¦winouj¶cie jako miasto posiadaj±ce Port Handlowy, Gazoport i Marinê powinno byæ te¿ miastem portowym, o specyficznej atmosferze miasta turystycznego. A czy jest?
· Marina ¦winouj¶cie Basen Pó³nocny to najdro¿szy port na trasie Amsterdam – Ko³obrzeg. Skorzystanie z prysznica kosztuje tu 7,- PLN, a w niektórych „zachodnich” Marinach to samo kosztuje 1 EURO, a w ma³ych Marinach natrysk jest w cenie postoju i mo¿na siê k±paæ ile siê chce.
· Cumowanie awaryjne. Jacht jest jak samochód skomplikowane urz±dzeniem i czasami potrafi siê zepsuæ. W odró¿nieniu od samochodu nie mo¿na go przepchn±æ z drogi na pobocze. Trzeba go zacumowaæ w najbli¿szym porcie. Praktyk± morsk± jest to, ¿e w takich przypadkach nie pobiera siê op³at portowych na czas naprawy lub stosuje solidne rabaty. A jak jest w ¦ciu? Mia³em awariê jachtu na wysoko¶ci Terminala Promowego i awaryjnie musia³em przycumowaæ do pomostu przy W³adys³awa IV zarz±dzanym przez ¯eglugê ¦winoujska (czyli miejsk± firmê). Sta³em tam 19 dni, bo znalezienie w ¦ciu mechanika do silnika jachtowego to nie³atwa sztuka. I jak potraktowa³a mnie ¯egluga ¦winoujska? - 100 PLN/dzieñ. Tak, tak prawie 1900 PLN za AWARYJNY postój jednostki przy obskurnym pomo¶cie bez ¿adnych mediów (pr±du, wody). W Marinie Miejskiej Basen Pó³nocny zap³aci³bym przy tej d³ugo¶ci jachtu 45 PLN/dzieñ, ale nie mia³em jak tam dop³yn±æ z uszkodzonym silnikiem. Takie traktowanie nie jest zachêcaj±ce do odwiedzenia ¦cia po raz kolejny. Za kwotê któr± zap³aci³em ¯egludze ¦winoujskiej kupi³bym u¿ywany silnik do mojej ³odzi.
· Brak Tawerny z marynistycznym klimatem. Tawerna jest w ¦winoujskiej Marinie, ale ma ona charakter zwyk³ej restauracji. Mi chodzi o Tawernê z charakterem ludzi morza. Gdzie pije siê „grog”, a nie herbatê z rumem. ¦piewa szanty i promuj± kulturê marynistyczn±. Ja nie chcê nikogo i niczego zmieniaæ. Ka¿dy biznesmen prowadzi swój interes jak uwa¿a. Ja mówiê tylko o tym, czego nam ¿eglarzom brakuje.
Opisuj±c powy¿sze nie chce krytykowaæ. Koledzy ¿eglarze mówi±, ¿e miasto siê zmienia na lepsze, ³adnieje , rozbudowuje siê . W Marinie te¿ widaæ zmiany, ale jakby mniejsze ni¿ na promenadzie. Zmiany wygl±daj± tak jakby W³adze widzia³y tylko turystê, który przyje¿d¿a na wyspê Uznam, na pla¿ê, mieszka w hotelu na wydmach, chodzi promenad± i w tych miejscach zostawia swoje pieni±dze. Miasto nie zauwa¿±, ¿e jest jeszcze i inny turysta; ¿eglarz, kajakarz który tez chce zostawiæ swoje pieni±dze w takim mie¶cie, którego klimat bêdzie mu sprzyja³. Je¶li nie to pop³ynie do Wolina, Dziwnowa czy Ko³obrzegu. My¶lê, ¿e Miasto powinno wreszcie zauwa¿yæ, ¿e ¦winouj¶cie to 44 wyspy, a nie tylko pla¿a na wyspie Uznam. Wiem, ¿e s± plany aby budowaæ stanice wodne w Karsiborze, Ognicy. Ale czy w tym sezonie zostanie to zrobione? ( mo¿e £unowo) Konkurencja nie ¶pi Wolin i Kamieñ Pomorski maj± swoje nowe Mariny w programie Zachodniopomorski Szlak ¯eglarski. A ¦winouj¶cie co? Czeka.
