POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [01.03.2019, 21:31:26] • Świnoujście

Związkowcy piszą do ministra w sprawie stoczni Gryfia. Padają bardzo poważne pytania

Związkowcy piszą do ministra w sprawie stoczni Gryfia. Padają bardzo poważne pytania

fot. iswinoujscie.pl

3 spośród 4 organizacji związkowych działających w MSR Gryfia S.A. wspólnie napisały list do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marka Gróbarczyka. Proszą o informacje o przejęciu zarządu MSRG przez PŻM.

Poniżej przedstawiamy list związkowców, który 19 lutego wysłali do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Marka Gróbarczyka.

Szanowny Panie Ministrze,
W imieniu nw. zakładowych organizacji związkowych działających w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A.:

WZZ Pracowników Gospodarki Morskiej,
Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidamość'”,
Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Stoczni,

wyrażamy zdziwienie oraz głębokie zaniepokojenie doniesieniami medialnymi dotyczącymi „przejęcia zarządu stoczni MSR Gryńa” przez Polską Zeglugę Morską (artykuł opublikowany w serwisie internetowym portalmorskipl w dniu 21.01.2019 r.) oraz informacjami przekazanymi przedstawicielom związków zawodowych MSRG przez zarządcę komisarycznego PZM — Pana Pawła Brzezickiego podczas spotkania, które miało miejsce w dniu 22.01.2019 r. w siedzibie PŻM w Szczecinie.

Jednocześnie jesteśmy poruszeni tym, że tak strategiczne decyzje dotyczące przyszłości największej Stoczni w Zachodniopomorskiem są rozważane bez udziału strony społecznej i zarządu naszej firmy. Z ubolewaniem stwierdzamy, że dowodzi to wyjątkowo przedmiotowego traktowania MSR Gryfia i jej załogi - w szczególności, iż w dniu 04.12.2018 r. podczas 106 posiedzenia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej deklarował Pan, że żadne zmiany organizacyjne o charakterze restrukturyzacyjnym nie będą podejmowane bez uprzednich konsultacji z przedstawicielami organizacji związkowych. W tym kontekście, powzięcie przez załogę MSRG informacji o planowanym „przejęciu” ze źródła, jakim jest portal internetowy, na łamach, którego zarządca komisaryczny PŻM informuje, że rozmowy w 90% są już zakończone — każe poddać pod wątpliwość Pańską deklarację z dnia 04.12.2018 r.

Brak jakichkolwiek oficjalnych informacji w temacie ewentualnego „przejęcia” pochodzących od innych stron niż PŻM powoduje zamęt informacyjny, szereg spekulacji i wywołuje jednoznacznie negatywne nastroje wśród załogi Stoczni, zarówno w Szczecinie, jak i w Świnoujściu.

Związkowcy piszą do ministra w sprawie stoczni Gryfia. Padają bardzo poważne pytania

fot. iswinoujscie.pl

W związku Z powyższym zwracamy się do Pana — jako Ministra sprawującego nadzór właścicielski nad MSR Gryfia S.A. 0 oficjalne potwierdzenie lub zdementowanie doniesień na temat planów „przejęcia” MSRG przez PZM, wskazanie, jakie są rzeczywiste zamiary względem MSRG, a jeżeli faktycznie rozważana jest jakakolwiek forma przejęcia MSRG przez PŻM — prosimy o odpowiedź na poniższe pytania:

1) Na czym ma polegać zapowiedziane przez zarządcę komisarycznego PŻM „przejęcie zarządu MSR Gryfia S.A.”? Czy należy przez to rozumieć, że nowy właściciel — Fundusz Rozwoju Spółek zamierza pozbyć się udziałów w MSR Gryfia S.A. na rzecz Polskiej Żeglugi Morskiej? Czy planowana jest inna forma „przejęcia”? Na czym miałoby ono polegać?

2) Jakie są rzeczywiste powody przemawiające za takim „przejęciem”? W opublikowanym artykule, Pan Brzezicki wskazuje na chęć zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na montaż systemów oczyszczania spalin oraz na potrzebę włączenia stoczni do portfolio PŻM. Chcielibyśmy nadmienić, że MSR Gryfia posiada doświadczenie w instalacjach układów oczyszczania gazów spalinowych (tzw1 scrubberów), które z powodzeniem były realizowane na rzecz renomowanych zagranicznych amatorów. Nie są to szczególnie wymagające prace i stocznia jest przygotowana do świadczenia tego rodzaju usług na szerszą skalę — bez konieczności łączenia struktur z innymi podmiotami. W odniesieniu do poczucia potrzeby włączenia Gryfii do portfolio PŻM — żywimy jedynie głęboką nadzieję, że nie może to być powód przesądzający o losie ostatniej oraz posiadającej najdłuższą tradycję stoczni w Zachodniopomorskiem.

