iswinoujscie.pl • Piątek [24.10.2025, 08:59:59] • Świnoujście

Pasażer czekał, ale autobus nie przyjechał. „Czy w Świnoujściu pasażer nie ma prawa do informacji?”

Pasażer czekał, ale autobus nie przyjechał. „Czy w Świnoujściu pasażer nie ma prawa do informacji?”

fot. Sławomir Ryfczyński

Mieszkaniec Świnoujścia opisuje sytuację, która przydarzyła mu się 16 października późnym wieczorem. Pomimo że według rozkładu jazdy powinny kursować autobusy linii nr 5 i 9, żaden z nich nie przyjechał. Jak się okazało – kursy odwołano z powodu zamknięcia tunelu, o czym na przystankach nie było żadnej informacji.

Dnia 16.10.2025 o godz. 23.05 udałem się na przystanek autobusowy przy ul. Chrobrego z zamiarem przejazdu na ul. Matejki. Zgodnie z rozkładem jazdy miałem do wyboru autobus linii 5 o godz. 23.15 oraz autobus linii 9 o godz. 23.21. Czekałem 20 minut - żaden autobus nie przyjechał. Kolejne 5 min - autobusów dalej nie ma. O godz. 23.33 zadzwoniłem do dyspozytora Komunikacji Miejskiej. Dowiedziałem się, że z powodu zamknięcia tunelu żadnego z w/w autobusów nie będzie. Totalna konsternacja. I co dalej? Zostały mi taksówki lub spacer wieczorową porą. Pytam się, czy to tak powinno wyglądać? Dlaczego na przystankach nie ma żadnej informacji, że dnia takiego a takiego, o godzinie takiej a takiej autobus danej linii nie kursuje? Skąd Klient ma o tym wiedzieć? Czy przed wyjściem na przystanek musimy śledzić rozkład lotów samolotów, rozkład jazdy pociągów, rozkład kursowania promów i godziny otwarcia lub zamknięcia tunelu? A co w sytuacji gdy ktoś nie ma dostępu do internetu???
Czy Dyrekcja Komunikacji nie powinna zadbać o odpowiednią informację na przystankach? Pamiętam jeszcze z czasów studiów w Szczecinie w latach 80 -tych, że jak jakiś środek transportu miejskiego „wypadał” z trasy, to informacja o tym pojawiała się na przystankach. Czy w Świnoujściu pasażer nie ma prawa do takiej informacji? Czy musi czekać, czekać i czekać na wyłączony z kursu autobus?
Nie można wcześniej takiej informacji zamieszczać na odpowiednich przystankach? Nie każdy śledzi informacje i wiadomości po różnych stronach internetu. Wiarygodnym źródłem informacji o kursowaniu autobusów jest dla mnie i myślę, że dla większości rozkład jazdy autobusów zamieszczany na przystankach. Pytam się, co stoi na przeszkodzie, aby taką informację w przyszłości zamieszczać właśnie na przystankach? Czy Pani Dyrektor Zakładu Komunikacji pomyślała o tym i zakłada taką możliwość w przyszłości? No, chyba, że Klient, Pasażer jest w tej komunikacyjnej układance najmniej istotny.
Bardzo proszę Dyrekcję Komunikacji o podjęcie w przyszłości takich działań informacyjnych, aby nikt nie nie znalazł się w podobnej sytuacji.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/86871/