Patrząc na przykład Gdańska, gdzie port kontenerowy stał się motorem napędowym dla całej gospodarki lokalnej, możemy mieć pewność, że Świnoujście może osiągnąć podobny sukces. Ale to nie tylko o pieniądze chodzi. Port kontenerowy to także strategiczne wzmocnienie Świnoujścia na mapie Europy. Nasze położenie przy granicy z Niemcami, z bezpośrednim dostępem do Morza Bałtyckiego, daje nam unikalną szansę na stanie się kluczowym punktem tranzytowym między Europą Środkową a Skandynawią i krajami bałtyckimi
Rozwój gospodarki morskiej nie stoi w sprzeczności z rozwojem turystyki, wręcz przeciwnie widzimy tu ogromny potencjał synergii. Chcę, żeby Świnoujście rozwijało się równomiernie. Lewobrzeżna część jako ośrodek turystyczny, dzielnica administracyjna, handlowo – usługowa. Prawobrzeże, z wyłączeniem wyspy Karsibór, jako regionalne centrum gospodarki morskiej z rozbudowanym przemysłem, portem kontenerowym, terminalem promowym.
Jan Borowski
Radny Miasta Świnoujście