3) W jaki sposób planowane „przejęcie” poprawi sytuację MSR Gryfia S.A.? Zarówno z treści artykułu jak również z rozmów z zarządcą komisarycznym PŻM, które miały miejsce podczas spotkania w dniu 22.01.2019 r. nie sposób wywieść w jaki sposób planowane „przejęcie” poprawi sytuację Stoczni. Tym bardziej, że komisarz PZM zadeklarował, że po przejęciu, w Gryfii nie będą remontowane statki PZM lecz innych armatorów.

4) Jaki jest rzeczywisty cel ekonomiczny takiego „przejęcia”? PŻM jako grupa wykazała na koniec 2017 roku skumulowaną stratę w wysokości 1,5 miliarda złotych. Pomimo jednoczesnego wykazania zysków w wysokości 117 milionów złotych, fakt iż strata przekracza zyski blisko 13-krotnie powoduje, że PŻM wciąż znajduje się w złej kondycji finansowej. Tym samym ewentualne „przejęcie” polegałoby na wchłonięciu przez podmiot z poważnymi problemami finansowymi mniejszego podmiotu, którego sytuacja finansowa również nie jest dobra i który ewidentnie wymaga nakładów dla prawidłowego rozwoju. W tym kontekście perspektywa jakichkolwiek inwestycji w MSR Gryfia wydaje się mocno wątpliwa.

5) Czy został opracowany jakikolwiek plan „przejęcia", który wskazywałby na poprawę sytuacji MSR Gryfia? Czy została przeprowadzona analiza due diligence? Pragniemy poinformować, że w przeszłości był analizowany wariant fuzji MSR Gryt'ia Z-d w Szczecinie i PZM — w czasach kiedy sytuacja finansowa PŻM była zdecydowanie lepsza. Ówczesne analizy jednoznacznie wskazały na brak ekonomicznego uzasadnienia dla takiego rozwiązania. Prosimy o informacje co spowodowało, że wynik poprzednich analiz nie jest już aktualny.

6) Czy ewentualne „przejęcie" dotyczyłoby zarówno Zakładu w Szczecinie jak i Zakładu w Świnoujściu? O ile poprzednie analizy połączenia PŻM i MSR Gryfia Z-d w Szczecinie wskazywały brak zasadności m.in. ze względu niedostateczną synergię pomiędzy podmiotami, to w przypadku Zakładu w Świnoujściu istniejąca tam infrastruktura techniczna (w szczególności doki) w ogóle nie odpowiada potrzebom remontowymi floty PŻM. W związku z powyższym prosimy o informację, jaki jest plan, co do Zakładu w Świnoujściu? W jaki sposób „przejęcie” miałoby poprawić sytuację Zakładu w Świnoujściu?

7) Czy po „Przejęciu” zarządu MSR Gryfia planowane jest wydzielenie ze struktury organizacyjnej Stoczni jakichkolwiek realizowanych przez nią samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom? Zaprezentowana podczas spotkania ze związkami zawodowymi, wizja zarządcy komisarycznego PŻM dotycząca funkcjonowania Stoczni zakłada wydzielenie części realizowanych zadań do pomniejszych dedykowanych spółek. Informujemy, że taki model funkcjonowania przedsiębiorstwa wielokrotnie był realizowany przed 2016 rokiem i każdorazowo sprowadzał się do postępującego ograniczania potencjału Stoczni poprzez rozdrobnienie i stopniowe wyprowadzanie z niej majątku — gruntów, infrastruktury technicznej, wyposażenia oraz największego kapitału, jakim są pracownicy, ich wiedza i kompetencje. Obsługa doków, obsługa ruchu, holowniki i ich załoga, zarządzanie infrastrukturą i majątkiem, finanse, płace, kadry — to tylko część obszarów, które były w przeszłości powierzone podmiotom zewnętrznym, jednakże przy wielowymiarowym charakterze działalności Stoczni, model outsourcingowy okazał się wyjątkowo kosztowny i niewydolny, a proces niwelowania negatywnych skutków tamtych decyzji trwa do dziś.

