny wówczas opór jedynie radnych SLD spowodował zdjęcie tej uchwały z obrad. Jednak wniosek przygotowany przez radnego Stanisława Bartkowiaka oraz przygotowana przez radnych SLD Uchwała, o przygotowanie informacji i analiz dotyczących planów budowy Terminalu zaskutkowały już odwołaniem w marcu 2017 r. Joanny Agatowskiej z funkcji przewodniczącej Rady Miasta oraz wyrzuceniem innych radnych SLD z pełnionych funkcji w Radzie. To wówczas doszło do głośnego przewrotu w Radzie i powstania większościowej tzw. "koalicji kontenerowej" złożonej z klubów PO, PiS i GM. W kuluarach urzędowych mówiło się wtedy, że była to "zemsta" prezydenta na Agatowskiej, kandydatce na prezydenta, za to, że "pomieszała szyki" prezydentowi Żmurkiewiczowi i uniemożliwiła wraz z radnymi SLD bezrefleksyjne rozszerzenie granic portu i być może spełnienie Jego jakiś politycznych deklaracji względem rządu PiS.

fot. iswinoujscie.pl
Jak widać upór radnych się opłaca, chociaż czasem dużo kosztuje. Joanna Agatowska dobitnie przekonała się o tym i jako radna i jako kandydatka na prezydenta. Jest jednak zwyciężczynią tej ciężkiej walki o publiczną debatę o Porcie Kontenerowym i jego wpływie na Świnoujście. Długo to trwało, ale już wkrótce czeka nas prezentacja projektu i miejmy nadzieję głęboka dyskusja o potencjalnych szansach i zagrożeniach, jakie płyną z podjęcia takich ważnych decyzji dla Miasta, a mieszkańcy mają prawo podejmować decyzje w tak strategicznych sprawach jak ta.
Czekamy więc na referendum w tej sprawie!
źródło: www.iswinoujscie.pl
Nie ! Dla Terminala! pan Ż i pani M sprzedawczyki. Mieszkania zapisane na inne nazwiska. Garsoneczki za tysiące. Zawiść, fałsz, złodziejstwo, cwaniactwo, obłuda, zakłamanie, nienawiść i tak dalej. To ich dewiza. Utopili człowieka w łyżce wody. Nienawidzę...
Mieszkańcy obudzcie się czy zdajecie sobie sprawę co nasz wszystkich czeka? Nie szkodzi że zrobią S3 ile TIR-ów dziennie pojedzie z Terminala chyba 2, 5 tysiąca a teraz już 5 tysięcy jedzie z gazem z LG. Zrobimy wielką przykrość mieszkańca Warszów, zacznijmy ich bronić to nasi mieszkańcy i przyjaciele! A teraz do rzeczy dlaczego jestem przeciw bo jestem za Ekologią nie ma mojej zgody na wycinkę drzew niszczenie gnizad żyjących tam Ptaków. Nie ma mojej zgody na zabranie terenów naszego miasta przez Zarząd Portów Szczecin - Świnoujście a to jest około 430 hektarów. Prezydent nie jest moim prezydentem bo nas mieszkańców okłamał Prezydencie na starość ja chciałbym aby zostały mile po mnie wspomnienia a co zostanie po Panu, nie chciałabym tego usłyszeć...
Ten rozwój co to MUSI BYĆ to przez ostatnie 50 lat zalatwic ponad 60% gatunków fauny i flory. Nadmuchamy sobie potem drugą planetę pewnie i wyspę na niej też. Jakaż ślepota i tępota. 600 tyś rocznie jakie ma dostać miasto z tytułu podatku, to w przeliczeniu na mieszkanca 1, 21 pln na miesiąc. Super interes dla miasta ! Hańba
Termiunal kontenerowy ma racje bytu tylko wtedy gdy jest rozwinięty węzeł komunikacyjny : drogi, kolej. Na razie tego nie ma. Kontenery trzeba do portu dostarczyć i odebrać.. Droga taka musi mieć 3 pasy ruchu w jedną stronę, a co mamy dzisiaj ? NIC nie mamy.Najpierw drogi, kolej potem jak w referendum się ludzie zgodzą to kontenery NIE ODWROTNIE!!
