iswinoujscie.pl • Wtorek [10.12.2024, 11:53:05] • Świnoujście
Pierwszy taki transport przez Świnoujście do Szwecji

fot. Organizator
Po udanych listopadowych testach, przewoźnik Freightliner PL ruszył właśnie z pilotażowymi przejazdami ze Śląska, przez Świnoujście do szwedzkich portów, a dalej do Gotteborga i Sztokholmu. 8 grudnia przyjęliśmy w Terminalu Promowym w Świnoujściu pierwszy pociąg z naczepami.
Intermodal to nowoczesna i zrównoważona forma transportu. - Rozwijając transport intermodalny realizujemy unijną politykę i ograniczamy m.in. emisję CO2 o aż 76% - tłumaczy Ryszard Kaczmarek, Dyrektor ds. rozwoju rynku intermodalnego Freightliner PL. Tak zorganizowany transport to nie tylko korzyść dla środowiska naturalnego, ale też wiele korzyści społeczno-ekonomicznych. Poprzez odciążenie transportu drogowego sprawiamy, że transport staje się mniej uciążliwy dla innych użytkowników dróg oraz mieszkańców miast i mniejszych miejscowości.
Plusy odnotują też sami klienci - dzięki temu, że ich towar od początku do końca trasy jest zamknięty w jednej intermodalnej naczepie, mają nad nim pełną kontrolę poprzez zintegrowany system monitoringu naczep.

fot. Organizator
Prowadzony pilotaż to przygotowanie do rozpoczęcia regularnych przewozów już na początku 2025 roku.
- To historyczny moment - podkreśla Rafał Zahorski, pełnomocnik ds. rozwoju portów. - 8 grudnia w Terminalu Promowym w Świnouściu przyjęliśmy pierwszy pociąg intermodalny z naczepami, dołączając w ten sposób do europejskiej i światowej elity, rozwijającej intermodal - dodaje.
Robimy to, by jak najbardziej rozładować ruch drogowy z i do Terminalu Promowego w Świnoujściu.
- Transport intermodalny rokrocznie zyskuje na znaczeniu - mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych i marketingu. - Nikomu w logistyce nie trzeba uzasadniać konieczności dążenia do zwiększenia udziału kolei w transporcie towarów. Skupiliśmy zatem swoje wysiłki na rozwoju transportu intermodalnego w oparciu o infrastrukturę portową terminala promowego w Świnoujściu - tłumaczy.
Roczny obrót terminala na poziomie 0,5 mln samochodów ciężarowych dawał solidne uzasadnienie dla tego projektu.
Weronika Gocłowska
Rzeczniczka Prasowa
Pion Prezesa Zarządu