- Rząd Premiera Mateusza Morawieckiego znalazł dodatkowe środki na sfinansowanie wykonania dokumentacji i badań geologicznych dla jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych metropolii szczecińskiej – podkreśla wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc – To ważny krok w budowie ponad 50 km drogi ekspresowej - Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
Kontrakt o wartości 14,637 mln złotych został zawarty z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie przedmiotu umowy. – Dokumentacja ta jest kluczowa dla dokładniejszego oszacowania kosztów realizacji inwestycji i możliwych rozwiązań technicznych – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. W ramach tego zadania projekt obwodnicy zostanie opracowany w znacznie większej szczegółowości niż w istniejącej dokumentacji studialnej. Wykonany zostanie też bardzo szeroki zakres badań geologicznych, tak aby poznać szczegółowo budowę podłoża. – Oczekujemy od wykonawcy sprawnego i rzetelnego wykonania badań i dokumentacji, na pewno na każdym etapie będziemy szczegółowo weryfikować otrzymane materiały, ponieważ będą one kluczowe dla uniknięcia problemów na etapie realizacji robót – dodaje Łukasz Lendner. Inwestycja planowana jest do realizacji w formule PPP.
Zlecona dokumentacja uszczegółowi rozwiązania projektowe obwodnicy w korytarzu określonym w decyzji środowiskowej. Dokładnie zostaną opracowane rozwiązania w rejonie węzłów drogowych i przecięć z innymi drogami. Na nowo zostaną uzyskane uzgodnienia od samorządów, zarządców dróg, gestorów sieci i urządzeń, które przetnie obwodnica. Wykonany zostanie bardzo szeroki zakres badań geologicznych. Badania będą obejmowały wykonanie tomografii elektrooporowej, która da obraz układu warstw podłoża na całej długości inwestycji. Zostanie zrealizowanych około 4300 wierceń na trasie i przy obiektach o łącznej długości około 38 km i około 2000 sondowań. Wiercenia w rejonie planowanego tunelu przez Odrę będą sięgać głębokości 50 metrów. Badania te pozwolą miedzy innymi na określenie zakresu koniecznych wzmocnień podłoża i sposobu posadowienia obiektów inżynierskich.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości 51,6 km. Trasa od północy i zachodu ominie aglomerację szczecińską przechodząc pod rzeką Odrą dwururowym tunelem w rejonie Polic. Początkiem inwestycji od zachodu będzie węzeł zintegrowany Kołbaskowo na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ łączący drogi S3 i S6. Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga w znaczny sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina, po powstaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Również z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.
Popieram wszelkie inwestycje drogowe niezależnie gdzie są budowane. Oznacza to że tam ludziom będzie się lepiej poruszać po drogach. Nieudacznicy to chcą aby budować tylko tam gdzie oni jeżdżą.
07:26:11] • [IP: 80.245.182.** Wielu - też z awarią zwieracza jak ty - miało W SOBIE pipidówkę, więc nawet po wyjeździe z wyspy (która dla ludzi wolnych w głębi serca jest wyspą wolności) rozsiewało pipidówkowość w największych miastach kraju.
Byłoby super. Znacznie skróci mi to drogę ze Szczecina do Świnoujścia.
na razie będzie Tunel potem Pokolenie Przedszkolaków Wybuduje Most będzie Autostrada Swinoujscie Goleniów ale trzeba czekac Latami
będzie Tunel z Finlandii do Estonii Będzie 19 km Tunel z wyspy Niemieckiej na wyspę duńską 19 km Autostrada 4 pasmowa i 2 torowa Kolej Prawicowa PO wybudowała Tunel w Gdansku a Katolicka PIS wybuduje Tunel w Swinoujsciu a Unia Europejska da pieniądze w 2021 r
Ipo co nam tunel w Świnoujściu. Wybudować most- estekadę, Wszyscy bedą zadowoleni. Będzie to rozwiązanie bezpieczne dla całego miasta.
