10 listopada miał miejsce pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu, którego operatorem jest Gaz-System. 11 listopada zaś – w Terminalu Promowym w Świnoujściu po raz pierwszy w Polsce nastąpiło bunkrowanie promu z napędem LNG w relacji burta do burty: Peter Pan został zatankowany z bunkierki Avenir Ascencion paliwem dostarczonym przez ORLEN. Wspólnie z partnerami mieliśmy więc naprawdę pracowity weekend.
Załadunek paliwa LNG był możliwy przy nabrzeżu drugim, powstałym w wyniku rozbudowy terminalu LNG: projekt pn. Rozbudowa części morskiej Terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu – budowa nabrzeża dla statków umożliwiającego załadunek skroplonego gazu ziemnego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, projekt realizowany w ramach instrumentu CEF 2014-2020, dofinansowanie: 27,88 mln złotych. Dzięki rozbudowie znacznie zwiększyły się możliwości terminalu, a 10 listopada mogła nastąpić pierwsza komercyjna operacja załadunku w historii Terminalu LNG.
Bunkierka Avenir Ascencion z gazem z terminalu w Świnoujściu wpłynęła następnego dnia do Terminalu Promowego w Świnoujściu, by zabunkrować paliwo LNG w relacji burta do burty na prom Peter Pan należący do armatora TT-Line.
Na czym polega wyjątkowość tej operacji? Do tej pory bunkrowanie na wodzie odbywało się u nas z użyciem paliw standardowych, tym razem, po raz pierwszy zatankowano prom o przyjaźniejszym dla środowiska napędzie na paliwo LNG.
Weronika Gocłowska
Rzeczniczka Prasowa
Pion Prezesa Zarządu