8) Czy po „przejęciu', zakładane są jakikolwiek redukcje etatów lub zmiany plac? W trakcie spotkania z dnia 22.01.2019 r. zarządca komisaryczny PŻM poinformował o planie przeniesienia obszarów funkcjonowania Stoczni związanych z księgowością, finansami zaopatrzeniem oraz częściowo kadrami do tzw. centrum usług wspólnych PZM. Czy w związku z zaprezentowanym zamiarem relokacji ww. obszarów zakładane są redukcje etatów lub zmiany płac? Czy takie przeniesienie było badane pod kątem efektywności? Jakie są plany w zakresie pracowników produkcji oraz pozostałych pracowników administracji? Czy wśród nich planowane są zwolnienia, redukcje etatów lub zmiany płac? Co Z magazynami i ich obsługą — które wraz z zaopatrzeniem stanowią organiczną jednostkę w strukturze firmy, i ich rozdzielenie wydaje się niezasadne z punktu widzenia efektywnej gospodarki zaopatrzeniowo-magazynowej Stoczni.

9) Czy ogłoszone przez PŻM plany dotyczące MSR Gryfia S.A. zakładają kontynuację lub zmiany realizowanych projektów? W szczególności ujętych w przyjętej przez Radę Ministrów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju — tj. budowa promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oraz utworzenie Zakładu Recyklingu Statków, jak również innych istotnych dla Stoczni przedsięwzięć jak remonty jednostek wojskowych, czy budowa lodołamaczy dla Wód Polskich w Gdańsku?

10) Czy zamiarem Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest prywatyzacja Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia" S.A.? W trakcie spotkania z dnia 22.01.2019 r. zarządca komisaryczny PZM zakomunikował, że „przejęcie” i następnie rozdrobnienie potencjału poprzez rozlokowanie go do pomniejszych spółek jest etapem poprzedzającym prywatyzację Stoczni, która miałaby miejsce po wyborach parlamentarnych. W tej kwestii szczególnie prosimy Pana Ministra o zajęcie stanowiska i wyjaśnienie, w jaki sposób zamiar zarządcy komisarycznego PŻM licuje z głoszonym od lat przez rząd programem odbudowy państwowego przemysłu stoczniowego.

Związkowcy piszą do ministra w sprawie stoczni Gryfia. Padają bardzo poważne pytania

fot. iswinoujscie.pl

Z nadzieją przyjęliśmy zapowiedziany przez Pana Ministra rządowy program odbudowy przemysłu stoczniowego — w tym stoczni Gryfii. Podobnie z nadzieją przyjęliśmy fakt przejęcia aktywów stoczniowych przez Fundusz Rozwoju Spółek znajdujący się pod nadzorem właściwego branżowe Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, licząc, iż zwiększy to szansę na możliwość Gryfii samostanowienia o sobie i pozwoli na rzeczywistą odbudowę potencjału naszego Zakładu, jako autonomicznego przedsiębiorstwa. Tymczasem ostatni okres to brak stabilizacji, narastająca niepewność, co do przyszłości Zakładu, obawa przed kolejną utratą autonomii, majątku, czy innych elementów szeroko rozumianej tożsamości MSR Gryfia.

Niezrozumiałe są dla nas cele połączenia MSRG z PZM — zarówno te ekonomiczne jak i społeczne. Podobnie niezrozumiała jest dla nas sytuacja, w której PZM - polski armator z siedzibą w Szczecinie i wieloletni klient MSR Gryfia, dla którego Stocznia remontowała średnio kilkanaście statków rocznie, w 2018 roku wyraźnie ograniczył współpracę z Gryfią (w 2018 r. remontowanych było zaledwie 6 statków PZM wobec 16 statków w 2017 r.) — i jednocześnie kierował swoją flotę na remonty do stoczni w Bułgarii i na Ukrainie (np. statek Mazowsze) wspierając tym samym zagraniczny przemysł stoczniowy, wbrew ogólnoświatowemu trendowi budów i remontów statków w krajowych stoczniach i wbrew idei odbudowy polskiego przemysłu stoczniowego.

