Osoby świadczące usługi hotelarskie w innych obiektach niż obiekty hotelarskie oraz na polach biwakowych zobowiązane są przed rozpoczęciem działalności zgłosić taki obiekt do ewidencji prowadzonej w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia obiektu.
Dotyczy to wynajmowania domów, mieszkań, pokoi, apartamentów, a także udostępniania miejsc do ustawiania namiotów czy kamperów. Dotyczy to także wynajmowania przez rolników pokoi w gospodarstwach rolnych.
Jakie dokumenty należy złożyć?
Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie oraz wniosek o zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich można otrzymać i złożyć w Biurze Obsługi Interesantów w Urzędzie Miasta Świnoujście przy ul. Wojska Polskiego 1/5 lub pobrać ze strony internetowej (bip.um.swinoujscie.pl) w zakładce „Sprawy do załatwienia” - „Druki i wnioski do pobrania”:
Ile zapłacisz?
Wpis do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie jest bezpłatny. Jednak wydanie zaświadczenia o wpisie, odbywa się na wniosek i podlega opłacie skarbowej wynoszącej 17 zł. Opłatę należy wnieść w opłatomacie w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, ul. Wojska Polskiego 1/2 (poniedziałek – piątek w godz. 7:00 – 15:00) lub przelewem na nr konta 95 1240 3914 1111 0010 0965 0933, z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie WPT”.
Elektroniczny system ułatwia pobieranie opłaty uzdrowiskowej
Urząd Miasta Świnoujście wprowadził elektroniczny system obsługi opłaty uzdrowiskowej, który zastąpił dotychczasowe kwitariusze. Dla inkasentów oznacza to brak konieczności odwiedzania urzędu w celu rozliczenia się z pobranej opłaty oraz wygodę i oszczędność czasu. Miesięczne rozliczenie odbywają się poprzez raport generujący się w systemie automatycznie na podstawie pobranych wpłat. Prosta aplikacja dla inkasenta działa za pośrednictwem przeglądarki internetowej i jest dostępna na wszystkich urządzeniach (komputer, tablet, telefon). Szczegóły w celu założenia konta w systemie pod numerem telefonu 91 327 86 91.
Uwaga! Na osobach wynajmujących miejsca noclegowe ciąży obowiązek pobierania opłaty uzdrowiskowej od osób podlegających obowiązkowi uiszczenia tejże opłaty.
Ile będziesz czekać?
W przypadku stwierdzenia braków formalnych we wniosku (brak kompletu dokumentów), wnioskodawca zostanie wezwany do ich usunięcia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od daty otrzymania wezwania. Niewykonanie wezwania w podanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania. Wnioskodawca ma obowiązek zgłosić się do Wydziału podatków i opłat lokalnych w celu założenia konta inkasenta opłaty uzdrowiskowej.
Dokumenty do pobrania:
https://bip.um.swinoujscie.pl/sprawa-do-zalatwienia/24856/wpis-do-ewidencji-obiektow-swiadczacych-uslugi-hotelarskie-nie-bedacych-obiektami-hotelarskimi
Jarosław Jaz
Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Urząd Miasta Świnoujście