Marina Basen Pó³nocny to jak powiedzia³ w wywiadzie telewizyjnym Pan Prezydent to niedochodowy twór, ale zapomnia³ dodaæ, ¿e dzier¿awy z Mariny s± wp³acane do miejskiej kasy, a wiec wszystko „pozostaje w rodzinie”. Poza tym wyremontowano, za niema³e pieni±dze, nabrze¿e 13 które pozwoli cumowaæ du¿ym jednostkom i dopiero w 2019 „zacznie zarabiaæ”
Czy Marina musi generowaæ zysk to sprawa do dyskusji. Wed³ug mnie Mariny s± wizytówkami miasta i powinny robiæ wszystko aby ¿eglarz cumowa³ w nich maksymalnie d³ugo i chêtnie do nich wraca³. A zyski dla miasta bêd± p³ynê³y z podatków które zap³ac± restauratorzy i sklepikarze obs³uguj±cy ¿eglarzy. A czy jest o co walczyæ? W 2018 odwiedzi³o ¦winoujsk± Marinê ok 8000 jachtów. Sami sobie Pañstwo odpowiedzcie na to pytanie.
skipper (dane do wiadomo¶ci redakcji)
Poprosili¶my o odniesienie siê do listu Urz±d Miasta. Czekamy na odpowied¼.
Jacht to nie zabawka dla biednych, dlaczego miasto i mieszkañcy maj± takie hobby finansowaæ majêtnym ludziom? Nie na miejscu te ¿ale. A moze tak wzi±æ sprawy w swoje rêce i pomys³ marynarskiej knajpki z szantami wprowadziæ w ¿ycie? Naj³atwiej narzekaæ.
Ca³y ten artyku³ tr±ci prowokacj±, je¿eli go¶æ dop³yn±³ od terminalu do W³.IV to móg³ i do Czterech Wiatrów. Tam zap³aci³by 1/3 ceny i mechanik do silnika na miejscu, a w cenie woda, pr±d i sanitariaty. a co do op³at to na Bornholmie za 9m jacht p³acê 140 PLN.
Dlatego s±dzê ¿e pomys³ na miejsce wypoczynku i rekreacji za dzia³kami nad zalewem by³ cudowny.
Nale¿y zapytaæ w³odarzy miasta jaki jest obecnie status jachtu ZSM zakupionego w ramach BO i w jaki sposób jest wykorzystywany przez mieszkañców?
Do. ..136*** ¯eglarz ma takie hobby, nie inne. Tobie najwyra¼niej kasy brakuje i mo¿esz w wolnych chwilach co najwy¿ej uprawiaæ samogwa³t. Jak wiadomo nie ponosi siê z tego tytu³u kosztów.
Tym, których niejednokrotnie wybrano do rz±dzenia przez pomy³kê, wydaje siê ¿e ich decyzje s± nieskoñczenie m±dre i niepodwa¿alne.Wydaje mi siê, ¿e w Swinouj¶ciu czas na referendum maj±cym na celu zmianê obecnej wladzy.
'Marina Basen Pó³nocny to jak powiedzia³ w wywiadzie telewizyjnym Pan Prezydent to niedochodowy twór''' Szanowny Panie Prezydencie jezeli kazda jednostka organizacyjna w miescie, ktora nie przynosi dochodu trzeba zniszczyc to co Pan powie na temat CALEGO urzedu miasta z Panem na czele? Moze jakies toalety i parkingi platne na terenie UM przyniosa w koncu jakis minimalny dochod? Oczywiscie platne dla Pana i osob zatrudnionych w UM.
Pokaza³ pomost bo przy nim sta³.
w tym roku ¶winoujski port jachtowy bêdzie dzia³aæ ju¿ XX sezon!!. Nie wiem czy ¶miaæ siê czy p³akaæ. Oprócz cholernie drogich nabrze¿y (bitych bardzo g³êboko, by zapewniæ budowê podziemnych apartamentowców od strony ulicy Jachtowej) i kibli nie ma tu nic. Wci±¿ strasz± zrujnowane poniemieckie budynki dawnej stoczni, teren zaniedbany- obraz nêdzy i rozpaczy. By powsta³a marina potrzebne s± obiekty zapisane w planie zagospodarowania przyjêtego lata temu. Bez hangarów, urz±dzeñ podnosz±cych jachty, stacji paliw, hotelu itd nie sposób osi±gaæ spodziewanych zysków. Mo¿e za 5 lat, gdy obecny prezydent nienawidz±cy wszystkiego co morskie odejdzie ze stanowiska, nastêpca doprowadzi do zakoñczenia budowy mariny i przestanie byæ ona wstydliwym miejscem w jednym z najbogatszych miast w Polsce.
Mogê tylko z przykro¶ci± dodaæ, ¿e marina nie jest ani miejscem reprezentacyjnym, ani przyjazna przystañ dla ¿eglarzy.Poza w±tpliwej jako¶ci tawerna gdzie chyba nigdy nie s³ysza³em szant, nie ma te¿ ¿adnej infrastruktury ¿eglarskiej. Jako armator jachtu i mieszkaniec ¦winou¶cia z przykro¶ci± muszê siê przyznaæ, ¿e mój port macierzysty to Kamieñ Pomorski.Marina w ¦winouj¶ciu w ¿aden sposób nie stara siê byæ atrakcyjna dla tzw.rezydentów.Mo¿e warto by³oby pomy¶leæ o systemie rabatów dla rezydentów.Mo¿e warto stworzyæ infrastrukturê ¿eglarsk± z prawdziwego zdarzenia.Na to chyba raczej liczyæ nie mo¿na.Jedynym pomys³em w³adzy miasta na ¿eglarsk± promocje jest kupno jachtu.¯yczê powodzenia najdro¿szej marinie na trasie Amsterdam-Ko³obrzeg. Szkoda tylko, ¿e latem ¦mierdzi. Mieszkaniec Swinouj¶cia
Hej ¿eglarzu, niestety hobby kosztuje.