Związkowcy piszą do ministra w sprawie stoczni Gryfia. Padają bardzo poważne pytania

fot. iswinoujscie.pl

Pomimo szeregu niezależnych od Załogi MSRG okoliczności negatywnie wpływających na rozwój naszego Zakładu - jak chociażby niestabilna sytuacja, zmiany właścicielskie, wielokrotne zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej, brak wyboru prezesa spółki, czy drastyczne obniżenie wolumenu sprzedaży z jednym z kluczowych klientów, jakim było PZM, pracownicy MSRG należycie wykonują swoje obowiązki — czego dowodem jest prognozowany wynik spółki za 2018 roku. który wskazuje na zwiększony przychód i tym samym zysk ze sprzedaży oraz ogólny dodatni wynik finansowy a poprzedni rok obrotowy. Rozumiemy potrzebę dalszej restrukturyzacji i poprawy efektywności naszej firmy i jesteśmy otwarci na tego rodzaju działania, ale planowane „przejęcie" MSRG jest dla nas niezrozumiałe, niepokojące wizje zarządcy komisarycznego PZM rodzą wiele wątpliwości zawartych w piśmie.

W związku z powyższym zwracamy się do Pana Ministra z prośbą o jednoznaczne odniesienie się do kwestii podniesionych w niniejszym piśmie.


komentarzy: 30, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 30

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 11:51:31] • [IP: 217.114.169.***]

Niestety prawda w oczy kole

Gość • Poniedziałek [04.03.2019, 10:57:46] • [IP: 217.114.169.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [03.03.2019, 16:29:37] • [IP: 178.238.246.***]

Do" Gość • Sobota [02.03.2019, 03:03:15] • [IP: 37.47.181.***]". Na Twoim miejscu upi...łbym sobie paluchy zanim coś bym napisał nie wiedząc z czym Ci ludzie na co dzień muszą się zmagać. Zapewne siedzisz w ciepłym biurze, na stołku na którym już tapicerka strzela od pierdzenia w niego. Jeżeli chodzi o budowniczych, to każdy robi co może. Faktycznie są tacy co się ukrywają, ale to na każdym stanowisku takiego znajdziesz, również i na Twoim. Inni natomiast starają się walczyć na tyle na ile mogą lub potrafią. Pana B lub Pana R trzeba szanować, bo są to osoby mimo różnicy wieku z bardzo obszerną wiedzą. A jeżeli Ty twierdzisz, że ktoś gwiazdorzy lub jest wulgarny, to albo tej osoby wiedza Cię przytłacza i nie ogarniasz ułamku tej wiedzy, albo jesteś tak tępy(a), że trzeba Ci łopatologicznie wszystko tłumaczyć. Jeżeli masz pisać takie komentarze, to siedź lepiej na d...e i nic nie pisz lecz pozwól tym" chamom i gwiazdorom" na Twoją pensję zarobić. W tym oddziale jest wiele osób na każdym szczeblu, którzy walczą.

Gość • Niedziela [03.03.2019, 11:58:13] • [IP: 178.238.249.**]

Przytoczcie opinie związkowców z Solidarności stoczni Gryfia, którzy działają w Szczecinie. Okazuje się, że jest ona zupełnie odmienna : stocznie w Świnoujściu nalezy zlikwidowac i nie dopuścić do niezależnej, samodzielnej działalności. Czy związkowcy ze Świnoujścia nie wiedzą o tym. Chyba nie, bo nie wspomiaja o tym ani jednym słowem.

Gość • Niedziela [03.03.2019, 08:22:13] • [IP: 23.226.237.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [02.03.2019, 23:47:46] • [IP: 37.47.183.***]

Już decyzja zapadła stocznia oddana dla zadłużonego PŻM-U. To skandal co robią z majątkiem narodowym,

Gość • Sobota [02.03.2019, 23:05:07] • [IP: 188.146.57.***]

Przestańcie ciągle obwiniać pracowników MSR w Świnoujściu za to, co w Gryfii się dzieje. To nie są nieroby i głupki, tylko w większości ludzie, którzy pomimo nadmiaru zadań, niskich zarobków, braku odpowiednich narzędzi i zasobów próbują ten bajzel utrzymać przy życiu. Problem leży w sposobie sterowania firmą a tym się zajmują w Szczecinie i Warszawie. Co do reformy polityki kadrowej i płacowej - bez tego żadnych zmian nie będzie.

