Do 27 marca tego roku płatnicy składek mogli złożyć wniosek w konkursie o dofinansowanie projektów, które poprawią bezpieczeństwo pracy i zmniejszą negatywne oddziaływanie szkodliwych czynników w miejscu pracy. Przedsiębiorcy mogą otrzymać wsparcie nawet do 80 proc. wartości projektu, ale nie więcej niż 300 tys. złotych.
Warunkiem jest, aby płatnik spełnił wszystkie wymagania określone w regulaminie konkursu. Przede wszystkim nie może:
• zalegać z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne,
• zalegać z opłacaniem podatków,
• być w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w czasie likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem.
Płatnik składek może otrzymać dofinansowanie nie częściej niż raz na 3 lata od dnia:
• wypłaty przez ZUS całości ostatniego dofinansowania,
• zwrotu dofinansowania, do którego płatnik był zobowiązany.
ZUS wybierze projekty, które:
• poprawią bezpieczeństwo pracy,
• zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi,
• zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.
Projekty mogły dotyczyć m.in. zakupu maszyn, urządzeń i sprzętu chroniącego przed hałasem i drganiami mechanicznymi, promieniowaniem elektromagnetycznym, urządzeń służących poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości.
Karol Jagielski
regionalny rzecznik ZUS
województwa zachodniopomorskiego