Jak relacjonują mieszkańcy, grzejniki co prawda działają, jednak - w ich ocenie - nie grzeją tak intensywnie jak dawniej. W praktyce oznacza to konieczność dogrzewania się lub chodzenia po mieszkaniach w cieplejszej odzieży. Sprawa była wielokrotnie zgłaszana do zarządcy budynku, jednak przez dłuższy czas nie przynosiło to oczekiwanej poprawy.
W związku z narastającymi skargami zapytaliśmy administratora o przyczyny problemu i możliwe rozwiązania. Jak wynika z odpowiedzi, zarządca od pewnego czasu prowadzi działania diagnostyczne dotyczące pracy węzła centralnego ogrzewania w budynku.
Administracja potwierdza, że problem niedogrzania mieszkań jest znany i obecnie analizowany. Wymaga on jednak bardziej złożonych działań technicznych oraz kilkudniowej obserwacji instalacji. Na czas diagnostyki podjęto już pierwsze kroki techniczne.
Poniżej publikujemy pełną odpowiedź administratora budynku, przesłaną redakcji:
„Dziękujemy za przekazanie informacji od mieszkańców budynku przy ul Matejki 1a. Od pewnego czasu zajmujemy się ustalaniem przyczyn niedogrzania i ich niezwłocznym usunięciem. W dniu dzisiejszym w celu sprawdzenia poprawności działania odłączyliśmy wymiennik ciepła. W jego miejsca podłączone zostało urządzenie tymczasowe. Informujemy, że poprawne zdiagnozowanie przyczyny problemu pracy węzła C.O. jest dosyć złożonym zagadnieniem i wymaga kilkudniowych obserwacji. Jeśli okaże się, że przyczyną niedogrzania mieszkań będzie wymiennik Wspólnota niezwłocznie zamówi i wymieni nowe urządzenie. Sprawa na bieżąco jest monitorowana - informuje Danuta Kubiak - „Lares” s.c. Administracja Wspólnot”
Na razie mieszkańcom pozostaje czekać na efekty prowadzonych działań. Jak zapewnia administrator, sytuacja jest monitorowana na bieżąco, a w przypadku potwierdzenia usterki wadliwego wymiennika ciepła, urządzenie ma zostać niezwłocznie wymienione. Sprawa dotyczy budynku w Świnoujście i z pewnością będzie uważnie obserwowana przez jego lokatorów.