Gość • Sobota [02.03.2019, 18:26:56] • [IP: 92.42.118.**]

IP: 37.47.181 i IP :31.0.33, jak do tego według Waszych maili doda się brak szefa produkcji w MSR S. A. i niektórych kierowników, to mamy ponury obraz stanu wewnętrznego tej stoczni. Dlatego konieczne jest oderwanie się od Szczecina i jednoczesna rewolucja kadrowa. Te dwa warunki są niezbędne, żeby stocznia, żeby stocznia , żeby stocznia, była stocznią ! Proszę zanucić na melodie " Żeby Polska. .." co może doda energii do działania rzeczywistego , a nie do przebierania nóżkami jak dzieci w przedszkolu .

Gość • Sobota [02.03.2019, 17:43:08] • [IP: 80.245.189.***]

Padają bardzo poważne pytania, ale chciałbym zaznaczyć że te pytania są tendencyjne

Gość • Sobota [02.03.2019, 14:53:05] • [IP: 83.11.244.*]

Gość • Sobota [02.03.2019, 10:34:15] • [IP: 92.42.118.**] Ten portal ma zasięg medialny tylko do wsi Przytór. I co z tego, że zasięg medialny jest również w betonowie zwanym Świnoujście skoro tam większość to p a t o l o g i a. Natomiast we" wsi Przytór" mieszkają również dawni stoczniowcy z MSR, którzy nie dawali sobie w kaszę dmuchać. To tylko drobna na pozór różnica ale bardzo istotna.

Gość • Sobota [02.03.2019, 12:16:10] • [IP: 31.0.33.***]

Nie! Jedynym ratunkiem dla naszej stoczni jest wywalenie na zbity... emerytów którzy tam pracują i pracowali w czasach komuny bo stare nawyki im zostały. Armatorzy przez to omijają już w coraz większym stopniu ten zakład.

Gość • Sobota [02.03.2019, 11:45:41] • [IP: 188.125.60.***]

Gość • Sobota [02.03.2019, 10:34:15] • [IP: 92.42.118.**] - bardzo dobrze to zostało ujęte. Czyżby" dobra zmiana" kontynuowała PO-przedników, którzy robili wytyczne płynące z Brukseli - po co nam polskie stocznie skoro niemieckie istnieją /?

Gość • Sobota [02.03.2019, 11:03:20] • [IP: 164.127.40.***]

Może komus się przyda ta informacja: dziś w TVP Regionalnej Szczecin (osiągalnej oczywiście naziemnie, MUX3) o g.12:00 Opowieść o Bolku, psie co promem pływał, reportaż, Polska 2014 - o znanym świnoujskim naszym piesku - w reportażu opowiadają o nim pracownicy promów na Ognicy. Fajny, żartobliwy reportażyk.Powtórka 14 III w tymże programie, o g.12:00

Gość • Sobota [02.03.2019, 10:34:15] • [IP: 92.42.118.**]

Ten portal ma zasięg medialny tylko do wsi Przytór odległej od Świnoujścia 7 km. ZZ nie wiedzą jak walczyć o samodzielność i przyszłość MSR.S.A. Dzisiaj sobota MSR S.A. nie pracuje, więc dlaczego nie pojechali jednym autokarem lub pociągiem nocnym do Warszawy z transparentami pod URM. Tak niewiele trzeba, a medialnie cała Polska będzie poinformowana o olbrzymim problemie egzystencjonalnym dla tego pięknego morskiego miasta, w którym za czasów PRL planowano budowę największej stoczni do remontu największych masowców na Bałtyku, na obszarze 50 ha z dwoma dodatkowymi dokami o nośności 25 000, 0 Ton każdy. Geografia, morze i transport morski Europy i świata nie zmieni się przez wieki, Świnoujście jest skazane naturalnie na wielką stocznię, tylko teraz żyjemy i teraz ma powstać. Dlatego trzeba gonić tych co chcą" zawracać Wisłę kijem".

Gość • Sobota [02.03.2019, 09:28:25] • [IP: 185.13.106.***]

Wybory i koryto trzeba utrzymać a ilu frajerów zawierzyło związkom i płaci na ich utrzymanie razem z pracodawcą obowiązkowo?

Gość • Sobota [02.03.2019, 09:26:41] • [IP: 83.11.89.***]

Drodzy związkowcy, może wspomnijcie Ministerstwu strategię PO. Czy wtedy byliście aktywni przy ratowaniu zakładu?.