"Go¶æ • Niedziela [10.03.2019, 21:22:40] • [IP: 88.156.235.***] no tak s³abo czuæ ten charakter morsko ¿eglarski miasta.Jachtami poza woskowymi nikt nie p³ywa³ a ludzie morza to g³ównie tzw rybole albo inni marynarze z przypadku" Ty naprawdê uwa¿asz ¿e tzw" rybole" i marynarze, to marynarze z przypadku?? To ty jeste¶...PRZYPADKIEM, niedouczonym amatorem jakich w swoim ¿yciu ja rybol i marynarz wielokrotnie ratowa³em z opresji.
Marina by³a bardzo kosztowna inwestycj±, za która zap³acili¶my my, mieszkañcy miasta. W³a¶ciciele jachtów to raczej bogaci ludzie zazwyczaj skutecznie unikaj±cy p³acenia jakichkolwiek podatków a wiêc Marina musi byæ dochodowa. Tak na marginesie takiego, ekstra portu jachtowego to nie ma nawet w Las Palmas. Kr±¿ownik Onassisa, zawsze sta³ przy regularnym nabrze¿u portowym.
Jako¶ koszty ponoszone przez w³a¶cicieli jachtów wartych miliony, mnie nie obchodz±. Nie zamierzam siê dok³adaæ z podatków. Nie zauwa¿y³em ¿eby ¦winouj¶cie mia³o siê lepiej po uruchomieniu Mariny.
¦winouj¶cie to jest przyk³ad biznesu po Polsku niedaæ nic wyci±gn±æ du¿o, ale to widaæ wszêdzie, w restauracji, w sklepach, itp... ¦winoujska specjalno¶æ wydoiæ klienta, pu¶ciæ go boso
Kiedys jak byl inny Dyrektor Marina by³a dochodowa a teraz co sie mog³o stac?
Ten pan ma racjê ale dziadostwo jak zwykle krytykuje.
Tak to jest jak miastem rz±dz±, , gondolierzy, , zza Buga. .
A mo¿e by tak dodaæ zdjêcie z Mariny, a nie nabrze¿e W³adys³awa IV.
Wpis zosta³ usuniêty ze wzglêdu na z³amanie prawa lub regulaminu serwisu przez u¿ytkownika/Admin
dlatego my p³ywmy do KAMMINKE zawsze jest S U P E R i polska obs³uga P O L E C A M Y
Dobrze, ¿e kto¶ poruszy³ ten problem. ¬le siê dzieje w tym mie¶cie. W³odarze sobie nie radz±. Zaburzyli ca³y rynek swoimi dzia³aniami. Nieruchomo¶ci s± przewarto¶ciowane strasznie. Rzeczywi¶cie s± warte oko³o 40% swojej ceny. Przez to w³a¶ciciele ma³ych sklepów musz± zamykaæ swoje interesy. Dlaczego? Bo pazerni w³a¶ciciele lokali dowalili takie czynsze, ¿e siê nie op³aca prowadziæ interesu. ¯adna franczyza siê nie op³aca, bo nie do¶æ, ¿e trzeba zarobiæ na w³a¶ciciela danej sieci, to jeszcze na przesadnie drogi czynsz. Wszystko idzie w tym mie¶cie w z³± stronê. Nasi w³odarze buduj± kolejne nieruchomo¶ci dla Niemców aby mogli byæ tam masowani, zabawiani muzyk± i obs³ugiwani w restauracjach. Zalej± ca³e miasto betonem w pogoni za kas± dla nielicznych, a co dalej bêdzie?
To miasto jest odwrócone od morza. Liczy siê tylko beton i interesy deweloperów. Nawet kajaka nie mo¿na zwodowaæ na pla¿y bez zezwolenia z urzêdu morskiego to s± jaja.
Szanownemu ¿eglarzowi popierniczy³a siê marina z ¯eglug± ¦winoujsk± - to jedno. Celem funkcjonowania przedsiêbiorstw jest oczekiwanie zysków a nie strat - to drugie. Kwestia cen w RP vs RFN czy GB... w RFN po s±siedzku mo¿na na promenadzie kupiæ za 2 euro kawê z ciastkiem a u nas oko³o 10-12 z³ sama kawa. Taka to jest niestety si³a nabywacza z³otówki - to po trzecie. ¯eglarstwo to stosunkowo drogi konik i chyba nie ka¿dego panie Skipperze na niego staæ.
Jesli nie da sie zabetonowac, to jest nieprzydatne!