iswinoujscie.pl • Środa [12.03.2025, 18:43:12] • Świnoujście

Udane przygotowania do zasilania z lądu promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w Świnoujściu

Udane przygotowania do zasilania z lądu promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w Świnoujściu

fot. Organizator

Z powodzeniem przeprowadzono przygotowania do podłączenia promu TT-Line Peter Pan do systemu zasilania z lądu na Terminalu Promowym w Świnoujściu. To przełomowe rozwiązanie znacząco ograniczy emisję spalin i hałasu, poprawiając jakość życia mieszkańców miasta i okolic. Wdrożenie technologii OSP (onshore power supply) to kolejny krok TT-Line w kierunku zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.

Ekologiczna innowacja w TT-Line

TT-Line od lat wdraża rozwiązania minimalizujące wpływ transportu promowego na środowisko. Peter Pan, jeden z najbardziej nowoczesnych promów na południowym Bałtyku, został zaprojektowany zgodnie z koncepcją GREEN SHIPS. Zasilanie energią elektryczną z lądu pozwala na wyłączenie silników i generatorów w porcie, eliminując emisję spalin i ograniczając poziom hałasu.

Obecnie TT-Line posiada cztery promy kompatybilne z systemem OSP w Świnoujściu. Wśród stosowanych przez operatora ekologicznych technologii znajdują się również systemy oczyszczania spalin oraz napęd na paliwo LNG.

Terminal Promowy w Świnoujściu w koncepcji „green port”

Podłączenie promu Peter Pan do zasilania z lądu to pierwsza tego typu inwestycja na Terminalu Promowym w Świnoujściu, wpisująca się w koncepcję „green port”. Korzyści wynikające z tego rozwiązania są zarówno lokalne, jak i globalne.

Udane przygotowania do zasilania z lądu promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w Świnoujściu

fot. Organizator

Lokalne korzyści dla mieszkańców

Mieszkańcy Świnoujścia i okolic odczują pozytywny wpływ systemu OSP dzięki:

redukcji emisji CO₂, NOx, SOx oraz cząstek stałych, co poprawi jakość powietrza, zmniejszeniu hałasu w rejonie portu, co przełoży się na bardziej komfortowe warunki życia.

Globalny wpływ na środowisko

W skali globalnej wdrożenie systemu zasilania z lądu przyczynia się do:

ograniczenia emisji gazów cieplarnianych,
redukcji zanieczyszczeń powietrza,
wspierania działań na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

Udane przygotowania do zasilania z lądu promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w Świnoujściu

fot. Organizator

Testy potwierdziły pełną kompatybilność

Przeprowadzono testy, które potwierdziły zdolność promu Peter Pan do bezproblemowego podłączenia do systemu OSP. Podczas prób sprawdzano:

manualną i automatyczną synchronizację przejścia z zasilania generatorowego na lądowe,
pełną integrację systemu promowego z infrastrukturą terminalu,
funkcjonowanie systemu bezpieczeństwa, w tym przycisków awaryjnych, modułu UPS i przekaźników w tablicach rozdzielczych.

Prom został wyposażony w trzy skrzynie przyłączeniowe na każdej burcie, umożliwiające elastyczne podłączanie z różnych punktów terminalu.

TT-Line – lider ekologicznych technologii żeglugowych

Pomyślny przebieg testów umacnia TT-Line jako pioniera innowacyjnych rozwiązań w żegludze promowej na Bałtyku. Operator konsekwentnie dąży do redukcji wpływu transportu morskiego na środowisko, łącząc nowoczesne technologie z precyzją i jakością świadczonych usług.

Dane techniczne promu m/s Peter Pan:

Długość: 229,40 m
Szerokość: 31 m
Zanurzenie: 6,7 m

P
Edyta Zamelska

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/84923/