Gość • Sobota [02.03.2019, 09:12:17] • [IP: 185.13.106.***]

Niech idą do pis on im da kopa w dupę i pa pa !! Koryto się kończy i ciepłe posadki, tera walka o być albo nie być. Jak tu żyć?

Gość • Sobota [02.03.2019, 08:22:40] • [IP: 37.47.155.**]

PŻM jest w złej kondycji finansowej, więc co może zaoferować stoczni ?

Gość • Sobota [02.03.2019, 08:17:23] • [IP: 95.129.225.**]

Wierzyliście najpierw politykom PO a potem PiS którzy robili z wami co chcieli. Pisanie jakiś pisemek to za mało, bo i tak je olewają i dalej robią swoje.

Gość • Sobota [02.03.2019, 07:26:27] • [IP: 185.13.106.***]

IP: 176.221.123.*** a co związki robiły jak Pinokio przyjechał kto tam go witał i wychwalał przy stępce? Nie całował w d... bez mydła włazili a tera efekty macie.

Gość • Sobota [02.03.2019, 07:12:20] • [IP: 92.42.119.***]

Do roboty nieroby stoczniowe czekają stocznie w Norwegii, Holandii ale nie bo tu w MSR się leży i zarabia komusze bagno

Gość • Sobota [02.03.2019, 05:07:41] • [IP: 64.88.234.**]

Stoczniowcy ze Ś-ca jak najprędzej spróbujcie się oderwać od Szczecina.Wszystko co kiedyś było podległe szczeciniakom, ale się oderwalo dalej funkcjonuje np promu w miescie autobusy pec...Tylko ten nasz port nie może się wyrwać spod okupacji I dalej robi wyniki dla Szczecina.Wracając do Pżm-mu nic dobrego dlla Was nie wyniknkie dopuki jest tam szefem pan Brzeżicki..Jego plan naprawczy to zabrać wszystko co można marynarzom i najlepiej aby pływali za miche.Ta władza iten facet to samo ZŁO, ale może tylko do jesieni, czego bardzo życze pływającym z PZm-u.

Gość • Sobota [02.03.2019, 03:03:15] • [IP: 37.47.181.***]

Nie wymagajmy od rządzących myślenia w kierunku rozłączenia obu zakładów, bo im zależy tylko na posadzeniu siebie i najbliższych im osób na stołkach. Oni mają gdzieś losy państwowych firm. A tak w ogóle to zarządzanie samą stocznią w Świnoujściu to jeden wielki żart... pan dyrektor G. powinien jako pierwszy polecieć, nie nadaje się do niczego... Do tego kłamie na spotkaniach pracowniczych i jakby mógł to by każdego pracownika sprzedał/podpierdzielił. To nie jest nasz dyrektor !! A rozdawanie podwyżek to oczywiście tylko elicie i to tylko tym, z którymi klepie się po pleckach.. Budowniczych to w ogóle nie ma... Jeden boi się sam siebie i chowa się po kątach, drugi kaleczy angielski (Panie B. dokształć się w końcu i przestań gwiazdorzyć, najmłodszy i najgłupszy), trzeci to tyran i wyzywa każdego. Ludzie z wysokim mniemaniem o sobie... Układy i układziki są wszędzie...

Gość • Sobota [02.03.2019, 00:57:45] • [IP: 37.8.231.***]

Błędem/zupełnym nonsensem/było połączenie stoczni prawie upadłej/Gryfia/ z zupełnie dobrze prosperującą MSR Ś-cie.Teraz widzimy konsekwencje.Kto za to zapłaci?Kto wreszcie trafi do pierdla, za marnotrawienie takiego majątku?Za błędy, każdy płaci.Dlaczego za błędy decydentów, cały czas płacą podatnicy?

Gość • Sobota [02.03.2019, 00:02:35] • [IP: 185.210.38.***]

nudne to już

Oglądasz 1-25 z 30
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przejście na Plac Słowiański – zamknięcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac Słowiański Uroczystości pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczypospolitej” z udziałem asysty honorowej, z udziałem władz administracyjnych i samorządowych, służb mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. 1) zajęcie miejsca przez asystę honorową, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Państwowego, 3) Apel Pamięci, 4) wystąpienie okolicznościowe Prezydenta Miasta Świnoujście, 5) składanie wiązanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pieśni patriotycznych z okazji Święta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdziału honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakończenie uroczystości. ■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■