W roku 2024 oddaliśmy też do ruchu trzy nowe trasy – połączenie DK11 z S6 w Kołobrzegu, ostatni fragment obwodnicy Koszalina na S6 i obwodnicę Gryfina na DK31. Na koniec roku ogłosiliśmy również przetarg na realizację Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 – trasy z najdłuższym tunelem drogowym w Polsce.
Drogi oddane do ruchu w 2024 roku
Pierwszą z zakończonych w 2024 roku inwestycji był odcinek DK11 od ronda Janiska (im. Jerzego Patana) w Kołobrzegu do węzła Kołobrzeg Wschód na S6. Dwujezdniowa trasa o długości 1,5 km była kluczowa dla dopełnienia układu komunikacyjnego w Kołobrzegu. Oddanie drogi w marcu tego roku oznaczało zmianę przebiegu DK11 – przejęcie przez GDDKiA wybudowanych przez samorząd fragmentów obwodnicy Kołobrzegu prowadzących do portu oraz utratę kategorii drogi krajowej przez dotychczasową DK11 Kołobrzeg - Koszalin.
Od połowy czerwca kierowcy mogą ominąć Koszalin drogą ekspresową S6. Było to możliwe dzięki oddaniu do ruchu ostatniego odcinka obwodnicy o długości 4,6 km od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Zachód, w tym estakady o długości 800 m poprowadzonej nad linią kolejową Koszalin - Słupsk i obszarem o skomplikowanej budowie podłoża.
Obwodnica Gryfina w ciągu DK31 została uruchomiona 17 grudnia. To pierwsza zakończona inwestycja z rządowego Programu budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Jednojezdniowa droga o długości 5,6 km od wschodu omija Gryfino, wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy w kierunku Chojny.
Kontynuacja budowy S3 i S6
W 2024 roku zrealizowany został znaczący zakres prac budowlanych na S3 Świnoujście - Troszyn. Obecnie na większości tej trasy kierowcy jeżdżą już jedną z jezdni przyszłej dwujezdniowej drogi ekspresowej. W I kwartale przyszłego roku planowane są kolejne zmiany organizacji ruchu. Przejazd drogą będzie stopniowo udrażniany – zwłaszcza w rejonie Świnoujścia, Wolińskiego Parku Narodowego i miejscowości Dargobądz. Całkowite oddanie trasy planowane jest w II kwartale przyszłego roku.
Od 2023 roku budujemy S6 od końca obwodnicy Koszalina i Sianowa do początku obwodnicy Słupska. Realizacja drogi o długości 46 km jest już dość zaawansowana. Na wielu jej odcinkach wykonano już warstwy bitumiczne nawierzchni. Zakończonych jest też większość prac przy obiektach mostowych, w tym nasunięte są oba przęsła mostu na rzece Wieprza w rejonie Sławna o długości 222 metrów. Zakończenie inwestycji planowane jest w IV kwartale przyszłego roku.