internet • Poniedziałek [02.02.2009, 07:20:04] • Polska

WOŚP najlepszą marką na świecie

Otrzymaliśmy wyniki badania BAV (BrandAsset Valuator) dotyczące marki WOŚP ocenionej w kontekście pozycji marek podobnie działających instytucji pozarządowych na całym świecie. Wzięto pod uwagę następujące filary, które porównano ze sobą: wyróżnialność, zapotrzebowanie, szacunek, oraz wiedza. Marka WOŚP osiągnęła maksimum tego, co można było uzyskać.

Siedem głównych cech wizerunkowych Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, oraz ich ocena w skali 1-100, przedstawia się następująco:
- marka godna zaufania – 100
- marka wyróżniająca – 100
- marka autentyczna – 100
- marka zyskująca na popularności – 100
- marka mająca wysokie osiągnięcia – 99,9
- marka wrażliwa społecznie – 99,9
- marka oryginalna – 99,8
Marka WOŚP reprezentuje, zgodnie z klasyfikacją Y&Rchetypes, archetyp Wojownika. Archetyp ten reprezentuje osobowość o silnym charakterze, kojarzącą się z dynamizmem działania oraz odwagą. Podstawowym znaczeniem Wojownika jest zaś: działanie, moc i zwyciężanie.
WOŚP jawi się także jako jedna z najsilniejszych marek tego rodzaju we wszystkich krajach, w których prowadzone są badania BAV. Daleko w tyle zostawiliśmy takie marki, jak Ani Project Hope w Chinach, Santa Casa Misericordia w Brazylii, czy nawet Macmillan Cancer Relief w Wielkiej Brytanii. Porównywalnie wypadają jedynie St. Jude Children’s Research Hospital w USA, Canadian Cancer Society w Kanadzie, Czerwony Krzyż w Meksyku, czy Cliniclowns w Holandii.
Przypominamy, że w końcówce roku 2007 opublikowane zostały wyniki, które wskazywały WOŚP jako najsilniejszą markę w Polsce (poza Polską jako krajem) i nie da się ukryć, że bardzo do serca wzięliśmy sobie te wyniki. Były one, są i będą dla nas najlepszym kierunkowskazem przyszłych działań. Przesłana dziś analiza przeszła nasze najśmielsze oczekiwania.

Dziękujemy wszystkim, którzy tworzą i wspomagaj Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy na całym świecie!!!
Jurek Owsiak, F-cja WOŚP

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/8224/