Na szczęście jest proste i łatwe wyjście z tej sytuacji. Wystarczy skontaktować się autoryzowaną stacją demontażu pojazdów i umówić się na odbiór wraku auta z podanego przez właściciela miejsca. Pracownik tej firmy odbierze pojazd, wypłaci ustaloną w drodze negocjacji cenę oraz wyda zaświadczenie o utylizacji pojazdu, na podstawie którego trzeba pojazd wyrejestrować w wydziale komunikacji. Istnieje możliwość zwrotu od ubezpieczyciela nadpłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC).
Jeśli jednak to Straż Miejska usunie pojazd na podstawie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym, właściciel zostanie obciążony kosztami usunięcia pojazdu w wysokości 380 zł.
W razie dodatkowych pytań można skontaktować się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Leśnictwa pod numerem telefonu 91 327 86 41 lub Strażą Miejską w Świnoujściu tel. 91 321 99 40.
Jarosław Jaz
Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Urząd Miasta Świnoujście