iswinoujscie.pl • Wtorek [10.12.2024, 11:53:05] • Świnoujście

Pierwszy taki transport przez Świnoujście do Szwecji

Pierwszy taki transport przez Świnoujście do Szwecji

fot. Organizator

Po udanych listopadowych testach, przewoźnik Freightliner PL ruszył właśnie z pilotażowymi przejazdami ze Śląska, przez Świnoujście do szwedzkich portów, a dalej do Gotteborga i Sztokholmu. 8 grudnia przyjęliśmy w Terminalu Promowym w Świnoujściu pierwszy pociąg z naczepami.

Intermodal to nowoczesna i zrównoważona forma transportu. - Rozwijając transport intermodalny realizujemy unijną politykę i ograniczamy m.in. emisję CO2 o aż 76% - tłumaczy Ryszard Kaczmarek, Dyrektor ds. rozwoju rynku intermodalnego Freightliner PL. Tak zorganizowany transport to nie tylko korzyść dla środowiska naturalnego, ale też wiele korzyści społeczno-ekonomicznych. Poprzez odciążenie transportu drogowego sprawiamy, że transport staje się mniej uciążliwy dla innych użytkowników dróg oraz mieszkańców miast i mniejszych miejscowości.

Plusy odnotują też sami klienci - dzięki temu, że ich towar od początku do końca trasy jest zamknięty w jednej intermodalnej naczepie, mają nad nim pełną kontrolę poprzez zintegrowany system monitoringu naczep.

Pierwszy taki transport przez Świnoujście do Szwecji

fot. Organizator

Prowadzony pilotaż to przygotowanie do rozpoczęcia regularnych przewozów już na początku 2025 roku.

- To historyczny moment - podkreśla Rafał Zahorski, pełnomocnik ds. rozwoju portów. - 8 grudnia w Terminalu Promowym w Świnouściu przyjęliśmy pierwszy pociąg intermodalny z naczepami, dołączając w ten sposób do europejskiej i światowej elity, rozwijającej intermodal - dodaje.

Robimy to, by jak najbardziej rozładować ruch drogowy z i do Terminalu Promowego w Świnoujściu.

- Transport intermodalny rokrocznie zyskuje na znaczeniu - mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych i marketingu. - Nikomu w logistyce nie trzeba uzasadniać konieczności dążenia do zwiększenia udziału kolei w transporcie towarów. Skupiliśmy zatem swoje wysiłki na rozwoju transportu intermodalnego w oparciu o infrastrukturę portową terminala promowego w Świnoujściu - tłumaczy.

Roczny obrót terminala na poziomie 0,5 mln samochodów ciężarowych dawał solidne uzasadnienie dla tego projektu.


Weronika Gocłowska
Rzeczniczka Prasowa
Pion Prezesa Zarządu

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/84094/