Nigdy w Świnoujściu nie proponowano mostu wysokiego. Mowa była o moście średnim otwieranym, zapewniającym bez podnoszenia przęseł, przejście statków o wysokości nad powierzchnią wody do 20 metrów. Ilość statków" wyższych" idących torem do i ze Szczecina to 2 do 3 na dobę i to głównie nocą. Mieszkańców oszukano, podając dane z księżyca, których nikt nie weryfikował. Wina oczywiście rady miasta, której członkowie na ślepo wierzą powoływanym przez prezydenta miasta, czy przez inne organy tzw. ekspertom, którzy za odpowiednio wysoką kasę są w stanie narazić na szwank swoją pozycję naukową. W mieście wczasowo turystycznym most zapewniłby komunikację nie tylko samochodową ale i pieszą i rowerową. Tunel jest tylko dla samochodów. Absurdem projektu tunelu jest to, że w momencie potężnej ulewy, niewydolności systemu osuszania i zalania tunelu, ludzie mają uciekać drogą ewakuacyjną umieszczoną pod jezdnią!!
Nad torem wodnym wysoki most? Tunel? Czy promy" Karsibór"?
W okolicy Polic będzie most czy tunel? Jeżeli tunel-to jaka metodą będzie robiony, jeżeli most-to jak wysoki i dlaczego nie może być w Ś-ciu?
grobla - srobla Tyle w temacie.Predzej H... wstanie z grobu
Do 07:26:11 jedż w nieznane nikt za tobą płakać nie będzie przynajmniej jednego oszołoma będzie mniej.
Grobla przez zalew odpada z wielu względów, w tym też dlatego, że w miejscu gdzie mogłaby powstać grunt jest wybitnie niestabilny (naniosy, refulaty). Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by wspólnie z Niemcami zbudować estakadę. Koncepcję 20 lat temu Senacie Miasta Berlina prezentował śp. Lechosław Goździk.Niemcy koncepcję przyjęli z zachwytem. Temat miał być podjęty po wejściu Polski do UE. Ważne było to, że projekty realizowane przez dwa lub więcej państw UE mają priorytet w finansowaniu. Koszt realizacji projektu Niemcy określili na 120 mln marek niemieckich. Obecnie to byłoby gdzieś około 700 mln euro. Niestety, od 16 lat w naszym ratuszu zasiada osoba zarażona" tunelową chorobą " i temat estakady zniknął. Po co estakada? Przejęcie znaczącej części ruchu weekendowego ze Szczecina i Berlina. Koncepcja przewidywała dwa pasy ruchu dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 20 ton, ścieżkę rowerową, wielki parking na wjeździe na Uznam itd. Wjazd do Szczecina przez Dobieszczyn.
A ja sr... na to bo wyjeżdżam z tej pipidówy :)
Grobla super sprawa, temat stary ale jakoś nikt nie wpadł, aby zrobić badania środowiskowe i usypać groblę z urobku pogłębiania toru wodnego. Marszałek Geblewicz ma świetny temat do działania, zadowoli tym całe spektrum wyborców od lewej do prawej.
Gość • Piątek [11.01.2019, 20:31:17] • [IP: 88.156.232.***]- Nasi politycy zginęli w drugiej wojnie światowej.
I tunel tak, o wybuduja?
A teraz w ramach eksperymentu praktycznego uruchamiającego wyobraźnię, proszę wsiąć w samochód i przejechać się od parkingu koło falochronu do przeprawy promowej Karsibór- taki odcinek drogi potrzebują mieszkańcy w formie usypanej tanio GROBLI w stosunku do innych inwestycji drogowych, by ze Świnoujścia dojechać do Nowego Warpna i do Szczecina. W ciągu pół godziny możnaby dotrzeć do centrum Szczecina, a Szczecinianie przyjeżdżaliby nad morze. Z innej beczki, jeśli pod Odrą robią dwururowy tunel, to nie bez powodu. Cokolwiek stanie się z tunelem, jedyna droga to przez Niemcy. Grobla jest jedynym słusznym i potrzebnym dla mieszkańców rozwiązaniem, tym bardziej, że mają pogłębiać tor wodny i sypać jakieś sztuczne wyspy-niech sypią ten piach po właściwej stronie, tworząc podstawy do tej niezbędnej dla dalszego rozwoju miasta inwestycji. Szczecin, jako źródło naszych problemów od lat, powinien finansowo uczestniczyć w tym projekcie, łaski nie robią, bo inaczej most niski i mają pozamiatane! Gdzie są NASI politycy?