- Zimno, a do domu daleko. Jestem osobą która korzysta z komunikacji autobusowej w Świnoujściu. Czekając na autobus korzystam z nowo powstałej poczekalni dla podróżnych na Warszowie . Jest to pomieszczenie przeznaczone ma się rozumieć dla oczekujących na podróż, tylko że w tym pomieszczeniu o tej porze roku jest zimno jak w psiarni i na dobrą sprawę nie ma jak usiąść, a to dlatego że ławki są całkowicie metalowe. Mowa o siedziskach. Zadzwoniłem w tej sprawie do firmy przewozowej (wiadomo jakiej). Konkretnie do dyspozytora z zapytaniem o to dlaczego nie jest ogrzewane to pomieszczenie. Jego odpowiedź trochę mnie zadziwiła. Koleś odpowiedział że poczekalnia nie będzie ogrzewana, a jak mi jest zimno to żebym się grubiej ubierał lub zabierał ze sobą swój grzejnik. Może dyrekcja się tym zajmie, i dyspozytorem też. Wcale nie pozdrawiam dyspozytora i życzę żeby we firmie popękały grzejniki od mrozu - opisuje Czytelnik.
Na nowoczesnym węźle przesiadkowym w Warszowie, otwartym w czerwcu 2023 roku, podróżni oczekujący na autobus spotykają się z trudnymi warunkami – szczególnie w zimowe dni. Poczekalnia, zaprojektowana jako zadaszony przystanek w ramach projektu unijnego, nie została wyposażona w ogrzewanie. Metalowe ławki dodatkowo potęgują uczucie chłodu, co wywołuje niezadowolenie mieszkańca.
Jak poinformował jeden z mieszkańców, dyspozytor firmy zarządzającej obiektem w rozmowie telefonicznej zasugerował, aby „ubierać się cieplej lub zabrać ze sobą grzejnik”, co wywołało krytykę.
W odpowiedzi na pytania redakcji, Komunikacja Autobusowa sp. z o.o. wyjaśniła, że brak ogrzewania wynika z założeń projektowych:
„Budynek poczekalni został zaprojektowany i wybudowany przez miasto w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. W zamyśle inwestora budynek miał stanowić rodzaj zadaszonego przystanku, który nie będzie ogrzewany. W związku z finansowaniem UE, przez okres 5 lat nie ma możliwości dokonywania zmian w budynku, w tym wprowadzać nowych instalacji (np. grzewczej).”
Firma przeprosiła za sposób udzielania informacji przez dyspozytora i poinformowała o planach instalacji nowej centralki telefonicznej, która umożliwi rejestrację rozmów, co ułatwi wyjaśnianie podobnych incydentów w przyszłości.
Pomimo wyjaśnień, mieszkańcy Świnoujścia wyrażają nadzieję, że władze miasta podejmą kroki w celu poprawy warunków korzystania z poczekalni, nawet w ramach ograniczeń projektowych. Na razie jednak podróżni muszą radzić sobie z chłodnymi warunkami, czekając na swoje autobusy.