No i super, port kontenerowy to przyszłość i nowoczesność dla naszego miasta i kraju.W tej chwili większość ładunków na świecie transportuje się właśnie kontenerami.Do Świnoujścia przypłynie kontenerowiec a dalej to transport kolejowy i drogowy nową S3 którą zaczynają od kwietnia budować na odcinkach od Szczecina do Ś-cia.Jak ktoś chce mieszkać na łonie natury wśród lasów polecam przeprowadzkę w Bieszczady.Świnoujście to nie skansen ma się rozwijać a nie cofać.
Jak powstawał terminal LNG to krzykacze krzyże wbijali i pluli na prezydenta, teraz LNG jest super żeby odłączyc Warszów. Nie pojęte!! radna chyba wciąż myśli, że trwa kampania i ją wygra. Chcą terminala kontenerowego w granicach portu= TIRY wciąż będą jeżdzić przez osiedle, huk wciąż będzie, a nam mami się oczy że są przeciwni. DOSKONALE WIEDZĄ, ŻE JAK RZĄD SIĘ UPRZE TO ZROBI CO BĘDZIE CHCIAŁ I ONI NICNA TO NIE PORADZĄ!! DLATEGO PODKREŚLAJA, ŻE SĄ PRZECIW BO NIC NIE RZYKUJĄ I NIC NIE TRACĄ. a DO ROBOTY SIE WZIĄĆ ZAMIAST TYLKO KRYTYKOWAĆ!
No musicie się pogodzić ze żyjecie w porcie handlowym a nie na Karaibach czy Azorach
Niech sobie" Gumolep" z resztą baranów na działce szwagra postawi port kontenerowy...
Widok będzie taki jak staniemy na warszowskiej plaży i popatrzmy w kierunku Międzyzdrojów.Za plecami terminal LNG, a przed nami 5 km plaży, 3 km syfu kontenerowego i 5 km plaży do Międzyzdrojów.Chcecie tego?
Prezydent powinien działać w interesie miasta. Moim zdaniem nie powinien zasiadać w żadnej radzie nadzorczej, żadnego przedsiębiorstwa! To jest jawny konflikt interesów!
Pamiętam, towarzysze, jak mówiono że przed połączeniem Niemiec wschodnich z zachodnimi rząd niemiecki miał negocjować ze Związkiem Sowieckim status Polski. Miano wtedy podobno ustalić że Polska będzie" strefą buforową" bez liczących się gospodarki i wojska. Patrząc na to co wyprawiała większość" demokratycznych" ekip po 1989 roku, to była prawda. Z kolei w neomarksistowskim Manifeście z Ventotene, fundamencie ideologicznym UE, czytamy wprost że gospodarki" państw faszystowskich" muszą być demontowane by nie miały silnego zaplecza i możliwości oporu wobec dyktatu noemarksistowsko-trockistowsko-masońskiej UE. Tak więc dzielnie się staracie, towarzysze, realizować ww ustalenia i postulaty ale Polska oprze się tym działaniom. Fakt, rodzi to niedogodności i konieczność zmian ale to wy nie zmienicie księgi dziejów. Polska jeszcze będzie silna i znacząca, choć dziś jest wyśmiewana, obrażana i hamowana przez wszelkich hamulcowych" zatroskanych" różnymi aspektami. A najbardziej tym jak się dorwać do władzy i korytka.
TERMINAL DCT W GDAŃSKI MA AUSTRALIA, FUNDUSZ MACQARINE GROUP, W GDYNI GCT MA Hutchison Port Holdings z Hongkongu. CIEKAWE CO ZA PRZYBŁĘDY CHCĄ ŚWINOUJSKICH MIESZKAŃCÓW Z 430 HA GRUNTU OGRABIĆ ? POWINNIŚCIE WIEDZIEĆ, ŻE ONI DRUKUJĄ NIC NIE WARTE ZIELONE PAPIERKI DZIEŃ I NOC NA OKRĄGŁO. ŚMIECI TE DOPIERO COŚ ZNACZĄ, GDY OGRABIĄ TUBYLCÓW W JAKIMŚ BANTUSTANIE Z BEZCENNEJ ZIEMI I ZMUSZĄ DO NIEWOLNICZEJ PRACY ZA GROSZE.
przecież wczoraj w Wiadomościach o 19.30 mówili że Świnoujście i Gdańsk to będą porty kontenerowe.
