iswinoujscie.pl • Niedziela [21.01.2024, 18:09:20] • Świnoujście

Tajemnica sopli lodowych i przecieku w tunelu po stronie Warszowa

Tajemnica sopli lodowych i przecieku w tunelu po stronie Warszowa

fot. iswinoujscie.pl

Niedawno mieszkańcy Świnoujścia byli świadkami dwukrotnego, krótkotrwałego zamknięcia tunelu. Zarządca obiektu wskazał jako przyczynę sople lodu, które stwarzały zagrożenie dla kierowców, po stronie Warszowa. Ta sytuacja wzbudziła zainteresowanie.

W odpowiedzi na te obawy, jako redakcja iswinoujscie.pl, postanowiliśmy zgłębić się w sprawę. Dyrektor Paweł Szynkaruk, w odpowiedzi na nasze zapytania, potwierdził, że 8 stycznia 2024 roku tunel był zamknięty dwa razy: od godziny 08:12 do 08:29 oraz od godziny 17:00 do 17:26. Powodem było konieczne usunięcie groźnych sopli lodu.

Naszą uwagę zwrócił fakt, że zdjęcia sopli lodu nie zostały udostępnione przez zarządcę. Na nasze zapytanie, dyrektor odpowiedział, że zdjęć nie posiada (Brak zdjęć). Równocześnie zaobserwowaliśmy kałuże wody na początku tunelu od strony Warszowa, co wskazywało na możliwy przeciek.

Tajemnica sopli lodowych i przecieku w tunelu po stronie Warszowa

fot. iswinoujscie.pl

Dodatkowo, zainteresowaliśmy się kwestią tego przecieku. W zapytaniu wysłanym zgodnie z art. 3a Prawa Prasowego, poprosiliśmy o szczegółowe informacje dotyczące tej sytuacji.

- W odpowiedzi na pytanie informujemy, że kondensacja wilgoci obecna na ścianach tunelu wskutek ujemnych temperatur spowodowała nacieki lodowe w postaci sopli. Mogło to mieć wpływ na bezpieczeństwo kierowców przejeżdżających przez tunel. Z tego powodu zarządca zdecydował o kilkunastominutowym wyłączeniu tunelu z ruchu i usunięciu nacieków co zostało dokonane przez wykonawcę. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana a ewentualne uwagi zgłaszane wykonawcy do weryfikacji – jak informuje (ZDMiŻ).

Tajemnica sopli lodowych i przecieku w tunelu po stronie Warszowa

fot. iswinoujscie.pl

Ta sytuacja rodzi pytania o skuteczność zarządzania tunelem i przeprowadzanych tam prac konserwacyjnych. W grudniu zaobserwowano pracowników przechodzących po jezdni w tunelu, co wywołało zdziwienie i dodatkowe zainteresowanie. Okazało się, że była to rutynowa konserwacja, ale zastanawiające jest, dlaczego odbywała się przy otwartym dla ruchu tunelu.

W międzyczasie jeszcze w styczniu było czasowe zamknięcie tunelu.
W nocy z 11 na 12 stycznia 2024 od 00:01 do 04.00 wykonywane czynności serwisowo – konserwacyjnych w rejonie pasa drogowego i
w nocy z 18 na 19 stycznia 2024 od 00:01 do 04.00 (piątek) było wyłączenie tunelu z eksploatacji z powodu czynności serwisowo – konserwacyjnych w rejonie pasa drogowego.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/81247/