Inwestycja to konieczność - przekonują. Wciąż nie ma ostatecznej decyzji dotyczącej sposobu finansowania przedsięwzięcia. - Mamy niewiele czasu, bo przepadnie nam unijne dofinansowanie - mówiła radna SLD Elżbieta Piela-Mielczarek. - Jeżeli w pierwszym półroczu bieżącego roku nie zostanie ogłoszony przetarg na budowę stałego połączenia, to z budową będzie można się pożegnać. A przetarg będzie ogłoszony tylko wtedy, gdy zostanie zapewnione finansowanie inwestycji z budżetu państwa.
- Znamy problem Świnoujścia, dlatego z kontraktu wojewódzkiego sfinansowano studium wykonalności inwestycji - mówił członek zarządu województwa Wojciech Drożdż. - Świnoujście jako piąte miasto, co do wielkości, w województwie i czwarty port, co do znaczenia, w całej Polsce zasługuje, aby mieć stałą przeprawę.
Jak się szacuje, budowa tunelu ma kosztować około miliarda złotych. Z funduszy unijnych na ten cel zagwarantowano około 200 mln złotych. Do tej pory nie ma ostatecznej decyzji dotyczącej sposobu finansowania inwestycji.
2009-03-11, 08:31: Sławomir Orlik