JAK BY NIE TA AGATOWSKA I RADNI Z SLD TO BYŚCIE SIĘ DOWIEDZIELI JAK BYŚCIE JUŻ MIELI RĘKĘ W NOCNIKU!
wyspa wolin to dzielnica przemysłowa a wyspa uznam to dzielnica mieszkaniowa
Krzykacze. W referendum będę za terminale.
Pani Agatowska chce dla nas same lasy i komary a dla Świnoujścian ma propozycję pracy- zbierajcie grzyby i jagody. Za SLD ludzie zarabiali 100 euro na miesiąc. Sam pracowałem za nich za 1zł na godzinę. Nigdy więcej tej partii.
Na Bałtyk mogą wchodzić statki o zanurzeniu do 15 m.
ZATRWAŻAJĄCA JEST CHCIWOŚĆ ŻĄDAJĄCYCH OD MIESZKAŃCÓW MIASTA TERENÓW O POWIERZCHNI 430 HEKTARÓW. TOŻ TO PRZEKRĘT TYSIĄCLECIA. GDAŃSKI PORT KONTENEROWY DCT MIEŚCI SIĘ NA 71 HEKTARACH!! Z TEGO 5 HA TO TERENY UTWARDZONE DO SKŁADOWANIA ŁADUNKU. PRZEŁADOWUJĄ 3 000 000 KONTENERÓW.
Do 169... w pis...du z toba i ta sekta na czele ze swoim deweloperem zakreconym.
statek 17, 5 metra zanurzenia nigdy tu nie wejdzie, płytka Zatoka, rury z gazem i kable... no i po jaką cholere mamy zniszczyć ten teren?? nie dajcie wyprać sobie mózgów. na tym biznes zrobi kilku facetów a wam ostanie się jeno beton. pracę dostaną obcokrajowcy bo są tańsi i tyle w temacie.
Terminal kontenerowy jest potrzebny. Swinoujscie jest portem i ten musi sie rozwijac. Czesc wypoczynkowa jest glownie na wyspie Uznam a na prawobrzezu spokojnie moze byc nowoczesny terminal. Tranzyt towarow, depoty, za tym ida kolejne inwestycje a przede wszystkim prioryterowe skomunikowanie.
Nie pozwolimy na wybudowanie terminala. To będzie klęska dla calej turystyki i gastronomii Świnoujścia i Międzyzdrojów
Przeciez im nie zalezy na rozwoju Polski, budowac i to szybko,
Ludzie kochani, mieszkańcy. To gołym okiem widać, że tu chodzi o intratny teren dla prominentnych ludzi. Nie ma na dziś żadnych racjonalnych, ekonomicznych, społecznych, ekologicznych przesłanek, za realizacją tego makabrycznego przedsięwzięcia. Wy, którzy chcecie Terminala. Podczas głosowania za. ... zmienicie oblicze całego naszego regionu. Wielu turystów ucieknie w spokojniejsze tereny, okolice Rewala itp. Pamiętajcie niedowiarki. Jazda osobówką do Szczecina nie skróci się, a wręcz odwrotnie. Zwiększy się zanieczyszczenie spalinami przed waszymi autami osobowymi. Zwiększy się również wypadkowość. Potencjalnie kilku z Was tzw. za... będzie uczestnikami tych zdarzeń. Sądzę, że do referendum nie dojdzie, a jeśli tak, to będzie nieważne z powodu niskiej frekwencji. Naprawdę, nie wiem jak dotrzeć do Waszych umysłów, jak Was przekonać, że Terminal Kontenerowy dla Świnoujścia i Międzyzdrojów to bomba zegarowa.Ten teren od wieków należał do turystyki i przyrody. Niech tak zostanie. Stowarzyszenie Prawobrzeża